Aanloopperiode cao?
vrijdag 11 december 2015 om 15:52
Iemand enig idee wat een aanloopperiode betekent in een CAO? Ik ga als fysiotherapeut werken in een verpleeghuis/revalidatie en val dan onder CAO vvt fwg 55. Deze begint met 2 aanloopperiodes en daarna met jaren ervaring (0-...). Ik ben net afgestudeerd dus ik val onder 0 jaar ervaring. Moet ik dan in die kolom kijken qua salaris of beginnen in de aanloopperiode?
vrijdag 11 december 2015 om 17:03
Aanloopperiodieken zijn niet per se voor leerlingen (die krijgen meestal een leerlingesalaris en zitten niet in een schaal). Ik ben toen ik net startte als afgestudeerde in aanloopperiodiek 0 begonnen. Vanuit daar naar aanloopperiodiek 1, trede 0, trede 1 etc. (Andere functie, zelfde cao).
Volgtredes hebben niet per se met aantal jaren ervaring te maken. Tuurlijk ga je mt ervaring wel omhoog, maar het is niet zo dat je bij 1 jaar ervaring in trede 1 zit, 2 jaar in trede 2 enz. Heeft te maken met verschillende factoren.
Volgtredes hebben niet per se met aantal jaren ervaring te maken. Tuurlijk ga je mt ervaring wel omhoog, maar het is niet zo dat je bij 1 jaar ervaring in trede 1 zit, 2 jaar in trede 2 enz. Heeft te maken met verschillende factoren.
anoniem_63dc23265a3fb wijzigde dit bericht op 11-12-2015 17:08
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
vrijdag 11 december 2015 om 17:09
Ik ga dit even volgen. Ik werk als verpleegkundige in een revalidatie/verpleeghuis (FWG 45), en ben dus wel ingeschaald in de eerste aanloopperiode (ben in juli afgestudeerd en in juli aangenomen bij huidige baan). Nu ik erover nadenk betekend dat, dat ik dadelijk met 2 jaar werkervaring in de 0 schaal terecht zou komen.