is het te?

27-11-2015 09:42 131 berichten
Wij douchen dagelijks inclusief haren wassen.(Als ik 1 dag mijn haar niet was moet het de dag erna 2x dus wat zou om de dag wassen dan toevoegen?)

Wekelijks schoon beddengoed.

Ieder dag schone kleding.

normaal/te schoon?

Totaal aantal stemmen: 117

Normaal (44%)
Te schoon (56%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabela schreef op 27 november 2015 @ 10:31:

[...]

Ik denk dat de shampoofabrikanten wel een betrouwbaar onderzoekje hebben ergens

Ik was ook gewoon elke dag mijn haar, anders is er niks mee te beginnen. Bovendien ga je toch niet vrijwillig met een hoofd met vette haren rondlopen, alleen maar omdat "ze" zeggen dat afbouwen zo goed is voor je haar?

Eens.

Ik was mijn haar elke dag omdat ik mij het prettigst voel bij schoongewassen haar.

Zoals gezegd gebruik ik elke dag iets van mousse ofzo, omdat er zonder echt niets met mijn haar te beginnen is, dan steekt mijn woeste bos alle kanten op (behalve de goede). Ik wil dat er 's avonds uitgewassen hebben. Doe ik dat niet, dan heb ik s'morgens hard haar en schilfers.
quote:aquamarijne schreef op 27 november 2015 @ 10:21:

TO waarom vraag je je af of het tė is?

Nou ja, ik vraag een half uur eerder hetzelfde en mij antwoordt ze niet

TO, het is te als je merkt dat je huid teveel uitdroogt van het douchen, als je hoofdhuid jeukt en schilfert van de shampoo.
Ik was mijn haar ong. 2x per week met shampoo, maar ik spoel mijn haar wel elke dag uit.

Elke dag schone kleren heb ik meestal ook, omdat het gewoon vies is aan het einde van de dag. Wat nog schoon is, doe ik gerust nog eens aan.

Beddengoed elke week vind ik normaal.
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 10:21:

Als ik dagelijks was is het prima, maar soms maak ik mijn haar stijl en vind ik het zonde om de dag erna te wassen, maar als ik dan de dag erna uit bed kom heb ik een vethelm op.

Dat is echt vies vind ik dan.

Maar als anderen daar geen last van hebben is dat toch prima.

Ik vraag mij dan alleen af die mensen die niet dagelijks hun haar hoeven te wassen , hoelang hebben de mensen met die vettige haren die je altijd ziet hun haar al niet meer gewassen?

Het voelt echt vies de derde dag bah en dan het idee dat ik daarmee op mijn kussen heb gelegen.

Ik zou juist langer mijn haar niet willen wassen maar het afbouwen lukt niet zo kun je niet de straat op.Komt waarschijnlijk door die vette stijltang dan. Ik was het meestal elke derde dag.. o nee, vierde denk ik. Twee keer per week dus. De andere dagen maak ik het gewoon nat. En dan loop ik geen enkele dag met 'die vettige haren'. Waarschijnlijk omdat ik het niet elke dag was?
En het is tè als de wasmachine iedere dag vijf keer draait als je single bent.
Before you assume, there is this thing called asking.
quote:aquamarijne schreef op 27 november 2015 @ 10:32:

[...]

Ik gebruik een handdoek ook meerdere keren met dezelfde redenatie. Ik ben schoon als ik mezelf afdroog dus die handdoek wordt ook niet vies.Bovendien: hoe diep duw je die handdoek dan je reet in als je hem daarna niet meer durft te gebruiken? Als je zo droog wil worden, gebruik je toch gewoon een apart handdoekje of wc-papier.
quote:minnimouse schreef op 27 november 2015 @ 10:37:

[...]

Eens.

Ik was mijn haar elke dag omdat ik mij het prettigst voel bij schoongewassen haar.

Zoals gezegd gebruik ik elke dag iets van mousse ofzo, omdat er zonder echt niets met mijn haar te beginnen is, dan steekt mijn woeste bos alle kanten op (behalve de goede). Ik wil dat er 's avonds uitgewassen hebben. Doe ik dat niet, dan heb ik s'morgens hard haar en schilfers.

Zo'n wilde bos haar bij zo'n schattige nick Je maakt me wel nieuwsgierig.

Heb je dan ook heel mooi haar als je het styled?
quote:marana schreef op 27 november 2015 @ 10:38:

[...]

Nou ja, ik vraag een half uur eerder hetzelfde en mij antwoordt ze niet

TO, het is te als je merkt dat je huid teveel uitdroogt van het douchen, als je hoofdhuid jeukt en schilfert van de shampoo.

Haha sorry waarschijnlijk overheen gelezen.

Ik vraag of het te is , omdat dit voor mij al zeker 24 jaar normaal is , en als ik dit aan mensen vertel verklaren ze mij voor gek.

Bij ons is dit dagelijkse hygiene , bij vele anderen dus niet.

En ik wil wilde wel eens weten hoeveel procent van de mensen hier anders over denkt.

Mijn huid jeukt nooit soms mijn onderbenen maar die smeer ik dan in, de rest maakt teveel vet aan om droog te kunnen worden.
Ah, een neuroot dus, die graag afgeeft op al die "vieze mensen" om haar heen, want alleen je eigen hygiënerituelen, of nog een tikkie extremer dan jij, zijn goed.

Stel je toch eens voor dat je je schone, frisgewassen kont afdroogt en daarna met die handdoek nog andere lichaamsdelen afdroogt, brrrr.
quote:MarindaH schreef op 27 november 2015 @ 10:45:

[...]

Bovendien: hoe diep duw je die handdoek dan je reet in als je hem daarna niet meer durft te gebruiken? Als je zo droog wil worden, gebruik je toch gewoon een apart handdoekje of wc-papier.

Bedankt slappe lach hier!

Maar een handdoek in de keuken vervang ik meerdere malen per dag , als die er nat is gaat die in de wasmand.
Zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

(meer kan ik niet bedenken qua commentaar)
TO, jij wast wel veel dan, of niet? Heb je een gezin?

Ik vervang m'n keukenhanddoek + afdroogdoek hoogstens 1x in de twee dagen.

We zijn maar met z'n tweeën en soms laten we de vaat gewoon afdruipen.
quote:Marie89 schreef op 27 november 2015 @ 10:46:

[...]

Zo'n wilde bos haar bij zo'n schattige nick Je maakt me wel nieuwsgierig.

Heb je dan ook heel mooi haar als je het styled?

Nee, ik stijl mijn haar nooit. Of wacht, bedoel je nou stijlen of stylen?

Maar nee, ik vind niet dat ik mooi haar heb. Ik heb heel veel haar en heel dik haar. Net een afro, maar dan stommer.
Ik denk dat je dit soort dingen heel erg van huis uit meekrijgt.

Waarschijnlijk zijn er maar heel weinig mensen die dit heel anders doen als ze een eigen huishouding krijgen. Alhoewel mijn puberzoon momenteel vreselijk ranzig is. Maar die is dan ook nog niet het huis uit
quote:minnimouse schreef op 27 november 2015 @ 10:54:

[...]

Maar nee, ik vind niet dat ik mooi haar heb. Ik heb heel veel haar en heel dik haar. Net een afro, maar dan stommer.Trots op zijn! Echt!
Waarom moet je haar wassen? Kan ze het zelf niet?
Een keukenhanddoek meerder keren per dag verschonen is niet normaal. Dit riekt naar serieuze smetvrees.

TO ik snap dat mensen in jouw omgeving je voor gek verklaren.

Heb je kinderen?
Ik heb vier (pre)pubers in huis, als ik elke dag als een waanzinnige van alles moest wassen draait dat ding dag en nacht. Ik was nu al 7 dagen per week, als ik ook nog dagelijks een kookwas voor alle handdoeken/vaatdoeken/washandjes/theedoeken moet gaan doen moeten er wat extra uren in een dag geregeld worden.

Ik voorzie ook torenhoge water/gas/elektriciteitsrekeningen als ik mijn kinderen verplicht twee maal daags hun haar te gaan wassen. Man, ik ben al blij als ik ze op regelmatige basis onder de douche kan bonjouren en hun deodorant eens niet vergeten.
Ze probeert ons gewoon steeds meer op stang te jagen
Ik denk dat TO haar kip ook afspoelt.....
quote:LaFleurNoire schreef op 27 november 2015 @ 10:49:

Ah, een neuroot dus, die graag afgeeft op al die "vieze mensen" om haar heen, want alleen je eigen hygiënerituelen, of nog een tikkie extremer dan jij, zijn goed.

Stel je toch eens voor dat je je schone, frisgewassen kont afdroogt en daarna met die handdoek nog andere lichaamsdelen afdroogt, brrrr.

Klik toch gewoon aan dat je het te schoon vindt.

Ik droog gewoon alles af met 1 handdoek, ik heb het over op laten drogen en een dag later weer gebruiken.

Ik vind dat vies, niet meer en niet minder.
quote:minnimouse schreef op 27 november 2015 @ 10:54:

[...]

Maar nee, ik vind niet dat ik mooi haar heb. Ik heb heel veel haar en heel dik haar. Net een afro, maar dan stommer.

Haha, ik bedoel dat je het mooi maakt Dus stylen inderdaad.

Jammer dat je dat vindt trouwens! Soms zie je van die hele volle kapsels en dan denk ik: Wauw.

Maar jij bent dus helaas niet zo één. Of althans, dat vind je zelf
quote:Marie89 schreef op 27 november 2015 @ 10:53:

TO, jij wast wel veel dan, of niet? Heb je een gezin?

Ik vervang m'n keukenhanddoek + afdroogdoek hoogstens 1x in de twee dagen.

We zijn maar met z'n tweeën en soms laten we de vaat gewoon afdruipen.

Ja wij zijn met zijn 4en.

Een natte handdoek droogt niet meer dan vervang je hem toch?

Een handdoek meer of minder opvouwen maakt toch geen verschil?
quote:nadina79 schreef op 27 november 2015 @ 11:11:

[...]

Klik toch gewoon aan dat je het te schoon vindt.

Ik droog gewoon alles af met 1 handdoek, ik heb het over op laten drogen en een dag later weer gebruiken.

Ik vind dat vies, niet meer en niet minder.Wat wel een aardige vraag is.... de onderkant van de samenleving is vaak heel erg gefocust op schoon en hygiëne, terwijl de wat intelligentere mensen het allemaal wat makkelijker nemen. Hoe zal dat komen?
quote:aquamarijne schreef op 27 november 2015 @ 10:54:

Ik denk dat je dit soort dingen heel erg van huis uit meekrijgt.

Waarschijnlijk zijn er maar heel weinig mensen die dit heel anders doen als ze een eigen huishouding krijgen. Alhoewel mijn puberzoon momenteel vreselijk ranzig is. Maar die is dan ook nog niet het huis uit

Dat dus.

Maar toch vermoed ik dat mijn moeder de vaatdoekjes bijvoorbeeld vaker vervangt dan ik. Maar ik heb nog geen kinderen, dus zo vies zijn ze denk ik nog niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven