Flixbus ervaring

07-12-2015 12:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met de Flixbus? En dan het liefst van en naar Antwerpen/Brussel.

Ik vind het bizar goedkoop en het lijkt mij relaxter dan met de trein. Is het wat?
Flixbus werkt ideaal!

Begin oktober heb ik een citytripje gedaan met mijn vriendin naar Parijs.

Heenweg ging perfect, waren zelfs eerder in Parijs dan aangegeven.

Terugweg duurde stuk langer, 200 meter voor ons een groot ongeluk gebeurt, kan je Flixbus dus niet verwijten.

Retourtje was 32 euro, kan de thalys niet tegenop haha.

De bussen zijn luxe, stopcontacten bij elke zitplaats (ideaal voor je laptop oid). Was aangegeven dat er Wi-Fi in de bus aanwezig was, helaas in de bus waarin wij rezen niet.

Ik kan het zeker aanraden.
Ik ging ook naar Parijs; het is idd goedkoop.

nadeel was dat ik de plek om op te stappen niet meteen kon vinden omdat ik het station

van amsterdam helemaal niet kende. Daardoor had ik de bus bijna gemist. Dus let daarop.

Verder was het is de bus erg koud omdat de airco flink aanstond. Neem dus een dekentje mee en kleed je niet te koud aan. Ook bij mij was er helaas geen WIFI. Maar verder prima bussen, niet relaxter dan de trein maar wel goedkoper idd.
Sharing is Caring
Hoe denk jij dat het relaxeter is dan de trein? Het is intens krap, geen wifi en het duurt veel en veel langer.
Ik heb van Utrecht naar een paar Duitse steden gereisd met Flixbus en dat beviel echt prima. Heel ontspannen gereisd en erg goedkoop inderdaad.
quote:Dragisa schreef op 07 december 2015 @ 12:32:

Hoe denk jij dat het relaxeter is dan de trein? Het is intens krap, geen wifi en het duurt veel en veel langer.

Exact mijn vragen.

Een trein zit toch altijd comfortabeler dan een touringcar?
Ik zit eens te kijken maar van Eindhoven naar Berlijn duurt 14 uur! Met de auto ben je er (zonder files) in 6...
Kom verschillende mogelijkheden tegen om voor 5 of 6 tientjes met de Thalys te gaan. Dan ben je er in iets meer dan een uur.
quote:Dragisa schreef op 07 december 2015 @ 12:32:

Hoe denk jij dat het relaxeter is dan de trein? Het is intens krap, geen wifi en het duurt veel en veel langer.Met de trein moet ik meerdere keren overstappen en ik voel me niet prettig s avonds alleen op treinstations. Ik zag dat er een Flixbus rechtstreeks gaat, vandaar.
Huh? Waar moet je vandaan komen dan? De thalys gaat rechtstreeks, en gewoon overdag, in een uur naar Antwerpen.
Ik woon niet in Amsterdam of Rotterdam, laat ik het daarop houden.
of Utrecht of Eindhoven? Het Noorden dus?

Ja, als die bus ergens bij jou in de buurt vertrekt is het misschien praktischer. Maar relaxed, nee. Zes uur in een bus is nooit relaxed
quote:dolfje schreef op 07 december 2015 @ 12:34:

[...]

Exact mijn vragen.

Een trein zit toch altijd comfortabeler dan een touringcar?

Ik reis vaak met de trein, en ik moet toegeven dat ik de flixbus fijner vond reizen. Over het algemeen zijn het volwassenen en geen irritante kinderen (sorry voor de mensen met kinderen hier) waardoor je heerlijk rustig kan reizen.

Stoelen zitte nook een stuk lekkerder, je hoeft niet over te stappen en de prijs is prima.

Maar ach, ieder zijn ding.
Ik zie trouwens dat je in heel veel gevallen alsnog moet overstappen in Eindhoven, dat is dan een tussenstop van een uurtje. Kijk daar even goed naar met boeken.
quote:ImFromZeeland schreef op 07 december 2015 @ 13:20:

[...]

Ik reis vaak met de trein, en ik moet toegeven dat ik de flixbus fijner vond reizen. Over het algemeen zijn het volwassenen en geen irritante kinderen (sorry voor de mensen met kinderen hier) waardoor je heerlijk rustig kan reizen.

Stoelen zitte nook een stuk lekkerder, je hoeft niet over te stappen en de prijs is prima.

Maar ach, ieder zijn ding.

Is ook zo. Ik zit liever een uurtje in de Thalys naast een kind, dan 6 uur in een krappe bus met bejaarden

Zonder dollen, ieder zijn voorkeur. Mijn voorkeur is een zo'n kort mogelijke reistijd.
quote:Dragisa schreef op 07 december 2015 @ 13:21:

Ik zie trouwens dat je in heel veel gevallen alsnog moet overstappen in Eindhoven, dat is dan een tussenstop van een uurtje. Kijk daar even goed naar met boeken.Het ligt er inderdaad wel een beetje aan vanaf waar je opstapt. In mijn geval was dit Antwerpen en vanaf daar rechtstreeks door naar Parijs, als je vanaf Amsterdam oid gaat heb je meerdere stops en omwegen en zal de thalys misschien wel sneller zijn ja.
quote:Dragisa schreef op 07 december 2015 @ 13:23:

[...]

Is ook zo. Ik zit liever een uurtje in de Thalys naast een kind, dan 6 uur in een krappe bus met bejaarden

Zonder dollen, ieder zijn voorkeur. Mijn voorkeur is een zo'n kort mogelijke reistijd.

Als student zit ik liever 6 uur in een bus met mijn superlieve vriendin, en wellicht een aantal bejaarde voor me ;) dan een dure thalys reis haha.

Maar al de portomonnee het toelaat, heeft de snelste reistijd ook wel mijn voorkeur ja.
Ik ga de Flixbus eind deze week eens proberen. Zal hier nog even posten of het wat is. Duur was het in elk geval niet. Stukken goedkoper (en sneller) dan de trein op dezelfde route.
Staat bij de bushalte duidelijk aangegeven dat daar de Flixbus stopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven