ziezo schuldhulp
vrijdag 27 november 2015 om 13:40
quote:Dreamchild schreef op 27 november 2015 @ 13:35:
Belangrijk is wel om te weten, dat er voor schuldhulpverlening cq budgetbeheer wettelijk gezien geen geld mag worden gevraagd (vergoeding gaat via gemeente).Waar denk je waar dergelijke bureaus van leven? Van een vergoeding dus. Alleen als je je bij de gemeente voor hulp aanmeld mag het niets kosten. Maar elk willekeurig bureau die schuldhulp aanbiedt mag gewoon de kosten in rekening brengen. Daarom altijd hulp bij de gemeente vragen.
Belangrijk is wel om te weten, dat er voor schuldhulpverlening cq budgetbeheer wettelijk gezien geen geld mag worden gevraagd (vergoeding gaat via gemeente).Waar denk je waar dergelijke bureaus van leven? Van een vergoeding dus. Alleen als je je bij de gemeente voor hulp aanmeld mag het niets kosten. Maar elk willekeurig bureau die schuldhulp aanbiedt mag gewoon de kosten in rekening brengen. Daarom altijd hulp bij de gemeente vragen.
vrijdag 27 november 2015 om 13:50
Altijd schuldhulp bij de gemeente aanvragen. De voorstellen die de gemeentelijke schuldhulp verstuurt, voldoen aan de regels van de NVVK. Er zijn legio schuldeisers die niet in zee gaan met schuldbemiddelaars die niet zijn aangesloten bij de NVVK. En dan heeft het jou dus geld gekost voor de bemiddeling en ben je uiteindelijk geen steek verder gekomen, nog afgezien van de vraag of Ziezo betrouwbaar is (op het eerste oog niet).
vrijdag 27 november 2015 om 22:48
Ik zou met deze club niet in zee gaan. Ik zie nergens dat ze ergens bij een branchevereniging zijn aangesloten, ik zie nergens wat zij precies doen. Nergens een NVVK logo. Geen telefoonnummer, dus alles moet per mail? De website is mega vaag en doet niet betrouwbaar aan in mijn ogen.
Kijk eens op de site van de BPBI of NBPB dat zijn brancheverenigingen. Daar staan particuliere kantoren op die ten minste door de toelatingseisen van die verenigingen zijn gekomen. Of de gemeente natuurlijk. Maar deze zou ik zelf niet aanraden op basis van wat ik vind.
Kijk eens op de site van de BPBI of NBPB dat zijn brancheverenigingen. Daar staan particuliere kantoren op die ten minste door de toelatingseisen van die verenigingen zijn gekomen. Of de gemeente natuurlijk. Maar deze zou ik zelf niet aanraden op basis van wat ik vind.