Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:gadgetfreak schreef op 21 december 2015 @ 08:48:

Oei

Nu ben ik echt de langste-meeschrijfster-die-nog-niet-zwanger-is in dit forum.

Wat een ellende. moest ook meteen aan jou denken Gadget
Houd moed gadget! Bij Suze bleek de arts dus toch gelijk te hebben, dat het moest kunnen lukken. Geeft dat je niet ook een beetje hoop? Jij bent gewoon de volgende!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
WAUW SUZE! Wat een nieuws, wat een nieuws! Geweldig!! Christmas came early!! Gefeliciteerd Lieverd!

Gaan jullie het gelijk aan de family vertellen met kerst?! Zoo leukk!!

Ja ik ben ook benieuwd naar Elliepie, hopelijk is de lange radiostilte alleen maar goed nieuws!
Life is a party to be thrown
Ook bij jou gaat het helemaal goedkomen Gadget, maar ik weet dat je ook niks aan dit soort uitspraken hebt.

Ik kan daar zelf namelijk ook niks mee (hoe weet je dat dan! en wanneer dan?) Maar echt.. Extra dikke knuffel voor jou!

@Kim, wij willen het liefst eerst de echo afwachten. Dus dat wordt een hoop gesjoemel de komende dagen... Hopelijk lukt het om het vol te houden.
@Suze Ben echt zo blij voor jullie!

Ja en slim om de echo af te wachten! Ga je al de vk bellen? En gewoon met het diner naast je man gaan zitten zodat hij jou glas wijn leeg kan drinken, gewoon af en toe em aan je lippen zetten en net doen alsof je een slokje neemt, heeft niemand het door haha!
quote:kiml schreef op 21 december 2015 @ 11:36:

@Suze Ben echt zo blij voor jullie!

Ja en slim om de echo af te wachten! Ga je al de vk bellen? En gewoon met het diner naast je man gaan zitten zodat hij jou glas wijn leeg kan drinken, gewoon af en toe em aan je lippen zetten en net doen alsof je een slokje neemt, heeft niemand het door haha!

ha, dat lukte bij mij niet hoor. schoonouders & mn broer hadden het redelijk snel door (hoewel ze er niets van gezegd hebben tot we ze officieel inlichtten) . dat lukt enkel als je kan rondlopen met je glas, en je hem dan toevallig naast die van man zet, zodat hij dan aan beide kan drinken zonder dat het opvalt. aan tafel valt dat nogal op, zeker als ze er op wachten of dit verwachtende zijn...

ps. je kleintje is nu nog maar ingenesteld. er is nog niet echt een band met jou, en het neemt ook nog geen voedingsstoffen op. dus mag je gerust nog ééntje drinken... niet te veel uiteraard, maar als je de schijn wilt ophouden, dan mag het glas aan je lippen zetten en slokje nemen zeker nog hoor... zelfs nu doe ik dat nog soms, als ik echt eens zin heb in een ander smaakje als frisdrank of water... (23w1d)
Gadget: wil je toch even een digitale knuffel brengen

Ook hier heb je niks aan, maar toch!

Suze: je kan ook de algemeen gebruikte smoes van de antibioticakuur gebruiken voor een blaasontsteking ;)

Inderdaad lastiger om je mond te houden rondom de feestdagen ook met al het eten enzo! 😊 Maar het is het waard!
Everything happens for a reason
Haha die van Flower is goed!

Misstiek; drink jij nog alcohol? Of maak je alleen je lippen nat? Hier in NL is dat echt een dikke no-go! Ik heb een keer een docu gezien over kinderen met het FAS-syndroom...pppffff no way jose dat ik alcohol drink of er überhaupt naar kijk!! Sorry maar ik ben daar echt heel erg op tegen, roken en drinken tijdens zwangerschap!
@kiml: ik drink niet echt alcohol, maar hééééééééééééééél soms neem ik eens een slok(je) van man ja, maar dat is zeldzaam hoor... FAS van zo'n kleine hoeveelheid lijkt me echt niet mogelijk (gaat mss over 1x per maand of zo max, 1 slokje, zeker geen glas)... ik ben echt niet van het type dat alles verandert als ik zwanger ben. ik pas natuurlijk op (bvb vooral met groenten en rauw vlees en zo), maar ik doe er ook niet moeilijk over (bvb sommigen die zelfs geen stoofvlees (geen idee of jullie dat kennen in NL) willen eten omdat dat met bier bereid/gekookt wordt)...

zolang je maar gezond leeft en eet, kun je af en toe wel wat hoor...

maar dat is een eeuwigdurende discussie die hier misschien niet op z'n plaats is...
Hier al volop in de vakantiemodus en daardoor iets onregelmatiger op het forum maar ik lees nog wel alles mee hoor! Lukt me nu even niet om op iedereen te reageren. @gadgetfreak: dikke knuffel voor jou

@Suze27: ik wist het!!!! Het duimen heeft geholpen!! Van harte gefeliciteerd meid!! Wat een heerlijk gevoel moet die positieve test geweest zijn! Ben blij voor je! Vlak voor de feestdagen nog zo'n mooi cadeau

@hier; vorige week had ik een behoorlijke huilbui en zat ik er even helemaal doorheen. Ik trek me even iets meer terug lieve meiden. Merk dat ik het de afgelopen tijd best moeilijk en pittig vond met alles zoals alle onderzoeken en daarnaast alle zwangerschapsaankondigingen/babynieuws om me heen. Wilde alleen niet toegeven aan dat gevoel. Heb overal doorheen gelachen en de schone schijn op gehouden voor merendeel van mijn omgeving maar de koek is nu op. Ik zal nog steeds mee lezen en ook af en toe reageren maar als jullie wat minder van me horen dan weten jullie waarom. Ik ben wel super blij dat ik dit jaar bij dit forum ben aangeschoven. Blijft fijn om met z'n allen te schrijven en je hart te luchten bij elkaar

Rest mij jullie alvast hele fijne feestdagen te wensen en op naar een vruchtbaar 2016!
@Suze WOW!!! Gefeliciteerd!! Zo terecht!

Lijkt me ook echt onwijs onwerkelijk.

@hier Weekendje weg is afgelopen :(. Merk echt dat ik hetzelfde heb als @unicorn. Zit er even doorheen en ben boos op de wereld - zoals ik dat altijd noem. Irrationeel boos wegens de situatie. Elke zwangere vrouw of vrouw met baby vind ik onwijs stom (jullie natuurlijk niet he ;)). Best erg eigenlijk. Heb de moed ook beetje opgegeven lijkt het wel. Had dit weekend mijn eisprong, maar had er schijt aan en we zijn gewoon 3 avonden wezen stappen. Even met z'n tweetjes lol hebben, met natuurlijk wel de lol in bed erbij ;).

Dus. Ik lees ook gewoon nog mee, maar doe rustig aan. En voor nu sowieso een knuffel voor iedereen die dat nodig heeft. 2016 MOET ons jaar worden meiden, en anders vast het jaar erna . Xx
Lieve Ylva en Unicorn ik ben afgelopen week compleet ingestort, alleen maar gehuild en kreeg niks meer uit handen... pff ergste keer ooit. Had echt alle hoop opgegeven en voelde aan m'n water dat ik ongesteld zou worden.. Daarom was het extra bizar dat het niet zo was.

Ik weet precies hoe jullie je voelen. Goed om even voor jezelf afstand te nemen

Ylva, af en toe ff losgaan is ook helemaal niet verkeerd.

En met de kerstdagen: het zal lastig worden hoor maar we gaan het gewoon proberen. We zien wel hoe het loopt.

Ik ga zelf ook geen alcohol drinken maar dat is ieder z'n ding
Ylva en unicorn; zo vreselijk herkenbaar!!

Gisteravond ook weer een huilbui. Het gevoel dat het nooooit gaat lukken. Continue de gedachte : Zie je wel, ik word nooit moeder!!

Vorige week en deze week drie keer totaal moeten aanhoren hoe blij iemand was die in verwachting was. Ja tuurlijk vind ik het leuk voor diegene maar ik gun het mijzelf nog net iets meer.

Momenteel de dagen van het ei! Ben heel benieuwd of er überhaupt iets springt en of het wat is 😀! We gaan er maar weer voor!

Btw; vage vraag... Maar hebben jullie ook wel eens na veel seks een beetje schrale van onderen? Beetje branderig gevoel?
@suze was t de eerste positieve test voor jou?

@gadget kak hoor maar moet inderdaad tegelijk toch ook hoop geven dat ze voor je gaan! First in first out he! 😉 Ik hoop dat t snel lukt!

Wij gaan ook richting ronde 12 hierboven maar eigenlijk is t ronde 18 zonder voorbehoedsmiddelen.. Duurt lang! Vrijdag vriend weggebracht voor 4 weken doodziek van want eisprong vrijdag en die missen we compleet gelukkig op tijd thuis voor de volgende!

Zou iemand mijn NOD willen aanpassen naar 6 januari? mijn dank is groot! Ik wil jullie ook alvast de allerbeste wensen wensen en vooral dan dat ons aller grootste wens maar in vervulling mag gaan in 2016!! Papa en mama worden!!

Xx
Aaaargghhhh ik moet even van mij af schoppen!

Mijn vriend heeft net al een heel scheldkanon over zich heen gekregen (niet op hem gericht), maar...

Een meid die ik ken uit mijn puberjaren heeft inmiddels 3 kinderen van 3 verschillende vaders. (kinderen+moeder = type voedselbank, eeuwig trainingspak aan en op de foto gaan met uitgestoken tong en middelvinger is 'cool')

Jongste is nu 2 maanden en ja hoor: positieve zwangerschapstest op Facebook!

Sjezus wat kan ik dan verdrietig worden daarvan en wat is het toch enorm oneerlijk verdeeld :(
The finest pleasure is kindness to others.
jeezes lisette... vreselijk zo van die mensen die nog maar naar nen vent kijken en er zwanger van zijn

dikke knuffels aan iedereen die het nodig heeft!
@Daantje, ja het was mijn eerste positieve test ooit

Wat vervelend dat je je eisprong hebt gemist.. klote voelt dat he. Gelukkig is hij er de volgende ronde weer bij meid!

@Lisette dat soort verhalen kunnen je woest maken he? Bah!
@lisette,

Owww dat is zo frustrerend he! Sommigen worden al zwanger als de boxer van hun vriend aantrekken ;)

Thanks lieve allemaal voor de knuffels!! Super lief en erg welkom.

Hier wel iets geks, ik had mijn ei sprong pas ergens komende maandag verwacht dus ik dacht vanmorgen, laat ik eens een ovutest doen, daar begin ik meestel een weekje van te voren mee. (gisteren frustrerend genoeg vergeten in potje te plassen). En hij knalde er nog net niet vanaf!! Ik denk dat ik nog nooit zo'n donkere lijn heb gehad. Had dan ook direct een smiley (ik weet dat ik niet naar de lijnen mag kijken bij clearblue, maar het komt altijd wel overeen met de lijnen van de goedkopere tests).

Gek hoor, ineens ongeveer een week eerder mijn eisprong.... Zometeen nog maar een ovu test doen dan.

Stel je voor dat ik hem gemist had.

Het zal trouwens niet de eerste keer zijn dat ik een smiley te vroeg heb en dan later in de maand nog eens.....
Hee meiden..

Hier weer teleurstellend nieuws:( moet ook zeggen dat ik de hele rit terug (30min) huilend achter het stuur heb gezeten..

Op het moment zit er op beide eierstokken een cyste.. Waarschijnlijk zit er bij een ook een mooi eitje. De clomid slaat dus waarschijnlijk wel aan nu op 150mg.

Alleen is mijn baarmoederslijmvlies ontzettend dus.. Alsof je net ongesteld bent geweest.. Hierdoor zou een eventueel bevrucht eitje dus niet kunnen innestelen. Donderdag moet ik weer heen om te kijken of het echt een eitje was en dan moeten we op zoek naar een behandeling of medicijn om mijn baarmoederslijmvlies te laten groeien.

Ik heb er echt even helemaal de pest in. Ik voel me zoo ontzettend kut mijn vertrouwen is eigenlijk helemaal weg op het moment.. Elke keer maar weer slecht nieuws.. Ik heb nog maar 1x in 10maand tijd de kans gehad om zwanger te worden.

Ik zie dat ik niet de enige ben die er even doorheen zit. Ik hoop dat jullie allemaal een beetje kunnen genieten van de kerst! En dat we allemaal in no time een positieve test in handen hebben.
dikke knuffel Miss! wat een slecht nieuws (bovenop het positieve dat de clomid waarschijnlijk toch aanslaat)...

hopelijk vinden ze snel iets dat het baarmoederslijmvlies doet groeien, zodat het (eventuele) eitje toch zou kunnen innestelen...

zijn het grote cystes?

Beide cystes zijn ongeveer 2cm dus dit valt mee volgens de gyn.

Zit niets anders op dan weer afwachten..
Sterkte Miss...

Eh.. Ik heb nog nooit de boxer van mijn liefde aangetrokken... Zou het helpen?
@Gadget, wat gek zeg... bij jou doen die ovulatietesten maar rare dingen he? Word je ook niet echt wijzer van... Zou het voor je helpen om ze gewoon de deur uit te doen straks? En proberen regelmatig seks te hebben? Voor mij gaf dat wel een hoop rust, maar ik moet ook zeggen dat ik veel moeite had om een piek te vinden, wat ook weer stress opleverde.

@Miss94 he bah zeg, wat een ellende. Ik snap dat je de wanhoop nabij bent. Het is goed dat je onder controle staat bij het ziekenhuis en dat ze je echt proberen te helpen, maar ik begrijp dat je nu eindelijk wel eens een positief bericht wilt! Een dikke knuffel voor jou

@Elliepie, ik ben ook erg benieuwd hoe met je is! Ik duim dat alles goed is!
Ha Suze,

Hoe is het met jou? Kan je het al een beetje bevatten?

Heb je de vk al gebeld?

Ja ik denk dat ik toch gewoon echt mn piek heb gehad. En dus goed gebruik van gemaakt haha. Ben ergens wel blij dat het niet rond de kerst is want dan is het vaak wel erg gezellig en laat met etentjes en borreltjes.

Ik vind het juist prettig met mijn onregelmatige cyclus om te weten wanneer de piek is (geweest).

Met de sex zit het wel goed hoor kwa regelmaat Maar eerlijk is eerlijk. Tijdens de piek wordt de frequentie vaak wel wat opgevoerd!
@Ylva, dank je wel! Wel „fijn“ dat het je vriendje wat doet, omdat je dan zeker weet dat je er beiden helemaal voor gaat! En ik vind ook dat 2016 het jaa mag worden, niet het jaar daarna! En lekker stappen is toch juis goed dan! Hoe stom het ook linkt, nu kann het nog!

@unicorn: ik hoop dat ik nu meer duidelijkheid ga krijgen. Twee keer geleden bij de gyn had ik ook al geen eisprong, dus zo wordt het natuurlijk moeilijk zwanger worden. Je hebt vast een leuk weekend weg gehad . Oh nee, weer een vriendin zwanger. Wat een goed idee dat je je vriendinnen hebt gevraagd of ze het eerst jou willen vertellen. Hoe hebben ze daarop gereageerd? En ik snap ddie jaloerse gevoelens heel goed, hoor. Je gunt het iemand anders daarom niet minder, ook al voelt hetz o. Ik voel me op zo`n moment ook nooit zo aardig,maar we kunnen er niets aan doen! Kann me ook voorstellen dat je je even terugtrekt. Heel veel liefs en heel veel digitale knuffels! Heel normaal at je er even doorheen zit.

@ellliepie, dank je wel! Die interne echo`s heb ik al gehad. Ja,ze gaan dan de hormoonwaarden testen. Ben wel heel benieuwd. Hoe was dat bij jou dan?

@Lisette, Het nieuws is wel wat bezonken, en het feit dat ik nu de pil moet nehmen is echt niet leuk, maar het neemt de druk even wat weg, omdat het toch niet kann. Snap je? Beetje moeilijk uit te leggen. Op het moment lukt het sowieso niet,maar voor deze maand moet ik tenminste niet met de onzekerheid leven. Leuk idee met de middag met al onze baby´s! Haha, ik ben erbij als het allemaal lukt! Wat fijn dat je intake zo goed is verlopen! Beteknt het dat je in februari dan direct die IVF krijgt? Sorry, ik weet niet hoe dat allemaal precies in zijn werk gaat. Oh ja, zulke mensen die zwanger worden! Mijn moeder zei eens: „voor alles heb je certificaten en diploma`s nodig, behalve voor moeder worden, dat is eigenlijk onbegrijpelijk“, en zo is het! En natuurlijk oneerleijk. Héél oneerlijk!

@flipje, dank je wel! Kann me wel voorstellen dat het echt verdrietig is dat je nuzo goed als zeker natuurlijk geen kans meer hebt…Duurt het lang voordat je dat traject in mag/kan? Ja, en dat met de pil is echt klote. Elke dag dat ik nu de pil neem voel ik me niet zo blij. Want dat is natuurlijk het tegenovergestelde van wat je wilt! Ik vind het zo knap dat je zo positief bent! En ik hoop voor je dat zodra je eindelijk mag beginnen, je ook direct zwanger bent!

@praatje, dank je wel! Bloed wordt pas in januari afgenomen. Bij de vorige echo waren er weer allemaal blaasjes. Niet zo`n goed teken dus, maar hopelijk krijg ik in januari een beetje meer duidelijkheid. Jij moet echt hard werken! Vind je dat prettig of vervelend? Nog 2 nachtjes slapen en dan is het kerst!! Lekker uitrusten!

@peach, balen zeg! Ik reageer niet zo snel, maar had het al gelezen! Ik hoopte het zo voor je! Echt niet leuk, dikke knuffel!

@suze, dank je, ik hoop ook dat er eindelijk duidelijkheid komt! Ik heb nog nooit een samenlevingstest gedaan, ook nog nooit van gehoord! Maar het allerbelangrijkste: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!! WAUW!!!! Wat goed!! Eindelijk!!! Zo blij voor jou!!!!!!!!!! En dat nog voor het nieuwe jaar! 2016 wordt het helemaal! Oooh een mini-kersttrui, wat lief, wat schattig!! Oooh!

@miss, oh nee wat erg. Ik weet helemaal niet wat ik moet zeggen. Die domme cyste moeten weg! En je baarmoederslijm moet normaal worden! Het is je zo gegund! Wat stom!!! En digitale knuffels helpen niets, maar ik stuu je er toch één. Bah, wat vervelend!!!

@gadget: taarten maken klinkt leuk!!! Vast ook een leuke afleiding! Oh nee, de langste meeschrijfster… dat is niet leuk en helaas kunnen we dat niet veranderen… Veel liefs aan jou.

@hier, ik lees wel veel mee,maar heb niet altijd zin of tijd om te reageren. Heb ook al de hele tijd griep, dus heb dan sowieso nergens zin in. Wat betreft doelen zetten: mijn man geloof heel erg dat er iets komt in de maand mei. Hij is daar redelijk van overtuigd, omdat we het erover hadden en er een liedje kwam waar de maand mei in voor kwam. Hij is eigenlijk heel theoretisch, dus niet zo „zweverig“ ofzo. Nou ja, wie weet. Maar nu heb ik natuurlijk wel als doel uiterlijk in mei zwanger te zijn. Ben dan ook meer dan een jaar bezig.

Ik las net ook op het forum dat nu alleen mensen mee mogen schrijven die minimaal een jaar bezig zijn. Goed, geestelijk en met voorbereidingen is dat dan wel zo,maar we konden pas in april 2015 beginnen. Ik voel me dan toch een heel klein beetje onwelkom. Maar dat is hopelijk op niets gebaseerd?

Ik wens jullie alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar! Dat we allemaal zwanger mogen worden!

@proberen ik ben nu 32 jaar Oh man, die biologische klok blijft maar tikken en de collega`s blijven maar vragen...(niet leuk!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven