Goed programma voor kookboek

23-11-2015 08:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand een goed programma voor het schrijven van een kookboek? via Appstore of de pc?
Het hangt er een beetje vanaf hoe handig je met computerprogramma's bent of je het boek alleen privaat uit wil geven of in grotere oplages wil laten drukken.

Ben je handig met computers en is het de bedoeling het boek echt uit te geven? Dan zou ik Adobe InDesign aanraden.

Is het iets eenmaligs? Ik maak vaak als bijzonder cadeautje voor vrienden gepersonaliseerde kookboeken in het HEMA Fotoalbum-programma. Gratis, makkelijk in gebruik en de boeken zien er heel professioneel uit.
@the-dowager: kost dat echt ¤399 per jaar??? Wow!

Wil het ook echt uitgeven maar voor een jaarprijs vind Ik dat echt wel veel.

Werk jij ermee?
Je kunt bij Adobe gratis de cs2 versie van Indesign (en Photoshop en Illustrator) downloaden. Met serienummer. Is nog prima bruikbaar. Maar het is wel een programma dat enige studie en oefening vereist. Een fotoboek van de Hema oid is een stuk makkelijker.
.
Bij Blurbs kun je kookboeken maken. http://nl.blurb.com/cookbooks Ik heb geen ervaring met specifiek kookboeken, maar wel met door Blurb gedrukte boekjes en die zien er heel mooi uit.
quote:Crazysexycool1979 schreef op 23 november 2015 @ 09:15:

@the-dowager: kost dat echt ¤399 per jaar??? Wow!

Wil het ook echt uitgeven maar voor een jaarprijs vind Ik dat echt wel veel.

Werk jij ermee?

Ja, ik werk ermee, niet voor kookboeken, maar wel voor informatieflyers, pseudowetenschappelijke publicaties ed. Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt, is het een heerlijk programma.

Zoals hierboven ook al aangegeven; er is een gratis trial-versie van die ook nog prima werkt.

Maar als je een kookboek schrijft en doorstuurt naar een uitgever, dan kunnen zij het toch helemaal mooi voor je opmaken? Of wil je het in eigen beheer uit gaan geven?
@ dowager: oh ga dan eens de trial versie proberen. Dacht eerst om het in eigen beheer uit te geven. Kijken hoe dat verloopt. Naar een uitgever sturen? Gaat dat zo makkelijk? Je schrijft een boek.. Stuurt het op en bij interesse krijg je bericht terug? Ben nog een leek op dit gebied hoor dus ben nog zoekende naar hoe of wat.
@ Ikea en impala: bedankt voor de tips! Ga er eens rustig voor zitten en vergelijken wat nou het prettigst werkt.
Die gratis Adobe CS2 is geen trial hoor. Je krijgt het programma voor altijd. Het is alleen een oudere versie.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven