Naar Efteling met kind van twee

09-12-2015 22:16 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vrijdag naar de Efteling met ons kind van twee.

Welke attracties zijn dan leuk? Uiteraard carnaval festival, carroussel en droomvlucht. Maar de bobbaan bijvoorbeeld? (er staat geen lengte beperking bij) Of is dat een heel onverantwoord plan
Persoonlijk vind ik haar nog erg klein, toch een prettige dag gewenst.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Fata Morgana! Man is Eftelingofiel en raadt de Bob af. Door de scherpe bochten wordt je heen en weer geslingerd, dan kan n kleintje zich toch bezeren. Lekker naar het Sprookjesbos, in de kabouterhuisjes :-)
Je kan je met een 2 jarige uitstekend een hele dag in het Sprookjesbos vermaken.
Met twee hebben wij de bob nog even laten zitten vanwege de kracht op haar nek. Nu met drie vindt ze het erg leuk. Met twee moet ook wel kunnen als je een arm om de nek legt.

De droomvlucht kan wat spannend zijn door het donker. Leuk is ook de schaatsbaan met springkussens, uiteraard het sprookjesbos, de bootjes op het plein voor de python, de Oude Tuffer (auto's die je moet 'sturen').
Fata morgana.
Die bobsleebaan gaat heel snel als ik mij goed herinner, dus dat zou ik niet doen.

Ik denk, kijkend naar mijn eigen dochter, ook dat het nog wat jong is.
Mijn destijds 3jarige vond alles eng. Ook het sprookjesbos.

Fatamorgana veel te donker. Net als Droomvlucht. Carnaval vond ze te lawaaierig. Ze is alleen in de bootjes op het meer geweest :-)
Ik ging er vanaf heel jong al in, volgens mij is het advies voor kinderen die zelfstandig kunnen lopen.

Maar ik vind het ding wel erg hard gaan dus dan wel in een doodsgrip vasthouden haha, anders gaan het lichaampje alle kanten op.

Maar het mag officiëel wel..
quote:PlayingTheAngel schreef op 09 december 2015 @ 22:19:

Fata Morgana! Man is Eftelingofiel en raadt de Bob af. Door de scherpe bochten wordt je heen en weer geslingerd, dan kan n kleintje zich toch bezeren. Lekker naar het Sprookjesbos, in de kabouterhuisjes :-)Dank
quote:AnDu schreef op 09 december 2015 @ 22:19:

Fata morgana.Ik twijfel of dat niet eng is ivm donker
Wij zijn afgelopen zomer met de oudste geweest van toen 1,5. Wij zijn in het sprookjesbos, het land van laaf incl monorail, de fiets treintjes, droomvlucht, carnaval, peuter speeltuin, de zweefmolen, de auto's en de scheepjes die rond draaien. Hij vond het allemaal geweldig en heeft ze van 10-17 continu vermaakt en was kapot.

Veel plezier
Fata Morgana absoluut niet doen met een peuter. Die is echt een stuk enger dan je je als volwassene herinnert, met een dichtvallend hek, een monster/reus, wilde dieren, onheilspellende muziek en een kerker die deels onder water staat waar een man in staat en ik geloof zelfs een lijk (was te druk met mijn dochters gezicht te bedekken om goed op te letten).

Wel leuk: Sprookjesbos, Droomvlucht, Pandadroom, draaimolens (Anton Pieckplein), Land van Laaf (met de slakken rond!), Carnaval Festival en evt. Polka Marina als je een half rondje met het treintje doet. De Pagode en de Gondoletta's zijn ook leuk voor een tweejarige, maar leuker als ze net iets ouder zijn. Verder heb je nog voorbij Carnaval Festival, richting de Python, de oldtimers en ik geloof nog zo'n kinder-attractie, maar ook die hebben we pas bezocht toen ze ouder was. Het doolhof tegenover Carnaval Festival is leuk en vergeet vooral de doodsimpele speeltuin niet. Dit is met een tweejarige een weekprogramma trouwens. Wij kwamen op die leeftijd niet veel verder dan Sprookjesbos, eventueel daar een voorstelling, en dan één attractie á la Droomvlucht of de slakken bij het Land van Laaf.
quote:myrthe81 schreef op 09 december 2015 @ 22:28:

[...]

Ik twijfel of dat niet eng is ivm donker

Veel te eng dus en niet (alleen) vanwege het donker.

Denk er bij zo'n kleintje ook om dat de trollen aan het einde van Droomvlucht eng gevonden kunnen worden. Vooral de trol vlak voor het eind, die opeens tussen de bomen vandaan komt. Daar waren wij niet op bedacht.
Mijn 2 (en 3) jarige vond de Efteling echt fantastisch. Bobbaan hebben wij niet gedaan. Wij zijn ook op een doordeweekse dag geweest en het was lekker rustig. Favorieten waren hier Carnaval Festival (nog een keer ), droomvlucht, sprookjesbos, land van Laaf, trein, Fata Morgana en nog veel meer.

Wij zijn niet in de Python en dergelijke geweest, maar we hadden tijd tekort. Dit jaar gaan we ook nog wel een keer, tijdens een studiedag ofzo.
Ik kan mij zelfs nog herinneren dat ik fata morgana eng vond. Toen was ik dus al een stuk ouder dan 2. Maar ben een schijtert met dit soort dingen
Kortom: het hangt van je kind af.

Bereid je erop voor dat ie alles eng vindt, dan kan het alleen maar meevallen
Nee inderdaad niet alleen donker, maar ook allerlei andere erg spannende dingen in de fata morgana voor zo'n kleintje. En ze is best snel bang
Fata morgana vond ik als 3 jarige (27 jaar geleden, maar volgens mij is die niets veranderd) doodeng. Moeder heeft aardig haar best moeten doen om mij in andere attracties te krijgen daarna. (Uiteraard heb ik dit van horen zeggen ;))

5 jaar later gingen we weer, toen was mijn broertje 3. Het moment dat we de hoek omgingen en de tijger zagen zette hij het op een krijsen en was de lol er ook wel af.

Mijn advies zou dan dus zijn: Fata morgana niet doen!

Carnaval en andere dingen die hier genoemd worden zijn denk ik erg leuk voor een 2 jarige en het sprookjesbos is ook heerlijk en kun je je erg lang vermaken.
Dan kun je je zelfs afvragen of Droomvlucht een goed idee is. Mijn kind vond dat als peuter doodeng. Pas vanaf een jaar of vier/vijf trok ze zo'n ritje in het donker met trollen op het eind.

Je kunt op youtube zoeken naar filmpjes van de attracties, zodat je zelf een beetje een inschatting kunt maken.
Alle peuters die ik in de Fata Morgana gezien heb, moesten huilen. En die van mij ook krijsen.
Mijn net driejarige vond Fata Morgana wel een beetje spannend, en ze hoefde niet nog een keer. Piranha is nu dicht, maar vond ze ook te eng. Bob zou ik niet doen.

Er is op veel attracties een baby switch; de ene ouder staat in de rij. Als die bijna aan de beurt is meldt de andere ouder zich met kind bij de uitgang. Ene ouder doet de attractie, stapt uit, zorgt voor kind, andere ouder mag via achteringang er tussen. Bijna tegelijk klaar.

Sprookjesbos, voorstelling in sprookjesbos, maar ook de paddestoelen, kabouterhuisjes (1 vorige week in reparatie), nu met sneeuw op de daken zijn altijd wel goed voor een tijdje oogjes uitkijken.

Dan de draak, de heks van Hans en Grietje.

Achter carrousel de miniatuur treintjes.

De olde tuffer, zelf sturen.

Trapautootjes hebben nu plaats gemaakt voor een langlaufbaantje.

Uitgebreid poffertjes eten is nu ook leuk.

Veel plezier!
Monsieur Cannibale?

Zeker als je in een van de 3 potten gaat die alleen op de grote schrijf zitten, valt de snelheid erg mee.
Wij vinden vorig jaar de fata morgana echt heel raar. Met die kerkers en toestanden. Ik ga d'r niet meer in.
Droomvlucht vond mijn erg angstige tweejarige leuk. Fata Morgana niet geprobeerd. Lijkt mijzelf niets.

Bobbaan ben ik met de vierjarige ingeweest. Dat was niets veel te snel. Terwijl zij bij schommelen en glijbanen nergens bang voor is en het haar niet snel genoeg kan gaan. Staat daar geen beperking op 1 meter op? Maar ik zou het met een tweejarige niet proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven