(Partner)dekbed warm/koud

15-11-2015 21:25 53 berichten
Vriend en ik zijn toe aan een nieuw dekbed.

Hebben nu, heel ongezellig, 2 1-persoons dekbedden. Dit omdat ik het altijd warm heb en vriend koud.

Nu willen we toch graag een 2-persoons dekbed. De allergrootste maat zodat we elkaar niet "blootrollen".

Ons probleem is dus dat ik nu onder een zomerdekbed lig (alleen bij hele lage temperaturen pak ik een dikkere maar nog niet het winterdekbed) en vriend ligt het nu al het liefste onder een winterdekbed met elektrische deken.

We zijn zelf al tot een paar ideeën gekomen:

- normaal dekbed qua dikte en op zijn gedeelte maak ik drukknopenen drukken we een extra 1 persoons deken op.

- ik heb gelezen over zogeheten partnerdekbedden waarbij één kant meer gevuld wordt en dus warmer is, heeft iemand ervaringen metgezellen constructie?

- elektrische deken voor partner maar dit valt eigenlijk af want ook in de zomer is het verschil te groot en dan meteen elektrische deken slapen is Polen beetje overdreven.

Ik begrijp dat er qua materiaal ook grote verschillen zijn. Wat vinden jullie lekker slapen en waarom? Ons huidig dekbed is van dat synthetische materiaal en zweet naar mijn idee sneller.

Dus ik ben benieuwd, wat voor dekbed hebben jullie, zijn jullie tevreden en waarom? En waar hebben jullie je dekbed gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Hier extra groot donzen dekbed. Eerder altijd een wollen gehad, maar ik vind dons warmer (ben de koukleum bij ons). Manlief heeft het niet te warm. Als ik het kouder vind gooi ik er een deken bij over. Slapen nu nog steeds onder het zomer deel.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Bij ons hetzelfde probleem. Wij hebben ook een vierseizoenendekbed (texelse wol) maar verder dan het zomerdekbed met een sprei, die mijn man over zich heen trekt en ik er halverwege de nacht afgooi, komen we niet. En nog vind ik het vaak te warm.

Ik zou ook graag een eenpersoonsdekbed willen,maar man is hier (nog) erg tegen dus we laten het nog maar even zo. 😊
Hier heeft mijn partner een dekentje met van dat teddy-stof over zijn kant liggen, bovenop het dekbed. Ik lig regelmatig met een been buiten boord omdat ik het warm heb onder mijn zomerdekbed
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:bummer schreef op 15 november 2015 @ 21:52:

[...]

Bij ons huidige dekbed zit er geen veertje in. Je kan dit dekbed dan ook niet opkloppen oid.

Eerder werd al genoemd dat bij allergieën vaak voor synthetische wordt gekozen.

Ik weet dat er andere materialen bestaan, maar voor mij dus niks anders dan dons meer. Heb alles gehad. Toen wij trouwden kochten we een synthetisch dekbed, al na een paar weken sliep man onder het wollen dekbed, dat hij eerder al had. Na een jaar kocht ik een donzen dekbed, na tien jaar verhuisden we en namen we allebei dons. Een van onze zonen slaapt nog steeds onder mans wollen dekbed.

Voor in de vouwwagen dus ook dons gekocht. Zo heerlijk behaaglijk.
Ik heb nooit het idee gehad dat 2 eenpersoonsdekbedden de intimeit in de weg stonden
Je bent zelf een theepot
wij hebben wollen dekbedden, en ik lig met een of twee extra fleecedekens.

Ik had ook al gelezen over die partner-dekbedden die je kunt koppelen naar behoefte maar volgens mij is jouw eerste plan goedkoper..
Mijn moeder en vader hadden dat ook (en vond ik wel een mooie constructie voor gemaakt). Mijn moeder had aan een dik en een dun 1 persoons dekbed een rits gemaakt, aanelkaar geritst mooi een dik en een dun gedeelte.
Hmmm wel hele wisselende ervaringen met 1 of 2 persoons dus.

Onze voorkeur gaat nog steeds uit naar 2 persoons ivm ervaringen in hotels/logeeradres.

Maar wel op voorwaarde dat we een oplossing vinden voor ons warmte probleem.
quote:himalaya schreef op 15 november 2015 @ 22:05:

Hier heeft mijn partner een dekentje met van dat teddy-stof over zijn kant liggen, bovenop het dekbed. Ik lig regelmatig met een been buiten boord omdat ik het warm heb onder mijn zomerdekbed Zelfde hier! En ik zoek ook heel graag de wat koudere spleet tussen onze matrassen op om daar mn voeten wat af te koelen 😀😬
Dan bedoel ik echt aan de dekbedden, en dan in een 2persoons hoes. Ik weet niet of dit een standaard 2persoons hoes was of iets zelfs gemaakt.
quote:SuzanneSuus schreef op 15 november 2015 @ 22:10:

Ik heb nooit het idee gehad dat 2 eenpersoonsdekbedden de intimeit in de weg stondenBij ons niet als we er tegelijk instappen maar wel als de één eerder gaat dat de ander (wat 5 dagen in de week voorkomt).
quote:RemboEnRembo schreef op 15 november 2015 @ 21:38:

Wij hebben gewoon 2 2-persoons dekbedden :P

Wij 2x lits-jumeau

In de winter tenminste, nu nog 2x 1-persoons van die goedkope dunne van Hema.
Wij hebben een 2 persoons zomerdekbed en aan mijn kant ligt daar een 1 persoon dekbed bovenop. Dat gaat prima op die manier.
Wij hebben hier een synthetische lits-jumeaux waarvan ik zowel het winterdeel als het zomerdeel al op het bed heb heeeeerlijk warm.

Eerst hadden we een donzen deken, brrr, de IJsdeken noemde ik dat ook wel. Dat synthetische spul is veel warmer, eindelijk is het gewoon behaaglijk in mijn bed en de dekens zijn ook heerlijk wollig en pluizig en fluffy. Wij hebben gewoon een van de grote geel-blauwe doos.

Man heeft het warmer in bed maar slaapt hier ook prima onder. Ik slaap wel altijd met m'n voeten buiten het dekbed, waar dan ook, want mijn voeten zijn altijd heel warm.

Dus als je het snel warm hebt in bed, weet ik niet of ik voor synthetisch zou gaan, maar ik vind het echt de uitvinding van de eeuw.

Met dons sliep ik het hele jaar onder de winter en de zomerversie en lag ik vanaf september al te rillen in bed met kruiken om mezelf warm te houden. En dat was geen goedkope donsdeken.

Maar ik ben echt een ontzettende koukleum zodra ik moe word.
quote:bummer schreef op 15 november 2015 @ 22:20:

[...]

Bij ons niet als we er tegelijk instappen maar wel als de één eerder gaat dat de ander (wat 5 dagen in de week voorkomt).Waar zit ligt het probleem dan?
Je bent zelf een theepot
quote:Isabela schreef op 15 november 2015 @ 22:55:

Wij hebben een 2 persoons zomerdekbed en aan mijn kant ligt daar een 1 persoon dekbed bovenop. Dat gaat prima op die manier.

Zo doen wij het ook. En in de (warme) zomer voor mij alleen een 1 persoons dekbed erin, aan man´s kant niks.

En ik slaap het liefst onder een donzen dekbed.
quote:bummer schreef op 15 november 2015 @ 21:46:

[...]

We hebben niet helemaal hetzelfde slaapritme waardoor wens soms bewust niet tegen elkaar aankruipen omdat je de ander dan onder het dekbed moet gaan "zoeken".

Terwijl we elkaar onder een 2 persoonsdekbed (bv op vakantie of logeeradres) ook s nachts vaker opzoeken.

Zou dat ook niet aan de andere setting liggen, of dan juist wel tegelijk naar bed gaan?

Al vind ik één dekbed(hoes) ook fijner dan twee eenpersoons.
Als je al ervaren hebt in een hotel dat je een tweepersoons dekbed fijner vindt dan zou ik daar zeker voor gaan. Koop een vierseizoenen en let er op dat het tijk niet van dat hele synthetische spul is. Als oplossing voor als je vriend het koud krijgt zou ik denken aan een fleece dekentje aan zijn kant er overheen, of juist onder het dekbed alleen aan zijn kant. Fleece dekens heb je tegenwoordig ook in langere maten dan 1.30 of 1.70.

Ik heb pas een nieuw dekbed gekocht van Cinderella, echt een superfijn dekbed.
quote:lux. schreef op 15 november 2015 @ 23:03:

Wij hebben hier een synthetische lits-jumeaux waarvan ik zowel het winterdeel als het zomerdeel al op het bed heb heeeeerlijk warm.

Eerst hadden we een donzen deken, brrr, de IJsdeken noemde ik dat ook wel. Dat synthetische spul is veel warmer, eindelijk is het gewoon behaaglijk in mijn bed en de dekens zijn ook heerlijk wollig en pluizig en fluffy. Wij hebben gewoon een van de grote geel-blauwe doos.

Man heeft het warmer in bed maar slaapt hier ook prima onder. Ik slaap wel altijd met m'n voeten buiten het dekbed, waar dan ook, want mijn voeten zijn altijd heel warm.

Dus als je het snel warm hebt in bed, weet ik niet of ik voor synthetisch zou gaan, maar ik vind het echt de uitvinding van de eeuw.

Met dons sliep ik het hele jaar onder de winter en de zomerversie en lag ik vanaf september al te rillen in bed met kruiken om mezelf warm te houden. En dat was geen goedkope donsdeken.

Maar ik ben echt een ontzettende koukleum zodra ik moe word.

Ik heb een heel andere ervaring, ik vind dons warmer dan synthetisch.

In de zomer, als het warm is, slapen wij onder synthetisch terwijl ik veel liever onder dons slaap. In de herfst gaat het donzen dekbed erop, heerlijk!
quote:himalaya schreef op 15 november 2015 @ 22:05:

Hier heeft mijn partner een dekentje met van dat teddy-stof over zijn kant liggen, bovenop het dekbed. Ik lig regelmatig met een been buiten boord omdat ik het warm heb onder mijn zomerdekbed Herkenbaar. Het werkt trouwens wel goed om af te koelen: voeten buitenboord
Ik zou toch voor twee dekbedden gaan. Microvezel- of andere synthetische lichtgewicht dekens zijn overigens koeler.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:zeker in de winter als het kouder in de slaapkamer is en er "gaten" ontstaan bij de overlapping.

Maak je toch vast met klittenband, veiligheidsspelden of een deelbare rits.

Of je naait ze met grove steken aan elkaar. Kan ook.
De dekbedden zelf dus vast aan elkaar en samen in een grote hoes.
Je eigen warmte regelen onder een 2-persoons dekbed?

Oplossing voor warmteverschil tijdens het slapen tussen bedpartners!

Partner Dekbedden dekbed wol, dekbed dons, dekbed katoen, 4-seizoenendekbed www.subliemslapen.nl

Samen gezellig knus onder één 2-persoons dekbed slapen is niet voor iedereen weggelegd. Waarschijnlijk niet dat je het niet zou willen maar het probleem is dat je partner het kouder of warmer heeft. Hierdoor heb je dus geen keus, want weg liggen smelten of koud liggen te zijn, omdat je gezellig bij elkaar wilt liggen is geen optie.

De oplossing is er!

Dit probleem hoort nu tot de verleden tijd. Het partner dekbed zorgt ervoor dat twee 1-persoonsdekbedden aan elkaar verbonden kunnen worden. Hierdoor kan jij en je partner zelf kiezen onder welke warmte je wilt slapen. Je ritst jou dekbed aan die van je partner en je bent slaapklaar.

Deze slimme oplossing zorgt ervoor dat niemand meer onder zijn eigen 1-persoonsdekbed hoeft te liggen als er warmte verschil zit tussen de partners :-)

Hoe werkt het?

Het 4-seizoenen dekbed wat 4 mogelijkheden geeft om uit te kiezen namelijk 1e het zomerdeel, 2e het voorjaars deel en 3e het najaarsdeel wat samen bestaat uit 4e het winterdeel. Voor elk seizoen heeft u met dit dekbed een aangepaste warmteklasse waaruit u kunt kiezen.

Om de keuze mogelijkheid nog groter te maken en er voor te zorgen dat je niet onder dezelfde warmteklasse als je partner hoeft te liggen hebben ze dit 4-seizoenen deel nog eens gedeeld. We hebben een 240x200 dekbed gedeelt waardoor twee 1-persoons dekbedden ontstaan. Hierdoor kan jij bijvoorbeeld onder het winter gedeelte slapen en je partner onder het najaarsgedeelte. Er zijn verschillende opties. Kies ervoor om bijvoorbeeld het zomer en najaarsgedeelte aan elkaar te ritsen (dit is dus dan een winter uitvoering). Nu wenst je partner het najaarsgedeelte. Dit is mogelijk want dat dekbed koppel je aan jouw dekbed door middel van een rits en jullie dekbed is weer een 240x200.

Natuurlijk zijn er vele combinaties en mogelijkheden zodat er een oplossing is voor iedereen. Geef jezelf en je partner een cadeau en slaap samen onder het "Partner Dekbed".

http://subliemslapen.nl/blog.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn dekbed heeft een katoenen vulling, dat zweet ook niet.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven