Uitgerekend eind juni 2016

26-10-2015 09:13 59 berichten
Hallo,

Ik weet nog maar een week dat ik zwanger ben en zou het leuk vinden om hierover te praten met meiden die ongeveer net zo 'ver' zijn. Dus ben je ook net zwanger, praat hier dan gezellig mee over alle ervaringen, onzekerheden en bijzondere momenten! Als je in de tabel wilt, noteer dan je gegevens dik gedrukt in je bericht! Ik zal met mezelf beginnen:

NaamLeeftijd + leeftijd partnerHoeveelste zwangerschapUitgerekende datumBijzonderhedenNewbie198728 + 301e25 juni 2016 2e echo: 1 december 2015 (10wkn) Appelsap31311e25 juni 20161e echo: 18 november 2015Mama3boys394e1 juli 2016
Alle reacties Link kopieren
Newbie, de intake en echo waren goed! Heel aardige vrouw, die klinisch verloskundige. Ze heeft met een inwendige echo gekeken (verrassend ha ha) en we hebben een hartje zien kloppen. Ik ben 7 weken en 1 dag zwanger volgens de meting. Over drie weken heb ik weer een afspraak, de termijnecho. Dat wordt ook weer inwendig, dus daar kan ik me vast op voorbereiden.

Plassen voor mvm gaat hier ook goed, ik probeer alles op te vangen, maar soms lukt dat gewoon niet, dus bij mij zitten de meeste flessen ook niet vol. De dame die hier was zei dat ze met iedere druppel blij waren, dus dat is mooi! Ik hou mijn adem ook in als ik die flessen open hoor, dat ruikt echt niet fijn. Nog 9 weken plassen...

Mamie, hoe is het met je rugpijn??
Newbie we letten op elke pijntje hahaaaa

Hebben jullie al kwaaltjes hier sinds gisteren echt moeeeeeeee

Gelukkig niet misselijk ben 6 weken zwanger denk ik

Mijn afspraak is naar de woensdag 16 uur verschoven spannend
Hoi Chantelle

Ben blij voor je dat goed is gegaan

Leukkkkkk dat je de hartje van jullie baby hebben zien kloppen

Rugpijn is gelukkig weer over maar wel echt moe deze twee dagen
Fijn dat alles goed was Chantelle! Super. Zo te lezen ben je niet echt fan van de inwendige echo. Vind ik zelf wel meevallen eigenlijk. Vorige maand 1 gehad omdat wij net begonnen waren aan wat onderzoeken bij de gynaecoloog omdat de zwangerschap al even op zich liet wachten. Toen hebben ze ook binnen gekeken met best een behoorlijk apparaat moet ik zeggen. Maar geen last van ofzo 😄 Waarom moet het volgende keer weer inwendig eigenlijk?

Mamie, fijn dat het beter gaat met je rug. Was het pijn van tillen of meer zo'n zeurderig ongesteldheidsgevoel? Dat laatste heb ik soms. Nog maar een paar dagen tot je echo! Spannend.

Vandaag een etentje gehad met werk. Zat als enige aan de Ice tea en kreeg natuurlijk gelijk de vraag of ik nog moest rijden. Heb er maar een draai aangegeven ook al werd ik hartstikke opgehaald door mijn vriend . Die oplettende mensen ook altijd haha

Nu lekker slapen. Ook best wat moe maar weet niet of dat perse een kwaal is bij mij. Ben wel vaker moe in het najaar.
Ha ha Newbie, erg he, dat mensen zo op je letten! Ik hoorde laatst een tip van iemand: je doet een ontgiftingskuurtje voor je lever en mag dus even geen alcohol. Tegenwoordig weet iedereen wel iets van ontgiften, dus het is geen raar argument.

Ik had gisteren een verjaardag. Ik was nog geen vijf minuten binnen of de eerste vroeg of ik al zwanger ben. Later die avond is er nog twee keer gevraagd of ik zwanger was. En echt, er is nog niets aan me te zien, maar iedereen verwacht het bij ons nu wel zo langzamerhand. We wonen sinds een jaar in een huis met ruimte voor kinderen en zijn twee jaar geleden getrouwd. Dan 'hoort' het ofzo. De enige mazzel die ik heb is dat ik heel slecht tegen alcohol kan. Ik drink dus misschien 1 glas per jaar, maar meer ook niet en iedereen weet dat. Niemand vond het dus vreemd dat ik aan het fris zat! (Sterker nog, ze halen speciaal bijzondere sapjes voor mij in huis, omdat het zielig is dat ik geen wijn drink...)

Inwendige echo is inderdaad niet zo mijn ding. In het ziekenhuis doen ze meestal alles inwendig, omdat dat makkelijker is en ze het beter kunnen zien. Tja, als ik eerlijk ben, zou dit een reden zijn om de eerste twintig weken niemand te vertellen dat ik zwanger ben ha ha. Alweer 7,5 week, gaat snel eigenlijk!

Qua moeheid vind ik het ook wel wat zwaarder, ik merk dat ik het ook heerlijk vind om twee avonden per week gewoon lekker op tijd mijn bed in te duiken. Ik heb nu een paar nachten slechter geslapen en dat trek ik op zich wel overdag, maar dat moet nu niet veel langer meer gaan duren.
Na een weekje zonder internet weer online.

Ik heb gelukkig geen last van bloedverlies of andere mogelijke miskraam symptomen. Ik voel me deze week behoorlijk zwanger... kan veel geurtjes niet weerstaan. Ben steeds erg misselijk. Met wat eten is het meestal wel weg te eten. Nu hopen dat dit niet allemaal op mijn achterste gaat zitten!

Mijn moeder was in tranen. Helemaal gelukkig.

Woensdag komt iemand van mvoorm. Ik heb me laten verleiden. Maar met mijn misselijkheid ben ik benieuwd hoelang ik het volhoudt. .

Nog 1week en 2 dagen tot de echo. Wel aftellen hoor!

Ik ben zo benieuwd. En blijf het giga spannend vinden.

Groetjes!
Wat naar van je misselijkheid appelsap! Dan wordt het plassen voor mvm wel een uitdaging denk ik. Die flessen ruiken echt niet fijn. Ik hou mijn adem meestal maar in...

Over 1 week je echo, is dat dan al de 10 weken echo? Die krijg ik over twee weken.

Hier verder geen nieuws, alles loopt wel. Ben wel een beetje klaar met die pijnlijke borsten.
Vandaag de echo gehad het hartje klopt

Maar ze kon nog niet met zekerheid zegen hoe ver ik was dacht ongeveer 6.3 weken

Over 10 dagen nog een keer een echo dan zekerheid

Hoop zo dat het dit keer goed gaat

2 dagen misselijk in de ochtend maar gelukkig trekt het weg na het ontbijt

Hoe gaat het met jullie allemaal?
Gefeliciteerd Mamie, een kloppend hartje!! Wat fijn dat dat in ieder geval goed zit!

Over tien dagen alweer een echo, dat is vlot. Bij mij zitten er 3 weken tussen.

Hier alles wel goed. Ik was vanochtend ineens heel misselijk, maar later trok dat gelukkig weg. De meeste tijd voel ik helemaal niets van het zwanger zijn. Het lijkt me zo bijzonder om over een paar maanden echt schopjes te voelen!
Wauw best jaloers dat je al een hartje gezien hebt. Ik ben echt aan het aftellen tot woensdag. Dan ben ik 8,5week. En mag ik bij de veeloskundige komen. Ik ben benieuwd!

Ook begonnen met plassen. Ik vind het geen pretje. De geur van kunstof en die flessen eecht vreselijk! Ook blijft de misselijkheid en vermoeidheid mij plagen. Mijn humeur komt dat de laatste tijd niet helemaal ten goede... alles voor het goede doel zeggen we maar.. maar ik vind t tot nu toe best een hele last! Haha. Ow niet zeuren! Na een paar weken wordt t hopelijk beter!
Hoi meiden,

Even weinig tijd gehad om te reageren. Leuk om te lezen dat we al een kloppend hartje hebben! Gefeliciteerd mamie3boys, super fijn voor je en over enkele dagen alweer een echo! Lijkt me prettig om dan alweer snel te mogen kijken. Hoe is het met de misselijkheid en andere kwalen?

@appelsap, nu zijn wij aan de beurt volgende week. Dinsdag om 10u mag ik. Kan echt niet meer wachten. Vind het ondraaglijk lang duren voor je te zien krijgt of het allemaal wel oké is. Goed dat je je hebt aangemeld voor MvM. Ik heb net de 2e week achter de rug. Die flessen zijn echt goor he. Ik ga steeds bijna over m'n nek als ik vergeet m'n adem in te houden. What the hell is dat voor goedje wat ze daarin hebben gedaan bah.

We gaan een weekendje weg dit weekend, met mijn ouders naar Drenthe, even de bossen in en met de honden wandelen dus hoop dat ik mijn gedachten dan wat kan verzetten.

Misselijk ben ik nog steeds niet echt, behalve dus als ik die flessen van MvM opentrek. Wel nog gevoelige borsten en sinds van de week pukkeltjes op m'n voorhoofd. Ik lijk wel weer 16. Heel charmant

Fijn weekend allemaal!
Chantelle dank je, is super fijn om het hartje te horen beetje geruststelling

Ze moeten een termijnsecho hebben zodat ze me weer doorsturen naar een andere ziekenhuis

Voor een cerglage dat moet voor 14 weken.

Gelukkig trekt die misselijkheid weg bij mij ook zware borsten en pijnlijke tepels dat wel

We doen het voor een goede doel hahhhhaa even doorheen

Hebben jullie een voorkeur van geslacht ik wel wil superrrrrrr graag een dochter lijk me super leukkkkkk

Maar krijgen we een zoon ben ik natuurlijk ook superrrrrrr gelukkig maar soms voel ik me schuldig over deze gedachte van mij
Appelsap31 bijna super spannend woensdag

Hoop dat je kwaaltjes gauw verdwijnen misselijkheid is geen pretje

Vermoeid ben ik ook onze huis heeft veel trappen hele opgave elke dag hahhhaaaa
Dank je Newbie is zeker fijn,kwaaltjes zijn nu borsten af toe misselijk trekt gelukkig weg

Rugpijn is over gelukkig

Dinsdag echo super spannend geniet ervan

Heel veel plezier dit weekend!!!
Succes morgen newbie!
Dankje appelsap! Ben om 10u aan de beurt! #spannendd
Alles goed hier! Mooi kloppend hartje gezien. Ik ben nu 8 weken en 3 dagen. Was zo bijzonder om te zien. Het voelt nu zoveel echter gelijk. Heerlijk gevoel.

Appelsap, veel succes morgen! Geniet ervan ook. Ik duim voor een mooi plaatje voor je!
Gefeliciteerd newbie! Dat is mooi nieuws!! Heb je dan over een week of twee al je termijnecho van tien weken?

Appelsap, veel succes en plezier morgen. Hoe is het met je misselijkheid?
Wauw Newbie! Gaaf! Ik hoop dat ik morgen ook zulk mooi nieiws kan brengen! Ik moetorgrn pas om 1715u... nog een hele dag wachten!!! Pfff

Misselijkheid gaat wel wat beter. Ik kan het beter weer kwijtraken door kleine hapjes te eten. Het went ook wel weer...

Vermoeidheid is nog wel steeds een dingetje! Pff kan echt dag en nacht slapen en ben daardoor ook niet altijd even goed te genieten! Haha

Jij nog steeds niet misselijk?

En kunnen jullie al wat zien bij je buik? Ik kan savonds al wel een ieniemienie klein buikje zien opbollen vlak boven mijn schaambot...

Vd week had ik een strak jurkje aan toen zei een vriendin die het al geraden heeft omdat ik aan de appelsap zat ipv wijn... je krijgt een buikje.. maar ik denk/hoop dat ze dat projecteerde! want ik vrees wel een beetje voor mijn figuur. Nu sporten door de vermoeidheid ook al nergens meer op lijkt...

Gelukkig nu twee dagen vrij gehad na vorige week 45u gewerkt te hebben.. en morgen mag ik van de baas wat later beginnen. Vanwege de misselijkheid en vermoeidheid mijn leidinggevende al op de hoogte gesteld. Ze toont veel begrip en denkt mee over wat wel en niet gaat.

Ik hoop dat het nog helemaal wegtrekt!

Als morgen de spanning weer even afgenomen is zal het misschien ook wel weer wat beter gaan!

Die flessen van mvm zijn idd echt vreselijk!!!

Maar ieg al 1 week volgeplast. We zien hoelang ik t volhou. Ik ga nu al af en toe spijbelen om niet in die onhandige kan te hoeven plassen en even gewoon lekker in de pot te klateren... hahaha!
Newbie super leuk was het ook een termijn echo?

Appelsap succes morgen !!!
Bedankt allemaal, echt heel fijn <3

Dit was de termijnecho. Het embryo is gemeten en de exacte duur van de zwangerschap is vastgesteld. Dit kwam ook wel ongeveer overeen met mijn eigen berekening. Echo was uitwendig en hoewel het beeld redelijk onduidelijk was, konden we toch al goed het hoofdje, de rug en de beginnende beentjes zien en natuurlijk het hartje.

Ik heb nu pas de volgende echo op 12 weken (15 december). Weer even wachten dus. Mocht ik erg zenuwachtig worden tussentijds, mag ik eventueel ook bij de 10 weken nog een keer. Ik probeer nu gewoon wat rustiger te zijn. Het kloppende hartje heeft me al heel wat gerustgesteld moet ik zeggen.

Wel werden we natuurlijk gelijk geïnformeerd over de combinatietest. Hebben jullie hier al over nagedacht? Ik moet mijn keuze vrij snel doorgeven, vindt het best vervelend om over na te moeten denken. Wil nu eigenlijk alleen maar blij zijn! Ben benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.

@appelsap, wat erg he, nog zo'n dag doorkomen voor je EINDELIJK mag! Ik vond het wachten echt verschrikkelijk. Maar goed, zal er wel bij horen. Voor je het weet, lig je op de tafel naar het leventje in je buik te kijken! Geniet er maar van.

Misselijk ben ik (nog steeds) niet. Wel wat moe maar ook niet extreem. Mijn buik zet inderdaad ook regelmatig op. Zijn m'n darmen denk ik zo. Maar hier op mijn werk was het ook al iemand opgevallen. Wel iemand die het al weet gelukkig, dus ik denk dat hij er ook op zat te letten haha. Maar soms voel ik wel opgeblazen pfff.

Ik zit al in de 3e week van MvM maar was het afgelopen weekend natuurlijk niet thuis (en had nog geen nieuwe flessen) dus dit is geen heel productieve week. Ik doe wel echt mijn best. Vang het zelfs 's nachts op. Ik moet er trouwens 2 a 3 keer per nacht uit tegenwoordig. Dat is ook nieuw geloof ik :S
Update: toch besloten de combinatietest te doen. Daarom is de volgende echo al over minder dan 2 weken: 1 december al met 10 weken.

Nu duimen voor appelsap! Kijk uit naar je bericht!
En appelsap, hoe was het??

Combinatietest: bedankt voor de reminder! Ik moet komende dinsdag weer naar het ziekenhuis voor een echo (de termijnecho van 10 weken) en dan moet ik doorgeven of ik wel/geen combinatietest wil. Eerlijk gezegd moeten we het daar samen nog over hebben. Oh, ik voel me alweer een slechte zwangere ha ha. Komende dinsdag hoop ik ook iets van armpjes/beentjes te zien (de vorige keer was het echt een pinda waar iets klopte), want de echo die daarop volgt is pas bij 20 weken. En zelfs dat is nog een vrije keuze! Maar ik vind het wel fijn om die te laten doen, dus daar zijn we al over uit.

MvM: ik hoef niet iedere nacht te plassen, maar als ik er 's nachts uit moet, dan vang ik het niet op. Ons toilet heeft geen kraan, dus dan moet ik eerst weer naar de badkamer om die kan om te spoelen. Dat is teveel moeite... Overdag vang ik wel alles zoveel mogelijk op. Maar ook hier niet echt een productieve week, want ik ben heel veel weggeweest overdag/'s avonds.
Een mooie echo gehad. Met ieg 2 armen en 1 beentje. :-) en een super hartslagje! Gaaf! Over 2 weken moet ik weer. Omdat t nog net geen 2cm was. Ieniminie dus!! Heel veevelend! ik ben nu 8weken en 2 dagen. Uitgerekende datum is dus 28juni ipv 25.

Ik ga niet voor alle extra onderzoeken. Want wat als blijkt t syndroom van down heeft? Ik zie me dan daar op dat moment geen goede beslissing over kunnen nemen. Daar zijn ook weer zoveel gradaties in dat je t nog niet weet.

20weken echo wel uiteraard. Maar dat duurt nog weer eventjes.

Hebben jullie ook bij de verloskundige over een soort groepsbegeleiding gehad? Dat is weer nieuw schijnbaar?
Newbie ik heb daar nog niets over gehoord de combinatietest misschien morgen

Morgen weer echo om 11.30 dan zal nu wel duidelijker termijnsecho worden

Ben deze dagen toch behoorlijk misselijk

vieze smaak in mijn mond heel veel dingen smaken niet meer al voorheen

Appelsap super goed nieuws wat heerlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven