Dierenarts........

29-11-2015 23:11 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
M'n kat heeft dat z'n rechter hoektand over z'n bovenlip valt en daardoor ook moeite heeft met eten uit z'n bakje. Voor de rest geen pijn er aan ofzo naar mijn idee, maar wil er toch even naar laten kijken, maar vraag me af op welke kosten ik ongeveer kan rekenen.....

Weten jullie het?
Nee, dat is niet te zeggen. Consult rond de 40 euro. Dan nog behandeling erbij, ikben geen dierenarts dus geen idee waar je op moet rekenen.

Heb je hier geen potje voor? Wat als kat echt iets gaat mankeren?
Bij mijn dierenarts standaard 40 euro aan consult

Dan evt kosten erbij. Ik ben wel verzekerd. Dierenarts doet ook steeds vaker in termijnen betalen. Dan komt er 10% op de rekening. Hier kan je ook naar vragen. Zou wel echt gaa. Kan ergere problemen worden en wordt het alleen maar duurder
Ja ik heb hier wel een potje voor maar is toch fijn om te weten van te voren waar je ongeveer rekening mee moet houden... Als ik het niet kon of wilde betalen ga ik natuurlijk ook niet naar de dierenarts, maar dat ga ik juist wel
Het loont de moeite om eens rond te kijken in je woonplaats en even daar buiten. Tarieven voor consult kunnen enorm uiteenlopen. Sinds kort ga ik naar een uitstekende dierenarts, die 20 euro voor een consult rekent. Mijn vorige rekende 45 euro......
vraag het je dierenarts? prijzen verschillen sterk
Sam, vaak staan tarieven gewoon op de website.

In welke regio woon je?
quote:patchouli_ schreef op 29 november 2015 @ 23:40:

Sam, vaak staan tarieven gewoon op de website.

In welke regio woon je?

Ik heb inderdaad even opgezocht!

Ga morgen meteen even bellen voor m'n vriendje, zal die leuk vinden :p
Jammer, plaatje doettutniet.
verba volant, scripta manent.
Als de kat moeite heeft met eten, moet je zsm gaan. Een dag eten is voor een kat veel schadelijker dan een mens of hond omdat dan het darmstelsel compleet stil komt te liggen. Wellicht moet de kat een tandbehandeling onder narcose, maar het lijkt me dat dat kosten zijn waar je over na hebt gedacht toen je hem in huis nam. En vergeet niet dat de kat heel veel pijn kan hebben zonder dat jij dat door hebt, sommige dieren laten het niet goed merken en sommige baasjes kunnen hun dieren niet goed lezen. Veel beterschap voor je katje!
quote:elisabethrose schreef op 30 november 2015 @ 00:06:

Als de kat moeite heeft met eten, moet je zsm gaan. Een dag eten is voor een kat veel schadelijker dan een mens of hond omdat dan het darmstelsel compleet stil komt te liggen. Wellicht moet de kat een tandbehandeling onder narcose, maar het lijkt me dat dat kosten zijn waar je over na hebt gedacht toen je hem in huis nam. En vergeet niet dat de kat heel veel pijn kan hebben zonder dat jij dat door hebt, sommige dieren laten het niet goed merken en sommige baasjes kunnen hun dieren niet goed lezen. Veel beterschap voor je katje! Gelukkig eet hij gewoon normaal, maar ik ga morgen zeker even de dierenarts bellen.... Liever 1x teveel dan 1x te weinig naar de dierenarts.....
quote:xSam90x schreef op 30 november 2015 @ 00:12:

[...]

Gelukkig eet hij gewoon normaal, maar ik ga morgen zeker even de dierenarts bellen.... Liever 1x teveel dan 1x te weinig naar de dierenarts.....

Helemaal gelijk!

Consult kost hier 40,- bij mij in de buurt, kan ergens anders wel goedkoper maar is ook wat verder.

Kat moest een gebitreiniging, 4 kiezen en 1 hoektand eruit. Kosten samen met consult 510,-
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik weet niet of tanden trekken evenveel kost als tandsteen. Mijn dierenarts rekent ca. 75 euro voor het verwijderen van tandsteen en eventueel daarbij een kiesje trekken. Daar komt wel vooraf een consult bij, want ik koppel dit altijd aan de vaccinaties. Dus totaal is het hier ca. 125 euro.
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:elisabethrose schreef op 30 november 2015 @ 00:06:

Een dag eten is voor een kat veel schadelijker dan een mens of hond omdat dan het darmstelsel compleet stil komt te liggen. Natuurlijk ga je naar de dierenarts als je huisdier niet meer kan eten. Maar dit lijkt me dan weer complete onzin. Katachtigen eten in de natuur ook niet elke dag. Zelfs de roofdieren in dierentuinen krijgen één dag per week geen eten omdat dat beter voor hen is. Het zijn geen konijnen hè, die nooit nuchter mogen zijn.
Tegenwoordig heeft Ranzijn ook dierenartsen. Daar betaal je de helft dan bij een "gewone" dierenarts.Ik ging er voor de 1e keer wat huiverig heen om te kijken of ze net zo goed zijn als de reguliere dierenarts en dat is me helemaal bevallen. Het kost een stuk goedkoper maar ze bieden dezelfde zorg.
Ik kom ook Ranzijn aanprijzen. Toevallig vorige week geweest, consult is daar 20 euro. Scheelt toch behoorlijk.

En ik vond de dierenarts heel kundig.
quote:prik schreef op 30 november 2015 @ 09:33:

[...]

Natuurlijk ga je naar de dierenarts als je huisdier niet meer kan eten. Maar dit lijkt me dan weer complete onzin. Katachtigen eten in de natuur ook niet elke dag. Zelfs de roofdieren in dierentuinen krijgen één dag per week geen eten omdat dat beter voor hen is. Het zijn geen konijnen hè, die nooit nuchter mogen zijn.Dit is geen onzin. Ik weet echt wel wat ik zeg.
TO, hoe gaat het met je kat? Hopelijk Al iets beter?
quote:elisabethrose schreef op 30 november 2015 @ 12:31:

Dit is geen onzin. Ik weet echt wel wat ik zeg.Blijkbaar niet. Voor een operatie moeten katten bijvoorbeeld nuchter zijn. Dan ligt het spijsverteringsstelsel ook volledig stil. Dat is voor konijnen echt levensgevaarlijk, voor katten (dus) niet.
Nuchter is niet hetzelfde als een hele dag niet eten. 24 uur niet eten is voor een kat gevaarlijk. Het risico van leververvetting ligt op de loer.
Ranzijn....ken ik niet. Even gegoogeld, jammer niet in mijn buurt maar toch fijn dat het goedkoper kan!
Prrrr, mauw miawwwww.
ik zou de dierenarts even bellen en de dierenarts assistente maakt dan

een voorlopige berekening voor je; zo doe ik het altijd...

sterkte voor jou en je poezenkind.....
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Ik ga dus ook naar Ranzijn En ben super tevreden.

Mijn oude dierenarts waar ik al 100 jaar kwam hield er mee op. Degenen die de praktijk over namen waren net als de dierenartsen die ik bij Ranzijn tref, jong en enthousiast. Maar rekenen wel hetzelfde tarief als mijn oude dierenarts met 50 jaar ervaring. Dus overgestapt, scheelt me de helft van de kosten.
quote:oki07 schreef op 30 november 2015 @ 13:34:

Nuchter is niet hetzelfde als een hele dag niet eten. 24 uur niet eten is voor een kat gevaarlijk. Het risico van leververvetting ligt op de loer.Dit dus.. nogmaals ik weet echt wel wat ik zeg.
quote:elisabethrose schreef op 30 november 2015 @ 17:04:

[...]

Dit dus.. nogmaals ik weet echt wel wat ik zeg.Laat het gaan...meeste kattenliefhebbers weten het wel.
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven