Kerstbudget
zaterdag 12 december 2015 om 19:07
In navolging van het topic over sintbudgetten. Hoe veel geven jullie uit?
Ik zit nu op 130 euro voor boodschappen (daar zitten ook boodschappen voor de komende week bij maar toch...oeps) en versieringen. En er komen nog boodschappen bij, de niet lang houdbare producten. Ik schat dat dat ook nog wel 50 zal worden. Cadeautjes slaan we dit jaar een keer over.
En jullie?
Ik zit nu op 130 euro voor boodschappen (daar zitten ook boodschappen voor de komende week bij maar toch...oeps) en versieringen. En er komen nog boodschappen bij, de niet lang houdbare producten. Ik schat dat dat ook nog wel 50 zal worden. Cadeautjes slaan we dit jaar een keer over.
En jullie?
zaterdag 12 december 2015 om 19:09
Cadeautjes doe ik nooit aan met Kerst, nooit geweten dat dat een Nederlandse traditie was. Volgens mij hebben we daar de Sint voor.
En de rest, tja, zie wel. Versieringen heb ik al in voorraad, kan ik elk jaar hergebruiken, en de rest misschien 150 euro in totaal, maar veel meer zal het niet worden.
En de rest, tja, zie wel. Versieringen heb ik al in voorraad, kan ik elk jaar hergebruiken, en de rest misschien 150 euro in totaal, maar veel meer zal het niet worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 12 december 2015 om 19:10
Wij (stel) eten met kerst bij de (schoon) ouders. Dus geen boodschappenbudget, wel cadeaus en andere dingen. Kerstboom en versiering (meeste hebben we natuurlijk al) totaal ca 100 euro. We doen niet echt aan cadeaus maar willen ook niet met lege handen komen. Totaal ca 70 euro. Daarnaast gaan we altijd met kerst naar een voorstelling (musical of ballet oid) met zn tweeën, waaraan we ca 100-160 euro uitgeven. Klinkt bij elkaar eigenlijk nog best veel, en dan hebben we aan eten niets uitgegeven….
zaterdag 12 december 2015 om 19:11
De boom staat inmiddels, zonder extra kosten. Heb van voorgaande jaren alles hergebruikt. Heb een nieuw rokje gekocht, kosten ¤ 30, daarnaast voor 1ste kerstdag een boeket bloemen voor mijn moeder, kost denk ik ¤ 20, omdat zij het weer organiseert, dus aan eten geen kosten. Ik neem wel wat lekkers bij de koffie mee, kost denk ik ¤ 10 / 15¤
Tweede kerstdag gaan we in ons vaste restaurant eten, geen kerstopsmuk, gewoon lekker zoals anders. Kost ons denk ik ¤ 60.
Al met al valt het wel mee gelukkig.
Tweede kerstdag gaan we in ons vaste restaurant eten, geen kerstopsmuk, gewoon lekker zoals anders. Kost ons denk ik ¤ 60.
Al met al valt het wel mee gelukkig.
zaterdag 12 december 2015 om 19:13
zaterdag 12 december 2015 om 19:15
zaterdag 12 december 2015 om 19:16
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:12:
Als je bedenkt dat een kerstboom plus versiering een paar weken blijft en dat velen op hun geld moeten letten, is het nog onzinniger. Betaal liever een rekening of spaar het!
Wij doen al jaren met dezelfde boom en versiering, dus dat hoeft na de eerste investering niet veel /niets te kosten.
Bij de gemiddelde kringloop kun je ook vaak best goedkoop nieuwe kerstspullen aanschaffen. Of in de opruiming na kerst, kost het ook geen drol.
Als je bedenkt dat een kerstboom plus versiering een paar weken blijft en dat velen op hun geld moeten letten, is het nog onzinniger. Betaal liever een rekening of spaar het!
Wij doen al jaren met dezelfde boom en versiering, dus dat hoeft na de eerste investering niet veel /niets te kosten.
Bij de gemiddelde kringloop kun je ook vaak best goedkoop nieuwe kerstspullen aanschaffen. Of in de opruiming na kerst, kost het ook geen drol.
zaterdag 12 december 2015 om 19:20
quote:Jenette schreef op 12 december 2015 @ 19:18:
Luiwammes, bewuste keuze. Wij hebben genoeg inkomen maar vinden het zonde van het geld. Ik spendeer liever geld aan duurzame spullen. Niet aan commercie.Maar dan hoef je toch niet zo zuur te reageren op anderen die het wel leuk vinden, en ondanks een klein budget wat feestelijkheid willen? Ieder zijn eigen ding toch?
Luiwammes, bewuste keuze. Wij hebben genoeg inkomen maar vinden het zonde van het geld. Ik spendeer liever geld aan duurzame spullen. Niet aan commercie.Maar dan hoef je toch niet zo zuur te reageren op anderen die het wel leuk vinden, en ondanks een klein budget wat feestelijkheid willen? Ieder zijn eigen ding toch?
zaterdag 12 december 2015 om 19:22
Kerst is natuurlijk voor een deel commercie. Maar ook leuk en gezellig.
Mijn man vond een boom in de kamer ook onzinnig, maar nu we er allemaal (hij ook!) zo van genieten haalt hij er lachend eentje in huis.
Tradities maken het leven ook overzichtelijk, en geven afleiding van de dagelijkse zaken.
Pluk de dag.
Mijn man vond een boom in de kamer ook onzinnig, maar nu we er allemaal (hij ook!) zo van genieten haalt hij er lachend eentje in huis.
Tradities maken het leven ook overzichtelijk, en geven afleiding van de dagelijkse zaken.
Pluk de dag.
zaterdag 12 december 2015 om 19:24
Jenette daar hoef je toch niemand van te overtuigen? Ieder zijn meug hoor.
Hier halen we echt goede vis, ongeveer ¤ 20, verder niet eens zoveel extra boodschappen. Wel altijd een leuk assortiment aan chocolade en koekjes e.d. voor bij de koffie. Worden we blij van.
En natuurlijk een attentie voor degene waar we tweede kerstdag te gast zijn.
Hier halen we echt goede vis, ongeveer ¤ 20, verder niet eens zoveel extra boodschappen. Wel altijd een leuk assortiment aan chocolade en koekjes e.d. voor bij de koffie. Worden we blij van.
En natuurlijk een attentie voor degene waar we tweede kerstdag te gast zijn.