Help! Bed verkopen
donderdag 3 december 2015 om 14:55
Hallo, ik weet niet zo goed in welke categorie dit het beste past. Waar het om gaat is het volgende. Ik heb een vrij bijzonder bed, niet standaard, het was behoorlijk prijzig, en ik wil het graag verkopen (en zelf inmiddels een nieuwe). Via marktplaats loopt niet tot nu toe. Wat wel even een goed idee leek was dat ik zag dat er bepaalde winkels zijn die bv vintage meubelen kopen of tweedehands en ze dan weer doorverkopen (of dat je de opbrengst deelt). Ik weet niet meer welke zoekterm ik destijds gebruikt had. De vraag is dus, wie weet winkels in Noord Holland (ik woon zelf in Amsterdam) bij wie je met eigen meubels terecht kunt om ze door hen te laten verkopen?
donderdag 3 december 2015 om 14:58
donderdag 3 december 2015 om 15:08
donderdag 3 december 2015 om 15:26
Foto?
Edit: dat is om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Je kunt het hier proberen in de rubriek aangeboden.
Wij hebben vaak - naast Marktplaats - spullen verkocht via de website van het plaatselijke sufferdje. Misschien dat dat.bij jou in de regio ook wel werkt.
Verder kun je natuurlijk gewoon googlen naar opkopers in de buurt, en daar contact mee opnemen.
Edit: dat is om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Je kunt het hier proberen in de rubriek aangeboden.
Wij hebben vaak - naast Marktplaats - spullen verkocht via de website van het plaatselijke sufferdje. Misschien dat dat.bij jou in de regio ook wel werkt.
Verder kun je natuurlijk gewoon googlen naar opkopers in de buurt, en daar contact mee opnemen.
Ik moet helemaal niks!
donderdag 3 december 2015 om 15:29
@NYC, volgens mij wil TO dit dure bed niet gratis weggeven...
Ik denk ook wat bibi zegt, een duur tweedehands bed, tja, mijn voorkeur gaat, bij minder te besteden, ook uit naar een nieuw goedkoper bed.
De mensen die een tweedehands bed zouden overwegen zijn mensen die het geld vaak niet hebben voor een nieuw bed lijkt mij. Maar ja, je weet het niet, er hoeft maar 1 gek tussen te zitten
Ik denk ook wat bibi zegt, een duur tweedehands bed, tja, mijn voorkeur gaat, bij minder te besteden, ook uit naar een nieuw goedkoper bed.
De mensen die een tweedehands bed zouden overwegen zijn mensen die het geld vaak niet hebben voor een nieuw bed lijkt mij. Maar ja, je weet het niet, er hoeft maar 1 gek tussen te zitten
donderdag 3 december 2015 om 16:35
quote:winkelfanaat schreef op 03 december 2015 @ 15:29:
De mensen die een tweedehands bed zouden overwegen zijn mensen die het geld vaak niet hebben voor een nieuw bed lijkt mij. Maar ja, je weet het niet, er hoeft maar 1 gek tussen te zitten Helemaal eens. En in dit geval zijn er ook nog meer kosten dan normaal voor matras, lakens e.d. omdat het om een afwijkende maat gaat.
De mensen die een tweedehands bed zouden overwegen zijn mensen die het geld vaak niet hebben voor een nieuw bed lijkt mij. Maar ja, je weet het niet, er hoeft maar 1 gek tussen te zitten Helemaal eens. En in dit geval zijn er ook nog meer kosten dan normaal voor matras, lakens e.d. omdat het om een afwijkende maat gaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 3 december 2015 om 16:52
www.designwonen.nl
Je kon het niet vinden omdat het van naam veranderd is, was vroeger Funda Design.
Je kon het niet vinden omdat het van naam veranderd is, was vroeger Funda Design.
donderdag 3 december 2015 om 16:55
Ik zou gaan naar een pandjeshuis, bv visser in zaandam. De schijnt echt echt echt overal voor open te staan.
Als ik zoek op marktplaats met jou zoekwoorden in jou regio, dus Amsterdam en bijzonder bed, kom ik er eentje tegen van 500 euro. Dat vind ik een hele hoop geld voor een bed. En ik denk dat je echt op zoek moet naar een vintage winkel. Want meeren deel van de mensen die een tweedehands bed kopen gaan niet z'n extreem hoog bedrag betalen voor een bed... (mocht dat jou bed zijn)
Als ik zoek op marktplaats met jou zoekwoorden in jou regio, dus Amsterdam en bijzonder bed, kom ik er eentje tegen van 500 euro. Dat vind ik een hele hoop geld voor een bed. En ik denk dat je echt op zoek moet naar een vintage winkel. Want meeren deel van de mensen die een tweedehands bed kopen gaan niet z'n extreem hoog bedrag betalen voor een bed... (mocht dat jou bed zijn)
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
donderdag 3 december 2015 om 17:02
Ik lees maar steeds dat de meeste mensen het er niet voor over hebben. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat er mensen zijn die het er wél voor over hebben, die graag wat meer betalen voor een bijzonder meubel. En die zijn er.
Belachelijk dure meubels behouden hun waarde, als het design is. Als het geen design is en gewoon dure wansmaak, dan helaas niet. Hoewel: een mooi stuk hout kun je misschien nog aan een meubelmaker verkopen.
Belachelijk dure meubels behouden hun waarde, als het design is. Als het geen design is en gewoon dure wansmaak, dan helaas niet. Hoewel: een mooi stuk hout kun je misschien nog aan een meubelmaker verkopen.
donderdag 3 december 2015 om 17:33
Als je bereid bent het bed een flink stuk buiten Amsterdam te brengen zou je de westfriese beurs kunnen proberen. Zit voor de duidelijkheid in de omgeving van Hoorn, dus niet in Friesland.
Zij verkopen oa antieke kasten en andere meubelstukken. We hebben er zelf een kast verkocht die tot mijn grote verbazing 700 euro opbracht. Je betaald per maand iets aan stageld en ze krijgen een percentage van de verkoopprijs.
Zij verkopen oa antieke kasten en andere meubelstukken. We hebben er zelf een kast verkocht die tot mijn grote verbazing 700 euro opbracht. Je betaald per maand iets aan stageld en ze krijgen een percentage van de verkoopprijs.
donderdag 3 december 2015 om 18:07
Denk je niet dat iemand die je bed koopt een nieuw matras zou willen, en beddengoed en dat dus er misschien helemaal niet bij wil kopen...?
Buiten dat: misschien dat pandjeshuis van dat programma op tv goh hoe heet het toch ook alweer :-s dat zit toch in Amsterdam? Programma heet geloof ik "even krap bij kas",
Buiten dat: misschien dat pandjeshuis van dat programma op tv goh hoe heet het toch ook alweer :-s dat zit toch in Amsterdam? Programma heet geloof ik "even krap bij kas",
donderdag 3 december 2015 om 18:36
Volgens mij ben je op zoek naar de term 'in consignatie' TO. Dat betekent dat je een object in een winkel zet, en als het verkocht wordt is de opbrengst voor jou (en natuurlijk een groter of kleiner deel voor de winkel) k Zou er ns op Googlen, of er winkels zijn die dat doen. Jammere van een bed is natuurlijk wel dat het zoveel plek inneemt in je winkel, dus of er mensen om zitten te springen, zou ik niet weten...
donderdag 3 december 2015 om 18:52
http://www.antiekcentrumamsterdam.nl/ Hier kan dat volgens mij. Leuke zaak om eens doorheen te lopen trouwens voor wie eens in de buurt is.