Valencia (en ...?)

21-12-2015 20:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het veranderen van een eerdere vakantie, heb ik nog een enkeltje Amsterdam - Valencia 'over' voor eind februari. De terugreis moet ik nog boeken. Ik wil maximaal 7 dagen (6 nachten) weg.

In september/oktober ben ik al 3,5 week in Spanje geweest (Madrid en omgeving, Córdoba, Málaga). En een paar jaar geleden ook al in Andalusië. Dus daar 'hoef' ik nu even niet heen.

Ik twijfel nog wat ik zal doen. 5 daagjes Valencia? 7 dagen daar, met misschien een paar dagtripjes naar andere dorpen/natuur (met OV of huurauto)? 3/4 dagen Valencia en nog een paar dagen wat anders, en weg vliegen uit een andere stad?

Bijvoorbeeld Barcelona zou misschien te combineren zijn maar trekt me als stad eigenlijk niet (lijkt me héél erg overspoeld door toeristen, en je leest zo vaak dat de bewoners zich 'beter' voelen dan andere Spanjaarden...). Maar ik ken daar wel (vaag) iemand (zo iemand met wie ik een keer wat kan eten, maar niet dagenlang optrekken, daar ken ik haar niet goed genoeg voor).

Of zal ik het gewoon houden bij alleen Valencia?

Ik ben benieuwd of iemand inzichten of ideeën heeft waar ik helemaal niet aan gedacht had.

Verder zijn tips over Valencia welkom die niet in een Lonely Planet of "100% Valencia" staan. Leuke koffietentjes, goede tapasbarretjes, buurten met veel straatkunst, gekke winkeltjes, leuke (vlooien)markten, parken, uitzichtpunten / dakterrassen, mooiste stuk aan de kust om te wandelen of fietsen? Een beetje à la Your Little Black Book (voor Amsterdam), of Spotted By Locals....

Oh ja vooralsnog ga ik alleen.

Alvast bedankt! ¡Muchas gracias!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hoi, ik ben een paar jaar geleden geweest (alleen) en heb mij een kleine week prima vermaakt! Fiets gehuurd, omgeving verkend, naar cuidad des artes (.... Nog iets ). Vond het echt een top stad. Qua tips moet ik even denken, het is al even geleden
pochacco wijzigde dit bericht op 21-12-2015 20:43
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Bedoelde dit trouwens met cuidad des...

link

Museum, botanische tuin, aquarium/ dolfinarium in 1 heel interessant complex
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik vond Valencia veel leuker dan Barcelona, al denk ik dat het eind februari met de toeristen wel meevalt!

Optie om een dag of vier te gaan en dan alleen Valencia?
Je zou naar het natuurpark Albufera kunnen gaan met de fiets of de bus en een boot tocht maken in de omgeving van El Saler. http://www.visitvalencia. ... encia/natuurpark-albufera
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Valencia is zo mooi. Ik was er maar een paar dagen en heb wel 'standaarddingen' gedaan, maar die zijn dat niet voor niets: de markt, la Lonja de la Seda en het Palacio del Marqués de Dos Aguas (met het tegeltjesmuseum, maar ik ging voor het gebouw en de rondleiding met informatie over het gebouw en de familie). Heb op zondag ook een rondleiding gedaan in een gebouw dat doordeweeks niet open was voor het publiek, in mijn herinnering was dat de Ayuntamiento, maar dat kan ik op internet niet terugvinden. Verder veeeeeel terrasjes in de oude stad en heerlijk tapas gegeten. Jammer is dat je als alleenreizende bijna nergens 's avonds een van de 'arroces' kunt eten, is vanaf twee personen.

Maar je kunt je prima een week vermaken in en om Valencia hoor! Zelfs zonder stranddagje erbij.
Het stadspark is ook geweldig om door heen te fietsen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik was trouwens op doorreis naar Alicante, maar dat kun je skippen.
Murcia, geweldig mooie stad.
wij waren er 3 nachten.hebben de binnenstad gezien en de rivierbedding,maar zijn niet naar de kust of dat natuurpark geweest(echt geen tijd voor).dat wetenschapperspark is idd erg leuk,ga er ook eens savonds heen,echt de moeite waard!ik vond valencia echt heel erg leuk.ik hou wel van oud en nieuw.de stad heeft alles!
quote:erizo schreef op 21 december 2015 @ 20:52:

Ik was trouwens op doorreis naar Alicante, maar dat kun je skippen.Niet mee eens! Alicante is super
In de omgeving van Valencia zijn ook leuke plaatsen om te bezoeken. Makkelijk met de trein heen en weer. Kijk eens op verassendvalencia.nl Daar staan leuke plaatsen in de omgeving. De streetart route die zij aanbieden in valencia is ook een aanrader
Bedankt voor alle opmerkingen en tips!

Het klinkt alsof Valencia leuk genoeg is om me gewoon daarop te concentreren. En misschien een dagtripje in de buurt.

Ik denk dat ik de gedachte maar laat varen van 'terug vliegen vanuit een andere stad'.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven