Amsterdam Noord?

29-11-2015 22:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik ben op zoek naar een koopwoning in Amsterdam, maar met mijn schamele hypotheekje lijkt Noord vooralsnog de beste optie Ik ben niet heel bekend met Noord, iemand van jullie misschien wel? Wat zijn de leuke wijkjes en waar blijf je liever weg? Ik zie wat dingetjes in de buurt van buikslotermeer, misschien wel een goeie optie met de komst van de Noord Zuid lijn over een kleine 2 jaar? Hoor graag jullie ervaringen Bedankt alvast!
quote:Spijk-er schreef op 29 november 2015 @ 23:19:

Noord is behoorlijk hip aan het worden, maar buikslotermeerplein is niet de leukste wijk. Ik zou zeggen; ga er eens een zaterdagje rondfietsen.

Precies, het wordt behoorlijk hip en daarmee ook de prijzen.

Nieuwbouw is vaak nog te betalen.

Kijk op funda wT er te koop is, kijk voor,nieuwbouwpriojecten. Ga er volgens op verschillende momenten langs
Je bent zelf een theepot
De omgeving rond draaierij, gieterij...Leuke buurt en heel centraal bij de pont.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er worden veel voormalige huurflats verkocht die te betalen zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
funda -amsterdam - tot ¤150 000

Bijv Baden powell, watergraafsmeer, vrij nieuw. En er is meer
Je bent zelf een theepot
Ik ken twee mensen die in de vogelbuurt wonen. Prima buurtje hoor! (Oud-sociale woningbouw)
Noord wordt steeds leuker! Ik woon er nu sinds een paar maanden en heb er geen spijt van. Ik woon in de Banne vlakbij het winkelcentrum en het is prima vertoeven hier. Je hebt hier rust, winkels op loopafstand, pontje op korte fietsastand en centrum dus dichtbij, mooie natuur en verschillende soorten culturen Ik woonde voorheen in centrum bij artis en het is nu een flinke juppenbuurt geworden wat mij dus totaal niet aantrekt.
Vrienden van mij hebben er gekocht, spijt als haren op hun hoofd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Noord is echt leuk. Een beetje wat de baarsjes en bos en lommer eind jaren '90 waren: je werd voor gek verklaard als je er ging wonen, maar het wordt elke dag leuker, er zitten veel studenten en creatieve figuren (maar inderdaad ook veel armoede, criminaliteit en overlast). Maar er is veel te doen, veel leuke goedkope tentjes, en je zit best dicht bij het centrum (en met de metro straks nog meer).

Maar je meot er wel een beetje tegen kunnen, en bereid zijn om je zelf hard in te zetten. Als je niet 'meedraait' door iets met je buurthuis te doen, de plaatseijke winkeltjes te leren kennen en je woonwijk alleen maar als slaapwijk ziet, dan is het echt vreselijk denk ik.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven