Wie heeft de gouden tip?

07-12-2015 20:18 31 berichten
Heeft iemand hier ervaring met het wassen van witte (hoe verzinnen ze het!) kokskleding.

Hier een sloof en koksbuis vol tomatenvlekken en meer.

Ik heb het al op 90 graden met groene biotex voorwas gewassen, maar het is nog niet schoon.

Chloor durf ik niet goed te gebruiken in verband met de naam op de buis en de metalen knoopjes.

Wie heeft DE tip?
Alle reacties Link kopieren
Groene zeep
Laten weken in emmer koud. Water met scheutje bleekwater

Of in water met kunstgebit tablet
Een flinke schep soda ( gewoon Driehoek) er bij ingooien.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Geen idee als het op 90 graden niet lukt. Collega vragen?
Weken weken weken! In een emmer warm water met een schepje oxi poeder en dan zéker een nacht laten staan. Daarna de machine in en brandschoon!
Iig laten weken 's nachts..

Anders ms in soda/biotex
Misschien de vlekken behandelen met waterstofperoxide (te koop bij o.a. Kruidvat)?
Een nacht op het gazon leggen,en de volgende morgen er gillend drie rondjes omheen rennen
Wassen met wasmiddel voor wit en een schep Vanisch oxi action toevoegen, liefst laten drogen aan de lijn in de zon (dat is nu wat lastig).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je het al hebt gewassen op 90 graden is de kans verkeken dat je het nog schoon krijgt. De vlekken zijn er nu als het ware "in gebrand."

Volgende keer idd een nacht laten weken, ik doe dat altijd met Biotex.
quote:cijfernerd schreef op 07 december 2015 @ 20:23:

Een nacht op het gazon leggen,en de volgende morgen er gillend drie rondjes omheen rennen In mijn blootje zeker?
quote:poeziewoezie schreef op 07 december 2015 @ 20:24:

[...]

In mijn blootje zeker? Nee, met een aluhoedje.
quote:cochise schreef op 07 december 2015 @ 20:24:

Als je het al hebt gewassen op 90 graden is de kans verkeken dat je het nog schoon krijgt. De vlekken zijn er nu als het ware "in gebrand."

Volgende keer idd een nacht laten weken, ik doe dat altijd met Biotex.Nee hoor weken kan altiijd nog! Geduld is een schone zaak
Nou, het staat in ieder geval nu in een emmer al begrijp ik dat het eigenlijk te laat is.

Maar even kijken hoe het morgen eruit ziet en dan misschien met vanisch of waterstofperoxide behandelen.

Waarom maken ze kokskleding niet gewoon zwart?
Poezie, er bestaan wel zwarte koksbuizen en broeken: http://www.kokskleding-sawear.nl/koksbuizen
Shout vlekkenoplosser misschien?

Laatst een wit shirt met wat chocolade, vet en fruit vlekken weer "stralend" wit gekregen.
quote:verbena78 schreef op 07 december 2015 @ 20:20:

Weken weken weken! In een emmer warm water met een schepje oxi poeder en dan zéker een nacht laten staan. Daarna de machine in en brandschoon!+1
En oxi poeder koop je bij de Lidl
quote:jubelientje schreef op 07 december 2015 @ 20:25:

[...]

Nee, met een aluhoedje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ouderwetse ossengalzeep. Verkrijgbaar bij Jumbo sowieso. Inwrijven en even weken. Ik kreeg er zelfs van dat zwarte hydrauliekvet mee weg.
Een zwarte set kopen. Of heel veel weken.
Schaar?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Als het weken niet (afdoende) helpt; beetje chloor in een bakje, met een doekje ofzo chloor op de vlekken deppen en dan meteen in de wasmarie.
quote:poeziewoezie schreef op 07 december 2015 @ 20:24:

[...]

In mijn blootje zeker? Het is maar net wat jij lekker vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven