Samenwonen, hoe?

11-11-2015 19:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Mijn vriend en ik zijn al wat jaren samen en willen nu graag een stap verder gaan, samenwonen!

Dit is voor ons allebei de eerste keer en het is dus allemaal onwijs spannend, we hebben beide geen idee hoe we te werk moeten gaan. We willen graag een woning/appartement huren. Zou iemand ons hierin verder willen/kunnen helpen? Hoe en waar moeten we zoeken, waar moeten we op letten etc.?

Dankjewel alvast!
Je gaat naar de woningbouwvereniging, je schrijft je in en na een paar jaar zul je wel een woning toegewezen kunnen krijgen.

Duurt dat te lang, dan kun je kijken of je via een makelaar wat kunt gaan huren.
Antwoorden op onbeperkt aantal vragen.
Ben je al ingeschreven bij de woningbouw? Zo ja dan reageer je op woningen die je eventueel wel ziet zitten.

Zo nee dan moet je je snel inschrijven of via een makelaar particulier huren. Voordeel is dat je vaak sneller een woning hebt

Nadeel is dat het vaak duurder is.
En je zoekt een huis in de plaats waar je zou willen wonen. Denk van te voren wel even goed na hoe je de financiën wil regelen....
Find people who will make you better (M. Obama)
quote:Odilia2015 schreef op 11 november 2015 @ 19:44:

Je gaat naar de woningbouwvereniging, je schrijft je in en na een paar jaar zul je wel een woning toegewezen kunnen krijgen.

Duurt dat te lang, dan kun je kijken of je via een makelaar wat kunt gaan huren.In sommige steden is het "tientallen" ipv paar jaar. Verkijk je daar niet op.
Als je je nu nog moet inschrijven ben je een jaar of tien te laat.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik sta momenteel 5 jaar ingeschreven, mijn vriend pas net.

Wij willen graag in Nijmegen of omstreken gaan wonen (Wijchen, Beuningen, Malden) vinden wij ook prima! Wij willen eigenlijk het liefst huren tot max. ¤700,-. We hebben qua woning niet gek veel eisen, we zijn al hartstikke blij als we ergens samen kunnen gaan wonen.
quote:Liselotteee schreef op 11 november 2015 @ 19:50:

Wij willen graag in Nijmegen of omstreken gaan wonen (Wijchen, Beuningen, Malden) vinden wij ook prima! Wij willen eigenlijk het liefst huren tot max. ¤700,-. We hebben qua woning niet gek veel eisen, we zijn al hartstikke blij als we ergens samen kunnen gaan wonen.

Je kan toch googlen?

Of verwacht je dat anderen dat voor je gaan doen?
quote:Moiren_ schreef op 11 november 2015 @ 19:51:

[...]

Je kan toch googlen?

Of verwacht je dat anderen dat voor je gaan doen?Dat had jij al gedaan zag ik
Echt, wat een luiheid. Hoe ga je dat doen als jullie samen wonen?
Dan ga je dus vanaf nu elke week/maand reageren op woningen die je wat lijken.
Dat heb ik gedaan.. Maar ik kom niet gek veel verder omdat je voor bijna alle websites een abonnement moet nemen.. Vandaar dat ik me af vroeg of jullie (andere) ideeën hebben?
Je kunt niet verzinnen hoe je aan een woning komt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Laat maar, had gehoopt op serieuze informatie die mij/ons wat verder zouden helpen. Fijne avond verder.
quote:viva-amber schreef op 11 november 2015 @ 19:57:

Je kunt niet verzinnen hoe je aan een woning komt?Die komen toch gewoon uit de lucht vallen of groeien ze bij jou op de rug zoals een schildpad of slak?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
via de woningbouw is ook eigenljk de enige manier om een leuke woning voor onder de 700 euro te krijgen. Voor de rest moet je, zoals je hebt gemerkt, eerst betalen, en dan krijg je woningen van rond de 800/900 of zelfs meer te zien. Je kunt nog via marktplaats kijken, maar anders is het gewoon afwachten en heel veel reageren. Helaas is er nog steeds veel krapte op de woningmarkt. Ik weet niet precies wat nu de grens is voor sociale huur, maar houd je er rekening mee dat als je erboven zit met je huur, dat je geen huurtoeslag krijgt!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:violetskies schreef op 11 november 2015 @ 19:59:

[...]

Die komen toch gewoon uit de lucht vallen of groeien ze bij jou op de rug zoals een schildpad of slak?

Er lag ineens een sleutel op mijn zadel. Toen ben ik de hele stad afgegaan en bleek-ie op dit huis te passen.

TO, voor niets gaat de zon op. Inschrijven dus.
quote:Monatala schreef op 11 november 2015 @ 20:01:

via de woningbouw is ook eigenljk de enige manier om een leuke woning voor onder de 700 euro te krijgen. Voor de rest moet je, zoals je hebt gemerkt, eerst betalen, en dan krijg je woningen van rond de 800/900 of zelfs meer te zien. Je kunt nog via marktplaats kijken, maar anders is het gewoon afwachten en heel veel reageren. Helaas is er nog steeds veel krapte op de woningmarkt. Ik weet niet precies wat nu de grens is voor sociale huur, maar houd je er rekening mee dat als je erboven zit met je huur, dat je geen huurtoeslag krijgt!Dankjewel voor je serieuze reactie!
quote:Liselotteee schreef op 11 november 2015 @ 19:50:

Wij willen graag in Nijmegen of omstreken gaan wonen (Wijchen, Beuningen, Malden) vinden wij ook prima! Wij willen eigenlijk het liefst huren tot max. ¤700,-. We hebben qua woning niet gek veel eisen, we zijn al hartstikke blij als we ergens samen kunnen gaan wonen.En dan nog gas, water, licht, gemeentebelastingen, verzekeringen, etc, etc, etc.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Moiren_ schreef op 11 november 2015 @ 20:01:

[...]

TO, voor niets gaat de zon op. Inschrijven dus.Dit. En als je wil dat mensen voor je googelen zal je ook specifieker moeten zijn. Hoe oud zijn jullie? Hebben jullie een kinderwens? Wat is jullie inkomen? Komen jullie daarmee uberhaupt wel in aanmerking voor een sociale huurwoning? Wonen jullie allebei nog bij jullie ouders?
Woonpas aanvragen. Je hebt met de huidige wachtlijsten tijd genoeg om het geld voor een complete inrichting bij elkaar te sparen, tenzij je een huis kunt kopen.
verba volant, scripta manent.
Hoe hoog is jullie gezamenlijke inkomen?
Sta je met die jaren inschrijving al lang genoeg ingeschreven om in jullie omgeving in aanmerking te komen voor een woning? Zo ja, heb je al gereageerd?
quote:Liselotteee schreef op 11 november 2015 @ 19:58:

Laat maar, had gehoopt op serieuze informatie die mij/ons wat verder zouden helpen. Fijne avond verder.

Je komt ook wel met een suffe vraag, sorry dat ik het zeg.

Er zijn 3 opties om te wonen:

Vrije sector -> dat is het duurst en heb je het meeste keuze

Particuliere huur -> gaat vaak viavia, fb, mp enneventueek verhuurmakelaars

Sociale huur -> gaat via woningnet.

Maar dat wist je neem ik aan al? Waar woon je nu dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven