Here we go again :)

22-12-2015 10:54 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Een tijdje terug heb ik een topic geopend over het slechte slapen in de avond/nacht van ons dochtertje van bijna twee jaar. Wij hebben haar (nav ziek zijn) toen een paar keer bij ons in bed genomen.

Normaal geen enkel probleem, bedritueel, legde haar in bed en werd de volgende ochtend tussen 6:00-7:00 wakker. Heel soms even wakker voor een speentje of wat.

Nu is het protesteren met naar bed gaan, huilen als ze in bed ligt en midden in de nacht wakker worden. Heel boos, hard huilen als ik haar niet mee naar beneden neem of bij mij in bed. Al ruim drie weken.

Sinds zaterdag hebben we een peuterbed staan en zijn we weer heel consequent met het slapen in haar eigen bedje. Het inslapen gaat iets makkelijker (minder protest) maar werd vannacht weer een aantal keren hard huilend wakker. Ik ga dan naar haar toe, aai over haar bolletje en spreek de woorden uit: mama is hier, ga maar lekker slapen en na een minuut of wat ga ik haar kamer weer uit. Uiteraard huilen en protest. We laten haar niet langer dan 5 minuten mopperen/jengelen en als het echt een pijn of paniek huil is dan ga ik gelijk weer terug.

Ik had eigenlijk de ijdele hoop dat na twee nachten er wel verandering op zou treden, ben ik te ongeduldig en heeft dit gewoon iets meer tijd nodig? Of kan ik nog iets anders doen of pak ik het verkeerd aan?
.
quote:proudmama33 schreef op 22 december 2015 @ 12:39:

[...]

Ik quote uit jouw openingsbericht:

"Sinds zaterdag hebben we een peuterbed staan"

Dus dat klopt niet helemaal? Overigens opende je op 9-12 eenzelfde topic. Daar heb je tips gekregen, werkte daar iets van?Klopt, sinds afgelopen zaterdag hebben we een peuterbed staan en daarvoor speelde de slaapissues al. En nee die tips hebben ook niet heel veel verbetering opgebracht vandaar dit tweede topic. Ik kan haar niet 15 minuten laten huilen en dan maar terug ons bed in is ook geen optie.
Misschien ben ik ook wel wat ongeduldig. Ik had gehoopt dat zaterdagavond, zondagavond en maandagavond in eigen bed, getroost worden door mama en papa wel zou helpen in dat ze in ons bed slapen los zou laten.
quote:lunakc24012014 schreef op 22 december 2015 @ 13:00:

Misschien ben ik ook wel wat ongeduldig. Ik had gehoopt dat zaterdagavond, zondagavond en maandagavond in eigen bed, getroost worden door mama en papa wel zou helpen in dat ze in ons bed slapen los zou laten.

dus jij wilt eigenlijk niet dat kind bij jullie slaapt?

Nou, als die optie afvalt is het dus of laten huilen of steeds opstaan (en dan niet meer mopperen want je kiest ervoor )
quote:lunakc24012014 schreef op 22 december 2015 @ 12:08:

[...]

Sorry? Snap je zin niet goed?Je begint te stressen als je 15 minuten ergens op moet wachten. Dan heb je meestal een impulsprobleem.
quote:emka78 schreef op 22 december 2015 @ 13:06:

[...]

dus jij wilt eigenlijk niet dat kind bij jullie slaapt?

Nou, als die optie afvalt is het dus of laten huilen of steeds opstaan (en dan niet meer mopperen want je kiest ervoor )

Nou inderdaad zeg.Lastig he, zo'n kind?

Ik vraag me af wat de reden is dat je je kind niet in je bed wilt laten slapen.
In deze ben ik geen alleen beslisser. Ik heb er persoonlijk niet zo veel moeite mee maar mijn man wel. We merkte ook dat toen ze een nachtje bij Oma ging slapen dat ze toen ook niet in haar eigen bedje wilde ( en daar sliep ze altijd goed en vele uren meer dan thuis)

Dus het feit dat mijn man er niet zo'n fan van is en bij Oma slapen ineens ook alleen maar in haar bed kon toen dacht ik: misschien wordt het toch weer tijd lekker in je eigen bedje te slapen.

En ja ik wordt soms ook wel bang door de mening van andere: joh als je haar in je eigen bed blijft nemen dan krijg je haar nooit meer in haar eigen bed.

Dus ja ik vind het een lastige vandaar ook mijn vraag om hulp
quote:proudmama33 schreef op 22 december 2015 @ 13:09:

[...]

Nou inderdaad zeg.Lastig he, zo'n kind?

Ik vraag me af wat de reden is dat je je kind niet in je bed wilt laten slapen.

Sorry Proud Mama maar misschien lees ik iets wat je niet zo bedoeld. Ik ervaar mijn kindje niet als lastig.

En waarom zou ik überhaupt een reden moeten geven of waarom wel of niet in ons bed slapen?
quote:TheQ schreef op 22 december 2015 @ 13:08:

[...]

Je begint te stressen als je 15 minuten ergens op moet wachten. Dan heb je meestal een impulsprobleem.Ervaar op dit moment totaal geen probleem met het beheersen van mijn impuls hoor.
Wij zijn net verhuisd naar verwegistan en 2 van mijn kinderen zijn erg van de leg hierdoor; resultaat is dat ik nu elke avond bij kind 1 in bed lig en man bij kind 2. Grote bedden gelukkig, en tsja....faaaaase. Ze zullen het niet tot hun 18e willen, maar wél tot ze hier hun draai gevonden hebben en zich veilig genoeg voelen in eigen bed. Is dat nou zo raar? Ik vind het geen probleem hoor. Heb ook liever dat we allemaal onze rust krijgen.
quote:emka78 schreef op 22 december 2015 @ 13:13:

Wij zijn net verhuisd naar verwegistan en 2 van mijn kinderen zijn erg van de leg hierdoor; resultaat is dat ik nu elke avond bij kind 1 in bed lig en man bij kind 2. Grote bedden gelukkig, en tsja....faaaaase. Ze zullen het niet tot hun 18e willen, maar wél tot ze hier hun draai gevonden hebben en zich veilig genoeg voelen in eigen bed. Is dat nou zo raar? Ik vind het geen probleem hoor. Heb ook liever dat we allemaal onze rust krijgen.Kijk en daar benoem je wat ik graag wil creeren: zich veilig voelen in eigen bed.
quote:emka78 schreef op 22 december 2015 @ 13:13:

Wij zijn net verhuisd naar verwegistan en 2 van mijn kinderen zijn erg van de leg hierdoor; resultaat is dat ik nu elke avond bij kind 1 in bed lig en man bij kind 2. Grote bedden gelukkig, en tsja....faaaaase. Ze zullen het niet tot hun 18e willen, maar wél tot ze hier hun draai gevonden hebben en zich veilig genoeg voelen in eigen bed. Is dat nou zo raar? Ik vind het geen probleem hoor. Heb ook liever dat we allemaal onze rust krijgen.Dus nee helemaal niks raars aan want wil hetzelfde als jij...
Het is een fase dus dat komt wel weer hoor. En als jouw man niet wilt dat kind bij jullie slaapt, dan staat hij maar op elke keer dat kind huilt. Zijn beslissing toch, om kind niet in jullie bed te laten slapen? Dan lost hij het maar op...
quote:lunakc24012014 schreef op 22 december 2015 @ 11:58:

[...]

Bij mij in bed en ze is in een seconde in dikke dromenland en hoor haar dan de hele nacht niet.

Volgens mij is dit dan de oplossing. Iedereen slaapt, iedereen blij.

Edit: ik had de reacties die na deze post kwamen nog niet gelezen. Maar ik blijf bij mijn eerste regel. En als man het daar niet mee eens is, dan stuur hem fijn elke keer uit bed.
quote:emka78 schreef op 22 december 2015 @ 13:19:

Het is een fase dus dat komt wel weer hoor. En als jouw man niet wilt dat kind bij jullie slaapt, dan staat hij maar op elke keer dat kind huilt. Zijn beslissing toch, om kind niet in jullie bed te laten slapen? Dan lost hij het maar op...

We lossen het nu samen op. Het is niet zo dat ik het alleen op moet lossen.

Nogmaals, denk dat ik dan een beetje ongeduldig ben. Vond het na twee nachten wel weer tijd voor normaal lekker doorslapen. Dit heeft gewoonweg meer tijd nodig.
quote:blauwmetstippen schreef op 22 december 2015 @ 13:20:

[...]

Volgens mij is dit dan de oplossing. Iedereen slaapt, iedereen blij.Helaas is dat niet het geval. Ik wil hierin mijn man respecteren. Hij slaapt niet lekker met kleintje naast zich en zal daardoor op de bank moeten slapen wat ook niet bevorderlijk is voor zijn lange lijf. En nee we hebben geen extra logeerkamer zodat hij daar kan slapen.
quote:lunakc24012014 schreef op 22 december 2015 @ 13:17:

[...]

Dus nee helemaal niks raars aan want wil hetzelfde als jij...Wat is dat nou voor oplossing beide ouders bij een kind in bed. Gewoon even doorzetten, lampje aan, stoere beschermknuffel aanschaffen. Je leert ze toch iets geks als ze in een vreemde omgeving perse alle nachten in bed bij pa en ma mogen slapen? Ga je dan ook mee slapen op kamp? In hun studentenhuis? Op de eerste huwelijksnacht?
quote:blauwmetstippen schreef op 22 december 2015 @ 11:48:

[...]

Zou het kunnen dat de sint de oorzaak was van het probleem? Nee.. hij is daar nog te klein voor. Alleen op pakjesavond zelf heeft hij iets meegekregen van het gebeuren doordat hij pakjes uit mocht pakken, maar verder hebben we er geen aandacht aan besteed thuis.
quote:lunakc24012014 schreef op 22 december 2015 @ 13:11:

In deze ben ik geen alleen beslisser. Ik heb er persoonlijk niet zo veel moeite mee maar mijn man wel. We merkte ook dat toen ze een nachtje bij Oma ging slapen dat ze toen ook niet in haar eigen bedje wilde ( en daar sliep ze altijd goed en vele uren meer dan thuis)

Dus het feit dat mijn man er niet zo'n fan van is en bij Oma slapen ineens ook alleen maar in haar bed kon toen dacht ik: misschien wordt het toch weer tijd lekker in je eigen bedje te slapen.

En ja ik wordt soms ook wel bang door de mening van andere: joh als je haar in je eigen bed blijft nemen dan krijg je haar nooit meer in haar eigen bed.

Dus ja ik vind het een lastige vandaar ook mijn vraag om hulp

Dus vraag je hulp op een forum...?

Jij weet volgens mij prima wat je kind nodig heeft, alleen doet je man niet mee. En de meningen/oplossingen die je hier krijgt, werken misschien niet persé voor jouw dochter. Dus je hebt er bar weinig aan.

Ga het gesprek aan met je man. Wat is nou precies zijn probleem? En misschien iets wat je zo 1-2-3 niet zou bedenken: vraag eens aan je meisje wat zij nodig heeft om goed te kunnen slapen. Ze weten vaak veel meer dan je denkt hoor!
Dus jullie willen kind niet in jullie bed, en jullie willen s nachts niet opstaan. Dan blijft de optie 'laten huilen'. Ik vind dat persoonlijk zielig maar ja, er zullen meerdere ouders zijn die dat doen, dus dan ga je dat nu weer proberen. Weet je, uiteindelijk slaapt écht elk kind door, zelfstandig. Sommige eerder dan andere, maar echt hoot als jouw kind 16 is krijg je ze er niet eens meer uit 's ochtends.
quote:lunakc24012014 schreef op 22 december 2015 @ 13:23:

[...]

Helaas is dat niet het geval. Ik wil hierin mijn man respecteren. Hij slaapt niet lekker met kleintje naast zich en zal daardoor op de bank moeten slapen wat ook niet bevorderlijk is voor zijn lange lijf. En nee we hebben geen extra logeerkamer zodat hij daar kan slapen.Je kiest dus voor je man (een volwassen man met relativeringsvermogen) en niet voor je dochter? Die snap ik even niet....
Als je vooral wilt dat ze zich veilig voelt in haar bed kun je dan een tijdje op een matras in haar kamer gaan slapen? Misschien is ze dan niet meteen stil, maar jij kunt wel blijven liggen als ze huilt en haar wat aaien of een handje geven. Lijkt mij beter dan op de koude vloer naast haar bed zitten (hier spreekt ervaring 😄)
Het is zoals het is
quote:TheQ schreef op 22 december 2015 @ 13:24:

[...]

Wat is dat nou voor oplossing beide ouders bij een kind in bed. Gewoon even doorzetten, lampje aan, stoere beschermknuffel aanschaffen. Je leert ze toch iets geks als ze in een vreemde omgeving perse alle nachten in bed bij pa en ma mogen slapen? Ga je dan ook mee slapen op kamp? In hun studentenhuis? Op de eerste huwelijksnacht?

Je las verkeerd, het is nog véél erger dan dat joh

Hier ligt mijn man bij 1 kind, en ik in bed bij een ànder kind! Vreselijk hè!

Maar we slapen iig wél allemaal en vanavond willen beide kinderen bij elkaar slapen. Dus het lost zich alweer op. Hoef dus gelukkig niet mee op kamp oid. En als ze die leeftijd hebben dan willen ze echt niet meer bij mij in bed hoor. Gelukkig maar.
quote:proudmama33 schreef op 22 december 2015 @ 13:27:

[...]

Je kiest dus voor je man (een volwassen man met relativeringsvermogen) en niet voor je dochter? Die snap ik even niet....

+1.

Het idee van Youk is wellicht wel wat voor TO; man blij, kind blij, moeder blij?
quote:emka78 schreef op 22 december 2015 @ 13:30:

[...]

Je las verkeerd, het is nog véél erger dan dat joh

Hier ligt mijn man bij 1 kind, en ik in bed bij een ànder kind! Vreselijk hè!

Maar we slapen iig wél allemaal en vanavond willen beide kinderen bij elkaar slapen. Dus het lost zich alweer op. Hoef dus gelukkig niet mee op kamp oid. En als ze die leeftijd hebben dan willen ze echt niet meer bij mij in bed hoor. Gelukkig maar.Wij staan lijnrecht tegenover elkaar. Ik vind diep vanuit mijn tenen dat jij jouw opvoedkundige taak verzaakt als je zo soft met kinderen omgaat. Gelukkig voor jou is iedereen het hier met jou eens en ben ik de paria.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven