Hoe moet dat eigenlijk?

05-12-2015 13:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasmachine pompte het water niet weg dus ging ik het filter (logischerwijs aan de onderkant/voorkant) even schoonmaken, maar ja: dan komt er dus zo'n sloot water uit. Had handdoeken en een dweil klaarliggen want ik heb nooit iets dat zo laag is dat je het onder de uitgang van het filter kunt plaatsen. Hoe doen jullie dat?
Zelfde als jij, stapel handdoeken klaarleggen die toch in de was moeten. Heb ook geen idee hoe dat anders zou kunnen.
Een afwasteil, past dat niet?
Kloten, net als jij

Hij staat gelukkig in de badkamer, dus kan ik daarna een trekker er doorheen halen. Emmer past niet.
Aankloten idd. Een ovenschaal er onder houden en veel handdoeken er omheen.
Ja is toch stom eigenlijk. Nee, een emmer of afwasteil past niet, dat filter zit natuurlijk helemaal onderaan de machine. En een veger van een blik is niet groot genoeg voor al dat water.

Zo jammer.
Een laag bakje
quote:cochise schreef op 05 december 2015 @ 13:27:

Ja is toch stom eigenlijk. Nee, een emmer of afwasteil past niet, dat filter zit natuurlijk helemaal onderaan de machine. En een veger van een blik is niet groot genoeg voor al dat water.

Zo jammer. Ik doe dus een ovenschaal, emmer ernaast en dan zo snel als het gaat van de ovenschaal in de emmer overgieten en de ovenschaat weer terug onder het gat van het filter. En de rest gaat in de handdoeken die er onder liggen.
Matroesjka, dan stroomt er toch nog best veel water weg, dus die moeite neem ik niet eens meer. Het is ook geen halszaak want bij mij staat de wasmachine ook in een "natte" ruimte gelukkig.
quote:cochise schreef op 05 december 2015 @ 13:34:

Matroesjka, dan stroomt er toch nog best veel water weg, dus die moeite neem ik niet eens meer. Het is ook geen halszaak want bij mij staat de wasmachine ook in een "natte" ruimte gelukkig.Ja klopt, maar ik denk dan altijd maar beter iets opvangen dan niets.
Ik maak een gootje van een stuk plastic dat ik een lage bak in leid. Maar ik begrijp dat jouw filter echt vlak boven de vloer zit? Hm...water stroomt niet omhoog zeker?
Hier ook lastig. In mijn vorige appartement zat er behalve een afvoer in het bad ook een afvoerputje in de vloer. Mijn oude wasmachine pompte het laatste spoelwater niet weg, dan trok ik de pluizenzeef eruit en dan ging het water het putje in. Hier kan dat niet. Ik gebruik twee ovenschalen als het nodig is, de ene snel leegmaken en de andere er snel onderschuiven.
verba volant, scripta manent.
quote:papmetkrenten schreef op 05 december 2015 @ 13:36: Hm...water stroomt niet omhoog zeker? Nee, ook al zo jammer.
Heel ondiep tupperware-achtig bakje eronder. Nooit problemen.
Ik heb wel lage bakjes maar die zijn dus veel te klein, zit je nog met een sloot water op de grond. Bij mij komt het water er als een waterval uit namelijk.
Ik heb echt zitten klooien met spaflesjes en tussen door telkens snel de dop er op. Vond het ook hoogst irritant ja, want hier een waterval eruit.
Ik heb ook een goot gemaakt van een colafles. gewoon van de onderkant\zijkant de helft afknippen of snijden. De flesopening kan je laten zitten of een stuk van de bovenkant ook afsnijden. Grote bak of emmer eronder.
Die goot vind ik wel een optie, ga ik proberen. Dank!
Vuilniszak!! Die gebruiken loodgieters ook, omdat ze wettelijk gezien waterdicht moeten zijn. Ideaal!
quote:cochise schreef op 05 december 2015 @ 13:54:

Ik heb wel lage bakjes maar die zijn dus veel te klein, zit je nog met een sloot water op de grond. Bij mij komt het water er als een waterval uit namelijk.Kan je de draaiknop niet gedoseerd openen? Dat kan bij de mijne wel: open, bakje vol, dicht, bakje legen etc.
quote:PlayingTheAngel schreef op 05 december 2015 @ 14:20:

Vuilniszak!! Die gebruiken loodgieters ook, omdat ze wettelijk gezien waterdicht moeten zijn. Ideaal!Gewoon zo simpel. nooit aan gedacht
Hoe doe je dat dan met de vuilniszak?
Als je hier nou iets goeds voor bedenkt, dan kun je meedoen met het beste idee van Nederland... ;)
Huh?! Mijn 10-jaar oude wasmachine heeft er een slangetje aanzitten, die van jullie allemaal niet? Ik draai de dop eraf en daaronder zit het 'ventieltje' met een slangetje eraan. Je moet er wel even aan trekken, het slangetje zit echt verstopt. Je ziet het niet, je moet het echt weten. Ik weet zeker dat 1 van jullie dat ook heeft.
quote:appagante schreef op 05 december 2015 @ 15:20:

Huh?! Mijn 10-jaar oude wasmachine heeft er een slangetje aanzitten, die van jullie allemaal niet? Ik draai de dop eraf en daaronder zit het 'ventieltje' met een slangetje eraan. Je moet er wel even aan trekken, het slangetje zit echt verstopt. Je ziet het niet, je moet het echt weten. Ik weet zeker dat 1 van jullie dat ook heeft.Echt niet. Zodra ik de dop er af draai stroomt het water er uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven