maten kinderkleding

16-11-2015 16:16 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 dagen geleden vroeg iemand mij welke maat mijn oudste dochter had. Ik zei 116/122 (lange armen en benen 111cm broek maat daardoor 122 ) ze gaf als antwoord dat is mini mijn dochter zit al in 128 ... Ik vond dat erg vreemd want haar dochter was een half hoofd kleiner dan die van mij. Ik hoor bij meer moeders dat de kinderen in grotere maten zitten dan ze zijn. Doe ik iets verkeerd naar mijn weten is de maat het aantal cm dat ze zijn . 102/111 cm is maat 110 tenzij net als bij mijn dochter lange romp of ledematen.
quote:queenfan25 schreef op 17 november 2015 @ 16:14:

[...]

Hema skinnys zijn super smal. Wel de meiden variant

Die koop ik ook voor jongste zoon/spriet. Ook in leuke kleurtjes!

Ik schuif veel kleding door van de oudste naar de jongste maar broeken passen gewoon niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Er zit zo ontzettend veel variatie in de maat per merk.

Had een broek van Zara en Babyface op elkaar gelegd, scheelt in de lengte bijna acht centimeter! En was allebei maat 80.....
Haha, ik dacht ook slim te zijn. Dochter is 2,5 en ik denk dat ze net weer een groeispurt gehad heeft. Meestal trek ik haar 104 aan (geloof niet dat ze al 1meter is, maar niet gemeten).

Bij de lidl hadden ze een skipak in de aanbieding, maar dat was 98/104 of 110/116.

Dus ik dacht, nou als ze nu 104 past dan zal ik maar een maat groter nemen.

Ze verzuipt er gigantisch in!!

Volgende jaar is het vast wel wat

(Trouwens heeft ze ook nog kleinere kleding aan, dat is wat kort of strak maar ze vind het vest of jurk zelf zo leuk!)
Mijn middelste is in verhouding kleiner dan de oudste. Toch past de middelste kleding eerder dan de oudste deed. De middelste is klein en slank, maar de oudste is klein en dun (niet te, maar ook smalle schouders, smalke heupen, etc). Oudste zit qua lengte in een andere maat dan qua breedte. Door de smalke schouders vallen de mouwen langer en passen shirts langer. Broeken is wel lastig, want zijn al snel te breed of te kort (nu meestal maar iets te wijd). Oudste kan vaak nog wel een maat (soms 2) kleiner aan dan lengte. Maar soms ook wel een maat groter, ligt echt aan het merk. Ik koop vaak wel smalle kleding in de maat passend bij lengte, maar die gaat dan wel even mee.
quote:wilma36 schreef op 17 november 2015 @ 16:34:

Mijn oudste heeft een grotere maat dan zijn lengte. Hij draagt broeken 128 en shirts 134/140. Sommige 128 shirts passen ook nog wel, maar in 122/128 ziet hij er dan weer uit als een rollade. Hij is nu eenmaal fors gebouwd. Zijn lengte op dit moment weet ik niet en ik ga het ook niet meten (kind is ziek) maar zal rond de 120 a 125 liggen. Trouwens, ik vind het helemaal niet leuk dat hij nu al die maat heeft, want hij door de grotere maat komt hij in een grotere matenserie en dan krijg je weer heel andere prints. Ik wilde een shirt met Olaf voor hem kopen bij zeeman, maar is niet in zijn maat (tot 122/128). Net als de minions shirts. Een pyjama kon ik daar alleen vinden met Star Wars. Hij vindt Frozen en minions leuk, Star Wars kent hij niet. Hij wordt in Januari 6.

Jongste heb ik pas gemeten op 102 cm. Hij draagt maat 98/104, wat dus prima overeen komt met zijn lengte. Maar die heeft een totaal andere bouw dan zijn broer.

Dit had ik bij mijn zoon ook. Die vond Cars ook nog super leuk maar was ook snel uit maatje 128 gegroeid. Tip: bij de CenA gaan ze vaak tot 134-140 met opdrukkleren en H&M heeft vaak online nog een maatje groter. Deze tip kreeg ik zelf helaas te laat. Minionsshirt zijn er trouwens zelf nog wel in de grotere maten al is het wel even zoeken. Mijn zoon is inmiddels 9 en bovenkleding 158-164 en heeft zelfs een minionspyama. Legowear is ook leuk en van goede kwaliteit.

OT: oudst heeft vaak een maatje groter (lees langer, want vaak te breed) aan bovenkleding dan de onderkleding. Bij jongste gaat dit meer gelijk op. Hij heeft een hekel aan strakkere broeken en daarom vaak een maatje meer. Hij is ook wel wat breder dan zijn broer die echt een spijker is en inderdaad eigenlijk alleen bij de c en a passende spijkerbroeken vindt. Mijn neefje is even groot als mijn jongste en heeft 1 of 2 maten kleiner. Ik hou echter van kleren die goed passen en waar ze nog in kunnen groeien en mijn zus laat kleren veel langer doordragen, ook omdat een maat groter veel te groot en wijd voor hem is.
Dochter is 116 cm en 19 kilo, draagt broeken in mt. 116. Maat 110 zit eigenlijk beter om haar benen maar is te kort, en ze krijgt dan een bouwvakkersdecolette (billen van dr moeder). Ondergoed draagt ze een maat groter, en pyama's ook, die zitten anders te strak bij haar nek.

Jurkjes heeft ze maat 116 of 122 van, rokjes in mt 104 passen in de breedte nog prima. Bovenkleding is 116/122 ideaal, 110/116 is te kort maar in de breedte prima, 122/128 te lang en te wijd.

Zoon is 145 cm, draagt nog broeken 140 maar moet echt naar 146, bovenkleding 146/152. 134/140 is te kort, hier zou 140/146 ideaal zijn. Heb alleen het idee dat maat 116/122 en 140/14 6 niet de meest gebruikte maatvoeringen zijn? Of wellicht kom ik in de verkeerde winkels.
quote:Carry_lm schreef op 17 november 2015 @ 21:47:

[...]

Dit had ik bij mijn zoon ook. Die vond Cars ook nog super leuk maar was ook snel uit maatje 128 gegroeid. Tip: bij de CenA gaan ze vaak tot 134-140 met opdrukkleren en H&M heeft vaak online nog een maatje groter. Deze tip kreeg ik zelf helaas te laat. Minionsshirt zijn er trouwens zelf nog wel in de grotere maten al is het wel even zoeken. Mijn zoon is inmiddels 9 en bovenkleding 158-164 en heeft zelfs een minionspyama. Legowear is ook leuk en van goede kwaliteit.

OT: oudst heeft vaak een maatje groter (lees langer, want vaak te breed) aan bovenkleding dan de onderkleding. Bij jongste gaat dit meer gelijk op. Hij heeft een hekel aan strakkere broeken en daarom vaak een maatje meer. Hij is ook wel wat breder dan zijn broer die echt een spijker is en inderdaad eigenlijk alleen bij de c en a passende spijkerbroeken vindt. Mijn neefje is even groot als mijn jongste en heeft 1 of 2 maten kleiner. Ik hou echter van kleren die goed passen en waar ze nog in kunnen groeien en mijn zus laat kleren veel langer doordragen, ook omdat een maat groter veel te groot en wijd voor hem is.Mijn dochters hebben het omgekeerde. De 11 jarige heeft maat 128 en dan heb je zoveel infantiele prints en kleren die echt "vet kinderachtig" zijn...
Ab imo pectore
De kleding tot daar aan toe, maar het ergste voor haar is dat ze op haar 11de nog in een kinderzitje in de auto moet
Ab imo pectore
quote:emmylou schreef op 17 november 2015 @ 22:18:

[...]

Mijn dochters hebben het omgekeerde. De 11 jarige heeft maat 128 en dan heb je zoveel infantiele prints en kleren die echt "vet kinderachtig" zijn...

Ken je Pompdelux? Die heeft niet van die kinderachtige prints.

Dat C&A kinderprints tot 134/140 heeft is bekend. Maar Zeeman zit hier in het dorp, was puur dat ik het zag hangen. En ik koop kleding ook vaak wat ruimer, zodat het langer past. Hij zou de 122/128 nog wel passen, maar dan draagt ie het maar 2 of 3 keer en dan is het te klein. En dat vind ik ook voor een zeeman-shirt zonde.
Maten zeggen niet zoveel. Mijn zoon draagt broeken maat 98 en shirts/truien maat 98, 104 en 110. Het zit allemaal precies goed, die verschillende maten liggen puur aan het merk en of dat groot of klein valt. Ik hoor ook wel eens ouders roepen 'mijn kind draagt al maat X', terwijl dat totaal niet klopt met de lengte van het kind. Dan hebben ze of alleen maar heel kleinvallende merken, of het kind draagt eigenlijk ook nog wel kleding in een maat kleiner, of het kind draagt te grote kleren met omgeslagen mouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven