Vuurwerk angst
zondag 29 november 2015 om 22:23
Zoals jullie zien heb ik een topic geopend over vuurwerk angst. Zelf ben ik er heel erg bang voor. Niet zo zeer dat ik bang ben voor het 'onverwachtse' maar meer voor de knal zelf. Sommige mensen zijn bang maar je hebt ook verschillende categorieen daarin want de ene is banger dan de ander. Ik durf niet eens naar buiten. Rond deze tijd heb ik het meeste stress. Ze zijn nu niet zoveel bezig hier met vuurwerk, maar heel af en toe hoor je wel eens wat. Ik heb hier al last van sinds ik een klein meisje ben (ongeveer al bijna 20 jaar) en ik ben er nog steeds zo bang als dat ik toen was. Soms denk ik dat ik de enige ben die daar bang voor is omdat ik altijd mensen vrolijk buiten lopen en zelfs een kind van 7 het leuk vind om vuurwerk af te steken alhoewel ik me daarvoor wel schaam. Sommige mensen zeggen dat je ervoor in therapie kunt gaan maar dat werkt niet voor iedereen natuurlijk en de ene is de andere ook niet. Ik zit te denken om een hotel te boeken. Zijn er meer lotgenoten met dit probleem? Zoja hoe kijken jullie daar tegenaan?
zondag 29 november 2015 om 22:28
Ik word er ook niet blij van. Niet zozeer bang, hoewel ik moet toegeven dat ik niet weet hoe bang ik zou zijn als ik in een stad zou wonen waar de kinderen al voor Sinterklaas met rotjes naar dieren, kinderwagens en meer van zulks gooien. Wij wonen nogal landelijk, in een dorpje met vier straten en een kerk (letterlijk) en hier is alleen vuurwerk in de laatste week van het jaar.
maandag 30 november 2015 om 01:01
Een hotel boeken? Vind je dat zelf ook niet wat overdreven? Als ik jou was zou ik gewoon 2 maanden onderduiken in je kelder, dat is een veel beter plan.
Maar even serieus, iedereen is wel ergens bang voor. Maar als je zo bang voor vuurwerk bent dat je niet meer je huis uit durft en erover denkt om een hotel te boeken (want dan hoor je plots geen vuurwerk meer ofzo?) dan is er denk ik wel echt ergens iets mis. Dat je op oudjaarsdag het liefste binnen blijft is wel te begrijpen, maar een maand daarvoor al?
Ik hou niet van honden, maar ik sluit mezelf ook niet op omdat ik geen honden wil zien. Als ik dat wel zou doen dan zou je mij toch hopelijk ook aanraden om hulp te zoeken?
Maar even serieus, iedereen is wel ergens bang voor. Maar als je zo bang voor vuurwerk bent dat je niet meer je huis uit durft en erover denkt om een hotel te boeken (want dan hoor je plots geen vuurwerk meer ofzo?) dan is er denk ik wel echt ergens iets mis. Dat je op oudjaarsdag het liefste binnen blijft is wel te begrijpen, maar een maand daarvoor al?
Ik hou niet van honden, maar ik sluit mezelf ook niet op omdat ik geen honden wil zien. Als ik dat wel zou doen dan zou je mij toch hopelijk ook aanraden om hulp te zoeken?
maandag 30 november 2015 om 01:18
Heel begrijpelijk!!! Zelf ben ik niet zo bang, maar zou het nooit kopen. Heb het wel een enkele keer afgestoken. Wat mij betreft mag het beter georganiseerd worden met oud&nieuw, betere afspraken over tijd en plaats. Zou een hoop mensen veel ellende besparen en hoef jij niet noodgedwongen naar een hotel.