Foto tekenen
dinsdag 17 november 2015 om 21:52
Ik heb vroeger op schoolt ooit geleerd hoe je foto`s na kon tekenen en ze vervolgens zo in te kleuren dat het net echt lijkt, met kleurpotloden, beginnen met een grijze potlood en daar neem je dan gelijk de schaduwen in mee door ze te markeren. Maar als je ze vervolgens inkleurt weet ik niet meer hoe je precies moet omgaan met die schaduwen kwa inkleuren, hoe dat ook alweer moet en dan bedoel ik bij de huidskleur.
Op wat ik daarover kan vinden gaat het bijna alleen maar over houtskool/grijze potlood/verf ik kan vrijwel niks over kleurpotloden vinden behalve dat je het het beste kunt doen met bryunzeel potloden
Zijn er hier eigenlijk meer mensen die dit soort dingen leuk vinden om te doen?
Op wat ik daarover kan vinden gaat het bijna alleen maar over houtskool/grijze potlood/verf ik kan vrijwel niks over kleurpotloden vinden behalve dat je het het beste kunt doen met bryunzeel potloden
Zijn er hier eigenlijk meer mensen die dit soort dingen leuk vinden om te doen?
dinsdag 17 november 2015 om 22:13
Dat ligt een beetje aan jezelf, hoe je het inkleuren wilt.
Ik doe de schaduwen in een gezicht nooit met grijs of zwart, ik zou ook niet met een grijs potlood beginnen, maar met donkere kleuren, desnoods verschillende over elkaar.
Sowieso met potlood een goed idee om in lagen te werken, dat word mooier dan gelijk heel donker kleuren, vind ik.
Ik doe de schaduwen in een gezicht nooit met grijs of zwart, ik zou ook niet met een grijs potlood beginnen, maar met donkere kleuren, desnoods verschillende over elkaar.
Sowieso met potlood een goed idee om in lagen te werken, dat word mooier dan gelijk heel donker kleuren, vind ik.
dinsdag 17 november 2015 om 22:17
Als je met kleur werkt kun je ook een soort grijs/bijna zwart krijgen trouwens, maar dan net even iets dieper en meer passender bij een gezicht dan een zwart/wit gebaseerd grijs, omdat je toch een beetje het levendige van de kleuren blijft zien.
Wit gebruik ik wel bij portretten, maar zwart stompt zo af.
Wit gebruik ik wel bij portretten, maar zwart stompt zo af.
woensdag 18 november 2015 om 06:54
Weet je zeker dat je met grijs moet beginnen?
Of is starten met grijs voor zwart wit tekening.
En dan met een lichte kleur voor kleur tekening.
Dan juist met huidskleur, omdat die ook bij haar wel weg kan vallen.
Maar deze mevrouw begint inderdaad met een soort grijsbruin:
http://m.youtube.com/watch?v=h2i2WOV-_RA
Of is starten met grijs voor zwart wit tekening.
En dan met een lichte kleur voor kleur tekening.
Dan juist met huidskleur, omdat die ook bij haar wel weg kan vallen.
Maar deze mevrouw begint inderdaad met een soort grijsbruin:
http://m.youtube.com/watch?v=h2i2WOV-_RA
madderijn wijzigde dit bericht op 18-11-2015 06:58
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd