Sinterklaas budget

15-11-2015 13:41 646 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie 'Sinterklaas' budget per kind?

Ik heb nu ongeveer ¤30 aan sintcadeautjes voor 1 kind uitgegeven daar zitten zowel kleine als wat grotere cadeau's tussen. Doordat de blokker hier weggaat heb ik hier redelijk veel goedkoop kunnen inslaan . Ik denk dat het hierbij blijft. Kleine mag 1x per week schoen zetten en komt er iets kleins in.
•°: Don't be the same, be better!
quote:retrostar schreef op 15 november 2015 @ 14:20:

Leuk cadeau voor een meisje vind ik de Janome Sew Mini; echt de prijs dubbel en dwars waard en makkelijk te verkopen op marktplaats.

Geen jonge kinderen hier dus heb ik hem voor mezelf gekocht. waarom alleen voor een meisje?
quote:Valia_1 schreef op 15 november 2015 @ 14:22:

[...]

waarom alleen voor een meisje?Oh, een jongen kan best.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Budget ongeveer 40 euro per kind maar wij doen ook kerst een groot cadeau en een kleintje. Van bij elkaar 30 euro dus ongeveer 150 euro voor sinterklaas en kerst voor 2 kinderen.
Tja, hoe ouder je kind(eren), hoe hoger het Sint of Kerstbudget wordt. Bij een baby peuter kun je nog af met Nijntje boekjes en dat soort dingen, bij een jong basisschoolkind kom je al in de Lego/Playmobil categorie en boven de 10 worden het computergames, sportspullen, mobiele telefoons & accessoires en gezelschapsspellen en dat soort dingen en bij die laatste categorie beginnen de prijzen nu eenmaal bij 30-50 euro per cadeautje. Daar doe je niet zoveel aan.

Wij hebben geen budget voor Sinterklaas (vieren we niet meer) of Kerst. We geven met Kerst cadeaus maar kopen gewoon de dingen die kind graag wil hebben of nodig heeft. De ene keer ben je met 100 euro klaar, de andere keer ben je 300+ euro kwijt. Het is niet anders.
Am Yisrael Chai!
quote:vitamined schreef op 15 november 2015 @ 13:50:

Ik koop wat ik tegen kom, wat ik leuk vind en wat ik redelijk geprijsd vind.

Geen enkel idee hoeveel het heeft gekost, heb maanden geleden al wat dingen gekocht.

Wat ik teveel heb, bewaar ik voor verjaardag of kerst of zomaar.

+1

Lang leve de kruidvat voor de 50% kortingvakken. Heb daar al zoveel leuk goedkoop speelgoed vandaan gehaald.

Hier voor 2 kinderen (baby van 4 weken, zoon van 3) ongeveer 40 euro kwijt. Nu heb ik voor de jongste een beetje gesmokkeld :P Stapel kinderspeelgoed gratis kado gekregen, wel gebruikt maar nog netjes, maar geef de jongste dat kado (rammelaar, stapeltoren e.d) Er ligt nog verder genoeg van de oudste, en ook kleding genoeg, beide jongens en zelfde maand geboren.
Pakjesavond thuis komt denk ik tegen de 200 euro. Er zit een ikea keukentje bij met toebehoren dus dat tikt lekker aan. Met familie 65 euro.

Kerst doen we niet aan cadeautjes, misschien iets kleins.
Ik ben meestal ca. 50-70 euro per kind kwijt voor 1 groot cadeau en 2 of 3 kleinere. Daarnaast ca. 15 euro p.p. voor mijn neefje en nichtje, en ca. 10 euro p.p. voor mijn ouders, zus en zwager. Alles bij elkaar dus ca. 220 euro aan sinterklaascadeautjes. Met Kerst doe ik soms ook nog een klein cadeautje voor de kinderen en mijzelf. Dit is eigenlijk de enige gelegenheid in het jaar dat de kinderen veel cadeaus krijgen. Met hun verjaardag krijgen ze er van mij maar 1, soms duur soms minder duur.
Toen ik zelf kind was trokken we lootjes vanaf dat ik 8 jaar was. En kochten we kadootjes voor 10 gulden ofzo. Mijn ouders deden er nog wel iets bij, een spel bijvoorbeeld, en mijn oma deed ook wat in de zak, maar dat je voor grotere kinderen per definitie alleen maar dure cadeaus kunt kopen gaat er bij mij niet in. Wel dat het voor kleine kinderen veel makkelijker is om met een klein budget cadeautjes te kopen, daar ben ik het mee eens. Ik heb nu nog makkelijk praten natuurlijk, maar ik denk dat ik het wel als een uitdaging zou zien om ook als ze groter zijn leuke dingen voor weinig geld te kopen.
Ik heb denk ik 100 euro uitgegeven voor onze zoon en dan nog een cadeautje van 30 euro voor de kinderen van onze vrienden waar we het samen mee vieren. Zoon is 3 jaar. Ik heb wat instrumenten voor hem gekocht en wat speelgoed van paw patrol.
Ik denk 100 /120 euro voor 4 personen en de schoenkadootjes samen. We vieren het al 2x uitgebreid en dan krijgen van de grootouders al voor 100/150 per kind. En dan nog wat van tantes en ooms.

Man en ik geven elkaar wat kleins of niets. En we doen geen kado's met kerst. Begin januari hebben we weer 3 verjaardagen.
En ik koop en krijg liever een kado dan allemaal kleine budget rommel. Ook voor de kinderen. Doosje duplo of lego ofzo de rest van de action mag je houden.
quote:Goede-Fee schreef op 15 november 2015 @ 14:53:

En ik koop en krijg liever een kado dan allemaal kleine budget rommel. Ook voor de kinderen. Doosje duplo of lego ofzo de rest van de action mag je houden.Ergens begrijp ik het wel, maar ik vind dit altijd zo onsympathiek overkomen.
quote:vitamined schreef op 15 november 2015 @ 15:02:

[...]

Ergens begrijp ik het wel, maar ik vind dit altijd zo onsympathiek overkomen.

Ja is ook zo. Maar bij ons in de familie is dat gelukkig niet zo erg.

quote:fietsie schreef op 15 november 2015 @ 14:19:

[...]

Dat houden wij altijd bewust buiten Sint en verjaardagen. Fiets heb je nodig dus dat is nooit een cadeau hier.

Kan me voorstellen dat dat ligt aan wat je te besteden hebt.

Hier koop ik een goede merk 2ehandsfiets voor de kinderen en dat zou ik weer niet als kado doen maar een extra mooie wel op je verjaardag.

Hebben we dus ook wel eens gedaan.

Maar kan me ook voorstellen als je echt krap hebt dat een 2ehands fiets ook een mooi kado is met Sint.
Wij kregen altijd tweedehands fietsen (nooit moeite mee gehad overigens), maar we weten alledrie nog hoe geweldig mooi die ene fiets was die we een keer voor onze verjaardag kregen. Dat was écht een cadeau.
Mijn zoon van 2 krijgt:

Een boek

Playmobil motortje

Kleurboek met stiften

Adventkalender.

Alles behalve kalender zijn eigenlijk verjaardagskado's geweest. Maar hij kreeg al genoeg dat ik dit maar door ga schuiven. (Hij is begin nov jarig)

Zelf doen we niet aan kadootjes. Verder staan kerst en sinterklaas in het teken van gezellig bij elkaar komen en samen eten.

Toekomst zal uitwijzen hoe wij hier mee omgaan.

Vind t leuk om te vieren, maar gezien hij de maand ervoor jarig is, is t best lastig.

Van bedragen van 150 tot 200 per kind schrik ik...
Fietsen heb ik tot nog toe meestal met de verjaardagen gekregen. Ze hebben ook wel eens een fiets tussendoor gehad. Hun eerste driewielers kregen ze met hun verjaardag, hun tweede fietsjes waren tweedehands en kregen ze tussendoor. Hun derde fiets hebben ze vorig jaar op hun verjaardag gekregen. Ze mochten zelf uitzoeken. Waren ook mooie, nieuwe fietsen die ze zelf graag wilden.
Je hebt bij de action ook knutsel spullen die gewoon goed zijn. Er is veel meuk inderdaad maar ook goede merken zoals SES.Ik kom er graag niet alleen voor speelgoed maar ook voor wasmiddel en schoonmaak middelen.
quote:Goede-Fee schreef op 15 november 2015 @ 14:53:

En ik koop en krijg liever een kado dan allemaal kleine budget rommel. Ook voor de kinderen. Doosje duplo of lego ofzo de rest van de action mag je houden.Mijn ouders kopen ook altijd de halve Action leeg. Dat vinden ze leuk, al die kleine pakjes, en ik moet zeggen dat de kinderen ook vaak gelijk met die rommel gaan spelen (ludieke cadeautjes als een spin die tegen het raam plakt, of stuiterbal met lichtje erin). We hebben ze wel gelukkig zo ver dat ze niet meer voor alle kleinkinderen precies hetzelfde kopen. Mijn destijds 13-jarige werd toch niet meer zo blij van een dierenmemoryspel
2 kinderen, ca. ¤500,- incl. schoencadeaux. Dit jaar is het wat meer geworden dan voorgaande jaren dus volgend jaar wat minder en dan beter houden aan :

- een stuk speelgoed vd verlanglijst

- nog een cadeau

-boek

-knutselset

- spel (gezamelijk)

- dvd (gezamelijk)

- pyama

(Waarvan èén groot cadeau.)

Kwaliteitsspeelgoed is best duur. Grote Legodoos kost wel tegen de ¤100,- (!)
De toekomst is niet meer wat het was
quote:MinkeDeWit schreef op 15 november 2015 @ 15:38:

[...]

Mijn ouders kopen ook altijd de halve Action leeg. Dat vinden ze leuk, al die kleine pakjes, en ik moet zeggen dat de kinderen ook vaak gelijk met die rommel gaan spelen (ludieke cadeautjes als een spin die tegen het raam plakt, of stuiterbal met lichtje erin). We hebben ze wel gelukkig zo ver dat ze niet meer voor alle kleinkinderen precies hetzelfde kopen. Mijn destijds 13-jarige werd toch niet meer zo blij van een dierenmemoryspel

Mijn kinderen kijken er na 1x niet meer na om, het gaat altijd stuk. Lego en playmobiel word en veel meegespeeld en boeken worden graag gelezen. Je maakt ze blijer met zoiets en mij ook. Of knutselpsullen dat is goedkoop en ook in trek.

Mijn moeder wilde altijd wel 50 kadootjes doen maar begrijpt dat zonde van dr geld is dus koopt nu liever een of 2 mooie kadootjes die ook de die avond overleven en wat te knutselen.

Maar ieder zijn ding toch?

Dat memory spel moet ik wel even van gniffelen, arme meid.
Bij elkaar zo,n 250 kado,s
50,- per persoon, en dan komt er nog een gezinskado en een pyama bij. Daarnaast nog schoenkadootjes voor zo'n 10,- p.p. Ze mogen dan 3x hun schoen zetten in deze periode.
quote:zuipschuit schreef op 15 november 2015 @ 13:47:

Dit jaar was het sinterkerstbudget 430 euro.Sodeju...
quote:vitamined schreef op 15 november 2015 @ 15:02:

[...]

Ergens begrijp ik het wel, maar ik vind dit altijd zo onsympathiek overkomen.

Knutselspullen koop ik graag bij de Action, maar ik heb wel eens mijn vraagtekens bij de veiligheid bij speelgoed van de Action/Zeeman/Wibra. Ik denk dan bijv. aan weekmakers en chemicaliën in verfstoffen.

Vorig jaar wilden de meiden hier Frozen poppen. Toen stonden er in de Britse kranten veel fotoverslagen van artikelen die door de douane in beslag waren genomen omdat ze niet aan de veiligheidseisen voldeden. Heel wat poppen zien voorbij komen die in bovengenoemde winkels te koop waren. Uiteindelijk voor de orginele Disneypoppen gegaan.

Verder probeer ik niet teveel plastic te kopen, hoewel ik er bij Lego niet aan ontkom.

Dit jaar zag dochter leuke plastic make-up popjes bij de Hema, maar ik heb er geen gekocht omdat er ook een plastic kleedkamer bijzat. Wat mij betreft dan weer overbodig.

Duurzaamheid is is wel een criterium.
De toekomst is niet meer wat het was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven