Franse crematie

20-12-2015 08:47 6 berichten
Deze week heb ik een crematie welke zich bevindt in Frankrijk.

Ik ben 15 jr geleden ook eens bij een Franse crematie geweest en kan me nog vaag herinneren dat het net even anders gaat als wij hier gewend zijn.

Denk aan een aparte kamer waar je de kist de oven in geschoven kan zien worden via een tv.

Maar waar ik nu tegen aan loop is wat trek ik aan.

Het zullen ze zenuwen en het verdriet wel zijn maar ik loop een beetje vast hierin.

Helemaal in het zwart?

Of juist niet.

Zoveel anders is het toch niet qua kledingvoorschrift?

En als ik het hier zo schrijf klinkt het echt onbenullig maar ik krijg graag tips.
Alle reacties Link kopieren
Zwart is altijd goed. Anders kun je het altijd navragen bij degene door wie je uitgenodigd bent. Gecondoleerd!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Zwart is prima, ook in Frankrijk.

Dat van die kist kan in Nederland tegenwoordig ook. Je kunt het zelfs live zien, al is dat volgens mij vaak wel alleen voor de naaste familie.

Gecondoleerd
Stemmige kleuren sowieso.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb even voor je geGoogled en wat ik zo lees zijn bedekte kleuren prima en is de dress code ergens tussen casual en chic.

Ik lees ook dat de gasten wat vroeger worden verwacht (min. 15 voor het afscheid) en dat het erg snel kan gaan. Ook wordt er vaak gecollecteerd, dus stop wat Euro's in je zak.

Heb je hier iets aan?

http://services.completef ... ums/519620/PrintPost.aspx
Bedankt!

Hier kan ik wel iets mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven