Geen controle
maandag 23 november 2015 om 16:03
Beste allemaal,
Ik kamp al een tijdje met iets dat steeds een groter obstakel aan het worden is.
Ik heb namelijk geen controle over mijn zenuwen, echt constant ben ik nerveus, wat weer tot onzekerheid leidt. Niet bij mijn vriend/ouders, maar wel op mijn werk/school en momenteel zelfs ook bij vrienden. Ik weet echt niet wat er aan de hand is, het is net alsof ik haast nergens meer mezelf kan zijn. Ik begin er echt ontzettend van te balen en hierdoor ga ik dingen die mij juist goed zouden doen uit de weg. Ik begrijp mezelf niet, ik ben dan niet Doutzen Kroes, maar ik weet dat ik (als je dat van jezelf mag zeggen) niet de lelijkste ben. Anderen vinden dan ook dat ik geen reden heb om zo onzeker over mezelf te zijn, toch ben ik het en het begint echt heel erg vervelend te worden. Want er is gewoon niets onaantrekkelijker aan iemand die steeds super gespannen/onzeker is. Ik wil gewoon weer lekker mezelf zijn, maar het lukt me even niet.
Hoe word je wat zekerder over jezelf? En hoe zorg jij voor ontspanning?
Zou echt super zijn als iemand hier mij op weg kan helpen!
Ik kamp al een tijdje met iets dat steeds een groter obstakel aan het worden is.
Ik heb namelijk geen controle over mijn zenuwen, echt constant ben ik nerveus, wat weer tot onzekerheid leidt. Niet bij mijn vriend/ouders, maar wel op mijn werk/school en momenteel zelfs ook bij vrienden. Ik weet echt niet wat er aan de hand is, het is net alsof ik haast nergens meer mezelf kan zijn. Ik begin er echt ontzettend van te balen en hierdoor ga ik dingen die mij juist goed zouden doen uit de weg. Ik begrijp mezelf niet, ik ben dan niet Doutzen Kroes, maar ik weet dat ik (als je dat van jezelf mag zeggen) niet de lelijkste ben. Anderen vinden dan ook dat ik geen reden heb om zo onzeker over mezelf te zijn, toch ben ik het en het begint echt heel erg vervelend te worden. Want er is gewoon niets onaantrekkelijker aan iemand die steeds super gespannen/onzeker is. Ik wil gewoon weer lekker mezelf zijn, maar het lukt me even niet.
Hoe word je wat zekerder over jezelf? En hoe zorg jij voor ontspanning?
Zou echt super zijn als iemand hier mij op weg kan helpen!
maandag 23 november 2015 om 16:07
maandag 23 november 2015 om 16:15
@Corono: bedankt voor de tips! Iets om zeker aandacht aan te besteden.
@Pommiaan: Als ik op mezelf ben voel ik me heel relaxed ja, maar inderdaad, als ik naar buiten ga en dus iets moet doen, dan slaat de stress gewoon enorm toe. Het maakt in principe niet eens uit wat ik ga doen. Ik voel me gewoon niet op mijn gemak en dus totaal niet mezelf.
Ik heb wel een andere baan ja, maar heb daar niks te klagen, prima collega's en serieus leuk werk, dus ik snap het gewoon niet. Het is alsof ik nergens meer echt op mijn plek ben, terwijl er niemand in mijn omgeving is die mij dat gespannen gevoel geeft. Het zit echt puur in mezelf.
@Pommiaan: Als ik op mezelf ben voel ik me heel relaxed ja, maar inderdaad, als ik naar buiten ga en dus iets moet doen, dan slaat de stress gewoon enorm toe. Het maakt in principe niet eens uit wat ik ga doen. Ik voel me gewoon niet op mijn gemak en dus totaal niet mezelf.
maandag 23 november 2015 om 16:16
quote:viva-amber schreef op 23 november 2015 @ 16:15:
Realiseer je dat de rest van de wereld niet bezig is met jou en hoe je overkomt. Je maakt jezelf veel te belangrijk.Dit realiseer ik me ook. Toch krijg ik er best veel reacties over en dat vind ik gewoon super vervelend, waardoor ik nog onzekerder word en mezelf dus nog belangrijker ga vinden blijkbaar..
Realiseer je dat de rest van de wereld niet bezig is met jou en hoe je overkomt. Je maakt jezelf veel te belangrijk.Dit realiseer ik me ook. Toch krijg ik er best veel reacties over en dat vind ik gewoon super vervelend, waardoor ik nog onzekerder word en mezelf dus nog belangrijker ga vinden blijkbaar..
maandag 23 november 2015 om 16:51
maandag 23 november 2015 om 17:38
quote:Tess23 schreef op 23 november 2015 @ 16:51:
[...]
Daar zit zeker de oplossing ja.
Hoe doe je dat? Het is echt niet zo dat ik super ego ben.
Maar ik denk er wel heel vaak over na hoe ik over kom etc
en daar word ik juist nerveus van.
Daar verdenk ik je ook niet van, hoor
Ik denk dat het hetzelfde is met blozen, hoe meer je denkt "nu niet rood worden" des te sneller je dan juist gaat blozen.
Minder met jezelf bezig zijn in gezelschap is gewoon leuk meedoen met de anderen en je aandacht daar naar verleggen.
Of gewoon ouder worden
[...]
Daar zit zeker de oplossing ja.
Hoe doe je dat? Het is echt niet zo dat ik super ego ben.
Maar ik denk er wel heel vaak over na hoe ik over kom etc
en daar word ik juist nerveus van.
Daar verdenk ik je ook niet van, hoor
Ik denk dat het hetzelfde is met blozen, hoe meer je denkt "nu niet rood worden" des te sneller je dan juist gaat blozen.
Minder met jezelf bezig zijn in gezelschap is gewoon leuk meedoen met de anderen en je aandacht daar naar verleggen.
Of gewoon ouder worden
woensdag 25 november 2015 om 13:54
Bedoel je dat je je dan ineens heel bewust van jezelf bent ofzo? Hoe uit de spanning zich? (zweethanden, trilhanden etc.) Of voel je je gewoon zenuwachtig? Kan je, als je terugkijkt, bedenken wanneer dat gevoel is ontstaan? Waar ben je precies zenuwachtig voor; heeft dat inderdaad met je uiterlijk te maken of ben je bang dat je raar overkomt als je iets zegt bijvoorbeeld?
Ik zou me inderdaad eens verdiepen in de tips die Corona heeft gegeven. Mindfulness zou goed kunnen helpen.
Succes!
Ik zou me inderdaad eens verdiepen in de tips die Corona heeft gegeven. Mindfulness zou goed kunnen helpen.
Succes!
I'm a goal digger.