Help! Bed verkopen

03-12-2015 14:55 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik weet niet zo goed in welke categorie dit het beste past. Waar het om gaat is het volgende. Ik heb een vrij bijzonder bed, niet standaard, het was behoorlijk prijzig, en ik wil het graag verkopen (en zelf inmiddels een nieuwe). Via marktplaats loopt niet tot nu toe. Wat wel even een goed idee leek was dat ik zag dat er bepaalde winkels zijn die bv vintage meubelen kopen of tweedehands en ze dan weer doorverkopen (of dat je de opbrengst deelt). Ik weet niet meer welke zoekterm ik destijds gebruikt had. De vraag is dus, wie weet winkels in Noord Holland (ik woon zelf in Amsterdam) bij wie je met eigen meubels terecht kunt om ze door hen te laten verkopen?
Het probleem is vaak: de mensen die een tweedehands bed kopen hebben minder te besteden dan zij die het nieuw kopen. Een bijzonder bed is dus maar een hele kleine markt voor. Waarom 2000 euro neertellen voor een tweedehands bed als je voor minder dan de helft een hele nieuwe hebt bij Ikea?
Hoeft niet perse Bibi, soms zijn mensen juist op zoek naar 2dehands omdat ze hopen wat anders te vinden dan wat je nu standaard in de winkels tegenkomt.

TO heb je al op antiek-opkopers (hoe je het ook noemt) gezocht, of pandjeshuizen die hebben vaak zulke informatie wel voor je.
Een weggeefhoek op Facebook een idee?

En bij 'Gratis af te halen' op Marktplaats krijg je waarschijnlijk wel meer respons.
Foto?

Edit: dat is om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen. Je kunt het hier proberen in de rubriek aangeboden.

Wij hebben vaak - naast Marktplaats - spullen verkocht via de website van het plaatselijke sufferdje. Misschien dat dat.bij jou in de regio ook wel werkt.

Verder kun je natuurlijk gewoon googlen naar opkopers in de buurt, en daar contact mee opnemen.
Ik moet helemaal niks!
@NYC, volgens mij wil TO dit dure bed niet gratis weggeven...

Ik denk ook wat bibi zegt, een duur tweedehands bed, tja, mijn voorkeur gaat, bij minder te besteden, ook uit naar een nieuw goedkoper bed.

De mensen die een tweedehands bed zouden overwegen zijn mensen die het geld vaak niet hebben voor een nieuw bed lijkt mij. Maar ja, je weet het niet, er hoeft maar 1 gek tussen te zitten
quote:NYC schreef op 03 december 2015 @ 15:17:

Een weggeefhoek op Facebook een idee?

En bij 'Gratis af te halen' op Marktplaats krijg je waarschijnlijk wel meer respons.TO wil het niet weggeven hoor, die hoopt op een bovengemiddelde opbrengst.
Help! Als je er zoveel voor wilt vangen, had je dan niet beter gewacht met het kopen van een nieuw bed tot je een koper voor het zo speciale bed had?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wat voor een bedrag hoop je voor het bed te krijgen?
quote:winkelfanaat schreef op 03 december 2015 @ 15:29:

@NYC, volgens mij wil TO dit dure bed niet gratis weggeven...

Ik denk ook wat bibi zegt, een duur tweedehands bed, tja, mijn voorkeur gaat, bij minder te besteden, ook uit naar een nieuw goedkoper bed.

De mensen die een tweedehands bed zouden overwegen zijn mensen die het geld vaak niet hebben voor een nieuw bed lijkt mij. Maar ja, je weet het niet, er hoeft maar 1 gek tussen te zitten Helemaal eens. En in dit geval zijn er ook nog meer kosten dan normaal voor matras, lakens e.d. omdat het om een afwijkende maat gaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dames, hebben jullie de OP ook tot het einde geleden? TO stelt volgens mij een vrij duidelijke vraag: welke winkels verkopen spullen voor je door?

Ik kan verder niet helpen, trouwens.
Zo Miffy, even dimmen joh.
www.designwonen.nl

Je kon het niet vinden omdat het van naam veranderd is, was vroeger Funda Design.
Ik zou gaan naar een pandjeshuis, bv visser in zaandam. De schijnt echt echt echt overal voor open te staan.

Als ik zoek op marktplaats met jou zoekwoorden in jou regio, dus Amsterdam en bijzonder bed, kom ik er eentje tegen van 500 euro. Dat vind ik een hele hoop geld voor een bed. En ik denk dat je echt op zoek moet naar een vintage winkel. Want meeren deel van de mensen die een tweedehands bed kopen gaan niet z'n extreem hoog bedrag betalen voor een bed... (mocht dat jou bed zijn)
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
quote:sinnombre schreef op 03 december 2015 @ 16:47:

Zo Miffy, even dimmen joh.Pardon??
Ik lees maar steeds dat de meeste mensen het er niet voor over hebben. Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat er mensen zijn die het er wél voor over hebben, die graag wat meer betalen voor een bijzonder meubel. En die zijn er.

Belachelijk dure meubels behouden hun waarde, als het design is. Als het geen design is en gewoon dure wansmaak, dan helaas niet. Hoewel: een mooi stuk hout kun je misschien nog aan een meubelmaker verkopen.
Is het principe van de Nieuwe Winkel..

Ieder kan daar ruimte huren in winkel met zijn/haar eigen producten.

Vriendin van mij deed dit in Zuid Holland.

Concept heet dus De Nieuwe Winkel voor zover ik weet.
Op sommige plekken heet t concept de (markt) kraam.

Of gewoon googlem op dingen als "priducten zelf verkopen in winkel" etc
Als je bereid bent het bed een flink stuk buiten Amsterdam te brengen zou je de westfriese beurs kunnen proberen. Zit voor de duidelijkheid in de omgeving van Hoorn, dus niet in Friesland.

Zij verkopen oa antieke kasten en andere meubelstukken. We hebben er zelf een kast verkocht die tot mijn grote verbazing 700 euro opbracht. Je betaald per maand iets aan stageld en ze krijgen een percentage van de verkoopprijs.
Probeer eens een veilinghuis!

Bij voorbeeld De Eland.
De Westfriese beurs in Blokker, een deel is voor hun en een deel voor jou, moet je de site ff checken! Succes
Denk je niet dat iemand die je bed koopt een nieuw matras zou willen, en beddengoed en dat dus er misschien helemaal niet bij wil kopen...?

Buiten dat: misschien dat pandjeshuis van dat programma op tv goh hoe heet het toch ook alweer :-s dat zit toch in Amsterdam? Programma heet geloof ik "even krap bij kas",
Volgens mij ben je op zoek naar de term 'in consignatie' TO. Dat betekent dat je een object in een winkel zet, en als het verkocht wordt is de opbrengst voor jou (en natuurlijk een groter of kleiner deel voor de winkel) k Zou er ns op Googlen, of er winkels zijn die dat doen. Jammere van een bed is natuurlijk wel dat het zoveel plek inneemt in je winkel, dus of er mensen om zitten te springen, zou ik niet weten...
Overigens wordt Marktplaats ook echt wel in de gaten gehouden door opkopertjes die goed weten wat mensen waaraan willen uitgeven. Als je bed echt superverkoopbaar was geweest, had je al wel zo'n opkoper op de mail gehad, waarschijnlijk.
http://www.antiekcentrumamsterdam.nl/ Hier kan dat volgens mij. Leuke zaak om eens doorheen te lopen trouwens voor wie eens in de buurt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven