Onder hypnose

08-12-2015 22:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb volgende week een afspraak bij een hypnotiseur en ga voor de eerste keer onder

hypnose. Is er hier iemand die ervaring heeft met onder hypnose gaan en heeft het geholpen tegen de eventuele klachten?
Ik lees ff mee.
Hypnotherapeute hielp mij van boosheid af.
Ik ben vorig jaar geweest om te kunnen afvallen. Helaas....
Ik heb regressie therapie gedaan, dan ga je ook onder een soort van hypnose. Vond het erg waardevol, kon er achter komen waarom ik bepaalde gevoelens had.
Ik hoop toch dat het helpt TEGEN klachten i,p,v, VOOR klachten.
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb 15 jaar geleden 3 hypnotherapie sessies gehad en dat heeft me prima geholpen om van mijn onverwerkte jeugdtrauma's af te komen. Ik had wel een kundige en integere therapeut.
Love is the meaning of life
quote:Bitje93 schreef op 08 december 2015 @ 23:01:

Ik hoop toch dat het helpt TEGEN klachten i,p,v, VOOR klachten.Haha, ja dat hoop ik toch ook, zal het veranderen.
quote:proudmama33 schreef op 08 december 2015 @ 22:43:

Ik ben vorig jaar geweest om te kunnen afvallen. Helaas....Proudmama, heb jij helemaal geen resultaat gehad, of heeft het tijdelijk geholpen?
Hoewel ik er aanvankelijk aarzelend over was, heeft het mij enorm geholpen met een onverwerkt verleden. Speelde ook mee dat ik een goeie klik met de therapeut had.
quote:Pielepallepoentje schreef op 08 december 2015 @ 23:41:

[...]

Proudmama, heb jij helemaal geen resultaat gehad, of heeft het tijdelijk geholpen?

Helemaal geen. Ik mag nog een keer gratis terugkomen, en dat zou ik ook moeten doen. Maar ik geloof er niet meer in... Was ook wel een soort wanhopige poging hoor, een jaar geleden inmiddels.

Mag ik vragen wat jij wil doen?
Ik ga onder hypnose omdat ik last heb van winterdepressie.
Ah oke. En hoe kom je op hypnose? Heb je al veel geprobeerd?
Ja, heb veel dingen geprobeerd, daglicht lampen, elke dag uur naar buiten, sporten.

Maar elk jaar rond november trekt de somberheid me helemaal naar beneden. Lig het liefst in mijn bed en wil er pas in maart weer uitkomen.

Ik hoorde van iemand waarbij hypnose goed heeft geholpen.

En ik was van plan als ik tevreden zou zijn met de hypnose en hypnotherapeute om ook onder hypnose te gaan om af te vallen, vandaar dat ik ook geïnteresseerd was in jou ervaringen.

Ben jij maar 1x geweest?

Op de site van de hypnosepraktijk waar ik naar toe ga staat dat er voor afvallen doorgaans 3afspraken nodig zijn, soms meer.
Oh echt? Oh dat wist ik niet. Ik ben niet bij een praktijk geweest maar bij een zelfstandige hypnotherapeut.

Wat vervelend zeg die winterdepressie. Ik ben vroeger vaak somber/depressief geweest maar dat heb ik nu niet meer. Nu ben ik gewoon een doemdenker en onzeker.
Wat zij deed tijdens mijn hypnose, is aan mijn onderbewuste vertellen dat ik er mag zijn. Dat ik mooi ben, dat ik de moeite waard ben.

Ik lag op een bankje en moest me concentreren op haar stem. Ik weet niet hoe 'onder hypnose' moet voelen. 'Aar ik had zelf niet het gevoel dat ik onder hypnose was.
Twee vriendinnen van me zijn ook is onder hypnose geweest, de ene voor haar bevalling en de andere voor depressie. Ze vertelden mij dat zei ook niet het idee hadden dat ze onder hypnose waren, maar de ene kon haar ogen niet opendoen en de andere kon haar armen niet meer optillen. Het deed dus wel wat die hypnose. Heb jij er verder wel iets van gemerkt? Wat ik heb begrepen is dat je de eerste uren na hypnose je jezelf erg fijn en ontspannen voelt, was dit ook zo bij jou?
Nee heb ik niet gemerkt. Ik moet wel zeggen dat ik net thuis zat met een burn-out.

Ik heb het die dag wel rustig aan gedaan. Maar ik had gehoopt dat het wat zou doen. Misschien was de timing verkeerd, kan ook. Mijn prioriteiten lagen anders doordat ik ineens opgebrand was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven