Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen met Capabel

09-12-2015 09:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve leden,

Ik heb op het forum al een aantal topic langs zien komen over capabel..

Ik zat eraan te denken om daar ook een opleiding te beginnen.

Ik heb namelijk tot 2 maal toe een verkeerde studie gekozen, waardoor ik 2 jaar heb verspild.

Totaal geen zin meer om weer een nieuwe opleiding te gaan doen vanaf jaar 1 met allemaal van die 16jarigen in je klas..

Toen kwam ik langs Capabel.. en las dat je binnen 1 jaar je MBO niv. 4 diploma kunt halen en dat je maar 1 dag naar school gaat en de rest is zelfstudie (en ook een dag stage volgensmij) + je ontvangt ook gewoon stufi.

Toch heb ik zo mijn twijfels.. het is namelijk wel prijzig, 4x zo duur als een normale voltijd studie.. Je kan het wel in termijnen betalen dat is wel een opluchting, maar nog steeds erg duur. En een MBO niv. 4 opleiding in 1 jaar? Is dat dan niet moeilijk, want ik neem aan dat de stof van 4 jaar dan in 1 jaar wordt gestopt? En als je dan een diploma haalt, is die dan evenveel waard als een diploma van de normale studie van 4 jaar?

Ik hoop dat mensen hier hun ervaringen willen delen, aangezien het toch wel prijzig is en ik niet wéér de verkeerde keuze wil maken.

bedankt
Een 4 jarige mbo-opleiding in 1 jaar doen met maar 1 dag in de week naar school? Dat lijkt me niet te doen. Je hebt toch uitleg nodig?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien handig om te melden welke opleiding precies en welke locatie?

Ik vond trouwens wel deze site: http://publicaties.onderwijsinspectie.n ... stellingen Als je iets naar beneden scrollt, zie je een aantal opleidingen van Capabel die recent niet goed zijn bevonden door de Onderwijsinspectie.
Ik heb ooit een mbo-opleiding in 1 jaar gedaan via capabel. Ik vond dit toen erg goed te doen, maar was wel de enige van mijn jaar die het in 1 jaar gehaald heeft. Ik heb 'm in Rotterdam gedaan en die opleiding staat niet in de lijst hierboven. Moet wel zeggen dat ik erg makkelijk leer. Ik had er niet aan moeten denken 3 of 4 jaar over een mbo-opleiding te doen. Ik had ook vrij snel een baan, maar dat waren andere tijden. Geen idee hoe het nu ingeschat wordt. Heb inmiddels ook een hbo-diploma van een reguliere instelling, dus nu zal het waarschijnlijk minder uitmaken waar ik mijn mbo-diploma heb gehaald.
Ooit heb ik mbo doktersassistente in 1 jaar gedaan.(15 jaar geleden, niet via Capabel, maar waar ik het gedaan heb is wel overgenomen door Capabel dus zal wel iets soortsgelijks zijn) Goed te doen als je discipline hebt.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat via dit soort opleidingen (ook de thuisopleidingen) het veel lastiger is een stage plek te vinden (tenminste bij doktersassistente andere opleidingen weet ik niet). Ze bemiddelen hier haast niet in en de ROC hebben vaak hele goede contacten met stagebedrijven dus de leerlingen van een ROC worden veel sneller geplaatst.

Succes!
Bedankt voor de reacties !

Ik heb eens rondgekeken op internet en idd een stageplek vinden bij Capabel is best lastig..maar niet onmogelijk. Nog steeds twijfel ik want het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn..

Als iemand nog ervaringen heeft hoor ik het graag!
Hoi! Ik heb vorig jaar uitgebreid gereageerd in onderstaand topic

vraag over onderwijsgroep capabel

Mocht je nog vragen hebben, stuur maar een berichtje. Het meeste klopt nog wel, ben nu alleen veel verder in de opleiding (april klaar).
'Never give up on a dream just because of the time it will take to accomplish it. The time will pass anyway.' Earl Nightingale —

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven