Sintcadeautjesgedoe

20-11-2015 22:08 98 berichten
Ik weet niet of ik de juiste pijler heb, maar het is ook niet echt relaties of kinderen. Ik heb een avondje rondbellen, en appen achter de rug om alle verlanglijstjes bij de juiste Sint te krijgen. Uiteindelijk is het resultaat dat ik al mijn eigen cadeautjes zelf mag/moet kopen. Mijn ouders vinden mijn wensen ingewikkeld en mijn zus had voor zichzelf een duur cadeau, dus dan was het handiger dat ze dat voor zichzelf koopt. Ja handig, maar wel stom en saai Zowel mijn dochter als nichtje willen een boek, dus zus vond het ook handig dat we die dan uitruilden (ik had hem sowieso al besteld, dus heb ook boter op mijn hoofd). Mijn ouders snapten vervolgens ook weer niets van de wensen van mijn jongste ('Wat is een Nerf??'), dus die mag ik ook zelf kopen.

Zijn wij nou van die veeleisende types, of gaat het in meer families zo? Ik moet wel zeggen dat een Sinterklaasspel met alleen ludieke cadeaus me ook niets lijkt, ik heb al rommel genoeg in huis.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de reden waarom wij Sint gewoon in ons gezin vieren.
Nee hoor, je bent niet veeleisend. Je hebt gewoon een luie familie

Ze hebben duidelijk geen zin om moeite te doen om de kadootjes te vinden.

Jammer voor jou, want de voorpret zit hem ook in de " verrassing" zelf.

Nu nog ff oefenen op je "wat een verrassing!!!" gezicht.
Ik koop ook gewoon mijn eigen kado dit jaar, jaren man het laten kopen, dat werd niets.

Tja, eigenlijk vind ik sint vooral een kinderfeestt, dus zo lang zij niet zelf hun kados hoeven te kpen zeg ik, maak je niet druk.
Ik moest ook even googelen wat een Nerf is.

Maar goed, inderdaad niet echt gezellig dit.

Bij ons kopen we allemaal iets voor elkaars kids en de opa en oma kopen daar ook nog wat bij.

Daar wordt soms om wensen gevraagd, soms ook gewoon wat naar eigen inzicht gekocht.
Ja, zo gaat het bij ons ook deels wel hoor.

Alleen bestel ik dan de cadeaus en laat ze thuisbezorgen bij de gever, dan rekenen we wel direct af. Scheelt een hoop rompslomp en zeker weten het juiste cadeau.

Zo heb ik deze Sinterklaas alle cadeaus namens mijn schoonouders besteld. Ik hield zelf de aanbiedingen in de gaten, scheelde bij elkaar toch zo'n 100 euro voor ze. Zij zijn daar wat minder handig in.
Ik app mijn schoonmoeder gewoon met foto's uit de speelgoedboeken of van internet als de kinderen iets op hun lijstje hebben staan wat zij niet kent. En daarnaast gaat mijn schoonmoeder de sinterklaasinkopen voor de kleinkinderen meestal samen met mijn schoonzus doen, die ook een jong kind heeft, dus meestal aardig op de hoogte is qua speelgoed.
Geen familiefeest, alleen met het gezin vieren we de Sint.

Wat er op neerkomt dat ik ook mijn eigen cadeaus koop, wat misschien niet altijd leuk is, omdat het soms ook fijn is als iemand anders moeite voor je doet. Maar gelukkig weegt het voordeel van het precies krijgen wat je hebben wilt, nog steeds zwaarder.
Ozo.
Wij maken lijstjes met linkjes naar de webwinkels waar het te koop is. Ik zou ook niet weten wat een nerf is.

Gegoogeld. Het is een speelgoedgeweer? Dat zou ik sowieso niet cadeau geven, maar goed. Ik zou wel het model/type erbij vermelden anders wordt het alsnog een teleurstelling.
Alleen kado's voor de kinderen. Grootouders stoppen mij een fooitje toe en ik regel dat verder want dat is het meest handig

Als volwassenen zijn we gewoon gezellig bij elkaar, hoeft van mij echt geen cadeau bij!
Hier schijnt het voor onze familie noodzaak te zijn om sinterklaas te vieren met ons dochtertje van net 1. Maar ze willen geen surprises of cadeaus, maar een gedicht van 2 pagina's. Leuk!

Ik zou het ook niet leuk vinden om eigen cadeaus te kopen hoor je hebt groot gelijk.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
quote:spruit2014 schreef op 20 november 2015 @ 22:19:

Hier schijnt het voor onze familie noodzaak te zijn om sinterklaas te vieren met ons dochtertje van net 1. Maar ze willen geen surprises of cadeaus, maar wen gedicht van 2 pagina's. Leuk!
Digitaal laten invullen met links waar te kopen. Echt waar het helpt.

Hier ook altijd veel gedoe.
quote:Bibi1973 schreef op 20 november 2015 @ 22:18:

Ik hield zelf de aanbiedingen in de gaten, scheelde bij elkaar toch zo'n 100 euro voor ze. Zij zijn daar wat minder handig in.Hoeveel geven ze dan wel niet uit, als het verschil al 100 euro is? Wij doen meestal lootjes voor 20 euro ofzo.
Eigenlijk koop ik de kado's voor de kinderen liever zelf

Anders is het het net niet, of komt er allerlei goedbedoelde meuk in huis.

Met goed zoeken en inlezen op internet vind je vaak betere spullen voor hetzelfde geld.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Wij vieren met familie Sinterklaas en alleen de kinderen krijgen kado's. Verlanglijstje bij opa en oma inleveren en zij doen de rest.
quote:Wintertime16 schreef op 20 november 2015 @ 22:21:

[...]

Hoeveel geven ze dan wel niet uit, als het verschil al 100 euro is? Wij doen meestal lootjes voor 20 euro ofzo.

Best wat.

Maar goed, 2 grote dozen LEGO per kind en voor ons beiden een kwalitatief goed dekbedovertrek. Dat tikt best aan.

Maar dit heb ik liever dan twee zakken vol kleine meuk.
Schoonouders hebben per kind een vrij groot budget (¤50) (nou ja ik vind het groot), en via internet kopen doen ze niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Tip: lootjestrekken.nl

Hoef je ook niet rond te bellen etc, iedereen vult gewoon een lijstje in en klaar.
Mijn zus doet niet aan cadeau's want ze zit krap bij kas en anders 'moet' ze voor ons ook iets kopen. Ik mag voor haar dus niks in de zak doen. En voor haar kinderen ook niet want anders krijgen ze te veel en dat mag niet. Zucht.

En ik vind het nou juist zo leuk, de voorpret van het perfecte cadeau en alles.
Als je kinderen nog jong zijn is dat wel redelijk normaal ja . Mijn moeder kocht vroeger ook altijd haar eigen kado's, nu achteraf vind ik dat zo sneu voor d'r.. vanaf de leeftijd dat ik zelf het winkelcentrum in mocht kocht ik ze altijd voor haar, en ze was dan ook wel een stuk vrolijker tijdens sinterklaas haha. Kado's openen waarvan je al weet wat erin zit is natuurlijk geen zak aan.

Wel jammer dat de rest van je familie geen moeite wil doen trouwens, beetje flauw.. ik heb bij sommige dingen op mijn getrokken lootje ook echt even moeten zoeken, maar dat is toch juist leuk?
Mijn ouders en zus kopen overigens wel zelf wat kleine dingetjes voor mij en de kinderen. Mijn zus vooral voor mijn oudste, omdat opa en oma nooit zo goed kunnen inschatten wat bij haar leeftijd (16) past. Dan krijgt ze een knutseldoos van de Action of zo
Ik zou natuurlijk mijn kinderen wel met een tientje op pad kunnen sturen om iets voor mij te kopen. Daar hebben ze inmiddels de leeftijd wel voor.
Gewoon digitale lijstjes maken (wij gebruiken lijstje.nl). Je kunt een linkje toevoegen bij de wensen, kunnen ze zien wat het is en dat ze het gewoon bij de Intertoys voor X euro kunnen kopen. En dan wat duurdere en wat goedkopere dingen erop, zodat je niet zoals je zus mensen voor het blok zet door alleen maar 1 duur cadeau te willen. En verder wijken er hier ook wel eens mensen af van de lijstjes omdat ze zelf leuke ideeën hebben voor iemand. Ook prima. Alles zelf aanschaffen lijkt me niks aan, wat is dan nog de lol van het sinterklaasgebeuren? In zo'n geval zou ik het niet meer met familie vieren maar alleen nog als gezin.
Hoe oud zijn je kinderen TO? Ik deed vanaf dat ik niet meer in Sinterklaas geloofde gewoon mee met lootjes trekken en kocht dan een kadootje van 5 gulden ofzo van mijn eigen zakgeld. Ik vond het superstoer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven