Kerstboom

10-12-2015 18:28 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwsgierig topic

Gaan jullie voor een traditionele kerstboom

of een andere kerstboom?

The best is yet to come
Een traditionele neppert, met rode en gouden ballen en slingers.
Een nepboom met lampjes en witte versiering en dan en alles behalve ballen (dus ijskristallen, vogeltjes, bloemen, sterren, veel dingen met veertjes etc)
Een bescheiden nep boom. Man vind al die troepjes niets, en onze kat (en kind) vind het net iets te leuk.
traditioneel en nep.

Wel een lelijkerd, we moeten het dit jaar met de oude van mijn moeder doen. Er komt een nieuwe maar die schaffen we mooi pas na de kerst aan, is een stuk goedkoper.
Een kleine traditionele echte en een wat grotere steigerhouten. Hoef ik ook niet te kiezen...
Een nordman, vol roze action-meuk en lichtjes en cupcakes en echte candy canes - kitch ten top maar de firma Sloop en C° vindt dat niet erg
Voor het eerst in jaren een echte nordman. Op zolder staat nog een houten zelfgemaakte boom (door mijn vader). Weet alleen nog geen plekje er voor die laatste.
Wat hebben veel mensen een kunstboom! Ik snap niet dat je daar blij van kunt worden. Ik heb nog liever helemaal geen boom, dan een kunstboom.

Ik heb zoals ieder jaar een heerlijk geurende Nordmann staan, met lichtjes en een allegaartje aan ballen erin. Die bosgeur alleen al: genieten!
Nepperd.

De basiskleur van de versiering is goud en daar heel veel gekleurde, onbreekbare meuk tussen. Zwartepietjes van de Plus, kerstbeestensleutelhangers van Superdeboer, een Minion en een Scoobydoo van McDonald's en meer van dat soort gedoetjes.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Java schreef op 10 december 2015 @ 19:05:

Wat hebben veel mensen een kunstboom! Ik snap niet dat je daar blij van kunt worden. Ik heb nog liever helemaal geen boom, dan een kunstboom.

Ik heb zoals ieder jaar een heerlijk geurende Nordmann staan, met lichtjes en een allegaartje aan ballen erin. Die bosgeur alleen al: genieten!

Ik had het liefst ook een echte gehad, maar het was de keuze of een kunstboom OF geen boom.

Mijn man is zwaar allergisch voor kerstbomen ( wandelingen in bossen met sparren en dennen is dus ook geen optie hier) en zelf moet ik bekennen ook niet tegen iedere kerstboom goed te kunnen. Vroeger was het altijd afwachten hoe ik reageerde op de bomen die mijn ouders in huis haalden.

Dan liever een kunstboom, volgehangen met van alles, wat toch echt wel voor sfeer zorgt hier, dan helemaal geen boom. Een echte boom is een zieke, benauwde man met een geïrriteerde huid niet waard.

Geen boom is geen optie hier, dat vinden we beiden kaal staan en we houden juist wel van die kerstsfeer in huis.
Een echte enorm grote nordman.

Versierd met echt antieke versiersels geërfd van overgroot oma.

Verder de crea frutsels van mijn kinderen en ieder jaar mogen ze allebei iets voor in de boom uitzoeken, en dat zijn niet de mooiste hangers

Verder vooral veel kitch maar ik las ergens dat het vintage heet.

Uilen, hertjes, vlinders, vogels, kabouters, paddestoelen en weet ik wat nog meer.

En 2000 gekleurde lampjes.

Ik noem het mijn memory boom en ik vind hem serieus prachtig
Een traditionele kunstboom; een bescheiden, maar héél natuurgetrouw blauwsparretje. Met lampjes, zilvergrijze pegels, zilveren ballen en een zilveren piek.
Nordmann van 2,5 meter met lichtjes, witte slingers, ijsblauwe ballen, witte ballen, doorzichtige ballen met veren en houten decoraties. De piek is een grote zilveren glitterster. Dit jaar staat hij voor het eerst op de grond (ipv tafeltje) en hondlief heeft er nog geen plasje tegen gedaan #trots. Andere soort kerstbomen vind ik ook wel leuk, maar bij niet voor in mijn huis. Ik geniet telkens als ik naar mijn boom kijk.
Een kunstboom ik heb nog geen idee welke kleur ik er dit jaar in doe,zilver sowieso..

Die houten kerstbomen vind ik verschrikkelijk lelijk..
Traditioneel. Wel kunst. 1,80 hoog en mooi vol.

Met lampjes en de kerstballen die erin zitten zijn zwart (mat en glanzend) en lichtgrijs met zilveren horizontale glitterstrepen. De slingers zijn zwart, wit en zilver. Om de standaard heen een wit zacht kerstboomkleed en de piek is zilverkleur met glitters. Heb ook een glanzend zilverkleurige piek, dan kan ik afwisselen.

Alle ballen en de piek onbreekbaar vanwege de kat.
Een kleine, neppe, traditionele boom. Wel met zwarte en koperen ballen,
Wij gaan voor deze :

Met rood, zilver en zwart dit jaar
quote:Java schreef op 10 december 2015 @ 19:05:

Om de 5 a 10 jaar koop ik weer eens een echte maar heb een paar keer pech gehad,lag voor kerst het hele huis vol naalden,kluit vol mieren etc. En ondanks dat ik best een ruime woonkamer heb staat het ding me toch snel in de weg en een echte moet je weer wegbrengen etc.

Maar misschien gaan we dit jaar weer eens voor een echte.
Traditioneel en echt

Katten en kind worden strak in de hand gehouden hier :')

Koperkleurige ballen en slingers dit jaar
quote:Desperate_Housewive schreef op 10 december 2015 @ 19:24:

Wij gaan voor deze :

[afbeelding]

Met rood, zilver en zwart dit jaar mooi
The best is yet to come
Ik heb een traditionele echte. Met kleine ballen in allerlei verschillende kleuren, vogels, engeltjes, paddenstoelen, hartjes, cupcakes, kerstmannen, sneeuwpoppen en een chihuahua
quote:Chantilly21 schreef op 10 december 2015 @ 19:09:

[...]

Mijn man is zwaar allergisch voor kerstbomen ( wandelingen in bossen met sparren en dennen is dus ook geen optie hier) en zelf moet ik bekennen ook niet tegen iedere kerstboom goed te kunnen.Wat lijkt me dat jammer! Maar dan inderdaad liever een kunstboom.
of een witte boom. kan natuurlijk ook

The best is yet to come
Kunst; een alternatief model. Ik heb er meerdere. Er is genoeg ruimte tussen de gelaagde takken om ballen er diep in te kunnen hangen. Drie middelgrote, drie kleintjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:missisilly_83 schreef op 10 december 2015 @ 19:48:

[...]

mooi Dank je en met echte ballen ook trouwens! Plastic ballen doe ik niet aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven