Geld & Recht alle pijlers

ziezo schuldhulp

27-11-2015 13:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft er ervaring met ziezo schuldhulp? ken iemand met financiele problemen en kwam dit bedrijf tegen vraag me alleen af of iemand er ervaring mee heeft want er valt niks over te lezen op internet.. alvast bedankt!
Er valt wel een website te vinden van het bedrijf.

Geen ervaring overigens.
Als ik de website bekijk,lijkt het mij een commercieel bedrijf

Er zijn genoeg organisaties die op vrijwillge basis mensen helpen.
Niet in zee gaan met dat soort bureaus, ga naar je gemeentelijke schuldhulpverleningsinstantie. Daar zit je op de juiste plek.
Geen ervaring met het bedrijf, maar op de site staat maar weinig informatie, alleen een postadres, geen bezoekadres, geen telefoonnummer enz. Ik heb wel mijn twijfels.
Belangrijk is wel om te weten, dat er voor schuldhulpverlening cq budgetbeheer wettelijk gezien geen geld mag worden gevraagd (vergoeding gaat via gemeente).
quote:Dreamchild schreef op 27 november 2015 @ 13:35:

Belangrijk is wel om te weten, dat er voor schuldhulpverlening cq budgetbeheer wettelijk gezien geen geld mag worden gevraagd (vergoeding gaat via gemeente).Waar denk je waar dergelijke bureaus van leven? Van een vergoeding dus. Alleen als je je bij de gemeente voor hulp aanmeld mag het niets kosten. Maar elk willekeurig bureau die schuldhulp aanbiedt mag gewoon de kosten in rekening brengen. Daarom altijd hulp bij de gemeente vragen.
Ook ziezo rekent kosten per maand voor schuldhulp
quote:gismo72 schreef op 27 november 2015 @ 13:29:

Niet in zee gaan met dat soort bureaus, ga naar je gemeentelijke schuldhulpverleningsinstantie. Daar zit je op de juiste plek.Dit dus.
verba volant, scripta manent.
Altijd schuldhulp bij de gemeente aanvragen. De voorstellen die de gemeentelijke schuldhulp verstuurt, voldoen aan de regels van de NVVK. Er zijn legio schuldeisers die niet in zee gaan met schuldbemiddelaars die niet zijn aangesloten bij de NVVK. En dan heeft het jou dus geld gekost voor de bemiddeling en ben je uiteindelijk geen steek verder gekomen, nog afgezien van de vraag of Ziezo betrouwbaar is (op het eerste oog niet).
Ik zou met deze club niet in zee gaan. Ik zie nergens dat ze ergens bij een branchevereniging zijn aangesloten, ik zie nergens wat zij precies doen. Nergens een NVVK logo. Geen telefoonnummer, dus alles moet per mail? De website is mega vaag en doet niet betrouwbaar aan in mijn ogen.

Kijk eens op de site van de BPBI of NBPB dat zijn brancheverenigingen. Daar staan particuliere kantoren op die ten minste door de toelatingseisen van die verenigingen zijn gekomen. Of de gemeente natuurlijk. Maar deze zou ik zelf niet aanraden op basis van wat ik vind.
Bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven