Berlijn, tips!

13-12-2015 18:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Binnenkort ga ik een weekendje weg, Berlijn it is.

Ik ben er nog nooit geweest, hebben jullie tips voor mij?

Must see's, shoppen, uiteten etc.

Ik heb gehoord dat de DM een hele fijne drogist is met mooie prijsjes.

Verder ken ik alleen de Berlijnse muur en daar houdt mijn kennis op haha.

Alvast bedankt!
'Waarlijk, na moeilijke tijden komen er makkelijke tijden.' Quran 94:6
berlijn-blog.nl alle info die je nodig hebt.
Berlijn is echt geweldig. Ga shoppen bij La Fayette, gaaf warenhuis. En bezichtig de Reichstag! Wel vroeg gaan want er staat altijd een enorme wachtrij. Brandenburger Tor is ook heel mooi om te zien. En vanaf de Fehrnsehenturm heb je een geweldig uitzicht over de stad. Als je geen hoogtevrees hebt tenminste haha...

Veel plezier alvast.
Wij zijn er 2x geweest en de eerste keer hebben we een fietstocht gemaakt. Geboekt bij baja bikes,uitgevoerd door Berlin on bike vertrek vanaf de Kulturbrauerei. Echt een aanrader!

En verder wat rond gelopen met het 100%boekje.
quote:houten1983 schreef op 13 december 2015 @ 18:46:

Berlijn is echt geweldig. Ga shoppen bij La Fayette, gaaf warenhuis. En bezichtig de Reichstag! Wel vroeg gaan want er staat altijd een enorme wachtrij. Brandenburger Tor is ook heel mooi om te zien. En vanaf de Fehrnsehenturm heb je een geweldig uitzicht over de stad. Als je geen hoogtevrees hebt tenminste haha...

Veel plezier alvast.KaDeWe is nog leuker!
Koop een dagkaart voor het openbaar vervoer en stap op bus 100 en/of 200 en je komt langs alle bijzondere hoogtepunten in Berlijn. Je kunt uitstappen waar je wilt en weer opstappen als je verder wilt. Absolute aanrader.
Eerst denken dan doen
Ja KaDeWe is ook echt top! ))) Die was ik ff vergeten
quote:dolfje schreef op 13 december 2015 @ 18:45:

berlijn-blog.nl alle info die je nodig hebt.Doen in Berlijn is ook een aanrader.
Voor de DM hoef je natuurlijk niet naar Berlijn, er is zo veel moois te zien en jij denkt aan de DM?
boekje 100% Berlijn
quote:gismo72 schreef op 13 december 2015 @ 19:12:

Voor de DM hoef je natuurlijk niet naar Berlijn, er is zo veel moois te zien en jij denkt aan de DM? Precies! En als je perse wilt winkelen zijn er veel meer andere leukere apartere winkels.
Als je naar de Reichstag wilt, moet je je van te voren aanmelden. Even op de website kijken dus.

Ik vond het Holocaustmonument erg indrukwekkend. Je kunt ook de gouden engel in (weet ff niet meer hoe dat heet, maar je kent het misschien van de Love Parade). Is niet zo'n groot museum en vond er persoonlijk ook niet zoveel aan.

Shoppen: KaDeWe (metro naar Wittenbergplatz). Als je alsmaar rechtdoor loopt, kom je uit op de Ku'damm en da's ook erg leuk winkelen!
Gaaf, Berlijn! Een weekendje is natuurlijk veel te kort.

Zelf vind ik vooral de wijken in het oosten leuk (Friedrichshain, Mitte, Prenzlauer Berg), en Kreuzberg. En tegenwoordig ook Neuköln. Veel straatkunst en hippe cafeetjes en gekke winkeltjes en biertuinen en stadsstrandjes.

Het westen vind ik een beetje teveel lijken op alle andere Duitse steden.

Wat favoriete plekjes:

- Morgenrot brunchcafé, 'all you can eat', je bepaalt zelf wat je bepaalt (destijds van ¤4 tot ¤8, afhankelijk van je inkomen en wat je het waard vind, drankjes apart... misschien nu iets duurder geworden).

- Monsieur Vuong, heerlijk Vietnamees eten. Lunch of diner. 's Avonds vaak een rij.

- Holocaust Denkmal (memorial). Een indrukwekkend 'veld' van blokken vlakbij de Brandenburger Tor. Om de jodenvervolging te gedenken.

Holocaust Denkmal

- het Russisch monument.

- het Stasi-museum, wel alles in het Duits. En het gebouw is een beetje moeilijk te vinden.

- het Joods museum is ook indrukwekkend.

- Op zondag naar de vlooienmarkt op Boxhagenerplatz.

- Leuke winkelstraat = Kastanienallee, Oderbergerstrasse (Prenzlauer Berg); en Simon Dachstrasse en omgeving (Friedrichshain).

- Op zondagochtend naar de eetverdieping van de KaDeWe. Dikke Duitsers in bontjassen aan de kaviaar en champagne.

Zelf vond ik Reichstag enorm tegenvallen toen ik na lang wachten in de kou, eindelijk binnen was. Die ronde trap en de spiegels zijn wel geinig maar verder vond ik er niet veel aan.

Verder hier kijken of de app downloaden: http://www.spottedbylocals.com/berlin/

(de website is gratis, de app kost wat geld... maar vond ik wel de moeite waard in andere steden)

En ook leuk: 6 beste Open Air locaties:

http://enjoy-berlin.nl/de ... -air-locaties-in-berlijn/

Of vanaf Teufelsberg de stad van bovenaf bekijken:

http://enjoy-berlin.nl/een-groen-stukje ... ufelsberg/

Viel Spass! Ik moet ook echt weer eens gaan...
You can never have too many hats, gloves and shoes
Het voormalige oost Berlijn is een stuk leuker dan het westen. Veel aparter.
quote:dolfje schreef op 13 december 2015 @ 19:29:

Het voormalige oost Berlijn is een stuk leuker dan het westen. Veel aparter.

Ja precies, vind ik ook.

Alleen Kreuzberg is ook heel tof, maar hoorde vroeger bij West.
You can never have too many hats, gloves and shoes
De kerkhoven aan de Bergmanstrasse zijn ook de moeite om even overheen te lopen. Hele grote en oude familiegraven.
Wij hebben ook gefietst door Berlijn. Prachtige manier om in korte tijd veel highlights te zien! Verder de moeite waard is de fernsehenturum hoog, maar mooi uitzicht. Oh ja; bij slecht weer hoef je dat niet te doen, dan is het mistig bovenin dat dus even afwachten tot je er bent. Je kan daar ook eten, maar dat vonden wij erg prijzig. De muur is indrukwekkend.
Toch nog even over de DM drogist (sorry cultuurtipgevers ); dat is inderdaad een fijne drogist en heel goedkoop. Weet niet of je wel eens haarverf koopt, maar zoja; haal het daar! Syoss haarverf is daar zo'n 3 tot 4 keer zo goedkoop als in Nederland.
Nothing happens for a reason
Een (gratis) rondleiding met Alternative Berlin. Vooral gericht op streetart, de kraakbeweging, nieuwe hotspots etc., erg leuk!

Voor's avonds de Kulturbrauerei, eten in Prenzlauerberg, er zitten heel veel lekkere en goedkope Vietnamese/Aziatische eettentjes.

Een tour van Berliner Unterwelten.
Wij zijn in Berlijn ook naar het olympisch stadion geweest! Ligt buiten het centrum, maar was echt de moeite waard. Hebben daar een rondleiding gehad, en zelfs mijn ma, die niks met sport etc heeft, vond het interessant!
Reseveer Reichstag via internet, dat scheelt heel lang wachten. Zoek een hotel in Oost, veel gezelliger dan West. Veel leuke kleine restaurantjes waar je voor een klein prijsje heerllijk kan eten.

Ik vond Hohenschonhausen zeer indrukwekkend, maar dat moet je trekken. Verder is veel al genoemd.
quote:ducktape schreef op 13 december 2015 @ 19:46:

Wij zijn in Berlijn ook naar het olympisch stadion geweest! Ligt buiten het centrum, maar was echt de moeite waard. Hebben daar een rondleiding gehad, en zelfs mijn ma, die niks met sport etc heeft, vond het interessant!

Dat waren wij dit jaar van plan maar onderweg daar naartoe begon er iets tenop te vallen nl voetbal supporters. ..

Check dus wel of er geen voetbal wedstrijd is.

Wij waren er dus en konden weer omdraaien. .

Het oude vliegveld is ook leuk. Kan je blijkbaar ook rondleidingen krijgen maar wij vonden niet waar..

2 missers dus in 1 trip.
Trabisafari.

Leuk, hoor
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Geweldige stad met een hele prettige Vibe. monument inderdaad heel indrukwekkend (intimiderend zelfs) echt heel sterk. Verder als je er van houd de clubs in (mijn reden voor weekendjes Berlijn😊) ga ook eens op avontuur buiten het stadscentrum in Berlijn is ook in de buitenwijken elke keer weer iets mafs te ontdekken. Mijn tip is dus kort gezegd, ga lekker op avontuur en zie waar je terrecht komt. Dat kan in Berlijn en is nooit saai☺
Het Hardrock Café.

Berlin Zoo. Toen wij er waren lag er een dik pak sneeuw. Olifanten speelden in de sneeuw en de giraffen stonden binnen ivm gevaar voor uitglijden.

Alle bezienswaardigheden die met de geschiedenis te maken hebben zoals (restant van) de muur, checkpoint Charlie, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven