Lang vliegen met een dreumes (1,5 jaar)

18-09-2008 09:59 56 berichten
Hallo,

In november gaan wij op vakantie naar Curacao.En onze dochter van (dan) 1,5 jaar oud nemen we lekker mee. We hebben voor haar geen extra stoel geboekt, dus gaat ze bij ons op schoot. De vluchten duren ongeveer 10 uur. We vliegen met KLM, op de heenweg vliegen we om 12.00 uur, terug om 18.00 uur en de nacht door. Ik heb al gekeken voor een wiegje, maar die gaan maar tot 9 kg en max 68 cm bij de KLM, tenminste volgens de site.

Heeft er iemand tips om de (eventuele) overlast voor ons, de crew en overige reizigers zo klein mogelijk te houden? En voor haar zo leuk mogelijk natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo, ik ben begin dit jaar met Air France van Libanon naar Parijs CDG gevlogen en dat toestel had allemaal eigen entertainment (echt supernieuwe films en series etc.)

Op de terugweg uit China zat het halve vliegtuig vol met chinese babietjes en hun (geloof Italiaanse) adoptieouders. Dat was echt een massa-adoptie. En nu zijn chinese kindjes vaak heel makkelijke, maar af en toe kwamen de poepluier walmen en het gekrakeel je echt wel de neus uit.

(Hou best van vliegen, maar kan met moeite 4 uur stil zitten, laat staan een nachtvlucht van 10 uur zonder slaap. En dan sjouw ik nog wel allemaal boekjes en puzzels mee...).
quote:stes schreef op 24 september 2008 @ 13:52:

(en geen valeriaan geven hoor, vind ik echt belachelijk. Als het uit de hand loopt hebben we altijd nog morfine aan boord ...)
volgende week vlieg ik naar Brazilie en ik hoop dat er geen krijsende koters aan boord zijn......
Onze ervaring is dat de kinderen zo onder de indruk zijn van Schiphol en het vliegtuig dat ze dan al ver slapen.... Althans mijn kinderen dan. Ben vorige maand nog met drie jarige en 6 maanden oude kinderen gevlogen. Binnen Europa, dat wel. Vorig jaar met toen 2 jarige naar Canada gevlogen. Met air transat, geen luxe maatschappij maar ordinaire charter. Is erg goed gegaan. Zorg dat je een paar goedkope cadeautjes bij je hebt (kruidvat, Zeeman zoiets) en kinderen vermaken zich prima. Het merendeel is pas op plaats van bestemming open gegaan. Meestal is moeders meer gestresst in hun plaats. Zorg dat je zelf ook rustig bent en laat je kind af en toe op en neer lopen, eventueel samen. Dan hoef je niemand tot last te zijn, er strekken zoveel mensen even de benen.

En zoals hier al eerder vermeld, er zullen meer kinderen mee vliegen, dan is het sluiten van vriendschappen zo gebeurt!
Even nog en paar tips uit de lose pols van een recente ervaringsdeskundige>

- zorg voor speelgoed wat hij leuk vind< kleurboeken, playmobil etc

- veel extra kleren mee voor knoeien en kotspartijen

- ook voor jezelf een extra t-shirt voor als er over je heen gekotst wordt!

- lege plastic tasjes mee als kotstasjes
Ook een tip van een ervaringsdeskundige....

Ook een extra broek en extra laarzen!

De kots zat in mijn laarzen:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven