Heemstede leuke dorp?

16-11-2015 12:06 50 berichten
Mijn vriend z'n huis is net verkocht

We hebben in haarlem gekeken dat was ons te druk. Nou vroegen we ons af of heemstede een rustig dorpje is en kindvriendelijk. We hebben nog geen kinderen maar met oog op de toekomst.

Ik hoor graag jullie meningen.
Saai saai saai. Ik woon in een leuk, middelgroot huis in Haarlem en zou never nooit willen ruilen met mijn vriendin die in een groot halfvrijstaand huis in Heemstede woont. Echt. Tè saai daar. Maar als je van saai houdt, zit je weer wel goed daar
Alle reacties Link kopieren
Rustig is het wel. Maar mijn ervaringen zijn niet zo goed. Heb er een aantal keer moeten collecteren voor goed doel en er werd nauwelijks gegeven en heel veel vervelende reacties. Bloemendaal is een stuk warmer wat dat betreft. Maar is duur dorp. Haarlem zelf is een stuk gezelliger dan Heemstede vind ik. En daar heb je ook mooie, rustige wijken, zoals bijvoorbeeld het Ramplaankwartier.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Heemstede is een dorp en zeker geen dorpje. Rustig is het er ook niet. De gemiddelde woonwijk is in Heemstede net zo druk (of rustig) als de gemiddelde woonwijk in Haarlem. Sowieso is de Binnenweg druk (en leuk). Kindvriendelijk hangt er van de wijk af.
Overigens is er een hoop kouwe kak in Heemstede. Ik ben zelf niet vies van wat kouwe kak, maar Heemstede is echt erger dan Bloemendaal of Overveen. Ik zou dus eerder voor een rustige wijk in Haarlem kiezen dan een vergelijkbare wijk in Heemstede.
In het centrum van Haarlem is het misschien druk. Waar ik woon niet hoor.

Heemstede is serieus slaapverwekkend. Ik zie daar haast nooit mensen als ik een spannende date afspraak heb met mijn assurantiemeneertje.
Echte kak is prima, maar idd kouwe kak....brrrrrr. Niet doen TO!
Wij hebben een huis op het oog aan de leidsevaart. Rijtjes huis. In de buurt van het station.
Leidsevaart is drukke verkeersader inderdaad met bussen enzo. Maar de wijk erachter, Leidse buurt, is al een stuk rustiger.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Drukke buurt, razend verkeer voor je deur en dan aan de achterkant dat saaie dorp....ik zou echt eens wat andere buurten in Haarlem onderzoeken, want het ís gewoon geen drukke stad.
Haarlem heeft de beste mix tussen de reuring van een centraal gelegen grote stad en de rust van een provinciestadje. Alles wat je nodig hebt is er en ook nog op fietsafstand, winkels, voorzieningen, evenementen, natuur en het strand (lijkt wel promopraatje. )
quote:Hunniebunnie schreef op 16 november 2015 @ 12:19:

Drukke buurt, razend verkeer voor je deur en dan aan de achterkant dat saaie dorp....ik zou echt eens wat andere buurten in Haarlem onderzoeken, want het ís gewoon geen drukke stad.Heb je andere sugesties? Liever geen achterstands wijk. Dan kan ik op funda neuzen en doorgeven aan mijn vriend.
Arme TO....
quote:EmmaSwan86 schreef op 16 november 2015 @ 12:26:

[...]

Heb je andere sugesties? Liever geen achterstands wijk. Dan kan ik op funda neuzen en doorgeven aan mijn vriend.Als ik even uitga van een gemiddeld budget: Bomenbuurt, Planetenbuurt, Sommige delen van de Indische en de Transvaalbuurt, Garenkokerskwartier. Eigenlijk is het nergens in Haarlem druk, behalve in een ieniemienie-deel van het centrum
Postcode 2014. Rustige wijk, super kindvriendelijk (2 speeltuinen, voetbalvelden waar hordes kinderen spelen, kinderboerderij) en op 5 minuten fietsen van het centrum van Haarlem.

Ramplaankwartier is ook rustig en kindvriendelijk (en 10 minuten fietsen naar het centrum). Bomenbuurt of Kleverpark zijn ook rustig, alhoewel ik zelf postcode 2014 veel rustiger vind.
En langs de Leidsevaart, Amsterdamsevaart, Zeilweg en de Rijksstraatweg... Verder is Haarlem gewoon niet druk.
Waar is 2014?
Dank lieve dames kan ik rustig neuzen op funda.
Parkwijk, (delen van) van Zeggelenbuurt en Schalkwijk staan wat minder goed bekend. Al zit Schalkwijk wel wat in de lift nu volgens mij. Maar echte achterstandswijken zijn er niet. Ramplaankwartier is algemeen hoog gewaardeerd en gewild, Kleverparkbuurt ook. Leidsebuurt en Amsterdamse buurt zijn de wat 'armere' wijken maar staan wel te boek als gezellig. Haarlem-Noord is prima met ruim opgezet stratenplan. En als je wat nieuwer wil wonen zou ik eens in Velserbroek gaan kijken.
Eens met Hunniebunnie. Hoe je haarlem druk kunt vinden is echt beyond me. Ben je wel eens door wijken heengereden op zondag? Of doordeweeks 's avonds? Is echt heel rustig hoor. Ik denk serieus dat je op het platteland meer herrie hebt overdag dan in de gemiddelde woonwijk van Haarlem.
Ik heb precies dezelfde ervaring als in de reacties hierboven. Misschien moet je eens in Santpoort-Zuid of Bliemendaal kijken, dat is zoveel leuker dan Heemstede.
2014 is de wijk links van de Bavo Kathedraal. Zeg maar tussen de Westergracht en de Pijlslaan. En dan zowel voor het spoor (voetbalvelden Geel/Wit, Flora speeltuin en kinderboerderij) en achter het spoor (speeltuin op het Theemsplein).
Nou, wat een eensgezindheid hier
quote:dannas schreef op 16 november 2015 @ 12:33:

2014 is de wijk links van de Bavo Kathedraal. Zeg maar tussen de Westergracht en de Pijlslaan. En dan zowel voor het spoor (voetbalvelden Geel/Wit, Flora speeltuin en kinderboerderij) en achter het spoor (speeltuin op het Theemsplein).Ah ok, ken ik slechts van de Avondvierdaagse. Vond het er wat saai uitzien, maar dat geldt voor veel buurten die je niet kent, dus... Fijn dat het er blijkbaar toch leuk is!
Met 26.400 inwoners kun je het geen dorp meer noemen.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven