Gele voegen

15-11-2015 14:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de gehele keuken schoongemaakt en de voegen van de tegels bij het gasfornuis.

Ze zijn met azijn en een tandenborstel schoongeborsteld.

Dat werkte goed de vette aanslag is weg.

Nu vind ik de voegen nog gelig uitzien

Iemand de tip om ze witter te krijgen?

Het zijn geen gekitte (hoe je dat ook schrijft) voegen
Chloor en een harde borstel.
HG Voegenfris, vind ik goed werken. En anders een chlooroplossing en een tandenborstel.
HG of equivalent van de Action erop spuiten. Werkt als een tierelier.
Cirtoensap en een tandenborstel.
Kan zijn dat het voegsel gewoon die kleur heeft? Dan moet je opnieuw voegen..
Chloor
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Voegenverf
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Als ik krab dan zit er wit onder
Suprimo superreiniger (Blokker) er op, inborstelen met tandenborstel, 10 minuten laten zitten en met een stoomreiniger (borsteltje) schoonmaken en droogvegen. Hier worden alle voegen weer als nieuw, ook de witte voegen tussen de tegels waar de hele dag honden overheen kachelen.
Opnieuw kitten
Bij de wibra hebben ze schimmel reiniger voor voegen dit maakt ze stralend wit ( en alle viezigheid verdwijnt)
Je gebruikt het verkeerde middel! Je hebt de keuken met azijn schoongemaakt. Maar azijn is een ontkalker, dat gebruik je meestal voor de badkamer. Bij je gasfornuis heb je vooral veel (geel!) vet. Azijn ontvet niet of nauwelijks.

Als je dat geel (vet dus!) er af wilt halen kun je het beste een goede ontvetter kopen, staat gewoon in het schap bij de supermarkt. En als het voor weinug moet, koop dan een fles ammonia dat ontvet als een jekko.

Je kan er ook chloor op smeren, maar chloor bleekt alleen maar, het maakt niet of nauwelijks schoon. Vet krijg je er niet mee af. Dan eindig je dus met wit gebleekt vet op je voegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven