Sinterklaas budget

15-11-2015 13:41 646 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie 'Sinterklaas' budget per kind?

Ik heb nu ongeveer ¤30 aan sintcadeautjes voor 1 kind uitgegeven daar zitten zowel kleine als wat grotere cadeau's tussen. Doordat de blokker hier weggaat heb ik hier redelijk veel goedkoop kunnen inslaan . Ik denk dat het hierbij blijft. Kleine mag 1x per week schoen zetten en komt er iets kleins in.
•°: Don't be the same, be better!
100 euro per kind (11&7)

Met kerst nog kadootjes bij oma van de hele famie
Wij hebben geen vast bedrag voor Sinterklaas of verjaardagen, maar is het afhankelijk van waar behoefte aan is. Ik hou sowieso wel van kwalitatief goed speelgoed en liever wat meer van één soort speelgoed (bv duplo) waar ze lang mee kan spelen dan veel losse verschillende dingetjes, die krijgt ze vaak wel van anderen.

Vorig jaar heeft dochter een nieuwe pop en een tweedehands houten poppenwagen gekregen, dat viel dus erg mee.

Met haar verjaardag een tweedehands aquaplay baan.

Maar dit jaar krijgt ze voor Sinterklaas een compleet poppenhuis, een groot houten huis met diverse kamertjes en poppetjes. Ik weet dat ze dit geweldig vindt. En omdat er op marktplaats geen mooie stonden heb ik het nieuw gekocht. Schade 300 euro!!! En ja, dit vind ik ook veel geld. Maar we doen dus niet altijd zo gek. Ik bewaar wel wat onderdelen hiervan voor haar verjaardag, dus eigenlijk is dit cadeau voor 2 feestelijkheden.

Verder vond ik het dit jaar extra belangrijk om haar iets te geven waar ze eindeloos mee kan spelen omdat er in de komende 2 weken een baby bij komt en ze het dus moet doen met wat minder aandacht.
quote:Bibi1973 schreef op 15 november 2015 @ 20:10:

Wij zitten ook wel rond de 400 euro denk ik.

Heel veel LEGO voor de kinderen (kleuters). Zo'n 16 dozen LEGO, klein en groot.

16 dozen lego? Wow!

Ik vind al dat wij vrij veel geld uitgeven, maar wij houden het wel bij 4/5 pakjes per kind. En dan voor ons beiden een kleinigheidje erbij en één of twee dingen voor het hele gezin.

Oudste (6 jaar) wil graag het spel Stratego, dat is al 30 euro. Daar komt nog een knutselset bij, een soort spirograafset en een boek.

Jongste (3) krijgt een aanvulling voor het poppenhuis, een reisspeelsetje met magneten, een knutselpakket en een boek.

Voor samen komt daar dit jaar nog een vogelvoederhuisje voor in de tuin bij en een gezinsagenda.

Ik denk dat we op 150-170 euro uitkomen, in totaal, met nog wat schoencadeautjes erbij.

Opa en oma verwennen ze nog met voor ieder 1 duur en 1 goedkoper cadeau.

Sint is voor ons wel uitpakken, ze krijgen meer en duurder dan met verjaardagen. Met kerst doen we geen cadeaus.
Ik heb een zolder, daar verzamel ik cadeautjes die ik het hele jaar verzamel. Afgeprijsde leesboekjes bij Kruidvat, playmobil en lego in de aanbieding, leuke knutselspullen van Lidl, barbies bij Blokker. Ik ben een koopjeskoningin en een tamelijk calvinistische consuminderaar. Ik begrijp heel best dat mijn kinderen graag cadeautjes willen en ik ben gestopt met alleen maar verantwoord (ik koop zelfs Barbies, dat had ik 2 jaar geleden nog niet gedaan). Wij zijn niet per se onbemiddeld, maar ik heb ergens de angst dat grote cadeaus verwende kinderen maken. En dat is onzinnig, maar goed.

Dus dit jaar krijgen ze elk: een dekbedovertrek, een barbie, knutseldoos (van Action), de jongste krijgt een middelgrote doos Playmobil, de oudste een basisdoos Lego (ze bouwt liever zelf dan dat ze een voorgefabriceerd Friendsding in elkaar zet), voor beide een mooi (voor)leesboek, voor beide een onesie van Action en een mooi kussen voor op hun bed en dan nog random stickerboekjes/strijkkralen uit de grote doos op zolder. Alles im Angebot, dus ongeveer 50 Euro per kind, voor kwalitatief mooi spul.

Toen ik klein was, had ik geweldige Sintvieringen. We kregen niet veel, maar mijn moeder steekte (serieus! ik bedoel stak, natuurlijk) veel werk in de sfeer. Aan een mooie tafel tomatensoep eten, met z'n drietjes op de bank, kruidnoten eten en dan elk twee of drie cadeautjes heel langzaam uitpakken. Warme herinneringen.
anoniem_208524 wijzigde dit bericht op 15-11-2015 20:28
Reden: ik beheers de ovt niet
% gewijzigd
quote:Bibi1973 schreef op 15 november 2015 @ 20:10:

Wij zitten ook wel rond de 400 euro denk ik.

Heel veel LEGO voor de kinderen (kleuters). Zo'n 16 dozen LEGO, klein en groot. Gezelschapsspel, boeken, schoencadeaus, speelhoek, pyjama's (van de Sint krijgen ze de foeilelijke die mama niet koopt).

De duplo is hier net opgeruimd en Sint zorgt voor een goede voorraad LEGO om lekker mee te bouwen, met 1 doosje doe je gewoon weinig.Hier geeft de Sint ook al die foeilelijke pyjama's...
De toekomst is niet meer wat het was
Die 16 dozen zijn inclusief de kleine doosjes voor in de schoen trouwens.

Opa en oma geven ook nog een en ander, die hebben een budget van 100 euro per kind.

Ze krijgen buj ons door het jaar heen ook weinig.
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2015 @ 20:25:

Dus dit jaar krijgen ze elk: een dekbedovertrek, een barbie, knutseldoos (van Action), de jongste krijgt een middelgrote doos Playmobil, de oudste een basisdoos Lego (ze bouwt liever zelf dan dat ze een voorgefabriceerd Friendsding in elkaar zet), voor beide een mooi (voor)leesboek, voor beide een onesie van Action en een mooi kussen voor op hun bed en dan nog random stickerboekjes/strijkkralen uit de grote doos op zolder. Alles im Angebot, dus ongeveer 50 Euro per kind, voor kwalitatief mooi spul.Dit soort dingen koop ik 'gewoon' voor mijn dochter.
quote:Goede-Fee schreef op 15 november 2015 @ 14:53:

En ik koop en krijg liever een kado dan allemaal kleine budget rommel. Ook voor de kinderen. Doosje duplo of lego ofzo de rest van de action mag je houden.Lego vind ik persoonlijk ook onhandig, zoon wil graag de grootste doos, is daar dolgelukkig mee. Maar na een half jaar is het uit elkaar, en dan wordt er nooit meer mee gespeeld. Geef mij maar Action-meuk, die kan ik gewoon weggooien als het kapot is.
Geen vast budget.. Ik koop tot ik vind dat we genoeg hebben. Ieder jaar eigenlijk weer teveel. Ik heb 1 kind maar geef per sinterklaas rustig 300 euro uit. Dit is het eerste jaar dat zij niet meer echt geloofd, misschien dat we wat minder aan Sint doen en meer aan kerst.
Hier is het budget van m'n ouders ¤50,- per kind/schoonkind. Daarnaast trekken we nog lootjes en daarvoor is het budget ¤25,- + een chocoladeletter.

Bij m'n schoonouders is het budget ¤15,- voor een cadeautje voor degene die je hebt getrokken.
@HelgaV: Zo doen wij dat meestal ook: de wat kleinere dozen lego samen of leuke aanbiedingen waardoor het soms een stuk goedkoper is.

Wij hebben inmiddels heel veel lego maar dat is op verschillende verjaardagen en Sintvieringen bij elkaar verzameld. Dat kan best snel gaan!

Sets worden regelmatig weer tevoorschijn gehaald en opnieuw opgebouwd. We hebben alle boekjes nog. Je kan natuurlijk ook je eigen fantasie bouwsels maken.
quote:HelgaV schreef op 15 november 2015 @ 20:32:

[...]

Dit soort dingen koop ik 'gewoon' voor mijn dochter.Oh ja, ik ook wel , maar nu koop ik ze niet, maar doet de Sint dat en dan is een dekbed met vlinders erop ineens verschrikkelijk veel leuker dan wanneer papa of mama hetzelfde dekbedovertrek zou kopen. Twee jaar geleden heeft Sint een paraplu geschonken en dat is nog steeds de allermooiste paraplu op deez' aard.
Eigenlijk geen budget in mijn hoofd. Ik ben van de last-minute shopping. Ook omdat zoon iedere 12 uur wel veranderd van gedachten. Momenteel is de aller- allerliefste wens een kermis van de Lego (dat technicspul voor 16+ dus dat gaat niet gebeuren, 450,- voor een doos Lego waar hij nog niets mee kan). Op twee staat een of ander huis van Playmobil. Op nummer drie staat het schip van Lego. Maar dat kan morgen weer iets anders zijn. Eergisteren was zijn aller- allerliefste wens nog een verlengkabel met kerstverlichting.

Schoencadeautjes maximaal 10,- p/stk en 2 keer schoen zetten. Andere kindjes moeten natuurlijk ook aan de beurt komen
quote:barbaracartland schreef op 15 november 2015 @ 20:25:

Ik heb een zolder, daar verzamel ik cadeautjes die ik het hele jaar verzamel. Afgeprijsde leesboekjes bij Kruidvat, playmobil en lego in de aanbieding, leuke knutselspullen van Lidl, barbies bij Blokker. Ik ben een koopjeskoningin en een tamelijk calvinistische consuminderaar. Ik begrijp heel best dat mijn kinderen graag cadeautjes willen en ik ben gestopt met alleen maar verantwoord (ik koop zelfs Barbies, dat had ik 2 jaar geleden nog niet gedaan). Wij zijn niet per se onbemiddeld, maar ik heb ergens de angst dat grote cadeaus verwende kinderen maken. En dat is onzinnig, maar goed.

Dus dit jaar krijgen ze elk: een dekbedovertrek, een barbie, knutseldoos (van Action), de jongste krijgt een middelgrote doos Playmobil, de oudste een basisdoos Lego (ze bouwt liever zelf dan dat ze een voorgefabriceerd Friendsding in elkaar zet), voor beide een mooi (voor)leesboek, voor beide een onesie van Action en een mooi kussen voor op hun bed en dan nog random stickerboekjes/strijkkralen uit de grote doos op zolder. Alles im Angebot, dus ongeveer 50 Euro per kind, voor kwalitatief mooi spul.

Toen ik klein was, had ik geweldige Sintvieringen. We kregen niet veel, maar mijn moeder steekte (serieus! ik bedoel stak, natuurlijk) veel werk in de sfeer. Aan een mooie tafel tomatensoep eten, met z'n drietjes op de bank, kruidnoten eten en dan elk twee of drie cadeautjes heel langzaam uitpakken. Warme herinneringen.

Ik doe het exact hetzelfde:)

Met wat FB aanwinsten erbij.

Vooral dat Alles Im Angebot. Ben ik dol op!
Bij deze bergen kado's en hoge bedragen, moet ik denken aan oudste's ( net 2) eerste enigszins bewuste Sinterklaas feest: bij opa en oma, 2 tantes, schoonzoons en hun kinderen. Om beurt een kadootje pakken; het eerste voor zoon was een paar wanten. Toen hij enkele familieleden later weer aan de beurt was, stak hij verbaasd zijn wanten omhoog en zei 'maar ik heb al kadoooo??!!'

Van oma ca ¤20 per kind; lootjes trekken ¤17,50 p/p en van van krijgen ze iets van ¤20.

Toen ze nog klein waren en er geen lootjes getrokken werden, deed ik iets van ¤25-¤30 per kind.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Wij hebben zelf een budget van ca 100 euro per kind en mijn ouders doen daar nog 100 euro voor ons vieren bij (dus 25 euro pp) en kopen ook de chocoletters . Ik heb geen echte speelgoedkinderen, dus lego en playmobil kan ik laten liggen.

Mijn dochter krijgt kaartjes voor Nick en Simon (waar ze dan samen met mij heen mag) en ze wil graag een spel voor de playstation. Ook een deurposter, Levensweg, geen ja en geen nee en Nerf voor meiden staan op haar lijstje.

Voor mij zoontje vind ik het lastiger. Hij houdt niet echt van spelen. Misschien zo'n onderzoekersdoos, kaartjes voor het omniversum, een boek over vulkanen en hij had het laatst over een dekbedovertrek van Donald Duck. Voor hem zouden dingen als een een microscoop of telescoop erg leuk zijn. Helaas zijn de speelgoedvarianten daarvan doorgaans baggerkwaliteit en het echte spul is veel te duur en te volwassen voor zijn leeftijd.
Geen vast budget hier, we kijken per keer wat kind leuk vindt, of waar hij aan toe is. De afgelopen jaren hebben we kado's van marktplaats gegeven (eerst Duplo Primo, jaar erna Duplo, vorig jaar een uitgebreide houten treinbaan) en waren we met wat kleine kadootjes erbij (zo'n 'prachtige' pyjama van Cars ofzo die je nooit van papa en mama zou krijgen. Ik zie hem in dit topic al vaker voorbij komen...) voor 40 euro klaar denk ik. Dit jaar zijn we een heel stuk duurder uit met twee dozen Cuboro (houten knikkerbaan), circa 180 euro bij elkaar. Maar het is zo'n mooi spul, ik kan niet wachten tot ik er samen met zoon mee mag gaan bouwen .

Bij opa en oma's en oom en tante krijgt zoon ook nog kado's, en doen we als volwassenen iets van pakweg 20-30 euro voor elkaar. We hebben een voorkeur voor 1-2 mooie blijvende kado's zoals een boek of een doos lego, maar schoonmoeder koopt voor hetzelfde bedrag liever 15 dingskes van de action of de een-euro-shop...

Overigens is Sinterklaas hier HET feest van het jaar en krijgt zoon dan de meeste of grootste kado's. Dus niet met zijn verjaardag en tussendoor ook weinig.mEn iets wat hij nodig heeft zoals een fiets of knutselspullen of een pyjama of dekbedovertrek geldt hier ook gewoon als kado.

Zoon mag 2x per week zijn schoentje zetten. Meestal krijgt hij er een handje pepernoten in, en 1 of 2 keer een klein kadootje.
Lego en playmobil hebben we heel veel van. Er wordt echter ook eindeloos mee gespeeld dus het is het geld wel waard. Ze bouwen enorm veel. Ze verzinnen regelmatig zelf allemaal bouwwerken maar ze herbouwen ook regelmatig sets. Ze hebben ook veel basisdozen, grondplaten en losse lego. Daarnaast hebben ze ook wel sets van Friends, City, Harry Potter, Lord of the Rings en Star Wars. Niet goedkoop maar het geld zeker waard.

Boeken lezen ze ook veel. Gezelschapsspellen zijn ook populair en de meeste spellen zijn zo 20/30 euro. Echter daar spelen ze ook veel mee.

Ik vind het niet zo'n punt om te investeren als ik zeker weet dat ze er ook echt veel mee spelen.
Knutselspullen haal ik wel bij de action en soms eens een keer iets als een stuiterbal of zo. Verder is het meeste speelgoed daar niet echt van hele goede kwaliteit. Ik zie er wel regelmatig leuke baby boekjes gevonden maar voor oudere kinderen hebben ze nauwelijks boeken. Ik vind het verder een prima winkel en koop er vaak dingen zoals douche gel en dergelijke. Voor speelgoed vind ik het niet de beste winkel. De knutselspullen zijn goed genoeg voor mijn kinderen. Het is ook niet duur dus dan neem je ook makkelijk een keer wat extra vouwblaadjes of stiften mee.
quote:Deesje84 schreef op 15 november 2015 @ 19:27:

[...]

😳 Wow

Dan moet je toch ook een goed inkomen hebben. Ik kan dat echt niet betalen

Voor hoeveel geld doe je dan wel niet met verjaardagen?We hebben ook wel een goed inkomen. Anders zou ik het niet doen. Ga mezelf er niet voor in de problemen werken. Verjaardagen is niet per se ook 200 euro per kind. Dat is 1 groot cadeau. Kan een grote doos lego/playmobil zijn, maar is ook al eens XBox geweest. Hangt er heel hard vanaf wat ze leuk vinden op dat moment/wij zelf bedenken.
quote:made@kate schreef op 15 november 2015 @ 21:04:

Wij hebben zelf een budget van ca 100 euro per kind en mijn ouders doen daar nog 100 euro voor ons vieren bij (dus 25 euro pp) en kopen ook de chocoletters . Ik heb geen echte speelgoedkinderen, dus lego en playmobil kan ik laten liggen.

Mijn dochter krijgt kaartjes voor Nick en Simon (waar ze dan samen met mij heen mag) en ze wil graag een spel voor de playstation. Ook een deurposter, Levensweg, geen ja en geen nee en Nerf voor meiden staan op haar lijstje.

Voor mij zoontje vind ik het lastiger. Hij houdt niet echt van spelen. Misschien zo'n onderzoekersdoos, kaartjes voor het omniversum, een boek over vulkanen en hij had het laatst over een dekbedovertrek van Donald Duck. Voor hem zouden dingen als een een microscoop of telescoop erg leuk zijn. Helaas zijn de speelgoedvarianten daarvan doorgaans baggerkwaliteit en het echte spul is veel te duur en te volwassen voor zijn leeftijd.

Kijk eens op MP. Mijn werkgever, middelbare school, verkoopt vaak materiaal dat is 'afgekeurd' vanwege ouderdom. Ik heb daar laatst een microscoop uit de berg kunnen graaien voor zoonlief. Ding is na 10 jaar pubers nog niet gesloopt dus kan wat hebben. Alleen de prepareerplaatjes achterhouden.

Hij heeft ook een echte stethoscoop, die heb ik ook via MP gescoord. Was iets van vier euro.
Speelgoed van Action koop ik ook niet veel. Dat hoeft ook niet, want met slim kijken en regelmatig de winkels binnenwandelen, kun je zelfs in een redelijk dorp nog heel leuk winkelen. De puzzels van Action (van Clementino) zijn trouwens wel prima. Maar Banbao kan gewoon niet tippen aan Lego, hoe graag mijn innerlijke kniep dat ook zou willen.
dubbel
quote:lemoos2 schreef op 15 november 2015 @ 21:28:

[...]

Kijk eens op MP. Mijn werkgever, middelbare school, verkoopt vaak materiaal dat is 'afgekeurd' vanwege ouderdom. Ik heb daar laatst een microscoop uit de berg kunnen graaien voor zoonlief. Ding is na 10 jaar pubers nog niet gesloopt dus kan wat hebben. Alleen de prepareerplaatjes achterhouden.

Hij heeft ook een echte stethoscoop, die heb ik ook via MP gescoord. Was iets van vier euro.Bedankt voor de tip. Ik heb in het verleden best regelmatig speelgoed enzo gekocht op mp maar het was nog niet in me opgekomen om hiervoor ook eens te kijken. Een echte stethoscoop zou mijn zoontje ook wel leuk vinden denk ik. Voor 4 euro durf ik de gok wel te nemen .
1 x is genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven