camping Karinthië

22-11-2015 12:34 25 berichten
Ik ben op zoek naar een leuke camping in Oostenrijk; gezien het klimaat het liefst in Karinthië.

Wat zoeken we?

Camping met zwembad , aan een meer (of dichtbij) waar gezwommen kan worden of met een bootje gevaren kan worden, leuke wandelroutes in de omgeving (beekjes, meren, watervallen etc) en er moet verhuur van stacaravans of tenten zijn.

Kinderanimatie is niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Camping Breznik Turnersee is erg mooi!

Tenminste toen ik daar als kind en tiener met m'n ouders naartoe ging.

Een meer met heel schoon water waar je heerlijk in kunt zwemmen. En de omgeving vind ik daar echt schitterend!
Ik lees even mee hier :-) We willen ook naar Karinthie. Gaan eigenlijk altijd met eigen tent, maar nu met kleine niet echt ruimte in de auto.

Twijfelen dus tussen kant en klare tent op locatie, of aanschaf van een dakkoffer...

Voorkeur gaat nu uit naar het tweede, maar misschien zien we hier nog goede ideeen :-)
Ik zie niet zoveel campings in Karinthie. Bij Vacansoleil maar een paar en de meesten hebben geen zwembad en dat is toch wel een must. Kwam net al googlend camping schluga hermagor tegen. Lijkt me ook wel wat, maar nog niet helemaal overtuigd. Ik zoek verder
quote:toughcookie schreef op 22 november 2015 @ 13:03:

Camping Breznik Turnersee is erg mooi!

Tenminste toen ik daar als kind en tiener met m'n ouders naartoe ging.

Een meer met heel schoon water waar je heerlijk in kunt zwemmen. En de omgeving vind ik daar echt schitterend!Dank voor je reactie. Ik heb de camping even opgezocht en er staat dat je om te zwemmen van een steiger af moet springen; ik heb liever gewoon een aflopend meer.
Klopt er is bij breznik een grote steiger, maar ook een klein stukje waar je zo het meer in kan lopen.

Schluga is ook een mooie camping, maar als ik me goed herinner moet je daar een flink stuk lopen om bij het meer te komen. Je moetdan zelfs met een loopbrug een weg over. Zou ik even goed naar kijken.

Ben ook eens bij de osserjachersee geweest, ook mooie camping. Geloof dat je daar zo meer in kon lopen, maar weet niet zeker. Succes met jullie zoektocht!
Dank je toughcookie!

Moet er even aan wennen dat er lang zoveel keus niet is als wanneer je een camping in Frankrijk zoekt
In Karinthie heb je de meren, waar vaak ook glijbanen ed zijn, dan heb je geen zwembad nodig :-)

Je hebt genoeg Campings Maar ingerichte tenten zie je minder inderdaad. blokhutten komen wel steeds meer.

Schluga is een hele mooie camping, ook camping Waldbad, camping Lampele of Camping Mössler.
Een zwembad is ondanks de meren echt een must voor ons en de kinderen.

Schluga vind ik mooi, maar ik moet nog even kijken hoe dat precies zit, want het zijn 2 campings op 4 km afstand van elkaar en ik moet dus even kijken wie van de 2 de beste voorzieningen heeft voor ons.
Alpencamp in Kötschach wat? Zwembad niet op de camping, maar op een paar minuten lopen, gewoon gratis toegang vanaf de camping. Leuk waterparadijs.

Ligt alleen niet aan een meer (wel een riviertje/beekje), maar er is wel een meer redelijk dicht in de buurt.
kun je aangeven waarom een zwembad een must is?

Van de Schluga Campings moet je Schluga Camping Hermagor nehmen.

de andere is de Schluga Seecamping, dus wel aan het meer Maar (nog) geen zwembad. echter wordt deze op het Moment gebouwd en zal Mei 2016 klaar zijn.
Een zwembad is een must omdat wij gewoon graag in het zwembad zwemmen en niet in open water. Tja, waarom? gewoon :-)
haha nou oke :-) jij liever als ik (ben geen fan van chloor)
overigens, klimaat hoeft niet altijd beter te zijn in Karinthie. Osttirol, zuiden van Steiermark, Burgenland (dat is wel heel plat) is zeker zo zonnig. Ook het gebied rond de Reschenpass (tegen de grens van Italie aan, in Tirol) is erg zonnig.

deze Camping ligt dichtbij een Meer en maar 1,5 km van het zwembad: www.aktiv-camping.at

of ook die: www.tirolcamping.at

ook dichtbij het meer en anderhalf km van het zwembad.
Alpenferiencamp Reisach. Fijne schone camping, natuurzwembad om in te zwemmen dus geen chloor, zelfs bij een hittegolf was het water nog keurig schoon, keurig schoon sanitair en een speciale kinderbadkamer. Wij gaan er komend jaar weer heen, terwijl we dat normaal nooit doen, Dit omdat het zo goed bevallen is daar.

https://www.alpenferienpark.com/
Denk dat het Schluga wordt en dan die het dichtst bij het meer. Hier is komende zomer ook een zwembad.

De camping die Shenandoad noemt staat ook hoog op het lijstje, maar een natuurzwembad vinden we toch minder fijn dan een gewoon zwembad.
zeker een goede keus!
Maedl: weet jij of er in de buurt van camping Schluga wandelingen te maken zijn met kinderen waar watervallen te zien zijn? Zijn ze gek op namelijk. En mooie vergezichten (dalen en bergtoppen)?

Zijn die wandelingen goed te doen? Kinderen vinden wandelen leuk, maar geen hele dag
Wij reden vaak gewoon ergens omhoog afgelopen zomer (was toen 30 weken zwanger) en liepen op de top een stukje. Dat was prima te doen. Eigenlijk is het op elke bergtop mooi! Verder is een klam lopen ook erg leuk, maar dat ligt eraan of je kinderen dat al kunnen.
absoluut! je kunt er super goed wandelen. je hebt er verschillende bergliften. kijk eens op nassfeld.at

en vergeet de pendolino rodelbaan en de Aqua trail 'bergwasser' niet!

Voor kleine kinderen is het ook leuk eens naar de Heidi-Alm te gaan! :-)
ohja, watervallen. wacht even. wij waren toen bij een hele mooie.

ach ja, ga naar de Garnitzenklamm en de Tscheppaschlucht!
Dank voor alle tips! Die aqua trail, wat is dat precies?
quote:Pyjamabroek schreef op 23 november 2015 @ 12:59:

Alpencamp in Kötschach wat? Zwembad niet op de camping, maar op een paar minuten lopen, gewoon gratis toegang vanaf de camping. Leuk waterparadijs.

Ligt alleen niet aan een meer (wel een riviertje/beekje), maar er is wel een meer redelijk dicht in de buurt.Ik lees even mee en zie nu deze! Bedankt! Dit ziet er wel goed uit. Wij zijn specifiek op zoek naar een camping met binnenzwembad ivm dochtertje en voorseizoen. Dan is het vaak in een meer echt nog te koud en een buitenbad ook. Maar het is bijna niet te vinden. Deze ziet er wel goed uit, bedankt!
Zwembad in kotschach is niet heel bijzonder, zeker het binnengedeelte niet. Klein, en met slecht weer was het er enorm druk. Mini peuterbadje met 1 glijbaantje, en 1 gewoon bad. Wij gingen alleen maar omdat we niets meer wisten te bedenken met zoon van toen 1,5 en we niet de hele dag in de regen in de tent wilde zitten :P Het regende al de hele week.
De Aquatrail is een 1,5 km wandeling (ook geschikt voor Kinderwagen) komt langs een bergmeertje, fonteinen en verschillende kinderen leren spelenderwijs over het element water.

desparte_housewife. in Karinthie heb je ook een Therme in Villach of de Drautalperle in Spittal an der Drau dus als je een Camping daar in de buurt zoekt kun je daar ook nog heen gaan als het slecht weer is. In Tirol heb je wel een paar Campings met binnenzwembad, bijvoorbeeld Camping Auenfeld in het Zillertal of Aktivcamping Prutz bouwt op het Moment ene zwembad met Sauna die komende zomer af is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven