Help! Ik heb geen hobby
donderdag 10 december 2015 om 16:04
Vandaag even staan kletsen met een stel collega's, zoals altijd word de vraag gesteld wat er in het weeken op de planning staat. Een collega gaf aan dat ze zelf kerstkaarten maakt, dat is haar hobby ze verdiend er zelfs een leuk zakcentje mee, een andere collega speelt al jaren gitaar, weer een ander heeft breien als grote passie, en toen besefte ik dat ik helemaal geen hobby heb. Ik heb heel veel hobby's gehad maar dat bleken allemaal bevliegingen te zijn, het begon met borduren, avond aan avond zat ik te borduren, iedereen in mijn familie die jarig was kreeg een geborduurd kleedje of schilderij kado, en owee als mijn creatie geen ereplek kreeg in hun wonong, toen kwam breien, toen kwam zelf kleding maken, toen kwam kleuren, toen kwam cupcakes versieren, en nu ben ik hobbyloos. Ik begrijp er niks van, als ik ergens aan begin dan ben ik razend enthousiast, ik vertel van alles over mijn nieuw hobby tegen iedereen die het wil horen ik schaf van alles aan wat met mijn nieuwe hobby te maken heeft, iedere vrije minuut besteed ik aan mijn hobby en toch komt na verloop van tijd de klad erin. Mijn half afgemaakte creaties belanden ergens onderin een la.
Het enige waar ik al jaren geen genoeg van krijg is series en films kijken, maar dat kun je geen hobby noemen, zeker niet in gezelschap. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening en is er iemand die zich in mij herkend? En hebben jullie zelf een hobby die je al jaren beoefend???
Het enige waar ik al jaren geen genoeg van krijg is series en films kijken, maar dat kun je geen hobby noemen, zeker niet in gezelschap. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening en is er iemand die zich in mij herkend? En hebben jullie zelf een hobby die je al jaren beoefend???
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
donderdag 10 december 2015 om 16:08
donderdag 10 december 2015 om 16:08
donderdag 10 december 2015 om 16:11
Ik denk dat het lastig is om altijd passievol met je hobby bezig te zijn. Soms is het genoeg, schuif ik het een tijd(je) aan de kant en pak het weer op, of niet. Ik herken het wel, zoals jij beschrijft. Het is geen verplichting om een hobby te hebben maar als je iets leuk vind om te doen, geniet er dan van. En dat hoeft niet voor eeuwig te zijn
Liever niet mijn berichten quoten, het is slechts mijn mening/ervaring.
donderdag 10 december 2015 om 16:14
donderdag 10 december 2015 om 16:16
Ach, zo gaat het bij mij eigenlijk ook. Meestal in een cyclus, dan kom ik op een gegeven moment weer uit bij een eerdere bezigheid die al een lange tijd op een laag pitje staat. Of niet, ook goed. Voordeel vind ik wel dat ik met iedereen mee kan praten, van auto-sleutelaars tot sokkenbreiers en van musici tot hardlopers, ik weet er altijd net genoeg van om het gesprek te volgen en net te weinig om alles al te weten. Prima toch, die bevliegingen?
donderdag 10 december 2015 om 16:22
quote:KingImmortal schreef op 10 december 2015 @ 16:17:
[...]
het klinkt wel geil.
Wat dacht je van vingerhaken?
Ik heb ook niet echt een hobby zoals jij noemt maar ik verveel me niet. Ik kijk ook vaak documentaires over de meest uiteenlopende dingen of gewoon films en series. Verder staat het internet vol (beroepsmatig) interessante informatie en lees ik graag over verschillende dingen. Ik kan ook totaal niet overweg met naald en draad dus dat soort dingen worden het sowieso al niet.
[...]
het klinkt wel geil.
Wat dacht je van vingerhaken?
Ik heb ook niet echt een hobby zoals jij noemt maar ik verveel me niet. Ik kijk ook vaak documentaires over de meest uiteenlopende dingen of gewoon films en series. Verder staat het internet vol (beroepsmatig) interessante informatie en lees ik graag over verschillende dingen. Ik kan ook totaal niet overweg met naald en draad dus dat soort dingen worden het sowieso al niet.
donderdag 10 december 2015 om 16:24
Ach, niet druk om maken. Ten minste als het gaat om het praatje tegen collega's. Dat is toch niet het hogere doel van een hobby? Als je je nou de godganse tijd loopt te vervelen, dan snap ik dat je denkt 'ik moet een hobby', maar zo niet? Lekker films en series kijken .
Ik heb eerder het omgekeerde. Collega's die vertellen wat ze in t weekend hebben gedaan. Concerten, films, uitgaan... Dan durf ik niet aan te komen met mijn hobby's hoor (tenzij ze er expliciet naar vragen): postzegels verzamelen, haken en breien, oude atlassen verzamelen, moestuintje bijhouden... Klinkt ook niet bepaald flitsend enzo
, al mijn pogingen om mijn suffe imago toch eens van me af te schudden ten spijt...
Ik heb eerder het omgekeerde. Collega's die vertellen wat ze in t weekend hebben gedaan. Concerten, films, uitgaan... Dan durf ik niet aan te komen met mijn hobby's hoor (tenzij ze er expliciet naar vragen): postzegels verzamelen, haken en breien, oude atlassen verzamelen, moestuintje bijhouden... Klinkt ook niet bepaald flitsend enzo
donderdag 10 december 2015 om 16:25
Ik forum graag. Lees zo nu en dan een boek. En ik probeer wel eens te handwerken maar daar bak ik niet veel van. Verder weet ik veel van muziek en ga graag naar concerten, maar vanwege de prijs is dat max. 3-4 keer per jaar, afhankelijk ook van de act. Kortom... Ik heb eigenlijk ook geen hobby hoor! Kan er niet mee zitten eigenlijk, zolang ik me maar vermaak.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
donderdag 10 december 2015 om 16:42
Ik heb ook geen uitgesproken hobbies. Zolang ik niet hoef te solliciteren zit ik daar niet mee.
Mocht ik wel gaan solliciteren, dan vind ik het wel jammer dat ik niks origineels te melden heb op mijn C.V.
Op een of andere manier zie ik mijn toekomst wel altijd voor me vol met hobbies;
- piano spelen
- bakken
- allerlei sporten boefenen
- meer met fotografie doen, en niet alleen voor mezelf
- actief bezig zijn met de hond die we binnenkort krijgen, cursussen mee volgen e.d.
Dat doe ik nu allemaal nog niet omdat ik er geen tijd voor heb.
(of omdat uitstellen mijn hobby is )
Mocht ik wel gaan solliciteren, dan vind ik het wel jammer dat ik niks origineels te melden heb op mijn C.V.
Op een of andere manier zie ik mijn toekomst wel altijd voor me vol met hobbies;
- piano spelen
- bakken
- allerlei sporten boefenen
- meer met fotografie doen, en niet alleen voor mezelf
- actief bezig zijn met de hond die we binnenkort krijgen, cursussen mee volgen e.d.
Dat doe ik nu allemaal nog niet omdat ik er geen tijd voor heb.
(of omdat uitstellen mijn hobby is )
.
donderdag 10 december 2015 om 16:44
Ik moet altijd denken aan die reclame "ik houd van hobby's". Ik denk dat jij ook van hobby's houdt, maar niet te lang. Lekker switchen! Hebben de mensen in je omgeving tenminste ook ieder jaar weer genoeg cadeau ideeën! Zie het als een pluspunt. Zelf heb ik ook geen echte hobby's zoals sommige, maar ik vind winkelen heel erg leuk en forummen en uit eten gaan en lezen.