Heemstede leuke dorp?
maandag 16 november 2015 om 12:10
Rustig is het wel. Maar mijn ervaringen zijn niet zo goed. Heb er een aantal keer moeten collecteren voor goed doel en er werd nauwelijks gegeven en heel veel vervelende reacties. Bloemendaal is een stuk warmer wat dat betreft. Maar is duur dorp. Haarlem zelf is een stuk gezelliger dan Heemstede vind ik. En daar heb je ook mooie, rustige wijken, zoals bijvoorbeeld het Ramplaankwartier.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
maandag 16 november 2015 om 12:10
maandag 16 november 2015 om 12:12
maandag 16 november 2015 om 12:17
maandag 16 november 2015 om 12:25
Haarlem heeft de beste mix tussen de reuring van een centraal gelegen grote stad en de rust van een provinciestadje. Alles wat je nodig hebt is er en ook nog op fietsafstand, winkels, voorzieningen, evenementen, natuur en het strand (lijkt wel promopraatje. )
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
maandag 16 november 2015 om 12:26
quote:Hunniebunnie schreef op 16 november 2015 @ 12:19:
Drukke buurt, razend verkeer voor je deur en dan aan de achterkant dat saaie dorp....ik zou echt eens wat andere buurten in Haarlem onderzoeken, want het ís gewoon geen drukke stad.Heb je andere sugesties? Liever geen achterstands wijk. Dan kan ik op funda neuzen en doorgeven aan mijn vriend.
Drukke buurt, razend verkeer voor je deur en dan aan de achterkant dat saaie dorp....ik zou echt eens wat andere buurten in Haarlem onderzoeken, want het ís gewoon geen drukke stad.Heb je andere sugesties? Liever geen achterstands wijk. Dan kan ik op funda neuzen en doorgeven aan mijn vriend.
maandag 16 november 2015 om 12:28
quote:EmmaSwan86 schreef op 16 november 2015 @ 12:26:
[...]
Heb je andere sugesties? Liever geen achterstands wijk. Dan kan ik op funda neuzen en doorgeven aan mijn vriend.Als ik even uitga van een gemiddeld budget: Bomenbuurt, Planetenbuurt, Sommige delen van de Indische en de Transvaalbuurt, Garenkokerskwartier. Eigenlijk is het nergens in Haarlem druk, behalve in een ieniemienie-deel van het centrum
[...]
Heb je andere sugesties? Liever geen achterstands wijk. Dan kan ik op funda neuzen en doorgeven aan mijn vriend.Als ik even uitga van een gemiddeld budget: Bomenbuurt, Planetenbuurt, Sommige delen van de Indische en de Transvaalbuurt, Garenkokerskwartier. Eigenlijk is het nergens in Haarlem druk, behalve in een ieniemienie-deel van het centrum
maandag 16 november 2015 om 12:29
Postcode 2014. Rustige wijk, super kindvriendelijk (2 speeltuinen, voetbalvelden waar hordes kinderen spelen, kinderboerderij) en op 5 minuten fietsen van het centrum van Haarlem.
Ramplaankwartier is ook rustig en kindvriendelijk (en 10 minuten fietsen naar het centrum). Bomenbuurt of Kleverpark zijn ook rustig, alhoewel ik zelf postcode 2014 veel rustiger vind.
Ramplaankwartier is ook rustig en kindvriendelijk (en 10 minuten fietsen naar het centrum). Bomenbuurt of Kleverpark zijn ook rustig, alhoewel ik zelf postcode 2014 veel rustiger vind.
maandag 16 november 2015 om 12:31
Parkwijk, (delen van) van Zeggelenbuurt en Schalkwijk staan wat minder goed bekend. Al zit Schalkwijk wel wat in de lift nu volgens mij. Maar echte achterstandswijken zijn er niet. Ramplaankwartier is algemeen hoog gewaardeerd en gewild, Kleverparkbuurt ook. Leidsebuurt en Amsterdamse buurt zijn de wat 'armere' wijken maar staan wel te boek als gezellig. Haarlem-Noord is prima met ruim opgezet stratenplan. En als je wat nieuwer wil wonen zou ik eens in Velserbroek gaan kijken.
maandag 16 november 2015 om 12:31
maandag 16 november 2015 om 12:35
quote:dannas schreef op 16 november 2015 @ 12:33:
2014 is de wijk links van de Bavo Kathedraal. Zeg maar tussen de Westergracht en de Pijlslaan. En dan zowel voor het spoor (voetbalvelden Geel/Wit, Flora speeltuin en kinderboerderij) en achter het spoor (speeltuin op het Theemsplein).Ah ok, ken ik slechts van de Avondvierdaagse. Vond het er wat saai uitzien, maar dat geldt voor veel buurten die je niet kent, dus... Fijn dat het er blijkbaar toch leuk is!
2014 is de wijk links van de Bavo Kathedraal. Zeg maar tussen de Westergracht en de Pijlslaan. En dan zowel voor het spoor (voetbalvelden Geel/Wit, Flora speeltuin en kinderboerderij) en achter het spoor (speeltuin op het Theemsplein).Ah ok, ken ik slechts van de Avondvierdaagse. Vond het er wat saai uitzien, maar dat geldt voor veel buurten die je niet kent, dus... Fijn dat het er blijkbaar toch leuk is!