Half/eind juni 2016 uitgerekend

11-10-2015 17:31 965 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdenUDKindje #BijzonderhedenMiss-L28/326 juni1e Pavo0725/309 juni1e , 12 jan controle VK, 26 jan 20 weken echo 2ndbaby27/2911 juni2e Blifje32/3415 juni1e Seliv26/2715 juni1e-florine-29/3417 juni2e Pluisje523/2817 juni 1eRosa37/4217 juni3eBeau60029/3118 juni 1e Leonita32/3319 juni2e PlayingTheAngel33/3119 juni2eBetje7639/4220 juni 3eSmikkie8728/2520 juni2e MayThisBeLove29/3521 juni 2e (1*) Ilse2330/3022 juni1e , 8 feb echo Jessiebel28/2822 juniTuctuc28/3023 juni3e Knipeye30/3023 juni1e Pink-t33/4424 juni2e Ann-8134/3724 juni2eLin13x32/3725 juni1eLovely198728/2826 juni2eChrisje02727/2928 juni 1eLievemas29/301 juli2e (1e*) , 18 jan & 5 feb echo

D-ladies

Iets wijzigen in de tabel? Graag vetgedrukt aangeven of zelf aanpassen (stuur pavo07 een PB voor inlog gegevens)
Hebben jullie of gaan jullie nog naar je zorgverzekering kijken mbt kosten tot bevalling en kraamzorg etc? En welke verzekeraar bevalt goed?

Ik heb namelijk van de week een subtiele.. Not.. Brief ontvangen van mijn verzekeraar dat als ik aankomend jaar van plan was om zwanger te worden of te bevallen ik beter een andere verzekeraar kon gaan zoeken. Serieus? Zouden alle vrouwen die in het afgelopen jaar bij het ziekenhuis onder controle hebben gelopen, testen en onderzoeken hebben gehad en bevallen zijn te duur zijn voor ze dat ze er van af willen?
Serieus? Dat heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Bij welke verzekeraar zit jij nu mbtl, als ik zo vrij mag zijn?

Ik ben voor mijn eerste zwangerschap overgestapt naar fbto met aanvullende module gezinsplanning, omdat ik daarin een mooi evenwicht zag tussen wat werd vergoed en de maandelijkse premie. Maar moet nog even kijken of ik dat nu nog vind of dat er mss dingen zijn veranderd...
Ik zit nu bij (nog) bij ENO/Salland. Was altijd prima, tja... er was er nooit iets aan de hand.. tot afgelopen jaar en dan krijg je ineens zo'n brief.
Ik sta niet in de tabel, maar ben wel in juni uitgerekend

Tijdens mijn vorige zwangerschap zat ik ook bij FBTO, daar zit een kraampakket, ziekenhuisbevalling en het eigen risico van de kraamzorg in de module gezinsplanning. Een ziekenhuisbevalling zonder indicatie kost je rond de 200 euro en voor de kraamzorg geldt ongeveer hetzelfde bedrag. Ik vond het dus zeer zeker waard!

Nu ben ik ergens anders verzekerd en zitten deze vergoedingen in een heel duur pakket. Ik ga dus weer voor een jaartje naar FBTO vanaf januari. We hebben doorgerekend dat deze verzekering iets duurder is dan mijn huidige, maar uiteindelijk bespaar ik toch tussen de 100 en 200 euro op kraamzorg. In het ziekenhuis bevallen moet ik sowieso, dus daar hoef ik het niet voor te doen

Niet belangrijk, maar misschien wel leuk, bij FBTO kreeg ik boekjes toegestuurd om mijn zwangerschap in bij te houden en later de kraamvisite.
Vreemd verhaal MTBL. Apart hoor, maar dan weet je in ieder geval wel dat je beter over kunt stappen..

Toevallig was ik vandaag ook even aan het kijken voor een zorgverzekering. Ik weet het niet zo goed. Ik heb een medische indicatie, dus moet in het ziekenhuis bevallen. Daarnaast moet je bijna overal een bijdrage betalen voor de kraamzorg, en om daarvoor het gehele jaar maandelijks meer te moeten betalen door een aanvullende verzekering is vaak ook niet goedkoper.

FBTO klinkt wel goed, ga ik eens naar kijken! Thanks voor de tip PlayingTheAngel (als je mee wilt schrijven, ben je welkom hoor! )& Ann.

Hoe is het verder met iedereen? Ik begin best wel weer zenuwachtig te worden voor de echo aankomende donderdag! Voor mijn gevoel zit het wel goed (voel me behoorlijk zwanger door kwaaltjes), mja het kan altijd mis zijn gegaan. Verder nog steeds misselijk en moe (sorry val in herhaling ).
Pavo07 begrijp je zenuwen, ik ben al zenuwachtig voor volgende week maandag haha

Hoe laat moet jij donderdag?

Slim om inderdaad even naar de zorgverzekering te kijken, ga ik me ook nog in verdiepen.
Ik moet me er ook maar even in gaan verdiepen. Zit bij dsw!

Maandag de combinatietest. Voel me nu al een stuk beter maar oo oo wat heb ik een jeukende borsten. Helemaal gek word ik er van. Iemand anders hier ook nog last van?
Ja lievemas hopelijk kunnen wij de laatste toevoegen. Zou leuk zijn.

Het lijkt wel of de consulent van MvM mee leest hier want ineens nam ze contact op. Ze komt morgen langs.

Vandaag en gisteren prima dagje. Alleen nu best veel kramp. Geen trek in eten..

Zorgverzekering heb ik nog niet naar gekeken, net zoals buggy, kinderkamer enz. Eerst de echo afwachten
Precies hetzelfde hier pavo, ik voel me echt wel zwanger maar ben toch erg onzeker voor de volgende echo volgende week dinsdag. Zit nu op 8,5 wk, kan echt niet wachten tot het eerste trimester voorbij is!
Hier al jaren fbto , ook gezinspaket aan gezet bij eerst , netjes alles vergoed dus als er niets verandert blijf ik prima zitten waar ik zit .

Ik merk nu idd ook echt dat ik de dagen aftel tot het eerste trimester voorbij is , ik begin wel hoop te krijgen dat ik me daarna beter voel nu 9 weken en merk dat het al iets beter gaat .. Gelukkig , nogsteeds mantelzorg en in de ziektewet , maar ik ben weer opgewekt slaap niet de heledag
@Beau, we mogen morgen al om 8.45 uur gelukkig .

@Seliv, hier geen last van jeukende of pijnlijke borsten. Ik merk helemaal niks aan mijn borsten/tepels, ja misschien iets vollere borsten maar nog steeds een kleine B-cup.

@Ilse, fijn dat ze toch nog contact heeft opgenomen! Succes met plassen .

Ik heb net bloed laten prikken en ik dacht dat ze ook meteen voor de combinatietest konden prikken maar dat bleek niet mogelijk grr. Iets met andere instanties ofzo?! Dus nu mag ik morgen nogmaals bloed laten prikken .
Hier de 10 weken voorbij! De vlagen van vermoeidheid/misselijkheid/duizeligheid/hoofdpijn blijven aanwezig, maar wel wat minder heftig en minder vaak! Ik merk dat het zo echt beter gaat... Nog even aan dat laatste hoogtepunt hcg wennen en dan ben ik hopelijk van alle vervelende kwaaltjes af! Volgende week woensdag de termijn echo! Ik heb nog dagen dat ik last heb van onzekerheid, maar dat zal altijd zo blijven..! Ik merk wel duidelijk aan me lichaam dat ik zwanger ben!

Ik hoop voor alle die zich nog steeds zo beroerd voelen dat het snel minder wordt! Waren er al meer voor wie de zwangerschap voor niemand meer geheim is?!.. Wij hadden het al wereldkundig gemaakt na de 1e echo met 8 weken.. Een bewuste keuze van ons, die we de vorige keren ook zo hebben gedaan en mocht er ooit nog een 3de komen (niet dat dat al zeker is hoor ;-p) dan zouden we dat weer zo doen!

Ik ben verzekerd bij IAK.. Zowel kraampakket, als ziekenhuis, als kraamhulp, als eigen bijdragen zijn vergoed... Ook de kinderen kunnen op deze polis bijgeschreven worden dit kost niets tot de 18 jaar!
Smikkie en 2ndbaby,

Fijn dat het wat beter gaat.

Hier nog met opstaan misselijk en toch nog 9 van de 10 keer spugen. Drinken lukt niet elke dag goed maar probeer er toe te zetten.

Avondeten doen we met ze alle wat ik wil. Anders kan ik echt niks binnen krijgen. Apart normaal lust ik heel veel en ben ik dol op kokkerellen en bakken.

Vanmiddag heb ik lekker vis gehaald bij de visboer. Ben verder verslaafd aan het worden aan kaascroissants! Mmm

Eet ook veel meer brood. Rond 10 en 15 uur moet ik echt wat meer eten dan een tussendoortje. Hongerrr
Nou... wat denken jullie. De MvM consulent belde... Ze kon toch niet meer op haar gekozen tijdstip.

Vanochtend voor niks zitten klooien met plas opvangen.

Verder gaat het hier zn gangetje.

Hebben jullie al namen voor de baby? Ik maak op mijn telefoon een lijstje en mn vriend gaat dat op termijn ook doen zegt hij. Dan gaan we daarna vergelijken. Ben zo benieuwd of we op 1 lijn zitten
Ilse heeft ze wel meteen een nieuwe afspraak gemaakt?

Ik ben vandaag gestart met moeders voor moeders. In verband met de verhuizing ben ik iets later begonnen.

Wij hebben al namen, hadden we al een paar maand terug besproken en staan er nog steeds helemaal achter.

Hebben jullie al een gevoel wat het wordt? Ik denk dat wij een jongetje krijgen.

Hier op het moment ook veel last van misselijkheid, heb me zelfs ziek moeten melden.

Pavo alvast veel succes morgen!
Hai Beau :-) wat vervelend die misselijkheid. Ik heb het met vlagen en heb niets met warm eten momenteel. In je andere topic vroeg je wanneer ik weer een echo heb... as maandag 23 november! Net als jij als ik dat goed in de tabel zie. Spannend hoor, want heb helaas ervaring met de eerste echo een kloppend hartje en de tweede keer een overleden vruchtje.

@Ilse, ga je het toch doorzetten, na al dat gedoe? Je kunt maar tot 12 weken doneren, toch? Mooi dat je het wilt doen hoor, daar niet van. Heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan.

Namen... man en ik vonden een meisjesnaam de vorige keer veel makkelijker dan een jongensnaam. Alleen achteraf niet zo slim dat onze dochter nu twee mooie meisjesnamen heeft, die tweede kunnen we dus niet meer gebruiken. :P Op het lijstje staat nu onder meer Kate, vanwege zijn lievelingszangeres. Ik vind het daarnaast een mooie korte naam.

Voor een jongen vinden we het dus nog lastiger. We houden van kort en krachtig en overwegen Lex.

Robin vind ik overigens nog wel een mooie uniseks naam, maar of ik daar in de praktijk echt voor zou kiezen?
Playingtheangel wij hebben inderdaad maandagavond de termijnecho. Ik vind het ook heel spannend. Helaas hoor je vaker dat het hartje ineens niet meer klopt, lijkt me echt verschrikkelijk.

Maar gaan we niet vanuit, hoop maandag op een positief bericht van je!

Ik vind Kate een mooie naam, Kate stond ook op mijn lijstje, mijn vriend vindt het alleen niet zo'n mooie naam.
Volgens mij kan je je tot 11 wk opgeven voor mvm en tot 16 wk meedoen... Maar hoe goed het doel ook is ( heb er zelf meerdere malen gebruik van moeten maken) als ik jou was ilse zou ik er wel bijna klaar mee zijn nu hoor! Slechte zaak zo'n consulente!

PlayingTheAngel ; wat een nare ervaring! Voelde je toen vantevoren al iets aankomen (buikpijn, bloedverlies, minder kwaaltjes) of was het echt vanuit het niets?

Qua namen; moeilijk. onze eerste is een kleine man, dus de jongensnaam van de vorige keer is vergeven. Hebben al wel 1 of 2 nieuwe namen die we allebei mooi vinden. Voor een meisje hebben we nog een shortlist van de vorige keer. Maar hoewel we nu onze ogen en oren wel al openhouden, gaan we er denk ik pas serieus over nadenken na de 20wk-echo, als we weten wat het wordt.
Hetzelfde! Ik heb al om 8:30 een afspraak... Ja Kate is natuurlijk van Kate Bush. Was net nog even aan het googlen, maar er zijn verder geen namen die er echt voor mij uitspringen. Bij jou?
Wat ik ook moeilijk vind aan namen kiezen is dat voor ons de namen van familieleden, vrienden en kindjes van vrienden sowieso al afvallen, en dat zijn er al best veel als je erovr nadenkt!
Helemaal waar Ann. De vraag is ook hoever je hierbij moet gaan? De naam van een achternichtje niet, een kindje van een kennis... ik vind dat lastig te beslissen. Die mensen zie je immers misschien maar weinig en om daar nou die mooie naam voor te laten?? Mijn dochtertje hebben we deels vernoemd, dit is toevallig nu een redelijke populaire naam. Toch was ik niet van plan het te laten, vanwege de betekenis die het voor ons heeft.
Ik wil de tweede naam naar de opa's of oma's vernoemen. Nou kom ik bij een meidennaam niet uit. Ook niet als ik de letters door elkaar gooi. Lastig zeg

Roepnaam weten we voor een jongen wel, voor een meisje hebben we nog liggen van de vorige ronde, maar die kan ik niet geven, dus eigenlijk denk ik daar maar niet meer aan. Nieuw kind, nieuwe zoektocht naar een naam. Wij zullen alles dubbel moeten bedenken en uitzoeken, want we houden van een verrassing op het moment dat hij/ zij eruit komt.
Oh wou nog vragen of jullie weten of er een soort zoekmachine bestaat waar je met eigen gekozen letters een namenlijst kan bekijken?
De consulent heeft mij nu gevraagd wanneer ik kan. En dat voor een praatje van 10 minuten al ruim 2 weken aan het plannen. Zucht... en ik ben er eigenlijk klaar mee maar ik vind het wel een goed doel. Dus een dubbel gevoel.

Ik vind Kate een leuke naam trouwens. LeX niet maar dat is omdat ik namen met een y of een x erin eigenlijk altijd lelijk vind.

Ik wil graag mijn opa vernoemen (2e naam) bij een jongen, vriend vindt dit wel oké.

Weltrusten
Tuctuc op babybytes.nl kan je wel aangeven met welke letter het moet beginnen of eindigen dacht ik.. en zoeken op betekenis, het is mijn favo namensite.

Hier is de misselijkheid veranderd in avondmisselijkheid, best blij mee want overdag functioneer ik weer redelijk ok.

Onze afvallers qua namen durf ik wel te delen, deze worden het niet maar vind ik wel mooi: Nolan/Nola, Daniël, Laurens/Lauren, Lilian, Steven. Nu weten jullie een beetje mijn smaak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven