Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!

Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?

Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Ohja, ik snap dat je voor zo'n officiele blog toch wat zenuwachtiger bent. Succes
Later is nu
Hoe gaat het met alle bloggers?? Veel te lang stil geweest eigenlijk
Ik ben inmiddels gecertificeerd blogger

Was een leuke opleiding en ik heb er dus een blog bij. Sta al wel weer een week stil. Dagelijks blijven schrijven zal het bij mij nooit worden.

En met jou? Jouw blog is nooit stil he?
Later is nu
Nee klopt. Ik schrijf (bijna) dagelijks. Maar he, ik heb deze week wel 2 keer niet geschreven hoor Dat was volgens mij zo´n beetje voor het eerst dit jaar dat ik 2 dagen achter elkaar niet heb geblogd.
Mijn bezoekers stijgen elke maand gelukkig Ben in juni/juli echt begonnen. Zat vorige maand op 1300 unieke bezoekers (alleen uit NL en BE, de rest tel ik niet mee. Spam beh) en deze maand waarschijnlijk op 1650. Hoop er in december 2000 te halen. Eind volgend jaar toch wel tussen de 5000 en 10.000.

Van die bezoekersaantallen krijg ik echt motivatie. Geen idee of de groei goed is (kan nergens cijfers vinden) maar ik ben er blij mee.
Cool, Pangea. De aanhouder wint, is mijn ervaring. Hoe langer ik schrijf, hoe meer bezoekers er blijven plakken en dagelijks meelezen. Gewoon doorgaan, dus. En je niet laten demotiveren als het een keertje niet zo lekker gaat.
Wow Pangea, wat veel bezoekers! Zoveel heb ik nog niet eens in totaal op beide blogs, geloof ik

Helaas heb ik ook niet altijd tijd om andere bloggers te lezen. Ik merk wel dat reageren bij anderen gelijk bezoekers genereert
Later is nu
Het scheelt dat ik ongelooflijk in een niche zit, er zijn maar 2 of 3 andere bloggers in Nederland die hetzelfde doen. En dan nog een beetje anders! Hij zal vast al gesteld zijn, maar hoe vaak bloggen jullie? Ik probeer 2 a 3x in de week een artikel online te zetten.
Ik probeer minimaal 1x per week.

Voor mijn ene blog doe ik mee met een foto-per-dag uitdaging, en daarop plaats ik dus bijna elke dag een foto met daarbij een korte tekst waarom ik die foto maakte bij de foto-opdracht. Mijn andere blog gaat over leven met pijn (en gezondheid meer in het algemeen eventueel in relatie tot mijn pijn, kwam ik al snel achter, ik startte deze blog als uitdaging bij mijn cursus blogs en columns schrijven) Daar probeer ik dus 1x per week op te posten, maar ik wil geen zielige zeurverhalen neerzetten. Zo'n blog moet echt tot me komen, zeg maar

Dus ik zit nog te broeden over een verhaaltje van een dagje uit afgelopen zaterdag.
Later is nu
Ik ben wel benieuwd wat je niche is, Pangea

Ik schrijf (bijna) dagelijks. Het is ook echt mijn uitlaatklep
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar je niche Pangea
Later is nu
quote:pangea schreef op 25 november 2015 @ 12:08:

Mijn bezoekers stijgen elke maand gelukkig Ben in juni/juli echt begonnen. Zat vorige maand op 1300 unieke bezoekers (alleen uit NL en BE, de rest tel ik niet mee. Spam beh) en deze maand waarschijnlijk op 1650. Hoop er in december 2000 te halen. Eind volgend jaar toch wel tussen de 5000 en 10.000.

Van die bezoekersaantallen krijg ik echt motivatie. Geen idee of de groei goed is (kan nergens cijfers vinden) maar ik ben er blij mee. Goed bezig zeg! Ik hoop voor het einde van het jaar de 20.000 unieke bezoekers per maand te halen, maar daar heb ik wel een tijdje over gedaan hoor ik blog sowieso dagelijks, maar de afgelopen weken ook wel 2 a 3 Posts per dag geschreven, ik merk wel dat er dan meer bezoekers komen.
Ah wat leuk om te lezen dat jullie zo succesvol bezig zijn en andere jullie werk kunnen waarderen! Ik vind bloggen ook geweldig. Alleen houd ik het op de een of andere manier nooit vol. Youtube filmpjes nog nooit geprobeerd. Wel veel gastblogs vroeger geschreven. Maar ik denk dat (alleen) bloggen niks voor mij is.

Delen jullie de blogs ook of niet?
Ik deel mijn blogs soms via twitter.
Later is nu
Mijn blogs worden automatisch op Twitter gezet, hoef ik er niet over na te denken
Ik wil niet al mijn blogs groots delen ,dus ik ben terughoudend
Later is nu
ik zet meestal linkjes naar pinterest en welk.nl . Hier krijg ik veel bezoekers vandaan. Ook via FB deel ik altijd een linkje, zodat iedereen weer weet, dat er wat nieuws op staat.
Ik ben ook pas een blog begonnen, via Wordpress. Ben het ondertussen aan het uitvogelen hoe het allemaal precies werkt, kom er nog niet echt uit, zoals hoe en waar precies mijn blog zichtbaar is etc. Maar goed, ik zal het beetje bij beetje wel leren hoop ik! Ben benieuwd...... Ga nu dit topic lezen om te kijken of hier nog handige tips staan!
iedereen blogt. Waarom zou je willen bloggen, voor het succes of om er geld mee te verdienen?
Ik heb niet de illusie dat ik er rijk van kan worden, maar zou het wél leuk vinden als mensen het blog lezen/bekijken en reacties achter laten.

Pinterest is een goede. Ik heb een account daar en heb gelijk wat foto's getint met daaronder natuurlijk de link van mijn blog!
quote:Rebecca189 schreef op 29 november 2015 @ 23:37:

iedereen blogt. Waarom zou je willen bloggen, voor het succes of om er geld mee te verdienen?

Ik vind schrijven leuk en ik hoop dat anderen mijn schrijven zo leuk vinden, dat ze het regelmatig lezen.

Ik zou graag van schrijven mijn beroep maken (communicatie) dat heb ik een tijdje mogen doen. Helaas kan ik er nu geen werk meer in vinden, maar via het bloggen houd ik mijn schrijven actief, zeg maar. Maar ik doe het in eerste instantie voor mezelf. En ja.. dan kun je dat ook in een schriftje doen, maar ik vind de computer prettiger en zolang er geen schokkende dingen opstaan of hele privé-zaken, kan dat dan ook net zo goed online.
Later is nu

iedereen blogt. Waarom zou je willen bloggen, voor het succes of om er geld mee te verdienen?Ik vind het vooral gewoon heel leuk. Daarnaast verdien ik er een heel klein zakcentje mee. En soms opent het bloggen deuren die anders gesloten zouden blijven.

iedereen blogt. Waarom zou je willen bloggen, voor het succes of om er geld mee te verdienen?ik kook en bak redelijk veel en pas zelf graag recepten aan. Collega zei: waarom niet een blog beginnen? Dat heb ik dus gedaan. Ben er nu 3 jaar mee bezig en heb ondertussen zo'n 48.000 bezoekers op mijn site gehad. En het is natuurlijk erg leuk als mensen er op reageren, je recepten leuk vinden. Ik verdien er verder niets mee, ik wil niet de verplichting voelen om elke week bv een blog te schrijven. Dit jaar heb ik helemaal niet zo veel gepost, omdat ik andere drukte had.
tvp
quote:jadoire schreef op 28 november 2015 @ 22:25:

Ah wat leuk om te lezen dat jullie zo succesvol bezig zijn en andere jullie werk kunnen waarderen! Ik vind bloggen ook geweldig. Alleen houd ik het op de een of andere manier nooit vol. Youtube filmpjes nog nooit geprobeerd. Wel veel gastblogs vroeger geschreven. Maar ik denk dat (alleen) bloggen niks voor mij is.

Delen jullie de blogs ook of niet? Ik deel mijn blogs op relevante FB pagina's, twitter, Google+ en regelmatig ook op Instagram en Pinterest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven