Wasbak meegespoeld

06-12-2015 16:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was bezig met het schoonmaken van een dopje van een speciale pen in de wasbak en heb ik deze per ongeluk laten vallen, deze spoelde mee met het water....

Ik denk dat deze in het afvangbakje sootrachtig ding onder de wasbak zit, dus nog niet doorgespoeld is door de leiding,maar hoe zou ik hierbij kunnen komen? Weet iemand dit of heeft iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt
Gewoon even losmaken aan de onderkant! Dat zou je los moeten kunnen draaien. Zet er wel even een emmer onder.
En ik mij maar afvragen hoe je een hele wasbak meegespoeld krijgt...

Gewoon het bakje losdraaien, dopje eruit halen en het bakje weer vastdraaien.
Ik zou inderdaad eerst gewoon proberen de chiffon los te draaien om te kijken of het dopje daar in is blijven steken toevallig....
Er valt niets los te draaien, er zitten geen draai/schuifdingen aan
Je wasbak is meegespoeld? Knap gedaan!
quote:P142 schreef op 06 december 2015 @ 16:56:

Er valt niets los te draaien, er zitten geen draai/schuifdingen aanWedden?

Er valt niets los te draaien, er zitten geen draai/schuifdingen aanPost eens een foto of link. Er moet wel iets te draaien zijn. De wasbak is niet in één groot geheel, met chiffon geleverd.
Toen ik de titel las dacht ik dat jouw huis overstroomd was!
quote:JollyJ schreef op 06 december 2015 @ 16:57:

[...]

Wedden?Volgens mij kan ik mijn wasbak beter zien dan dat jij dat kan

Er valt niets los te draaien, er zitten geen draai/schuifdingen aan

google eens op sifon. Iemand schreef hier chiffon maar dat is het goede woord niet.

Een wasbak of gootsteen moet altijd worden aangesloten op de afvoer, dat wordt niet aan elkaar geleverd zeg maar. Dus ergens zit een verbindingsstuk wat los moet kunnen.
quote:P142 schreef op 06 december 2015 @ 16:58:

[...]

Volgens mij kan ik mijn wasbak beter zien dan dat jij dat kanVolgens mij begrijp ik beter hoe wastafels werken dan jij
quote:RegenDruppie schreef op 06 december 2015 @ 16:55:

En ik mij maar afvragen hoe je een hele wasbak meegespoeld krijgt

Ik zag het al voor mij.

Google eens op "zwanenhals" afbeeldingen.

Onder die zwanenhals zet je een emmer.

Dan zie je aan/bij/op die zwanenhals iets wat op een dekseldop of grote plastic ring lijkt, dat kan je losdraaien.
Ah doe eens een foto
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@Nous, zit je nu al aan de kerstdis?

Je kijkt niet zo vrolijk, is dat ivm. je tafelgenoten?
Ja, ik ben ook voorstander van een foto.

En dan niet van bovenaf, met alleen het afvoerdekseltje, maar juist van wat daar onder zit.

Er moet echt iets losgedraaid kunnen worden.

Meestal een ring die je los kan draaien (denk aan die emmer...).
Ik denk dat TO al aan de slag is
quote:limelight schreef op 06 december 2015 @ 17:47:

@Nous, zit je nu al aan de kerstdis?

Je kijkt niet zo vrolijk, is dat ivm. je tafelgenoten?Dave en ik zijn er vroeg bij dit jaar. Het gaat niet zo goed tussen ons helaas
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zit er in het zeefje in de wasbak geen schroef ?

Met een klein beetje geluk kan je deze losdraaien, dan de sifon even lostrekken van de wasbak en vervolgens de afvoer uit de muur vandaan naar je toetrekken.

Uiteraard wel eerst die emmer er onder dan kan je vervolgens kijken of je het dopje terug hebt.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven