Suprises ik vind het echt STOM

16-11-2015 07:24 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blehhhh, ze zijn weer binnen, 2 lootjes van de kinders voor suprises op school.

Ik als niet knutsel gefrunnik gebrek aan fantasie moeder heeft er onderhand echt een hekel aan.

En tja de kinderen hebben helaas mijn genen.

In de moeders van school groepsapp kieren ze al van de voorpret, ze vinden het geweldig leuk allemaal.

Ligt het aan mij dat ik het gewoon echt heel stom vind
Hier precies hetzelfde hoor
Ik ga het dit jaar voor het eerst meemaken. Nog goede ideeën?
Ik heb de hele mooie suprise die een van de kinderen vorig jaar kreeg, op zolder gelegd. Zodat ander kind die dit jaar kan gebruiken.

Zegt dat genoeg
Waarom maken jullie je er zo druk om? Het is toch de bedoeling dat die kinderen zelf iets in elkaar knutselen?
Haha Patchouli ik vind het helemaal geweldig :worship:!

Kinderen zelf maken?? Nee dat kunnen ze niet en dat doen ze niet.

Verbaasd me ook dat het lijkt alsof er alleen maar ontzettend creatieve mensen daar op school zitten. Echt werkelijk de mooiste creaties en eigenlijk weet ik ook van de roddelmoeders dat er zeer kritisch wordt gekeken naar de andere creaties.

Heb al voorgesteld dat ze thuis mogen blijven 4 december
Nee hoor je bent niet de enige. Ik vind er ook niks aan. Mijn kinderen, waarvan er 1 toch echt hartstikke creatief is zelfs en die wel heel veel voor d'r lol knutselt, ook niet. Het is echt zo'n jaarlijks terugkerende verplichting. Dochter zit dit jaar in groep 8, zij hoopt vurig dat deze surprise haar laatste zal zijn en ik hoop stiekem met haar mee.
"Kunnen ze niet en doen ze niet"??

Wat is dat nou voor bullshit?

Al plakt dat jong van jou maar een (zelfgemaakte) tekening op een (zelfgemaakte) snipperdoos. Door t per se zelf op te willen lossen onder druk van de moederbrigade roep je dit toch echt lekker over jezelf af en ga je mee in de gekkigheid.

Maar succes hoor.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maak je voor het ene kind een dikke wortel open met een mooie pen erin en beplak je voor het andere kind een doosje met wit papier en rol je 'm door de suiker als een suikerklontje. Ben je in een half uurtje klaar en is Amerigo ook weer blij. Ik had er succes mee op de basisschool ;)

Het is wel alleen leuk als iedereen een beetje z'n best doet, maar kritische moeders die nota bene het zelf knutselen vind ik wel een beetje triest eigenlijk.
Dat vindt ik echt superleuk suprises maken.
quote:Very__Cherry schreef op 16 november 2015 @ 07:49:

"Kunnen ze niet en doen ze niet"??

Wat is dat nou voor bullshit?

Al plakt dat jong van jou maar een tekening op een snipperdoos. Door t per se zelf op te willen lossen onder druk van de moederbrigade roep je dit toch echt lekker over jezelf af en ga je mee in de gekkigheid.

Maar succes hoor.Precies. Ik maakte op die leeftijd zelf mijn surprises, mijn moeder was echt niet zo gek om dat voor me te gaan doen.
V-C zo simpel is het gewoon niet. Bij ons op school moeten de surprises 30 november worden ingeleverd. Dan worden ze door juf/meester gekeurd en als het niet mooi/goed genoeg is moet het verplicht over. Dat is echt niet leuk voor een kind, dus een beetje helpen/begeleiden is echt wel nodig.
Goh, ik word zeker oud. Mijn moeder zou me in mijn gezicht hebben uitgelachen als ik haar had gevraagd een surprise voor me te maken. Meestal kreeg iedereen in mijn klas een bonk papier maché waar je dan je cadeautje uit moest bikken. Heel gezellig. Ik weet niet of dat competitieve moederschap iets van nu is maar je hoeft er niet aan mee te doen. Jammer dan dat andere mensen zich wel uitleven met plakkaatverf en stempeldozen. Niemand dwingt je ertoe.
quote:Sunemom schreef op 16 november 2015 @ 07:54:

V-C zo simpel is het gewoon niet. Bij ons op school moeten de surprises 30 november worden ingeleverd. Dan worden ze door juf/meester gekeurd en als het niet mooi/goed genoeg is moet het verplicht over. Dat is echt niet leuk voor een kind, dus een beetje helpen/begeleiden is echt wel nodig. Oké, ik heb geen kinderen en duidelijk echt out of touch met die wereld, maar hier zou ik nooit mee akkoord gaan. Idioterie.
Ik gooi hem er nog maar eens in: gips verband.

Echt een uitkomst voor surprises, werkt een beetje als papier mache maar dan veel makkelijker en ziet er veel mooier uit.
Koop gewoon 'n gaver kadootje van 'n hoger bedrag dan voor het bedrag wat er voor staat. Uiteindelijk boeit het niet hoe het verpakt zat, maar wat het uiteindelijke kado is.

Zou lullig zijn als ouders surprises in elkaar gaan knutselen. Laat de kinderen dan zelf maar afgaan t.o.v. hun klasgenoten, dan doen ze wellicht de volgende keer wel wat meer moeite.
Shoot first, ask questions later!
Oh en ik maakte ze ook altijd zelf.

Mijn ouders zijn ook niet de meest creatieve knutselaars. Ik had altijd zelf een idee en ging daarmee aan de slag. Mijn vader kwam me alleen tips geven voor materiaal etc.

V-C zo simpel is het gewoon niet. Bij ons op school moeten de surprises 30 november worden ingeleverd. Dan worden ze door juf/meester gekeurd en als het niet mooi/goed genoeg is moet het verplicht over. Dat is echt niet leuk voor een kind, dus een beetje helpen/begeleiden is echt wel nodig.

Wat 'n idioterie!

Ik zou gestaakt hebben als moeder, goddank bén ik geen moeder!
Shoot first, ask questions later!

Dan zou ik eerst een hartig woordje met deze personen spreken.

Wat een onzin.. Een kind die zijn/haar best doet op een surprise.. Dan is het per definitie ALTIJD GOED. De ene zal wat creatiever zijn dan de andere. So what?

Welke leeftijd hebben we het over?

V-C zo simpel is het gewoon niet. Bij ons op school moeten de surprises 30 november worden ingeleverd. Dan worden ze door juf/meester gekeurd en als het niet mooi/goed genoeg is moet het verplicht over. Dat is echt niet leuk voor een kind, dus een beetje helpen/begeleiden is echt wel nodig.Hoezo is dat niet leuk voor n kind? Je leert op school toch wel vaker hoe je iets kan verbeteren? Ik begrijp van bevriende meesters en juffen dat er vooral gelet wordt op de aandacht die eraan is besteed en dat is logisch.

V-C zo simpel is het gewoon niet. Bij ons op school moeten de surprises 30 november worden ingeleverd. Dan worden ze door juf/meester gekeurd en als het niet mooi/goed genoeg is moet het verplicht over. Dat is echt niet leuk voor een kind, dus een beetje helpen/begeleiden is echt wel nodig.Beláchelijk. Echt te zot voor woorden. En daar komen de ouders niet tegen in opstand?
.
Al die poeha mbt "handen af van ons volksfeest" en dan verontwaardigd zijn als kinderen hier zelf ook wat actief aan kunnen bijdragen. Ik kan daar zo slecht tegen. Het hoort er toch gewoon bij?
quote:cerulli schreef op 16 november 2015 @ 07:55:

[...]

Oké, ik heb geen kinderen en duidelijk echt out of touch met die wereld, maar hier zou ik nooit mee akkoord gaan. Idioterie.

Weet je wat idioot is, als jouw kind wel hard zijn best gedaan heeft net als de meeste kinderen gelukkig en dan zelf niets of een pruts ding krijgt. De meeste kinderen vinden sinterklaas leuk en vinden een leuke surprise waar iemand aandacht aan besteed heeft ook erg leuk. Die controle zal wel nodig zijn dan lopen en blijkbaar te vaak mensen de kantjes er vanaf.

Hier deden we het allemaal tegelijk aan de keukentafel, heel gezellig en kunnen ze elkaar helpen. Ik wil ook best helpen maar ik ga het niet voor ze doen.

Staan er op internet geen leuke en simpele ideeën?
Ik vond knutselen, tekenen heel leuk totdat ik groep 1 kwam en ik zag dat andere kinderen heel VEEL beter konden dan ik. Sindsdien altijd drama. Als mijn surprise dan ook nog over gemoeten had...

Ik had als kind weinig zelfvertrouwen omdat ik zo'n kluns met mijn handen ben.

Ik word echt heel boos als ik dat lees over die keuring. Dan worden kinderen zoals ik weer gepakt op iets waar ze niets aan kunnen doen.
Een surprise maken is prima, maar ik vind dat er geen druk op hoort te liggen. Ik was zelf totaal niet creatief en heb dat nog steeds gewoon echt niet in me. Al had ik 6x opnieuw een surprise moeten maken, dan was het nog niet iets echt moois geworden. Ik kon als kind echter wel leuke gedichtjes schrijven, dus stopte ik daar mijn tijd in en maakte ik een simpele surprise. Als het maar leuk verpakt is, is het wat mij betreft goed, het lijkt me dat Sinterklaas vooral een leuk laagdrempelig feest moet zijn, niet iets waar je als kind of ouders haast wakker van gaat liggen omdat je niet creatief genoeg bent.

Ik las hierboven ook ergens dat het niet leuk is als jouw kind hard heeft gewerkt en dan een pruts-surprise krijgt waar iemand niet aan heeft gewerkt. Maar dat weet je dus helemaal niet, hoe hard een kind ergens aan heeft gewerkt. Sommige kinderen maken met veel pijn en moeite iets simpels, terwijl anderen in een handomdraai iets prachtigs maken. Dat weet je gewoon niet van een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven