Heemstede leuke dorp?

16-11-2015 12:06 50 berichten
Mijn vriend z'n huis is net verkocht

We hebben in haarlem gekeken dat was ons te druk. Nou vroegen we ons af of heemstede een rustig dorpje is en kindvriendelijk. We hebben nog geen kinderen maar met oog op de toekomst.

Ik hoor graag jullie meningen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk is het er saai. Dat is toch wat TO wil? Lekker rustig. Overigens is de wijk achter het spoor wel minder saai dan voor het spoor. Maar beide zijn superkindvriendelijk. En als je klaar bent met saai en lekker rustig, zit je in 5 minuten fietsen in de drukte.
quote:redbuIIetje schreef op 16 november 2015 @ 12:37:

Met 26.400 inwoners kun je het geen dorp meer noemen.Hoe wil je het dan noemen?
ga eens kijken in de vrije huursector in Heemstede om een paar jaar uit te proberen.
Een groot dorp. Vooruit.
quote:Hunniebunnie schreef op 16 november 2015 @ 12:40:

Een groot dorp. Vooruit.Haarlem bedoel je toch ?
Ik geef het door aan vriend hij js tenslotte de koper.
Wat is het budget?
quote:dannas schreef op 16 november 2015 @ 12:46:

[...]

H

Haarlem bedoel je toch ?Haha ja, Heemstede is een gat
De leidsevaart zou ik ook niet voor kiezen om aan te wonen. Terwijl ik zelf uit haarlem kom. Het o zo slechte schalkwijk! Waar ik met heel veel plezier ben opgegroeid (ook daar is het niet overal slecht)

Wij hebben gekozen voor Velserbroek, super kindvriendelijk, dichtbij haarlem en meer huis voor je geld.
If you can dream it, you can do it.
quote:spectral schreef op 16 november 2015 @ 13:13:

Wat is het budget?Met een inkomen van 3.486 bruto. Groot budget. Huis is verkocht met winst.
quote:mel.nl schreef op 16 november 2015 @ 13:30:

De leidsevaart zou ik ook niet voor kiezen om aan te wonen. Terwijl ik zelf uit haarlem kom. Het o zo slechte schalkwijk! Waar ik met heel veel plezier ben opgegroeid (ook daar is het niet overal slecht)

Wij hebben gekozen voor Velserbroek, super kindvriendelijk, dichtbij haarlem en meer huis voor je geld.Klopt, maar je moet wel,van nieuwbouw houden en echt sfeertje is er niet...
Ik heb het liefst nieuwbouw met een open keuken en een bad en waar niet veel aangedaan hoeft te worden.
Wat vind je een groot budget? Met minder dan 4 ton hoef je bijna niet in Bloemendaal te zoeken. In Haarlem de leuke wijken betaal je voor een eengezinswoning ook om en nabij 3 ton. Op 3486 bruto per maand (om en nabij 46.000 p/j?). krijg je niet zo'n hoge hypotheek, dus dan moet je overwaarde wel fors zijn.
quote:MinkeDeWit schreef op 16 november 2015 @ 13:47:

Wat vind je een groot budget? Met minder dan 4 ton hoef je bijna niet in Bloemendaal te zoeken. In Haarlem de leuke wijken betaal je voor een eengezinswoning ook om en nabij 3 ton. Op 3486 bruto per maand (om en nabij 46.000 p/j?). krijg je niet zo'n hoge hypotheek, dus dan moet je overwaarde wel fors zijn.Daar wonen vriends ouders ik wil niet in bloemendaal wonen. Toen mijn vriend zn verkochte huis had gekocht was het oud mijn vriend heeft alles opgeknapt nieuwe keuken badkamer wc letterlijk alles opgeknapt. Voor de rest heb ik geen verstand van koopwoningen dat laat ik aan mijn vriend over. Ik heb zelf altijd gehuurd.
OK, duidelijk. Ik weet niet welke nieuwbouwprojecten er momenteel zijn in die regio. Er wordt nu wel gebouwd in Hillegom, leuke wijk en volgens mij wel betaalbaar, maar ik weet niet of dat ver voor jullie uit de richting is qua werk.

Anders zou ik zoeken in Haarlem-Noord, Planetenwijk en daar omheen. Dat is een rustige buurt met veel faciliteiten, en op fietsafstand van het centrum.
Heemstede heeft in ieder geval een leuke tandarts.
Van nieuwbouw weet ik niets, ben zefs meer jaren 20-30 herenhuis-type. In Noord, aan het Spaarne zijn nieuwbouwhuizen, direct aan het water, ziet er voor nieuwbouw best leuk uit! (By the way: bad en open keuken vind je ook in oude huizen )
quote:Noah_ schreef op 16 november 2k015 @ 14:06:

Heemstede heeft in ieder geval een leuke tandarts. Ok, maar Bloemendaal ook.
quote:MinkeDeWit schreef op 16 november 2015 @ 13:47:

Wat vind je een groot budget? Met minder dan 4 ton hoef je bijna niet in Bloemendaal te zoeken. In Haarlem de leuke wijken betaal je voor een eengezinswoning ook om en nabij 3 ton. Op 3486 bruto per maand (om en nabij 46.000 p/j?). krijg je niet zo'n hoge hypotheek, dus dan moet je overwaarde wel fors zijn.Dat budget is matig hoor... 50k per jaar (voor het gemak een overwaarde van 50k), kun je maximaal 270k lenen. Daar vind je in Haarlem, Bloemendaal of Heemstede echt niets fatsoenlijks voor.
Ik ben dol op de molenwijk, vlakbij Heemstede.

Schalkwijk heeft een slechte naam maar molenwijk is erg fijn wonen en erg groen. Huizen die in goede staat zijn en betaalbaar zijn wel erg snel verkocht.

Ik vind Heemstede wel erg leuk, maar weet niet of ik er zou willen wonen.

Vind het wel erg leuk om de "kouwe kak" te aanschouwen op een terrasje en ze hebben er een leuk centrum.
Mijn vriend zegt dat de koude kak in Aerdenhout wonen en heemstede wonen meer mensen met kinderen die uit de grote stad zijn gevlucht. Schoonouders financieren mee.
Je vriend heeft deels gelijk.

In Haarlem kom je niet ver met minder dan 4 ton. Tenzij je diep in Noord of in Schalkwijk gaat wonen.

Aan de Leidsevaart komt nieuwbouw en nog niet alles is weg. Kijk anders ook even in het andere topic over Haarlem (ff zoeken). Het heet de Remise (remisehaarlem.nl).
Heb in Haarlem, de geliefde Leidsebuurt gewoond, en in hartje Haarlem centrum maar ik vind Heemstede juist erg fijn om te wonen. Ik heb er bewust voor gekozen om mijn kinderen hier op te laten groeien, en dat bevalt. Veel groen, kinderboerderij, leuke winkelstraat, goede uitvalswegen. Op de fiets in 7 minuten in Haarlem centrum. 20 min op de fiets naar het strand. Heemstede is wel kakkineus ja, maar daar ben ik niet vies van. Zo langzamerhand wonen er trouwens meer Amsterdammers in Heemstede dan van oorsprong Heemstedenaren. Leuke buurt in Heemstede is de Indische buurt. Vind ik dan. Postcode 2103 voor als je wilt zoeken op Funda. Langs de Leidsevaart is het wel druk, vlakbij de treinbaan en daar heb je wel (over)last van denk ik alhoewel de ligging mooi kan zijn. Met in je achtertuin leiduin waar de herten lopen. <3
quote:capslock schreef op 16 november 2015 @ 14:53:

Heb in Haarlem, de geliefde Leidsebuurt gewoond, en in hartje Haarlem centrum maar ik vind Heemstede juist erg fijn om te wonen. Ik heb er bewust voor gekozen om mijn kinderen hier op te laten groeien, en dat bevalt. Veel groen, kinderboerderij, leuke winkelstraat, goede uitvalswegen. Op de fiets in 7 minuten in Haarlem centrum. 20 min op de fiets naar het strand. Heemstede is wel kakkineus ja, maar daar ben ik niet vies van. Zo langzamerhand wonen er trouwens meer Amsterdammers in Heemstede dan van oorsprong Heemstedenaren. Leuke buurt in Heemstede is de Indische buurt. Vind ik dan. Postcode 2103 voor als je wilt zoeken op Funda. Langs de Leidsevaart is het wel druk, vlakbij de treinbaan en daar heb je wel (over)last van denk ik alhoewel de ligging mooi kan zijn. Met in je achtertuin leiduin waar de herten lopen. <3Collega's van vriend wonen er ook, ook uit Amsterdam wij ook.
quote:capslock schreef op 16 november 2015 @ 14:53:

Heb in Haarlem, de geliefde Leidsebuurt gewoond, en in hartje Haarlem centrum maar ik vind Heemstede juist erg fijn om te wonen. Ik heb er bewust voor gekozen om mijn kinderen hier op te laten groeien, en dat bevalt. Veel groen, kinderboerderij, leuke winkelstraat, goede uitvalswegen. Op de fiets in 7 minuten in Haarlem centrum. 20 min op de fiets naar het strand. Heemstede is wel kakkineus ja, maar daar ben ik niet vies van. Zo langzamerhand wonen er trouwens meer Amsterdammers in Heemstede dan van oorsprong Heemstedenaren. Leuke buurt in Heemstede is de Indische buurt. Vind ik dan. Postcode 2103 voor als je wilt zoeken op Funda. Langs de Leidsevaart is het wel druk, vlakbij de treinbaan en daar heb je wel (over)last van denk ik alhoewel de ligging mooi kan zijn. Met in je achtertuin leiduin waar de herten lopen. <3Wij wonen tegen Heemstede aan, heerlijk rustig en groen inderdaad....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven