Sinterklaas budget

15-11-2015 13:41 646 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie 'Sinterklaas' budget per kind?

Ik heb nu ongeveer ¤30 aan sintcadeautjes voor 1 kind uitgegeven daar zitten zowel kleine als wat grotere cadeau's tussen. Doordat de blokker hier weggaat heb ik hier redelijk veel goedkoop kunnen inslaan . Ik denk dat het hierbij blijft. Kleine mag 1x per week schoen zetten en komt er iets kleins in.
•°: Don't be the same, be better!
Havo 2. Als hij nog even de tanden op elkaar zet, is hij over iets meer dan 3 jaar klaar.

Ik wist op mijn 13e, 14e ook echt niet wat ik voor Sinterklaas moest vragen.
quote:Snoesje666 schreef op 16 november 2015 @ 20:40:

Sio-montage wel, maar dat is bijna antiquarisch. Ik geloof dat we zeker half Groningen hebben leeggekocht, de afgelopen tien jaar

Tegenwoordig heet het Baufix, toch? Gewoon in de winkel te koop.

Hebben we ook in huis, leuk!
De toekomst is niet meer wat het was
quote:fashionvictim schreef op 16 november 2015 @ 11:26:

Ik ben zelf sowieso vrij makkelijk, mijn zoon wordt behoorlijk verwend. Daar schaam ik me ook niet voor, hij was mijn enige kind, ik werk zelf voor mijn centen, als ik het liever aan hem dan aan andere dingen uitgeef moet ik dat lekker zelf weten, toch? Ik doe er niemand kwaad mee en mijn zoon waardeert het zelfs en bedankt me ook altijd spontaan en uitgebreid als ik zoiets simpels als zijn lievelingstoetje voor hem koop, en hij weet dondersgoed wat de waarde van geld is. Hij is zelf ook gul, hij trakteert mij ook regelmatig van zijn zakgeld, dus ik vind het wel prima. Hij heeft ook nooit buitensporige wensen in mijn ogen, de dingen die hij graag wil hebben worden ook intensief gebruikt. Het zijn juist (vaak de goedkope) cadeaus die ik of anderen dan verzinnen en waar hij niet om vraagt die ongebruikt blijven, hij is zelf meer van 1 duur ding vragen en dan zelf al zeggen "en ik hoef verder niks hoor".

Mijn zoontje, een stuk jonger dan de jouwe, is ook zo'n bescheiden exemplaar, wat maakt dat ik hem juist wat extra's wil geven (hij gelooft nog en maakte zich bv zorgen of de sint wel al die cadeaus kon tillen; daarom ging hij maar niet teveel vragen). Hij is nog maar 5, dus ik ga er vanuit dat ik over een aantal jaar een stuk meer kwijt ben. Het duurste van dit jaar is een cd/mp3 speler, zodat hij eindelijk zelf zijn Michael Jackson cd op kan zetten, haha. (deels reden dat ik jou quote, hij werd laatst helemaal wild van jouw avatar!).

Hij is maar één keer kind en ik maak zijn jeugd maar één keer mee, moet er niet aan denken dat ik over zoveel jaar moet terug denken aan deze tijd en met terugwerkende kracht spijt ga zitten hebben omdat ik zo heb lopen kniepen om geld, terwijl dat helemaal niet nodig is en hij zó dankbaar en blij kan zijn met een cadeau.
quote:voornu schreef op 16 november 2015 @ 20:59:

[...]

Mijn zoontje, een stuk jonger dan de jouwe, is ook zo'n bescheiden exemplaar, wat maakt dat ik hem juist wat extra's wil geven (hij gelooft nog en maakte zich bv zorgen of de sint wel al die cadeaus kon tillen; daarom ging hij maar niet teveel vragen). Hij is nog maar 5, dus ik ga er vanuit dat ik over een aantal jaar een stuk meer kwijt ben. Het duurste van dit jaar is een cd/mp3 speler, zodat hij eindelijk zelf zijn Michael Jackson cd op kan zetten, haha. (deels reden dat ik jou quote, hij werd laatst helemaal wild van jouw avatar!).

Hij is maar één keer kind en ik maak zijn jeugd maar één keer mee, moet er niet aan denken dat ik over zoveel jaar moet terug denken aan deze tijd en met terugwerkende kracht spijt ga zitten hebben omdat ik zo heb lopen kniepen om geld, terwijl dat helemaal niet nodig is en hij zó dankbaar en blij kan zijn met een cadeau.

Wat lief!

Mijn zoon is ook zo (en heeft rond de leeftijd van de jouwe ook een eigen cd-speler gekregen omdat hij zo graag op zijn kamertje Michael Jackson wilde draaien, wat toevallig. Heeft de jouwe al een MJ- hoed? Was bij die van mij op die leeftijd ook zo'n hit, destijds kon je ze bij H&M kopen.)
Am Yisrael Chai!
quote:vitamined schreef op 15 november 2015 @ 22:43:

En wat heb ik er toch een hekel aan als kinderen steeds maar prinsjes en prinsesjes genoemd worden.

Zo ontzettend mee eens!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:fashionvictim schreef op 16 november 2015 @ 21:22:

[...]

Wat lief!

Mijn zoon is ook zo (en heeft rond de leeftijd van de jouwe ook een eigen cd-speler gekregen omdat hij zo graag op zijn kamertje Michael Jackson wilde draaien, wat toevallig. Heeft de jouwe al een MJ- hoed? Was bij die van mij op die leeftijd ook zo'n hit, destijds kon je ze bij H&M kopen.)En hoed, wat een goed idee! Ben al bij H&M geweest op zoek naar een riem, handschoenen oid (maar zal je net zien dat ik t nu niet kan vinden), maar een hoed is ook leuk! Hij wil bij het meezingen en nabootsen van de dansjes zoveel mogelijk lijken-op, haha.
Hier, voornu: http://www.hm.com/nl/product/19596?article=19596-B
Am Yisrael Chai!
Dank je FV, zal hij blij mee zijn!
Persoonlijk vind ik fietsen, schoolspullen, knutselspullen, kleding etc geen cadeaus maar algemeen noodzakelijk spullen voor kinderen. Die krijgen ze dus ook gewoon tussendoor. Zelfs als ze een laptop of tablet nodig hebben voor school.

Maar ieder doet dat weer anders.
Ab imo pectore
quote:emmylou schreef op 16 november 2015 @ 22:12:

Persoonlijk vind ik fietsen, schoolspullen, knutselspullen, kleding etc geen cadeaus maar algemeen noodzakelijk spullen voor kinderen. Die krijgen ze dus ook gewoon tussendoor. Zelfs als ze een laptop of tablet nodig hebben voor school.

Het lijkt me ook niet dat een kind anders geen kleding zou krijgen:)

Ik kan me voorstellen dat Sint (voor mij pas later, nu jonge kinderen) ook leuk is om juist wel die dure broek te geven, die je normaal niet koopt. Of een wat luxere knutselset oid.

Laatst las ik nog een topic over een kind dat niet van speelgoed houdt. Dan lijken dit soort ideeën mij heel fijn.
quote:mdh schreef op 16 november 2015 @ 20:51:

[...]

Tegenwoordig heet het Baufix, toch? Gewoon in de winkel te koop.

Hebben we ook in huis, leuk!

Baufix is neppe, die past niet op Sio.

Net als met neppe Lego, het lijkt er op, maar het past niet echt.

Marktplaats wil ik zelf altijd ophalen. Binnen 15 kilometer in Schubbekutteachterland (hoe kom je er in vredesnaam) 1 doosje met een paar latjes "voor de verzamelaar". Dat betekent dat ze een topprijs verwachten. En de prijzen die mensen soms durven vragen...... "In de originele doos", belachelijk gewoon.

Ik ben actief kringloopwinkelaar en hoop daar altijd te kunnen scoren. En dan staat er ineens weer een krat vol voor vijf euro.

We hebben drie grote curver stapelboxen vol Sio, dus voor een paar latjes ga ik geen moeite doen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Star schreef op 16 november 2015 @ 19:17:

[...]

Precies. En ondanks het feit dat mijn kinderen stierlijk verwend zijn, zijn het echt geen prinsesjes.

Hier hetzelfde. Dochter van 3,5 heeft haar eigen iPad, Wii en ds al oude afdankertjes van ons. Wij houden wel van dit soort gadgets en hadden dit soort dingen al in huis voor dochter er was. Tja, ik ga het dan niet eerst op zolder zetten en daarna inpakken voor Sinterklaas. Die dingen speelt ze dus gewoon mee, omdat het er al lag. Maar ze is geen prinsesje qua gedrag en toen ik laatst vroeg wat ze wilde hebben uit de intertoys-gids, wist ze niks. Ze heeft allemaal dingen uitgeknipt voor de baby van een vriendin ze hoefde zelf niks.

Qua budget dit jaar zo'n 100 euro (aantal dingen in Duitsland gekocht en dat scheelde best veel). Ze is in februari ook jarig, dus dat komt er dan ook nog achteraan. Van opa en oma krijgt ze nog iets van 50 euro en van andere opa en oma rond de 30. En dan nog iets van een oom en tante.

Hier krijgt ze van ons :

Playmobil ponyranch

Playmobil adventkalender

2 Lalaloopsy mini speelsetjes voor haar huis

Playmobil setje met paarden en hindernissen (2e-hands gekocht).

In de schoen :

Chocolade

Houten blokken voor bij de treinset

Stempelsetje

Van opa en oma :

Lego friends caravan

Speelmais

Dekbedovertrek frozen

Sprookjesboek van de Efteling

Andere opa en oma :

Dvd-box minuscule

Rest onbekend

Onder de boom komt van ons nog de dvd en het boek van De sneeuwman

Maar ieder doet dat weer anders.+1

Dat zat ik ook te bedenken, ik kreeg ook weer lijstjes onder ogen met daarop spullen die ik gewoon zou kopen maar dit kind "moest" vragen aan de sint. Ik heb het bij kind nagevraagd en ja kind moest de spullen voor de sport zoals handschoenen etc van de sint vragen. Dit weiger ik, je kunt verdorie als ouder toch wel een paar handschoenen voor je kind kopen. Als het nu iets voor een (dure) hobby was of omdat het bijvoorbeeld een leuke kleur/luxe editie van die handschoenen ís die duurder zijn dan de basis prima. Maar het moest op het lijstje van ouders, zelf wilde kind natuurlijk hele andere dingen. Heb kind gevraagd wat het aan speelgoed wilde hebben. (Geloofd niet meer trouwens) Het gaat van mij alleen maar speelgoed krijgen en hoorde de signalen van de rest van de familie dat ik niet de enige ben die dit had bedacht.

Ps. De ouders hebben het financieel prima voor elkaar anders had ik het speelgoed wat ik nu ook geef plus de handschoenen gegeven.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Zo ken ik een gezin , waar de dochter half november jarig is. elk jaar komen wij met kado en hebben het nog nooit kunnen geven. moeder vind naar een paar kado's wel genoeg en legt de rest in de kast om het pakjesavond te geven😕 En die wonen in een mega huis!
quote:stefanie33 schreef op 17 november 2015 @ 09:32:

Zo ken ik een gezin , waar de dochter half november jarig is. elk jaar komen wij met kado en hebben het nog nooit kunnen geven. moeder vind naar een paar kado's wel genoeg en legt de rest in de kast om het pakjesavond te geven😕 En die wonen in een mega huis!Wow, echt niet dat ik dat zou accepteren. Jij laat dat toe met jouw kadootjes?

Zo ken ik een gezin , waar de dochter half november jarig is. elk jaar komen wij met kado en hebben het nog nooit kunnen geven. moeder vind naar een paar kado's wel genoeg en legt de rest in de kast om het pakjesavond te geven😕 En die wonen in een mega huis!Nou ja zeg! Dan nam ik niets meer mee op dat moment... of dan kreeg kind het op een ander moment. Wat denkt ze wel niet zeg! Zulke mensen maken me echt boos en vooral verdrietig voor dat meisje!
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Goede-Fee schreef op 17 november 2015 @ 09:33:

[...]

Wow, echt niet dat ik dat zou accepteren. Jij laat dat toe met jouw kadootjes?

Dat zou ik ook echt niet accepteren inderdaad. Ik geef op dat moment een kadootje voor de verjaardag. Niet om hun sinterklaas te bekostigen.

Hier krijgt dochter dus wel een dekbedovertrek. Maar dat hoeft ze van ons echt niet te vragen, ze krijgt ook genoeg speelgoed ernaast. Is meer zakvulling haha!

Overigens ken ik ook een gezin dat het financieel goed heeft enz. Maar kind krijgt altijd tweedehands kleding en speelgoed van de kringloop. Prima, ben niet tegen hergebruik. Maar voor de verjaardag wat nieuws zit er ook niet in. En met pasen mag kind uitgeknipte, papieren eieren zoeken. Chocolade is slecht. En elk jaar komen dezelfde uitgeknipte eieren weer tevoorschijn. Heb nog getwijfeld om een zak chocolade-eieren op te sturen, maar zo dicht staan wij ook weer niet bij die mensen. Vind het zo sneu klinken...
Ik zou het niet waarderen als andere mensen mijn kinderen snoep gaan geven, dus dat zou ik niet doen.

Wij hebben het niet breed en ik ben ook best voor hergebruik maar niet als kado. Dat vind ik ook zielig.

En zeker niet uit principe omdat je bijv wil consuminderen. Dan geef je geen spullen maar een mooi uitje ofzo. Je kan altijd wel iets bedenken zonder dat dat je uitgeknipte eieren en 2ehandkleding als kado gaat geven, zeker als je gewoon kan eten en leven.
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 november 2015 @ 09:38:

[...]

Dat zou ik ook echt niet accepteren inderdaad. Ik geef op dat moment een kadootje voor de verjaardag. Niet om hun sinterklaas te bekostigen.

Hier krijgt dochter dus wel een dekbedovertrek. Maar dat hoeft ze van ons echt niet te vragen, ze krijgt ook genoeg speelgoed ernaast. Is meer zakvulling haha!

Overigens ken ik ook een gezin dat het financieel goed heeft enz. Maar kind krijgt altijd tweedehands kleding en speelgoed van de kringloop. Prima, ben niet tegen hergebruik. Maar voor de verjaardag wat nieuws zit er ook niet in. En met pasen mag kind uitgeknipte, papieren eieren zoeken. Chocolade is slecht. En elk jaar komen dezelfde uitgeknipte eieren weer tevoorschijn. Heb nog getwijfeld om een zak chocolade-eieren op te sturen, maar zo dicht staan wij ook weer niet bij die mensen. Vind het zo sneu klinken...Wij waren vroeger ook tevreden met iets kleins of iets wat weinig kostte. Je kon ons blij maken met een picknick met gewone boterhammen en een beker water zeg maar. De leukste herinneringen heb ik van de dingen die het minste geld kosten. Dat weet je dan pas als je groter bent. Ik vind het vooral sneu dat kinderen verplicht worden of voelen om bijvoorbeeld om sportkleding te vragen omdat het ouders dan geen geld kost... als ze graag dat dekbedovertrek willen hebben dan natuurlijk moeten ze dat gewoon vragen of als extra krijgen. Maar vind het zo sneu dat kindjes bijvoorbeeld één autootje krijgen en de rest kleding etc wat ze eigenlijk gewoon behoren te krijgen buiten sinterklaas/verjaardag om. En als ouders het niet zo goed hebben financieel dan ben ik best bereid om naast dat speelgoedje wat ik toch koop ook een set kleding te geven of iets voor de sport . Als ik daarmee ouders uit de brand kan helpen dan doe ik dat graag. Maar zou het dan gewoon de ouders geven en niet inpakken. Hoeft kind helemaal niet te weten dat die kleding van mij komt .

Zo ken ik een gezin , waar de dochter half november jarig is. elk jaar komen wij met kado en hebben het nog nooit kunnen geven. moeder vind naar een paar kado's wel genoeg en legt de rest in de kast om het pakjesavond te geven😕 En die wonen in een mega huis!Dan nam ik het weer mee. Laat ze lekker haar eigen cadeaus met pakjesavond geven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Kia-Ora schreef op 17 november 2015 @ 09:49:

[...]

Wij waren vroeger ook tevreden met iets kleins of iets wat weinig kostte. Je kon ons blij maken met een picknick met gewone boterhammen en een beker water zeg maar. De leukste herinneringen heb ik van de dingen die het minste geld kosten. Dat weet je dan pas als je groter bent. Ik vind het vooral sneu dat kinderen verplicht worden of voelen om bijvoorbeeld om sportkleding te vragen omdat het ouders dan geen geld kost... als ze graag dat dekbedovertrek willen hebben dan natuurlijk moeten ze dat gewoon vragen of als extra krijgen. Maar vind het zo sneu dat kindjes bijvoorbeeld één autootje krijgen en de rest kleding etc wat ze eigenlijk gewoon behoren te krijgen buiten sinterklaas/verjaardag om. En als ouders het niet zo goed hebben financieel dan ben ik best bereid om naast dat speelgoedje wat ik toch koop ook een set kleding te geven of iets voor de sport . Als ik daarmee ouders uit de brand kan helpen dan doe ik dat graag. Maar zou het dan gewoon de ouders geven en niet inpakken. Hoeft kind helemaal niet te weten dat die kleding van mij komt .Dat laatste doe ik ook. Vriendin van me heeft laatst een hele tas kleding meegenomen hier. Vind ik geen enkel probleem en geef het graag. Maar ga dat dan idd niet inpakken
quote:Goede-Fee schreef op 17 november 2015 @ 09:48:

Ik zou het niet waarderen als andere mensen mijn kinderen snoep gaan geven, dus dat zou ik niet doen.

.ik snap best dat mensen hun kind geen snoep ofzo willen geven. Maar bedenk dan een gezond alternatief ofzo. Laat kind manderijntjes zoeken bv. Maar uitgeknipte eieren en dan ook niet zo dat kind die in kon wisselen voor iets waar het wel wat mee kon. Ik vond het wel een beetje sneu klinken.
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 november 2015 @ 09:56:

[...]

ik snap best dat mensen hun kind geen snoep ofzo willen geven. Maar bedenk dan een gezond alternatief ofzo. Laat kind manderijntjes zoeken bv. Maar uitgeknipte eieren en dan ook niet zo dat kind die in kon wisselen voor iets waar het wel wat mee kon. Ik vond het wel een beetje sneu klinken.Dat zeg ik toch ook 3 regels verder, ze kunnen best wat anders verzinnen.

Zo ken ik een gezin , waar de dochter half november jarig is. elk jaar komen wij met kado en hebben het nog nooit kunnen geven. moeder vind naar een paar kado's wel genoeg en legt de rest in de kast om het pakjesavond te geven😕 En die wonen in een mega huis!Holland op z'n smalst, niet te geloven wat een knieperds!
De toekomst is niet meer wat het was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven