September2016

20-11-2014 10:42 1692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.

NaamLeeftijd (v/m)KindjeBijzonderhedenbb1432/331e Gestart met ICSI

Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenPoppie0022382e 01-03-2015 bevallen van een zoon!Twinklinstar 26/29 1e 11-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van een zoon!Nina888281e 18-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van twee zoons!Buuv.Betty341e 19-03-2015 bevallen van een zoon!Mila81 33 1e 24-03-2015 bevallen van een dochter!jaimesblond36/341e 03-06-2015 bevallen van een zoon!Lotus8726/301e ??-06-2015 bevallen van een dochter!

??-12-2016 bevallen van een zoon!Kaatje1988261e ??-01-2016 bevallen van een dochter!Weekend25/292e ??-04-2016 bevallen van een zoon!sohappy35/351e 13-01-2017 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:56
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.30% gewijzigd
Bij mijn tweede voelde ik de baby al een aantal weken eerder dan bij mijn eerste in de buik.

Al heb ik wel even een week of twee getwijfeld of ik mezelf niet voor de gek aan het houden was dat ik wat voelde, maar het werd steeds duidelijker. Dat was bij een week of 15 geloof ik. Bij de eerste bij zo'n 19 a 20 weken.

Dussuh, weekend, ik hoop dat je snel een draaikont gaat voelen. En ik had twee kleine kindjes, dus die hebben tot op het einde kunnen zwemmen en geen gebrek aan ruimte, dus mocht jij grotere kindjes weten te produceren dan voel je het straks vast nog veel duidelijker :-)

Hoe gaat het bb?
Hier wel een kleine kindjes maker haha! M'n eerste was 45 cm en geen 3 kilo. Die had het ook echt heerlijk! Maar besloot vanaf 24 weken ingedaald te gaan liggen haha!

Voel de hele tijd m'n baarmoeder naar voren geduwd worden, nog niet echt schopjes of duwtjes maar wel beweging. Wel fijn een soort bevstiging. Heb een doppler geleend van een vriendin, nog niet gebruikt maar t idee om het te hebben is fijn. Mocht ik onzeker worden of even schrikken van wat bloed en krampen. Dan kan ik eventjes luisteren! Handig!
Pas wel op dat je met een doppler wel goed moet weten hoe je moet zoeken. Als het je niet lukt om een hartje te vinden, dan kan het zijn dat je gewoon niet de juiste vaardigheden hebt om precies het hartje te pakken te krijgen, en kun je wellicht enorm in paniek raken om (hopelijk) niks. Zelf heb ik dus nooit een doppler gebruikt, omdat ik daar juist heel erg bang voor was. Al had ik er wel eentje tot mijn beschikking ook van iemand anders.

Bij twijfel en neigingen tot doppler gebruiken, gewoon even vk bellen, dan kun je daar (mits het niet elke dag is ) ook vast wel een keertje terecht. Nog maar even en dan ga jij je kiddo ook gewoon lekker voelen :-)

(mijn kids waren bij geboorte iets langer, maar werden prematuur genoemd (wat nergens op sloeg, want allebei boven de 2500 gram). Bij de tweede gebruikten ze die term, maar dat heb ik simpelweg nooit serieus kunnen nemen. Mijn tweede was zwaarder dan mijn eerste notabene zelfs, deed het verder prima met alles, dus zolang er geen andere tekenen waren was er wat mij betreft niets prematuur aan
Mijn dochtertje was ook een kleintje, ongeveer 2650 gram.
Dat is zeker klein Mila! Hoe is tmet jullie?

Haha poppie klopt daarom 'durf' ik het ook niet, ze heeft me wel verteld tot waar m'n baarmoeder komt en waar een beetje t kindje ligt. Maar denk dat ik t over 2/3 weken echt makkelijker ga vinden! Probeer t gewoon niet te doen, moet over 3 dagen weer dus dat red ik wel!
Mijn dochtertje heeft heel lang gespuugd. Zat ook op de min 2.5 lijn bij het cb met haar gewicht. Nu ze steeds meer vast voedsel krijgt begint ze meer aan te komen. Laatste keer zat ze op de min 2 lijn. Hopelijk gaat ze nu steeds meer aankomen.
Zolang je dochter binnen de lijntjes valt is het volgens mij toch goed, niet?

Alhoewel het -2 lijntje natuurlijk wel reden is om het extra goed in de gaten te houden.

Mijn eerste was ook van zo'n gewicht, maar die zat vrij snel na de geboorte op een -1 lijntje en dat is zo gebleven tot nu toe.

De tweede heeft even gepingpongd van -1 lijn naar 0-lijn en nu weer terug naar -1 lijn en die zal daar vast ook wel blijven.....
Mijne zit nog steeds op -2/-3 ze is nu ruim 4 en tikt net de 13 kilo aan, klein dun meisje dus! Dus t hoeft niks te betekenen. Ze was de eerste jaren ook een spugert, veel controle gehad in t ziekenhuis maar ze groeide wel alleen kleine stukjes.
@poppie, hij is er wel rustig onder hoor maar evengoed ook spannend.

Afgelopen weekend waren een weekend weg met vrienden, ik ging al eerder heen met iemand en me man kwam later.

Dat we aankwamen in het huisje na 2uur rijden moest ik nodig naar het toilet. Had in de auto al het gevoel gehad dat ik wat voelde lopen.

Dus de schrik was groot dat ik een beetje bloedverlies in me string had en bij afvegen. Dag erna klein beetje lichtbruin slijm en lichte krampen.

Was in 1e instantie als de dood dat het weer mis zou gaan. Maar het bleef gelukkig bij dat ene drupje bloedverlies. Nu nergens last meer van.

Moet gelukkig veel werken komende week dus dan schiet het lekker op.

Ben wel een beetje moe, heb ook weinig rust gehad de afgelopen 2 wkn.

We zijn aan het kijken om nog een weekje weg te gaan begin december, als alles goed gaat ben ik dan 9 wkn. Even lekker niks doen.

Weten alleen nog niet of we ver weg gaan ( lees 10 uur vliegen voor 9 dgn) of kaapverdie op 5 uur vliegen ( daar gaat me voorkeur naar uit, al klinkt de carribieen hopelijk voor de laatste keer met z'n tweeen ook goed.
Sohappy spannend! Ik schrok ook zo bij bloed maar alles goed! Vliegen mag toch niet onder de 12 weken dacht ik? Wegens aanleg van alles enzo?
Ha meiden, wat een drukte hier!

@sohappy: oh wat een onzekerheid zeg! Gelukkig is het snel gestopt. Nog een dikke week dan mag je al voor de echo. Ik ben gewoon ook wat aan het aftellen voor je! ;)

Zondag heb ik getest, maar het was negatief. Daarna gestopt met de Utrogestan, dus als het goed is zal ik één dezer dagen ongesteld worden. Balen dus, maar we gaan weer op naar de volgende ronde.
Balen bb 😞 bij mij verschilde t per cyclus wanneer ik erna ongesteld werd. Eerste keren 1/2 dagen na utro. En laatste keer 5 dagen zelfs! Is dus geen pijl op te trekken.

Ik had deze cyclus ook utro gebruikt. Testte negatief dus gestopt maar werd maar niet ongesteld.. Bleek n andere reden te hebben
@weekend, daar heb ik geen idee van. We hebben ook nog niks geboekt hoor, kan ik het volgende week ff vragen aan de gynaecoloog.

Gelukkig veel werken komende week, alleen donderdag en vrijdag vrij dus dan gaat de tijd snel voorbij.

Hoop zo dat het leeft in me buik.

@bb14, wat balen, hoop voor je dat het niet doorbreekt!
Kan nog van de innesteling zijn, had ik ook echt laat dat ik dacht, nou t zit toch al ingenesteld, nee t ging dieper zei de Gyn. Oke klinkt positief!

Geen idee hoor want heb vlieg angst maar dacht dat ze langere vluchten afraden, maar zou t idd even navragen. Wel heerlijk zo er tussen uit!!
heb net de doktersassistente gebeld om te vertellen van mijn zwangerschap en gelijk gevraagd of je mag vliegen maar zij dacht dat het geen probleem was, alleen laatste deel van je zwangerschap niet.

Nou als alles goed gaat, was ik dat ook niet van plan.

We wilden naar kaapverdie maar dat raakt al aardig vol door dat vluchten naar egypte worden omgeboekt. ( daar wilde we eerst heen, gelukkig niks geboekt).

Ach, misschien wordt het lekker onze laatste verre vakantie samen..
@weekend: haha, daar ga ik maar niet vanuit. Ik heb zaterdagavond de laatste gehad, dus ben benieuwd hoe lang het bij mij gaat duren.

@sohappy: Je hoort hele verschillende verhalen over vliegen tijdens de zwangerschap. Volgens mij wordt formeel alleen in het laatste deel van de zwangerschap vliegen afgeraden, maar heeft dat meer te maken met vliegmaatschappijen die niet willen dat je in het vliegtuig bevalt. ;)

We hebben trouwens volgende week een afspraak staan over IVF PGD. Benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ik heb geen risico genomen met vliegen bij de tweede. Ik was nog niet zwanger en we moesten nog een vakantie regelen en ik heb toen aangegeven dat vliegen voor mij geen optie was omdat ik geen enkel risico wilde lopen. Ik heb altijd een vermoeden gehad dat bij de eerste ik een keer heel kort zwanger ben geweest en ik toen alsnog "ongesteld" werd een paar dagen te laat en dat dat kwam omdat we toen gevlogen hadden.

Of dat echt zo is? Ik weet het niet zeker, ik heb ook niet getest in die paar dagen dat ik over tijd was.

Maar sindsdien wilde ik het risico niet meer nemen.

Als je erover op internet zoekt, dan zijn de meningen hierover inderdaad verdeeld.
IVF PGD, spannend bb! Enne, je weet het, jullie zijn degenen die bepalen hoe ver het gaat en of je even een pauze wilt inlassen, dus gewoon erin mee gaan voor zover het goed voelt voor jullie!
Sohappy goed dat je t gevraagd heb, dan kan je zelf kijken of t goed voelt en wat bijv de Gyn er van zegt. Ik ben zoiezo niet van t vliegen haha!

Bb balen hopelijk snel verder voor je!
Hoe is t hier meiden? Vandaag weer controle gehad en die kleine groeit echt goed! Ik voel t kindje nu duidelijk. Ik zei tegen de verloskundige hij is wakker, toen zette ze de doptone erop en hoorde ze aan de hartslag dat die wakker was. Echt leuk! Kan nu wat meer genieten, ik durf nu ook na te denken om iets aan te schaffen. Babykamer staat al klaar van m'n vorige.. Spannend allemaal hihi krijg er nu lol in
@weekend, wat fijn zeg! Hoeveel weken ben je nu?

Vanmiddag is er een consulente geweest van moeder voor moeders. Het duurde even voordat er een streep stond, dat ie er stond was ie niet knallend maar er stond er wel 1. Ze vroeg of ik er niet onzeker van wordt, nou natuurlijk wel een klein beetje maar streep is een streep toch. Heb ook geen bloedverlies dus ben toch echt nog zwanger.

Ze dacht dat misschien de innesteling later was en ik korter ben dan we denken.

Heb eind vorige week ( zat toen in week 5) licht bloedverlies gehad, eenmalig. Zal dat nog met de innesteling te maken hebben gehad en dat ik nu 5 wkn ben ipv 6?

We zien het volgende week wel met de echo, spannend hoor.

Ben lekker aan het neuzen voor vakanties, als alles goed gaat gaan we nog lekker een keer een verre reis maken, vinden we allebei erg leuk en zal dan niet zo snel meer voorkomen.

@bb14, succes volgende week!
Dat is wel spannend idd! Wie weet is je hcg wat trager? Mijn test was ook licht was toen 8 weken, dacht echt nou wat n mooie test... Not! Ben benieuwd vor je volgende week! Wel fijn dat je meedoet ( en die doek is echt über cute!!)
pff vanmorgen moest ik heel nodig naar het toilet en had ik weer een beetje helder rood bloedverlies ( geen stolsels gelukkig) en donkerbruine afscheiding in me inlegkruisje..

Was gelukkig eenmalig weer..

gadver, voelde me al weer behoorlijk rot en onzeker. Even me hart gelucht bij een collega die ik vertrouw en me man gebeld.

Nu ben ik het gelukkig weer kwijt en gaan we maar weer van het positieve uit!

We willen het zo graag!

zo vaak gebeurt het toch ook niet dat het 2x achter elkaar misgaat..

Het mag van ons morgen wel donderdag zijn, dan hebben we duidelijkheid voor zover..
Sohappy, dikke knuffel voor jou!!!!

kan me voorstellen dat het je super onzeker maakt! Helaas valt er weinig nuttigs over te zeggen. Bloedverlies hebben veel vrouwen met een goede zwangerschap ook gehad, dus alles kan gewoon in orde zijn!

hopelijk is je echo donderdag goed, maar als je inderdaad minder ver ben dan je zelf denkt, kan de echo soms ook nog geen overduidelijk positief nieuws brengen....

Zwanger worden, zwanger zijn..... Het is zo'n grote wens van ons allen, maar wat is het tegelijk ook een verschrikkele emotionele rollercoaster!
hier helaas nog steeds bloedverlies sinds gistermiddag. Elke keer kleine beetjes, ook met plassen dus duidelijk te merken dat er een bloeding aan de gang is.

Ook buikkrampen dus we bereiden ons op het ergste voor. Zelf denk ik dat mijn lichaam het al aan het afstoten is.. Me borsten doen ook minder zeer en ondanks paracetemol voel ik me buik.

Ga morgenochtend het ziekenhuis bellen of we evt eerder kunnen komen, dat hoop ik wel.

Heb me voor vandaag en morgen ziek gemeld, eigenlijk niks voor mij maar voel me te emotioneel en geen idee wat me lijf gaat doen..

We waren er net 2 wkn blij mee..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven