Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliepie schreef op 01 december 2015 @ 09:27:

Net de HA gebeld, zwangerschap zou heel pril zijn, HCG was 117.. Moet over een week nog eens terug en dan zou het fel gestegen moeten zijn.. nu dus nog even afwachten..

Ik heb even de waarde opgezocht van HCG (zal je vast zelf ook gedaan hebben hihi) en met een score tussen de 87 en 17350 ben je ong. 5 weken zwanger...jij bent gewoon super zwanger! Je zal zien dat de waarde volgende week nog hoger is! Ik ben zo blij voor je!

Hier het linkje: http://zwangerbuikkramp.nl/hcg-waarde.html

(Trouwens wel fijn dat je in Belgie gelijk bloed kan laten prikken zodra je een positieve test in handen heb, volgens mij is dat niet niet "normaal" in NL)
Life is a party to be thrown
@Elliepie oh wat spannend! !

@Da4ntje erg hè de laatste week voor nod

Ik zit ook al zo deze dagen

Ik ga ervan uit dat zondag mijn nod ongeveer is

Ik voel nu ook allerlei steekjes

Wil alleen mezelf niet weer zo gek maken

Het is zo erg dit wacht ....

Succes Da4ntje ik duim voor je
@kiml bedankt hoor, voor de 'opzoeking' ik had het inderdaad ook al opgezocht, maar de HA zei toch aan de telefoon dat ik nog 'voorzichtig' gelukkig moest zijn Hopelijk stijgt het nu ook goed, als dat maandag het geval ga ik pas echt blij zijn denk ik klinkt heel raar en ondankbaar en had nooit gedacht dat ik er zo over zou denken trouwens.. hoop niet dat het verkeerd overkomt want dat is niet de bedoeling!
Happiness is only real when shared
tuurlijk.komt dat niet verkeerd over! je bent voorzichtig blij maar pas echt blij als.het 100% zeker is dat het echt waar is! dat is toch super begrijpelijk na zo een lange tijd!!
Life is like an hourglass glued to the table.
Superspannend een @praatje en de rest op t wachtbankje... Laat maar komen de volgende positieve testen!! Ik duim ook voor jullie!!!

@elliepie ondanks je gereserveerdheid mag je gerust lekker (dag)dromen hoor!! Voor mezelf zou ik t al een taartje waard vinden momenteel als ik überhaupt een keer zwanger mag zijn! Gewoon omdat ik dan weet dat ik zwanger zou kunnen worden! Overigens zeg ik hier echt niet mee dat ik een miskraam in welke fase dan ook onderschat hoor!! Ik zou gewoon zo graag willen weten of ik zwanger zou kunnen worden, en een positieve test in handen hebben! Dat is een taartje waard! En daarn op naar de 1e echo!! Wel fijn als je inderdaad 5 weken zwanger ben dan heb je misschien je 1e echo vlak voor de kerst in handen!! Of krijgen jullie in België op een ander moment dan 8 weken een eerste echo?

Geniet!!
Wat een super nieuws elliepie! Gefeliciteerd meid. Geniet ervan
quote:Elliepie schreef op 01 december 2015 @ 15:52:

@kiml bedankt hoor, voor de 'opzoeking' ik had het inderdaad ook al opgezocht, maar de HA zei toch aan de telefoon dat ik nog 'voorzichtig' gelukkig moest zijn Hopelijk stijgt het nu ook goed, als dat maandag het geval ga ik pas echt blij zijn denk ik klinkt heel raar en ondankbaar en had nooit gedacht dat ik er zo over zou denken trouwens.. hoop niet dat het verkeerd overkomt want dat is niet de bedoeling!Snap ik helemaal! En klinkt gewoon voorzichtig. Ik ging het pas geloven na de 1e echo..en dat ik het hartje had gehoord! Spannend meis.. Wanneer krijg je in Belgie de 1e echo?
Life is a party to be thrown
@Elliepie

Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben hoor

Gewoon toch nog ietwat onzeker zijn

Wachten tot een bewijs

Een echo of iets

Wanneer is je echo?
Oh Elliepie wat super!!! Kan me goed voorstellen dat je nog even voorzichtig blij bent.

Gurlie, hoe is het nu met jou?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
ik heb toch nog hoop deze rond mijn app waar ik menstruatie bijhoudt stond nog op 28 dagen gemiddeld maar dat is 33 dagen. en ik heb sinds eergister veel slijmerige afscheiding wat ik vaak heb rond eisprong! dus toch nog een klein kansje dat ik pas na het ziek zijn mijn eisprong heb gehad:)
@peach: joepiiee mss toch nog dan.. ik duim voor je!! Go Go Go eitje en zaadje!!

@Gurlie, bedankt meid, hoe gaat het nu met jou??

@praatje @kiml, eerste echo in België is op 8 weken, dus dat zou 29/12 zijn. Maar ik wacht nog even af met een afspraak te maken.. Maandag nog eens bloed afnemen om te zien of hcg goed gestegen is, en dan mijn fertiliteitsafspraak van volgend weekend hopelijk afbellen Als alles goed is, maak ik dan een afspraak voor een echo.. Gisteren wel nog een test gedaan, en het streepje was wel al donker :-) Dus naar mijn gevoel gaat het dan wel de goede kant op, spannend idd!!

@Daantje, hehe een taartje, ja lekker :-) en ik begrijp je hoor, het idee dat je dan zwanger kan geraken.. dat doet ook al veel..
Happiness is only real when shared
@peach

Menstruatie app

Vertel eens dat ken ik niet

Welke heb je en hoe werkt het??

Ik hoop en duim met je mee ...
Hartstikke logisch dat je nog wat voorzichtig blij bent Elliepie! Bij mij duurde dat zelfs tot de termijnecho haha...

Maar gezien je test donkerder word denk ik in elk geval idd ook wel dat het goed zit wat dat betreft! Nog even afwachten natuurlijk maar die bloedtest zal vast goed nieuws brengen volgende week.

Hier ondertussen alweer 14 weken en heb de geslachtsbepaling al gehad! Het was met zekerheid een meisje! Ze lag weer lekker te wiebelen en draaien haha maar hij had het toch al snel gezien dus super fijn dat we het nu weten!

Nou ik hoop hier ook gauw weer meer leuk nieuws te lezen, naast dat van Elliepie!
@praatje ik heb een app op mijn telefoon (mijn kalender) en daar in houdt ik bij wanneer ik ongesteld ben en hoeveel dagen enzom als je weet hoe lang je cyclus gemiddeld is kan je daar ook in zien wanneee ongeveer je eisprong zou moeten zijn. ik vjnd het erg handig want ben een warhoofd en kan nooit onthouden wanneee ik nou precies ongesteld was en zou moeten worden.

@bliss een meisje wat leuk!! geniet van je zwangerschap!
@elliepie: super dat de test al donkerder wordt, dat gaat de goede kant uit! duurde bij mij ook nog een tijdje voor het echt doordrong, maar nu ik het voel (en zie) bewegen, wordt het echt wel echt! ik ben ook uit belgie, en het is echt zalig om elke maand bij de gyn op controle te kunnen en je kleine bewoner te kunnen zien groeien en bewegen!

@bliss: leuk hé het geslacht weten, hier ook (nu nagenoeg zeker) een meisje! ondertussen 20w (eindelijk "bijna" levensvatbaar ), gisteren controle-echo, en alles zag er prima & op schema uit. onze girl wiebelt en draait niet graag voor de camera, maar is nu wel volop aan het trappelen (mede dankzij een zoet dessert...) .

aan alle meiden die nog wachten: ik blijf duimen voor elk van jullie! hopelijk lukt het bij iedereen (spontaan) binnenkort of kun je snel een traject in met een vlug resultaat!!! en voor iedereen die er nood aan heeft!
@bliss en misstiek

Gefeliciteerd een meisje wat ontzettend leuk! Geniet lekker van de zwangerschap !!

@menstruatieapp

Ik heb ook een aantal maanden deze app gebruikt maar op den duur hield ik het niet meer bij dus ben er maar mee gestopt.. Op het moment doe ik verder (naast de hormoonbehandeling) niets bijzonders geen ovulatietesten of temperaturen oid.. Ik maakte mezelf er een beetje gek mee.. Laat het lekker op z'n beloop voor zover dat kan met al die ziekenhuis bezoekjes..

@hier

Maandag weer naar de gyn geweest de cyste was weer wat kleiner nu.. 1,5 bij 2 ongeveer.. De eitjes daar in tegen waren nog niet gegroeid dus moet vrijdag weer heen om te kijken.. Grote kans op een gemiste kans dus.

M'n vriend komt misschien woensdag al thuis dan zie ik hem nog wel even weer voordat ik een paar dagen weg ga. Dan maar hopen dat er een eisprong rond die periode komt!
@miss94 ik.laat het ook op zijn beloop:) app had ik al voor ik zwanger wilde worden vind het gewoon erg handig te kunnen zien wanneer ik ongesteld(of nu wanneer ik hopelijk niet ongesteld wordt haha)

hoe gaat het verder met jeziekenhuisbezoekjes? en hoe voel je je eronder?

fijn dat de cyste kleiner was! maar balen van je eitjes hoop dat ze nog groeien!
@ellepie: Het blijft natuurlijk spannend en onwerkelijk! Maar inderdaad het feit dat je test donkerder is geworden klinkt goed en maandag gewoon een knaller van een bloedtest😁

@bliss: Wat leuk dat je het nu al weet! Gefeliciteerd 😊 geniet er van.

@miss94: hm.. hopelijk gaat je eisprong goed timen en missen jullie deze maand niet!
Everything happens for a reason
@Ylva, bij ons is er ook nog niks gezegd over een vervolgtraject, de gyn zei dat de kans dat het natuurlijk lukt (50%) groter is dan dat een gemiddelde behandeling slaagt (slagingspercentage ong. 35%). Toen dacht ik: jippie, nu denk ik, als de kans 50% is dat ik natuurlijk zwanger raak, waarom is er dan in anderhalf jaar niks gebeurd maarja.

@Unicorn ik ga de volgende keer ook met een lijst naar de gyn, pff.

@Bliss wat leuk dat jullie een dochter verwachten

@Praatje ik heb de app "lovecycles" ik vind het wel handig, rekent uit wanneer je NOD is, je "vruchtbare" dagen zijn in groen en je kan als je wilt, symptomen bijhouden. Eenn aantal maanden (tussen de 9 en 12 maanden) heb ik dit wat actiever bij gehouden ivm de stap naar de huisarts, nu kijk ik alleen nog waneer mijn volgende NOD is. Ik heb hetzelfde als jij, een redelijk regelmatige cyclus dei schommelt tussen de 26-29 dagen (gemiddeld is 27 dagen).

@Miss94, wat vervelend dat er geen eitjes groeien zeg. Ik vind het zo vervelend voor je, dat je zo jong bent en er al zo mee bezig moet zijn :( Goed dat je "vroeg" bent begonnen en ik hoop dat je binnenkort eindelijk eens goed nieuws hebt.

@Lisette balen dat je ongesteld bent geworden, ik snap dat je elke maand toch nog een beetje hoop hebt dat het toch spontaan lukt!

@Gadget ik snap je gedachtes helemaal, moeilijk om even een pauze in te lassen, maar hoogzwanger trouwen is idd geen optie dan, zonde! Maar trouwen is ook heel leuk, dus dat is dan wel weer fijn

@Peach hopelijk heb je idd een late eisprong gehad en hem nog kunnen benutten! Duim voor je!

@Gurlie wat lief dat je reageert. Hoe gaat het daar?

@Elliepie volgens mij heeft iedere zwangere de begintwijfels, helemaal logisch, schrijf ze ook vooral op! De zwangere dames kunnen je hierin de bestetips geven! Wat goed dat je testen oplopen, dat is echt een goed teken. Ik denk veel aan je, dat jij zwanger bent na zo lang geeft mij goede moed! Na het weekend weet je meer, spannend hoor!

Hier de maand december is van start, bleh. Wel zin in hoor, maar ook extra confronterend ofzo, met alle gezellige dagen in het verschiet. Had zooooooo graag nu een kleintje willen hebben of in ieder geval zwanger willen zijn. Vorig jaar had ik eind december een bruiloft en heb lang gewacht met het kopen van een jurk, want misschien zou het wel eens raak kunnen zijn... Ennu zijn we opeens een jaar verder. Het jaar kan me niet gauw genoeg voorbij zijn, 2016 gaan we weer met frisse moed in, en die ga ik de komende dagen even bij elkaar rapen..
@Suze Ik had dus 40% kans, en idd: dacht toen, hoezee! Maar inmiddels allang niet meer. Vooral niet met de feestdagen in zicht... Dus precies wat jij zegt. Gun het niet alleen nog mezelf, maar heel dit forum. Gelukkig lijkt het erop dat het iig @Elliepie is gelukt <3.

Nadeel: je mist dan wel de champagne en de andere drank haha. (Al hebben we dat er vast heeeeeel erg voor over!)

@gadget Knap dat je dan stopt! Ik trouw in april en het interesseerde me op een gegeven moment geen reet meer haha. Dan maar met een dikke pens de hele dag op een stoel zitten. Al kan ik me jouw keuze voorstellen, want vind het wel leuk dat het ernaar uitziet dat ik niet zwanger zal trouwen of iig met een relatief kleine buik. Toch relaxter in the end.
Toen we begin september hoorden hoe slecht mans zaad was dacht ik dat we dan wel snel met een traject konden starten en dat die baby er zeker in 2016 zou komen...

Nu wordt het minimaal maart voor ik zwanger kan zijn en als er dan 1 behandeling mislukt (waarop de kans inderdaad best groot is) dan ben je zo twee maanden verder, en dan komt de baby pas in 2017.

Maar goed, eigenlijk ben ik nu meestal alleen nog maar bezig met OF die baby komt een niet meer zo met WANNEER die komt... zo spannend!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ook ik lees nog bijna dagelijks met jullie mee!

Eindelijk weer eens een positieve test, ellepie gefeliciteerd probeer ervan te genieten maar idd het onwerkelijke blijft nog wel een tijdje helaas!

Hopelijk volgen er snel meer!

Knuffel voor jullie!
@hier

Ik moest vandaag naar het ziekenhuis.. Nog niet zo goed bericht. De cyste groeit niet maar de eitjes reageren ook helemaal niet. Conclusie is dat 100mg ook niet werkt..

Ik krijg een kuur provera van 10 dagen mee om de menstruatie op te wekken. Mocht ik een week na de laatste tablet niet ongesteld zijn mag ik beginnen met 150mg clomid en als ik wel ongesteld wordt mag ik op dag 3 weer beginnen..

Helaas weer geen productieve ronde geweest.

Ik word toch wel heel onzeker hiervan.. De volgende stap als dit niet werkt moet ik hormooninjecties spuiten
Elliepie, heel normaal die voorzichtigheid hoor, en ook nuttig. Jouw eigen verstand beschermt je op die manier, even de rust houden tot je het zekerder weet. Maar ik zou zeggen, zodra het weekend om is en je wat meer zekerheid hebt gewoon lekker gaan genieten. Nu is nu, en dat heb je! Ik geloof er ook wel in dat die positiviteit dan rust in je lijf geeft en dat is goed voor je gezondheid. Maar geloof mij, tot nu toe alle zwangeren die ik ken (en ikzelf toen ook) bleven even voorzichtig blij. Het is ook gewoon spannend!
Let love rule...
Ik kom ook nog even bijschrijven, anders ben ik straks echt helemaal het overzicht kwijt weer haha. Wil ook wel echt proberen op iedereen te reageren.

Peach: is je beste vriendin al bevallen? Lekker babyknuffelen haha.

Ik ben ook gisteren op kraamvisite geweest en vanmiddag ook met het kleine babyschatje van mijn beste vriendin gaan knuffelen.

Daantje: hoe is het bij jou? NOD is over 3 dagen en je zei krampjes te voelen..

Nog wat nieuws of is het nog hetzelfde?

@elliepie: en meid hoe voel je je? Is het nieuws al een beetje gezonken?

Unicorn: ik snap ook niet goed waarom je HA zo moeilijk zou doen over een doorverwijzing..

Ik ben ook van mening dat ze meer naar de patiënt mogen luisteren.

Ylva : jij ook al bijna trouwen, spannend!

Gisteren had ik het met mijn vriend over het lange traject dat ons met wat pech nog staat te wachten. Daarbij hintte ik naar hem: ach kunnen we wel trouwen voordat een baby komt ;)

Later kwam hij daarop terug of ik dat echt wilde.

Maar Ik hoop dat we geen tijd hebben om te trouwen voordat er een baby komt haha.

Praatje: die apps zijn echt onwijs handig! Al is het maar alleen om je cyclus goed in het oog te hebben. Weet je nu wanneer je NOD is? Ook omdat je zei steekjes te voelen etc.

Het hele circus eromheen blijft een spannende en emotionele rollercoaster he..

Bliss en misstiek: jeej meisjes babyboom! het kan aan mij liggen, maar vaak zie je als er 1 iemand van een meisje zwanger is, dat je daarnaast nog een hele hoop meisjes kunt verwachten. Laatst is een hele jongensbabyboom geweest.

Geniet er lekker van meiden!

Miss: Potverdrie dat is geen fijn nieuws nee.. En nu is je vriend ook nog niet thuis, kun je hem wel spreken daar waar hij nu is?

Ik vind het wel echt rot voor je meis en ik hoop dat je in die paar tussenliggende dagen een goede eisprong hebt waar jullie van kunnen profiteren!

Suze: stom he.. Jezelf zo'n mooie dromen en doelen voor ogen houden en dat ze dan passeren zonder uit te komen

Denk dat iedereen hier hoopte met kerst ook zwanger te zijn op zn minst. Blergh domper!

Meiden, 2016 wordt absoluut óns jaar!!

Flipje: ik kan me voorstellen hoe frustrerend dit moet zijn en snap ook niet waarom het in jullie ziekenhuis zo lang duurt om allemaal in gang te zetten :(

Hopelijk lukt het allemaal gewoon eerder en heb je een mooi na-zomerkindje ;)

Zo wat een lap tekst is dit geworden, gelukkig (of niet) heb ik zelf niets te melden.. Nog altijd ongesteld en afspraak in ziekenhuis duurt nog 2 weken!
The finest pleasure is kindness to others.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven