Amsterdam Noord?
zondag 29 november 2015 om 22:59
Hoi allemaal!
Ik ben op zoek naar een koopwoning in Amsterdam, maar met mijn schamele hypotheekje lijkt Noord vooralsnog de beste optie Ik ben niet heel bekend met Noord, iemand van jullie misschien wel? Wat zijn de leuke wijkjes en waar blijf je liever weg? Ik zie wat dingetjes in de buurt van buikslotermeer, misschien wel een goeie optie met de komst van de Noord Zuid lijn over een kleine 2 jaar? Hoor graag jullie ervaringen Bedankt alvast!
Ik ben op zoek naar een koopwoning in Amsterdam, maar met mijn schamele hypotheekje lijkt Noord vooralsnog de beste optie Ik ben niet heel bekend met Noord, iemand van jullie misschien wel? Wat zijn de leuke wijkjes en waar blijf je liever weg? Ik zie wat dingetjes in de buurt van buikslotermeer, misschien wel een goeie optie met de komst van de Noord Zuid lijn over een kleine 2 jaar? Hoor graag jullie ervaringen Bedankt alvast!
zondag 29 november 2015 om 23:01
zondag 29 november 2015 om 23:07
quote:missne schreef op 29 november 2015 @ 23:04:
Rond de 1,5 ton, dus daar kom je in Amsterdam niet heel ver mee. In Noord kun je daar echter nog best wat fatsoenlijks voor vinden, echter is het natuurlijk wel fijn als de buurt beetje ok is! Appartementje voor 1 persoon zoek ik dus.Dan zou ik de vogelbuurt, bloemenbuurt of van der pek buurt doen.
Rond de 1,5 ton, dus daar kom je in Amsterdam niet heel ver mee. In Noord kun je daar echter nog best wat fatsoenlijks voor vinden, echter is het natuurlijk wel fijn als de buurt beetje ok is! Appartementje voor 1 persoon zoek ik dus.Dan zou ik de vogelbuurt, bloemenbuurt of van der pek buurt doen.
zondag 29 november 2015 om 23:45
quote:vruchtgebruik schreef op 29 november 2015 @ 23:07:
[...]
Dan zou ik de vogelbuurt, bloemenbuurt of van der pek buurt doen.
Vogelbuurt, vd pek en nieuwedam zijn wel de lelijkste en armoedigste buurten van noord. Veel hangjongeren want je hebt er ook shisha cafeetjes
Zou juist bij dat nieuwbouw bij de pond gaan maar of dat in je budget is
[...]
Dan zou ik de vogelbuurt, bloemenbuurt of van der pek buurt doen.
Vogelbuurt, vd pek en nieuwedam zijn wel de lelijkste en armoedigste buurten van noord. Veel hangjongeren want je hebt er ook shisha cafeetjes
maandag 30 november 2015 om 00:28
Ik zou gaan voor de omgeving Waterlandplein. Is hard aan het opknappen. Hou er rekening mee dat de markt in Adam Noord enorm is aangetrokken. Veel huizen omgeving Buikslotermeerplein worden verkocht (ipv verhuurd). Dit is wel een verbetering voor de wijk. Ook zou je kunnen kijken bij bij de appartementjes op bv al die 'molen' flats (Torenmolen/Wipmolen/Handmolen etc. etc.) Mooie omgeving, ruimtelijk opgezet, dicht bij de ring, maar wel een pokken eind weg uit de stad.
Er zijn een hele klap huizen verkocht de laatste weken. Heb je een idee hoeveel vierkante meter je wilt hebben/hoeveel kamers? En uhm ook een hele belangrijke, hoe 'af' moet het zijn?
Er zijn een hele klap huizen verkocht de laatste weken. Heb je een idee hoeveel vierkante meter je wilt hebben/hoeveel kamers? En uhm ook een hele belangrijke, hoe 'af' moet het zijn?
maandag 30 november 2015 om 01:34
quote:sinnombre schreef op 29 november 2015 @ 23:56:
Purmerend
Daar wil je niet dood gevonden worden.
Met zo'n krap budget zou ik niets kopen.
Huren tot de tijd dat je meer budget hebt.
Purmerend vind ik wel leuk! Leuk centrum, kroegen en een bioscoop.
In noord zou ik kijken in de buurt van Tuindorp Oostzaan. Leuke buurt( tegenwoordig helemaal hip) vlakbij de NDSM waar van alles te vinden is. En met het pontje zit je zo in het centrum.
Purmerend
Met zo'n krap budget zou ik niets kopen.
Huren tot de tijd dat je meer budget hebt.
In noord zou ik kijken in de buurt van Tuindorp Oostzaan. Leuke buurt( tegenwoordig helemaal hip) vlakbij de NDSM waar van alles te vinden is. En met het pontje zit je zo in het centrum.
maandag 30 november 2015 om 01:35
quote:Veeanne1 schreef op 29 november 2015 @ 23:45:
[...]
Zou juist bij dat nieuwbouw bij de pond gaan maar of dat in je budget isNieuwbouw bij de pont is niet te betalen
[...]
Zou juist bij dat nieuwbouw bij de pond gaan maar of dat in je budget isNieuwbouw bij de pont is niet te betalen
maandag 30 november 2015 om 16:06
Ok bedankt voor de tips voor zover! Toevallig ga ik morgen kijken bij een appartmentje in Tuindorp Oostzaan. Als het niet hip en happning is vind ik niet zo erg, ik heb lang in het centrum gewoond dus het lijkt me juist lekker om rustig te wonen en de drukte op te zoeken als ik daar zin in heb. Maar het is wel fijn als de bereikbaarheid goed is en de buurt (relatief) veilig!
maandag 30 november 2015 om 16:15
quote:Veeanne1 schreef op 29 november 2015 @ 23:45:
[...]
Dat zijn juist de leukste buurtjes!! En helemaal niet lelijk, jaren 30 bouw en die benedenwoningen hebben vaak hele grote tuinen. In die buurten is ook veel te doen.
Lekker eten, leuke terrassen, de tolhuistuin, er wonen veel jonge mensen type hipster.
Ik zou dicht bij de pont blijven zeg maar als single.
[...]
Dat zijn juist de leukste buurtjes!! En helemaal niet lelijk, jaren 30 bouw en die benedenwoningen hebben vaak hele grote tuinen. In die buurten is ook veel te doen.
Lekker eten, leuke terrassen, de tolhuistuin, er wonen veel jonge mensen type hipster.
Ik zou dicht bij de pont blijven zeg maar als single.
maandag 30 november 2015 om 17:48
maandag 30 november 2015 om 17:53
quote:novii schreef op 30 november 2015 @ 01:34:
[...]
In noord zou ik kijken in de buurt van Tuindorp Oostzaan. Leuke buurt( tegenwoordig helemaal hip) vlakbij de NDSM waar van alles te vinden is. En met het pontje zit je zo in het centrum.Niks leuks aan vooral de meeste mensen niet.
[...]
In noord zou ik kijken in de buurt van Tuindorp Oostzaan. Leuke buurt( tegenwoordig helemaal hip) vlakbij de NDSM waar van alles te vinden is. En met het pontje zit je zo in het centrum.Niks leuks aan vooral de meeste mensen niet.