Ervaringen robotstofzuiger

20-11-2015 21:25 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij wonen sinds een paar weken in ons huis met over 3 verdiepingen 200m2 gietvloer. Heel mooi, maar we zien 'alles' liggen. Nu denkt mijn man dat een robotstofzuiger DE oplossing is. Ik twijfel erg. Komt het overal, ook tussen de stoelpoten, in de hoekjes e.d? De promofimpjes beloven van alles, maar hoor liever ervaringen.

Wie van jullie heeft ervaring met een stofzuigerrobot? Zo ja, met welk type heb je ervaring, positief en/of negatief?

Alvast bedankt!

Groeten,

Mardejo
Roomba 700 serie, super ding. Kan er niet zonder. 1 tip koop geen namaakspul. Wij hadden eentje van merkloos was na 1 maand stuk.
wij hebben een roomba, al een paar jaar. Ik vind het wel ideaal, vooral met twee kinderen die toch snel kruimelen en rommel maken. wij laten hem zuigen op het moment dat wij er niet zijn, bijvoorbeeld als we naar ons werk gaan. Dan doet hij 1 slaapkamer, komt mooi onder de bedden (wat normaal lastig is). een vloerkleed is geen probleem, wat wel lastig is zijn losse snoeren maar dat hebben we netjes weggewerkt nu.

in de woonkamer kan hij bij ons niet onder de bank, die is te laag daarvoor. Ook de kleine hoekjes bv waar een speaker-poot staat vlak bij een kast daar krijgt hij niet alles schoon. Maar de meeste oppervlakte gaat prima. ook tussen de stoelpoten mits ze niet te dicht bij elkaar staan, ook bij de barkrukken met ronde schuine poot.

Ik vind het een uitkomst, de basis is elke dag mooi schoon, maar we moeten wel nog 'bijzuigen'. dat doen we 1 keer per week, en dan dus onder de bank en de lastige hoekjes.
The past may be in tatters
But today is all that matters
overigens dezelfde ervaring als Tennie: eerst een aanbieding van de Aldi gekocht. dat was echt bagger, en binnen no time kapot. roomba gaat nu al jaren mee, prima kwaliteit.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Neato Botvac85. Werkt prima. Gaat tussen de stoelpoten, maar scheelt heel wat tijd als je de stoelen gewoon op tafel zet. Komt ook in de hoekjes omdat hij niet rond is.
Life is short. Eat dessert first.
Heb er een gehad, maar uiteindelijk weggeven omdat t ding te vaak vast liep/het spoor bijster raakte. Denk dat het alleen goed werkt als er nauwelijks obstakels zijn, in mijn optiek was de stofzuiger even pakken minder gedoe.
Hier een Philips. Ik vind het wel een fijn ding maar het is minder ideaal dan ik van te voren dacht. Voor het dagelijkse kruimelwerk is het een handig hulpmiddel, maar het is voor erbij, niet ter vervanging van zelf stofzuigen.

Bovendien werkt het toch het best om obstakels weg te zetten dus zet ik de eetkamerstoelen omgekeerd op de tafel bijvoorbeeld. In de tijd dat ik daarmee bezig ben had ik ook al de halve kamer kunnen stofzuigen. Daarnaast loopt hij altijd vast in het kleed dat onder de salontafel ligt en wat ik dus niet makkelijk even verplaats.

Wat ik wel ideaal vind is dat hij ook een soort droge dweilfunctie heeft. Dus als robot klaar is, dan glimt mijn vloer van netheid. Zo net, dat zelfs mijn schoonmoeder mij (mij he, niet mijn man ) er al meerdere malen mee gecomplimenteerd heeft. En dat zegt wat. Dat krijg ik zelf niet voor elkaar.
Hier ook een Roomba 700-series, nadat mijn Roomba 400-series versleten was. Feit dat ik een nieuwe heb gekocht zegt genoeg; ik vind m ideaal, mijn liefje inmiddels ook.

De 700 heeft een eigen timer, daarmee laten we m zijn rondje doen als we niet thuis zijn.

Verder geen last met poten van stoelen enzo, alleen het wielenkruis van de burostoel heeft ie wat moeite mee.

En als je tegels hebt; er bestaat ook een Scooba dweilrobot :-)
roomba 650 cat & dog. werkt prima voor het basis werk. komt zelfs onder de bank en bed waar ik zelf slecht bij kan.

met 2 katten geen overbodige luxe hier. zelf nog ongeveer 1 keer per week de trap en wat kleine hoekjes stofzuigen, maar ben zeer tevreden. kan niet meer zonder. kleed beneden en vloerbedekking boven worden zeer goed schoon, beter dan met mn gewone stofzuiger. nadeel: loopt vast op een zwart matje en heeft de neiging om stekkers uit t stopcontact te trekken. vind het zeker een aanrader!
Hier een redelijk goedkope Philips. Blij mee! Voor t dagelijkse schoonmaken (want huisdieren en kinderen), die zelf eens in de zoveel tijd de hoekjes en lastige plekjes. Hij komt niet op alle plekken vanwege stoelpoten enzo, maar t is zo veel schoner in ons huis sinds we m hebben!
Wij hebben goede ervaringen met de Hombot V3 van LG

Hier nog een linkje naar een vrij recente test van de consumentenbond:

http://www.consumentenbon ... -robotstofzuigers-getest/
Wij hebben sinds een maand de Neato XV Signature, heel blij mee. Hoekjes en randjes vindt hij wel lastig, ik stofzuig zelf nog eens in de 2 weken ongeveer. We zetten hem ook elke week op de bovenverdieping om daar te stofzuigen, is het ook eens goed schoon onder de bedden
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Bedankt! Fijn om te lezen dat iedereen zo tevreden is. Wij hebben inderdaad ook een poes ( die flink verhaard). Toch nog even beter in de Roomba verdiepen.

@dank je nursebetty!
quote:Juultje schreef op 20 november 2015 @ 21:56:

Wij hebben sinds een maand de Neato XV Signature, heel blij mee. Hoekjes en randjes vindt hij wel lastig, ik stofzuig zelf nog eens in de 2 weken ongeveer. We zetten hem ook elke week op de bovenverdieping om daar te stofzuigen, is het ook eens goed schoon onder de bedden

Die heb ik ook, hetzelfde verhaal met 2 katten.

Edit, hier de Pro uitvoering. En sinds maart.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:mardejo schreef op 20 november 2015 @ 21:57:Toch nog even beter in de Roomba verdiepen.

Kijk dan zeker ook eens op cyberhuis.nl zij verkopen, maar kunnen evt. ook een demo verzorgen volgens mij. Ik heb mijn tweede Roomba en de revisiedelen voor de eerste daar gekocht.

Snelle levering, prettige service.
Hier sinds kort de nieuwste van Philips. Wat een uitvinding! We hebben hier een houten vloer met richels en huisdieren die flink verharen (plus kat die als klein duimpje de kattenbak korrels door de kamer strooit). Werkt super! Ik kom nu elke dag thuis in een schoon huis.

Zo af en toe pak ik nog even de gewone stofzuiger erbij om de verloren hoekjes te doen. Een hoekje met wat verloren kruimels stoort me inmiddels al niet meer, want het geheel oogt altijd netjes
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Wij ook de roomba cats and dogs en super blij mee. Je moet m goed verzorgen regelmatig ff schoonmaken en zelf nog een keer in de week achter de honden manden enzo zuigen maar wij zijn er erg blij mee
where ever you go, go with your heart
Hier ook een roomba, erg blij mee! Dezelfde ervaringen als de mensen hierboven al schrijven. Bij ons zit er ook een virtuele muur bij, daarmee kunnen we aanduiden tot waar hij mag gaan. Deze gebruiken we niet zo vaak maar het is wel handig om te hebben wanneer je maar bepaalde stukken wil laten stofzuigen.
Ik heb ook een Roomba. Vooral mijn kat is er gek op
daar zijn hele geinige filmpjes van https://www.youtube.com/watch?v=tLt5rBfNucc
en deze https://www.youtube.com/watch?v=vf9wHkkNGUU
Heb er ook een. Op hiervoor doet hij het goed ware het niet dat kabels tapijt en dergelijke obstakels vormen. Soms blijft hij ook vastzitten tussen plant en kast. Reservoir zit heel snel vol... Als hij niet blijft vasthangen, zit hij na 20 min denk ik al vol. Altijd bijzuigen maar basis is ok. Zou hem niet meer willen missen. Zet hem altijd boven aan en ga dan beneden verder met wat dan ook. Af en toe bakje legen of uit de knoop halen als ik z'n gebrom niet meer hoor (of opladen!)

Echt wel een aanrader hoor met een gietvloer. Je moet alleen niet denken dat je zelf niets meer hoeft te doen
Ook hier een Roomba, alweer een jaar of 7 oud. 1x de batterij en een paar keer de borstels vervangen en verder al heel lang plezier van!

Kan hem echt niet missen. Wij hebben 2 huisdieren in huis. De Roomba zo ingesteld dat hij dagelijks een rondje maakt en dan doe ik in het weekend een keer de hoekjes en randjes met de stofzuiger en af en toe een keer achter en onder het bankstel.

Ja, hij loopt wel eens vast op het kleed of op de speakerstandaarden, maar het grootste gedeelte doet hij prima!
Roomba werkte hier perfect. (met harige huisdieren) Is helaas met ex-partner meegegaan. Nu een namaakding, maar dat is niets. Ben weer aan het sparen voor de Roomba.
Procrastinate now and panic later.
Man heeft hier vanmiddag een Roomba gekocht! Dus vanaf morgen gaan we beleven hoe gemakkelijk het is! Bedankt voor alle ervaringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven