Twijfels

19-11-2015 10:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Sinds 8 maanden hebben mijn man en ik onze lieve Liam in het gezin mogen verwelkomen. Wij zijn ontzettend blij dat het na al het lange wachten eindelijk is gelukt.

Ik heb echter mijn twijfels of Liam wel uit de gezinssituatie komt die door het adoptie bureau wordt geschetst. Zij zeggen dat het weeshuis in China door heeft gegeven dat de ouders van Liam zijn omgekomen in een ongeluk.

Maar na het lezen van de berichten over het kidnappen van kinderen voor de adoptie en het strenge beleid van de eenkindpolitiek in China en de handhaving hiervan ben ik erg gaan twijfelen.

Mijn man zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Volgens hem heeft het geen zin om na al het lange wachten twijfels te trekken bij de adoptie maar ik kan mij er niet overheen zetten. Straks hebben wij Liam weggerukt van zijn thuis en zijn ouders!

Is er iemand die weet wat ik moet doen? Moet ik op zoek naar de biologische ouders? Of moet ik het hierbij laten?

Met vriendelijke groet,

een bezorgde (adoptie)moeder
Wat wil je? Je kind weer terug naar China? Je komt wat hysterisch en verward op me over eerlijk gezegd.
Allereerst gefeliciteerd To met je adoptiezoon.

hoe oud is liam?

En ben je er pas later achtergekomen of voordat je het traject inging?
Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd? Ik vind dat je je druk had moeten maken om deze dingen toen je het adoptieproces inging. Iedereen weet dat het bij adopties soms geen zuivere koffie is met die adoptiebureaus. Beetje naief.

Als het niet in de haak is, ga je hem dan teruggeven ofzo?
Heb je deze vragen niet gesteld aan het adoptieburo of bij de cursus? Lijkt me nu een beetje te laat eerlijk gezegd.
quote:BrienneOfTarth schreef op 19 november 2015 @ 10:47:

Is dit niet een beetje mosterd na de maaltijd? Ik vind dat je je druk had moeten maken om deze dingen toen je het adoptieproces inging. Iedereen weet dat het bij adopties soms geen zuivere koffie is met die adoptiebureaus. Beetje naief.

Als het niet in de haak is, ga je hem dan teruggeven ofzo?Ja, eens. Denk dat eigenlijk dat je het nu moet laten rusten, TO.
1. hebben jullie hem niet weggerukt. Daar zijn jullie niet schuldig aan.

2. omdat die verhalen de ronde doen wil niet betekenen dat ontvoering bij Liam het geval is, waarom zou je daaraan twijfelen? Heb je daar rede toe.

3. Laat het rusten.
Het adoptiebureau heeft aangegeven dat volgens het weeshuis in China de biologische ouders zijn overleden. Een tijdje terug ben ik erachter gekomen dat er gevallen zijn waarbij kinderen bij de ouders worden weggehaald en voor adoptie worden opgegeven. Hierbij wordt aan de adoptie bureaus verteld dat de ouders zijn overleden. Het is moeilijk na te gaan of dit ook echt zo is.

Ook al ben ik ontzettend blij dat ons gezin nu eindelijk compleet is, ik kan mij er niet overheen zetten dat er misschien een familie uit elkaar is gehaald.
Gefeliciteerd met Liam! Het enige wat nu nog telt is dat jullie Liam een gelukkig gezin geven. Ik snap je zorgen maar wat er precies is gebeurt zul je waarschijnlijk toch niet meer kunnen achterhalen en zulke theorieën zouden Liam uiteindelijk ook weinig goed doen. Geniet van jullie zoon!
“Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”
Ik zou er achter aan gaan, als het niet meer te achterhalen is, heb jij in ieder geval je best gedaan. Als zijn biologische ouders gewoon goed zijn is teruggeven gewoon een optie. Stel het was je eigen kind wat ontvoerd was en je na een jaar terugkreeg, alsof je dan zou zeggen nee hoef hem nu niet meer.. Omg je zou god op je knieen bedanken. Alsof chinese mensen geen gevoelens hebben?
quote:Matia123 schreef op 19 november 2015 @ 21:07:

Ik zou er achter aan gaan, als het niet meer te achterhalen is, heb jij in ieder geval je best gedaan. Als zijn biologische ouders gewoon goed zijn is teruggeven gewoon een optie. Stel het was je eigen kind wat ontvoerd was en je na een jaar terugkreeg, alsof je dan zou zeggen nee hoef hem nu niet meer.. Omg je zou god op je knieen bedanken. Alsof chinese mensen geen gevoelens hebben?Teruggeven? Het is geen meubelstuk. Kind is gehecht aan zijn ouders in NL en andersom. En wat de situatie in China ook is, Liam krijgt nu de kans een mooi leven te leiden in NL met veel toekomstperspectief.
Ik kan gewoon niet geloven dat je hier serieus nooit over hebt nagedacht voordat je echt een kind kon adopteren. Deze twijfel (die heel terecht is, ik heb van dichtbij gezien hoe bijvoorbeeld tienerkinderen van een abortus worden afgepraat omdat ze van God hun kind moeten krijgen en dan staan ze het toch lekker af aan het kindertehuis? Die het dan kan laten adopteren, het is big business, adoptie) krijg je nooit uit je hoofd.

Ik zou zeker alles op alles zetten om uit te zoeken wat je uit kunt zoeken om te weten hoe het nu precies is. Je moet er toch ook niet aan denken dat je kind hier zelf achter komt op zijn 14e, 24e of 34e? Het lijkt mij de plicht van adoptieouders om je kind zo goed mogelijk van zijn achtergrond op de hoogte te houden.

Of je het kind ook daadwerkelijk terug moet geven vind ik een Salomonsbeslissing. Onmogelijk om daar iets zinnigs over te zeggen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven