Samenwonen, hoe?
woensdag 11 november 2015 om 19:42
Goedenavond,
Mijn vriend en ik zijn al wat jaren samen en willen nu graag een stap verder gaan, samenwonen!
Dit is voor ons allebei de eerste keer en het is dus allemaal onwijs spannend, we hebben beide geen idee hoe we te werk moeten gaan. We willen graag een woning/appartement huren. Zou iemand ons hierin verder willen/kunnen helpen? Hoe en waar moeten we zoeken, waar moeten we op letten etc.?
Dankjewel alvast!
Mijn vriend en ik zijn al wat jaren samen en willen nu graag een stap verder gaan, samenwonen!
Dit is voor ons allebei de eerste keer en het is dus allemaal onwijs spannend, we hebben beide geen idee hoe we te werk moeten gaan. We willen graag een woning/appartement huren. Zou iemand ons hierin verder willen/kunnen helpen? Hoe en waar moeten we zoeken, waar moeten we op letten etc.?
Dankjewel alvast!
woensdag 11 november 2015 om 19:45
woensdag 11 november 2015 om 19:46
quote:Odilia2015 schreef op 11 november 2015 @ 19:44:
Je gaat naar de woningbouwvereniging, je schrijft je in en na een paar jaar zul je wel een woning toegewezen kunnen krijgen.
Duurt dat te lang, dan kun je kijken of je via een makelaar wat kunt gaan huren.In sommige steden is het "tientallen" ipv paar jaar. Verkijk je daar niet op.
Je gaat naar de woningbouwvereniging, je schrijft je in en na een paar jaar zul je wel een woning toegewezen kunnen krijgen.
Duurt dat te lang, dan kun je kijken of je via een makelaar wat kunt gaan huren.In sommige steden is het "tientallen" ipv paar jaar. Verkijk je daar niet op.
woensdag 11 november 2015 om 19:50
Ik sta momenteel 5 jaar ingeschreven, mijn vriend pas net.
Wij willen graag in Nijmegen of omstreken gaan wonen (Wijchen, Beuningen, Malden) vinden wij ook prima! Wij willen eigenlijk het liefst huren tot max. ¤700,-. We hebben qua woning niet gek veel eisen, we zijn al hartstikke blij als we ergens samen kunnen gaan wonen.
Wij willen graag in Nijmegen of omstreken gaan wonen (Wijchen, Beuningen, Malden) vinden wij ook prima! Wij willen eigenlijk het liefst huren tot max. ¤700,-. We hebben qua woning niet gek veel eisen, we zijn al hartstikke blij als we ergens samen kunnen gaan wonen.
woensdag 11 november 2015 om 19:51
quote:Liselotteee schreef op 11 november 2015 @ 19:50:
Je kan toch googlen?
Of verwacht je dat anderen dat voor je gaan doen?
Je kan toch googlen?
Of verwacht je dat anderen dat voor je gaan doen?
woensdag 11 november 2015 om 19:59
woensdag 11 november 2015 om 20:01
via de woningbouw is ook eigenljk de enige manier om een leuke woning voor onder de 700 euro te krijgen. Voor de rest moet je, zoals je hebt gemerkt, eerst betalen, en dan krijg je woningen van rond de 800/900 of zelfs meer te zien. Je kunt nog via marktplaats kijken, maar anders is het gewoon afwachten en heel veel reageren. Helaas is er nog steeds veel krapte op de woningmarkt. Ik weet niet precies wat nu de grens is voor sociale huur, maar houd je er rekening mee dat als je erboven zit met je huur, dat je geen huurtoeslag krijgt!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
woensdag 11 november 2015 om 20:01
quote:violetskies schreef op 11 november 2015 @ 19:59:
[...]
Die komen toch gewoon uit de lucht vallen of groeien ze bij jou op de rug zoals een schildpad of slak?
Er lag ineens een sleutel op mijn zadel. Toen ben ik de hele stad afgegaan en bleek-ie op dit huis te passen.
TO, voor niets gaat de zon op. Inschrijven dus.
[...]
Die komen toch gewoon uit de lucht vallen of groeien ze bij jou op de rug zoals een schildpad of slak?
Er lag ineens een sleutel op mijn zadel. Toen ben ik de hele stad afgegaan en bleek-ie op dit huis te passen.
TO, voor niets gaat de zon op. Inschrijven dus.
woensdag 11 november 2015 om 20:02
quote:Monatala schreef op 11 november 2015 @ 20:01:
via de woningbouw is ook eigenljk de enige manier om een leuke woning voor onder de 700 euro te krijgen. Voor de rest moet je, zoals je hebt gemerkt, eerst betalen, en dan krijg je woningen van rond de 800/900 of zelfs meer te zien. Je kunt nog via marktplaats kijken, maar anders is het gewoon afwachten en heel veel reageren. Helaas is er nog steeds veel krapte op de woningmarkt. Ik weet niet precies wat nu de grens is voor sociale huur, maar houd je er rekening mee dat als je erboven zit met je huur, dat je geen huurtoeslag krijgt!Dankjewel voor je serieuze reactie!
via de woningbouw is ook eigenljk de enige manier om een leuke woning voor onder de 700 euro te krijgen. Voor de rest moet je, zoals je hebt gemerkt, eerst betalen, en dan krijg je woningen van rond de 800/900 of zelfs meer te zien. Je kunt nog via marktplaats kijken, maar anders is het gewoon afwachten en heel veel reageren. Helaas is er nog steeds veel krapte op de woningmarkt. Ik weet niet precies wat nu de grens is voor sociale huur, maar houd je er rekening mee dat als je erboven zit met je huur, dat je geen huurtoeslag krijgt!Dankjewel voor je serieuze reactie!
woensdag 11 november 2015 om 20:02
quote:Liselotteee schreef op 11 november 2015 @ 19:50:
Wij willen graag in Nijmegen of omstreken gaan wonen (Wijchen, Beuningen, Malden) vinden wij ook prima! Wij willen eigenlijk het liefst huren tot max. ¤700,-. We hebben qua woning niet gek veel eisen, we zijn al hartstikke blij als we ergens samen kunnen gaan wonen.En dan nog gas, water, licht, gemeentebelastingen, verzekeringen, etc, etc, etc.
Wij willen graag in Nijmegen of omstreken gaan wonen (Wijchen, Beuningen, Malden) vinden wij ook prima! Wij willen eigenlijk het liefst huren tot max. ¤700,-. We hebben qua woning niet gek veel eisen, we zijn al hartstikke blij als we ergens samen kunnen gaan wonen.En dan nog gas, water, licht, gemeentebelastingen, verzekeringen, etc, etc, etc.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 11 november 2015 om 20:04
quote:Moiren_ schreef op 11 november 2015 @ 20:01:
[...]
TO, voor niets gaat de zon op. Inschrijven dus.Dit. En als je wil dat mensen voor je googelen zal je ook specifieker moeten zijn. Hoe oud zijn jullie? Hebben jullie een kinderwens? Wat is jullie inkomen? Komen jullie daarmee uberhaupt wel in aanmerking voor een sociale huurwoning? Wonen jullie allebei nog bij jullie ouders?
[...]
TO, voor niets gaat de zon op. Inschrijven dus.Dit. En als je wil dat mensen voor je googelen zal je ook specifieker moeten zijn. Hoe oud zijn jullie? Hebben jullie een kinderwens? Wat is jullie inkomen? Komen jullie daarmee uberhaupt wel in aanmerking voor een sociale huurwoning? Wonen jullie allebei nog bij jullie ouders?
woensdag 11 november 2015 om 20:10
quote:Liselotteee schreef op 11 november 2015 @ 19:58:
Laat maar, had gehoopt op serieuze informatie die mij/ons wat verder zouden helpen. Fijne avond verder.
Je komt ook wel met een suffe vraag, sorry dat ik het zeg.
Er zijn 3 opties om te wonen:
Vrije sector -> dat is het duurst en heb je het meeste keuze
Particuliere huur -> gaat vaak viavia, fb, mp enneventueek verhuurmakelaars
Sociale huur -> gaat via woningnet.
Maar dat wist je neem ik aan al? Waar woon je nu dan?
Laat maar, had gehoopt op serieuze informatie die mij/ons wat verder zouden helpen. Fijne avond verder.
Je komt ook wel met een suffe vraag, sorry dat ik het zeg.
Er zijn 3 opties om te wonen:
Vrije sector -> dat is het duurst en heb je het meeste keuze
Particuliere huur -> gaat vaak viavia, fb, mp enneventueek verhuurmakelaars
Sociale huur -> gaat via woningnet.
Maar dat wist je neem ik aan al? Waar woon je nu dan?