Sinterklaas budget

15-11-2015 13:41 646 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie 'Sinterklaas' budget per kind?

Ik heb nu ongeveer ¤30 aan sintcadeautjes voor 1 kind uitgegeven daar zitten zowel kleine als wat grotere cadeau's tussen. Doordat de blokker hier weggaat heb ik hier redelijk veel goedkoop kunnen inslaan . Ik denk dat het hierbij blijft. Kleine mag 1x per week schoen zetten en komt er iets kleins in.
•°: Don't be the same, be better!
Niks mis met een pyjama geven. Uiteraard wel een die de kinderen echt leuk vinden: Frozen, Cars oid. Ook krijgen mijn kinderen standaard een boek en (samen) een spel. Dat zijn aanvullingen op de speelgoed-kado´s. Waarvan minimum een ´onverantwoord´ kado, dat wij als ouders nooit zouden kopen maar de Sint natuurlijk wel

Zo ging het vroeger bij mijn ouders thuis ook en dat vind ik een leuke traditie om door te geven.
quote:Goede-Fee schreef op 17 november 2015 @ 12:28:

[...]

Ja dat kan ook, ik begrijp ook nooit zo wat het probleem is om zoiets te geven.De keren dat hier een spiksplinternieuwe fiets is gekomen voor 1 vh gezin, zijn op de vingers van 1 hand te tellen schat ik zo in.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
De tijd dat hier speelgoed met sinterklaas gegeven werd, is alweer wat jaren geleden, mij 25-30 euro zal toen wat meer waard zijn geweest dan nu.

Ook was ik lid van de bieb en spel-o-theek; dus altijd verse aanvoer van boeken en speelgoed.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Hier heb ik ongeveer 75 euro per kind uitgegeven. Ik heb er 2 dus 150 in totaal. Verder nog een gezamenlijk spel, dat is traditie. Mijn zwager en schoonzus gaan zich elk jaar te buiten aan cadeau's voor hun kinderen en dan vinden zij het vervelend dat die van hen zoveel krijgen. Die van mij worden nu zo groot dat ze dat gaan merken, maar afspraken zijn er niet te maken. Ik stop er al bewust wat extra cadeau's bij. Zo krijgen ze allebei hun felbegeerde Frozen-pyama en een paar sloffen.

Aan de ene kant zou ik wel veel meer willen kopen. Financieel is dat geen probleem, maar ze hebben al zo veel en ik vind eigenlijk dat ze ook niet alles hoeven te hebben.
Ik heb zojuist mijn budget voor de sint de deur uitgegooid . Er ís teveel leuks en ik ga nu maar gewoon een aantal leuke cadeaus halen. Maar zorg ervoor dat voor de vijf waar ik voor haal op ongeveer hetzelfde bedrag en aantal pakjes uitkom.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:oneenietweer schreef op 17 november 2015 @ 12:24:

Geef hier ook zeker iets van kleding erbij. Mijn zoon is gek op roze, krijgt hij een nieuwe roze trui want zijn oude is te klein. Weet zeker dat hij dat een supercadeau vindt. En dekbedovertrek, check. Met een graafmachine erop Gaaf!
quote:mdh schreef op 17 november 2015 @ 12:19:

Hier ook een My Little Ponypyjama en een Minionspyama. Verder krijgen ze nooit kleding met merchandise en dat vinden ze dus erg jammer. Dus laat ik dat aan de Sint over.

+1

Geweldig toch dat je van Sinterklaas wel een MLP dekbedovertrek krijgt?
En voor de mensen bij wie het huis uitpuilt en spullen kwijt willen: AH Goedzak
quote:Star schreef op 17 november 2015 @ 17:59:

En voor de mensen bij wie het huis uitpuilt en spullen kwijt willen: AH GoedzakIk zag hem vandaag bij de AH! Gelijk tegen de kinderen gezegd dat we op gingen ruimen. Leuk goed doel!
quote:Star schreef op 17 november 2015 @ 17:59:

En voor de mensen bij wie het huis uitpuilt en spullen kwijt willen: AH GoedzakTopidee star! Dat ga ik doen, heb hier een berg speelgoed liggen dat niet meer gebruikt wordt . Zelfs nog in de doos .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:Star schreef op 17 november 2015 @ 17:57:

[...]

+1

Geweldig toch dat je van Sinterklaas wel een MLP dekbedovertrek krijgt?Dat dus. Hier paw patrol dekbed, weet zeker dat dat een succes is. Vorig jaar "dure" Roodkapje sokken, die worden nog steeds met veel trots gedragen. Juist leuk, om met sint wat "bijzonders" te maken van alledaagse spullen. Dit jaar is de fiets van Sinterklaas een heuse politiefiets, met zwaailicht, mandje en politiehandschoenen. Leuk toch?
quote:simbalabimba schreef op 17 november 2015 @ 14:46:

[...]

De keren dat hier een spiksplinternieuwe fiets is gekomen voor 1 vh gezin, zijn op de vingers van 1 hand te tellen schat ik zo in.

Die ene splinternieuwe Volare fiets was de miskoop van de eeuw.

Hier alleen nog tweedehands Gazelles.

Maar fietsen zijn voor school, niet voor cadeau.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 17 november 2015 @ 21:16:

[...]

Maar fietsen zijn voor school, niet voor cadeau.

Bij ons niet. Fietsen zijn voor recreatie.

We wonen tegenover de school, vriendjes ook in de straten eromheen (echte buurtschool).

Bushalte naast de school.

Fietsen doen we dus voor de leuk, niet om van a naar b te kunnen komen.
Zelf heb ik niet echt een budget, maar denk dat ik rond de 100 euro per kind uit ga komen in totaal w.v. opa en oma 25 zullen bijdragen. Dit is inclusief schoencadeautjes (max. 3 euro), ze mogen van mij 3 x hun schoen zetten.

Met de verjaardagen worden ze ook goed verwend, aan kerst doe ik niet. Tussendoor kriijgen ze wel een boek, of een x een speciaal tijdschrift. Maar geen echt speelgoed, alhoewel de basisdingen wel aangevuld worden (bal, knutselspullen e.d.) Dat presenteer ik echter niet als cadeau.

Tot nu toe hebben ze ieder jaar een pyama cadeau gekregen, en die is toch echt wel heel speciaal. Nu slapen ze liever in het ondergoed en hebben beide voldoende pyama's dus dat zit dit jaar niet in de zak. Kleding heb ik alleen gegeven toen de jongste een baby was, en de oudste heilig geloofde in het bestaan van de Sint. Dat is misschien wel anders wanneer wij het en ze in de puberleeftijd zijn, en graag duurdere dingen willen hebben.

Als ik het bedrag bekijk dan vind ik het niet buitensporig veel, vroeger kregen wij in ons gezin voor 140 gulden cadeau's met Sinterklaas en ook met onze verjaardag. Ik kom uit een groot gezin, 6+ kinderen. Exacte aantal noem ik liever niet i.v.m. herkenbaarheid.

Bovenstaande is natuurlijk hoe ik er naar kijk, wanneer het financieel geen optie is is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Ik geniet enorm van de spelende kinderen, en van de dankbaarheid naar Sinterklaas toe. De oudste twijfelt wel enorm over de echtheid van Sinterklaas, die gelooft volgend jaar niet meer.
quote:Snoesje666 schreef op 17 november 2015 @ 21:16:

[...]

Die ene splinternieuwe Volare fiets was de miskoop van de eeuw.

Hier alleen nog tweedehands Gazelles.

Maar fietsen zijn voor school, niet voor cadeau.Dat vind jij.
quote:Goede-Fee schreef op 17 november 2015 @ 22:35:

[...]

Dat vind jij.

Ja.

Acht kilometer enkele reis, dan is er gewoon een goede fiets nodig. Met het OV is hij veel langer onderweg. Hij heeft wel altijd een buskaart mee, voor het geval hij een lekke band ofzo heeft.
Zo 5 december komt al aardig dichtbij...

Hebben jullie alles al in huis? Ik niet, ik ga komende week mijn slag slaan.

Ik vind het superknap hoe jullie onder de 100 euro per kind kunnen blijven. Wij hebben nu in huis; 2 voorleesboeken en 5 gezinsspellen. En dat is al 100,-

Wat zouden jullie dan doen? Nog flink wat bijhalen of komt dit al flink in de buurt? We hebben nog niet veel spelletjes dus het leek ons gewoon erg leuk voor ze om dat uit te breiden (nu spelen we tot vervelens toe mens erger je niet omdat ze dat zo leuk vinden ) .

Ik vind het altijd zo lastig... wil ze een leuke avond geven maar ook niet te ver gaan. En ik ken mezelf, ik ga snel te ver...
Voor hoeveel kinderen BridgetteDubois? Komt al mooi in de buurt hoor. Ik zou per kind nog 2 of 3 persoonlijke cadeautjes erbij kopen als je leuke dingen voor ze weet. Geen dure dingen, want je hebt al aardig wat uitgegeven aan al die spellen, maar zo rond een tientje ofzo. En misschien een chocoladeletter of iets dergelijks. Flink wat bijhalen lijkt me niet nodig.
Hier mogen ze zo vaak als ze willen hun schoen zetten, ligt er aan wat ik leuk vind gaat er in. Soms 1 euro soms 15.

Wij zitten rond de 600 euro voor pakjes avond. en dan hebben ze 6 a 7 kado's de man.. O dit is met 2 kinderen
Hier heb ik voor zoontje van 3 klaar staan. Een thomas de trein t-shirt, een cars puzzle, lectrospel, een setje Thomas take along met dieseltreintje. Een speelgoedwerkbankje van hout met bouten/moeren/schroeven e.d en nog een extra setje met moeren/schroeven e.d.

Voor babyzoon ligt er oa setje kleding, bijtring, rammelaar e.d Totaal op 30 euro voor baby, en 45 voor oudste.
Hier praktisch alles in huis ...

Zoonlief krijgt een abonnement op Goal (tijdschrift over voetbal) - moet alleen laatste editie nog kopen (waar we dan kaartje bij doen dat hij deze een jaar lang maandelijks krijgt). Verder krijgt hij een horloge, het schetenspel en een doos playmobil (space shuttle met bemanning).

Dochterlief krijgt twee doosjes playmobil (cabrio-auto en zwembad met terras), het kaartspel traxx en een badjas.

En voor ons hele gezin een (luxe) chocoladeletter ...

Nu alles nog inpakken ... !
quote:nicole123 schreef op 23 november 2015 @ 21:05:

Voor hoeveel kinderen BridgetteDubois? Komt al mooi in de buurt hoor. Ik zou per kind nog 2 of 3 persoonlijke cadeautjes erbij kopen als je leuke dingen voor ze weet. Geen dure dingen, want je hebt al aardig wat uitgegeven aan al die spellen, maar zo rond een tientje ofzo. En misschien een chocoladeletter of iets dergelijks. Flink wat bijhalen lijkt me niet nodig.

Voor 2 kinderen.

Bedankt voor je mening, heb er wel wat aan. Ik denk algauw dat het niet genoeg zal zijn. Zeker als ik dan de reactie onder jou lees over 600 voor pakjesavond (dat is dus 300 per kind?!) En dan ook nog tot 15 euro per schoen elke dag? Daar word ik wel onzeker van...
quote:Pamuk77 schreef op 23 november 2015 @ 21:26:

Hier praktisch alles in huis ...

Zoonlief krijgt een abonnement op Goal (tijdschrift over voetbal) - moet alleen laatste editie nog kopen (waar we dan kaartje bij doen dat hij deze een jaar lang maandelijks krijgt). Verder krijgt hij een horloge, het schetenspel en een doos playmobil (space shuttle met bemanning).

Dochterlief krijgt twee doosjes playmobil (cabrio-auto en zwembad met terras), het kaartspel traxx en een badjas.

En voor ons hele gezin een (luxe) chocoladeletter ...

Nu alles nog inpakken ... !Leuk he die inpakvreugde! Geniet ervan!
Ik duik voor Snoezeman waarschijnlijk nog de mannenspeelgoedwinkel in, voor de rest is de Geheime Doos goed.

quote:BridgetteDubois schreef op 23 november 2015 @ 21:32:

[...]

Voor 2 kinderen.

Bedankt voor je mening, heb er wel wat aan. Ik denk algauw dat het niet genoeg zal zijn. Zeker als ik dan de reactie onder jou lees over 600 voor pakjesavond (dat is dus 300 per kind?!) En dan ook nog tot 15 euro per schoen elke dag? Daar word ik wel onzeker van...Niet onzeker zijn bridgette! Toen ik als kind een klein cadeau van een gulden kreeg was ik tevredener dan mijn buurmeisje met haar cadeau van 100 gulden. Hoeveelheid en waarde zeggen niet altijd iets over hoe blij een kind ermee ís. En ik denk dat 300 per kind eerder een uitzondering ís dan de regel. Jij kent jouw kinderen het beste en als zij blij worden van een doos met 100 stiften koop dat vooral ipv je zorgen maken over dat het niet duur, groot of genoeg ís. Ze zijn echt wel blij met de keuze van mama!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven