Help! Ik heb geen hobby
donderdag 10 december 2015 om 16:04
Vandaag even staan kletsen met een stel collega's, zoals altijd word de vraag gesteld wat er in het weeken op de planning staat. Een collega gaf aan dat ze zelf kerstkaarten maakt, dat is haar hobby ze verdiend er zelfs een leuk zakcentje mee, een andere collega speelt al jaren gitaar, weer een ander heeft breien als grote passie, en toen besefte ik dat ik helemaal geen hobby heb. Ik heb heel veel hobby's gehad maar dat bleken allemaal bevliegingen te zijn, het begon met borduren, avond aan avond zat ik te borduren, iedereen in mijn familie die jarig was kreeg een geborduurd kleedje of schilderij kado, en owee als mijn creatie geen ereplek kreeg in hun wonong, toen kwam breien, toen kwam zelf kleding maken, toen kwam kleuren, toen kwam cupcakes versieren, en nu ben ik hobbyloos. Ik begrijp er niks van, als ik ergens aan begin dan ben ik razend enthousiast, ik vertel van alles over mijn nieuw hobby tegen iedereen die het wil horen ik schaf van alles aan wat met mijn nieuwe hobby te maken heeft, iedere vrije minuut besteed ik aan mijn hobby en toch komt na verloop van tijd de klad erin. Mijn half afgemaakte creaties belanden ergens onderin een la.
Het enige waar ik al jaren geen genoeg van krijg is series en films kijken, maar dat kun je geen hobby noemen, zeker niet in gezelschap. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening en is er iemand die zich in mij herkend? En hebben jullie zelf een hobby die je al jaren beoefend???
Het enige waar ik al jaren geen genoeg van krijg is series en films kijken, maar dat kun je geen hobby noemen, zeker niet in gezelschap. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie mening en is er iemand die zich in mij herkend? En hebben jullie zelf een hobby die je al jaren beoefend???
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
donderdag 10 december 2015 om 16:45
Oja en handwerken leek me altijd verschrikkelijk maar vanmorgen kwam ik via Facebook dit tegen en dat lijkt me toch wel heel leuk. Die gaat op de lijst voor ooit.
Misschien ook iets voor jou TO? Als projectje tussendoor.
http://leeftips.nl/binnen ... erkleed-dit-is-zo-simpel/
Misschien ook iets voor jou TO? Als projectje tussendoor.
http://leeftips.nl/binnen ... erkleed-dit-is-zo-simpel/
.
donderdag 10 december 2015 om 17:05
donderdag 10 december 2015 om 17:14
Ik heb ook geen hobby, nog nooit gehad. Ik kan breien of kleding maken, maar doe dat alleen als ik echt iets wil wat ik niet kan kopen of als iemand aan me vraagt om wat te maken. Ik ben erg handig, maar vind dat gefrunnik niet leuk. Als ik vrij ben ga ik zwemmen of fietsen, maar dat valt niet onder hobby's volgens mijn kennissen, omdat het sporten zijn.
vrijdag 11 december 2015 om 11:25